Adventura Detroit: Become Human od studia Quantic Dream v čele s Davidem Cagem vám přináší futuristický příběh města Detroit roku 2038. Technologie značně pokročila, což je znát hlavně v oblasti robotiky, která dosáhla bodu, kdy jsou inteligentní stroje již běžnou součástí lidského života a zastávají všemožné práce, od veřejných uklízečů a stavařů, až po pečovatele o domácnost či o samotné lidi. Tyto stroje, ve hře nazývany androidi, jsou stále řízeny složitými algoritmy, ale u některých jednotek se začínají tvořit deviace, které jim umožňují pociťovat emoce a rozhodovat se na základě svého přesvědčení.
Ve hře se ujmeme tří hlavních postav (androidů) – Kary, Connora a Markuse:
Kara (která byla hlavní aktérkou technologického dema Project Kara z roku 2012) je chůva model AX400 a její práce je uklízet, vařit a hlavně se starat o mladou Alici, dceru nezaměstnaného taxikáře Todda, který se po smrti manželky stal silným alkoholikem s nepředvídatelným chováním.
Connor je prototyp RK800, chladný a velice inteligentní robot, který byl stvořen jako pomoc lidským detektivům. Společně s detektivem Hankem Anderson se snaží zjistit, proč u části robotí populace dochází k vzniku deviací.
Markus je pečovatel, patřící starému umělci Carlu Manfredovi. Carlo v něm vidí víc než jen stroj a postupně začne Markuse učit malovat, nechá ho poslouchat hudbu a začne ho brát jako svého syna. Jeho pravý syn Leo ale jejich přátelství nekvituje s povděkem.
Jako v předchozích hrách studia Quantic Dream, i v Detroit na vašich volbách ve hře záleží a příběh se na jejich základě větví. Je možné dokončit příběh bez toho, aby se konce dožily všechny postavy. Smrt nepředstavuje selhání nebo konec hry, je to jen další volba a větvení příběhu.
@adam.kulhanek (12.06.2023 20:10): Koukám, jaké měli jiní konce. Některé (většina) jsou otřesné, přesně jak popisuješ. Upřímně, jako jeden z nejpůsobivějších, ne-li přímo nejlepší, mi připadá záchrana Kary a Alice z vyhlazovacího tábora Markusem. Má to i nejblíže tomu, co mi tam chybělo: vypadá, že se v tomto závěru Kara a Alice připojují k povstání, tj. zůstávají. Škoda, že to je možné pouze takto extrémním způsobem; nechávat je kvůli tomu chytit a vystavit něčemu podobně ukrutnému, jen abych toho dosáhl, na to nemám srdce ani žaludek.
Jinak, nad čím jsem si lámal hlavu, ačkoliv to asi nemá moc smysl, proč androidy vlastně tak pracně identifikují, například na těch hranicích. Třeba modely jako Kara, ale tipnul bych si, že se to týká i Alice a dalších dětských androidů, potažmo přinejmenším androidů rozšířených nebo prestižních, jsou veřejně známé tváře. Rozpoznat je by pro lidi nemělo být obtížné. Přitom se ve hře všichni chovají, jako by to bylo nemožné; o nějakém masovém skenu, který by je okamžitě identifikoval, samozřejmě vůbec nemluvě.
Jinak, nad čím jsem si lámal hlavu, ačkoliv to asi nemá moc smysl, proč androidy vlastně tak pracně identifikují, například na těch hranicích. Třeba modely jako Kara, ale tipnul bych si, že se to týká i Alice a dalších dětských androidů, potažmo přinejmenším androidů rozšířených nebo prestižních, jsou veřejně známé tváře. Rozpoznat je by pro lidi nemělo být obtížné. Přitom se ve hře všichni chovají, jako by to bylo nemožné; o nějakém masovém skenu, který by je okamžitě identifikoval, samozřejmě vůbec nemluvě.
Pro: příběh, postavy, prostředí, grafika, strom rozhodnutí
Proti: správná cesta je poměrně jasná, jednoduchá - až líná hratelnost