Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Call to Power II

  • PC 80
Rozporuplný klon civilizace 2. Na jednu stranu přinesl několik věcí, ze kterých by si následující civilizace mohli vzít příklad, omezení počtu jednotek na poli, možnost vytvářet armády, lepší boje, slušný micromanagement nahrazujcí settlery/workery, nové nezvyklé jednotky (kněží, otrokáři, právníci) to vše okořeněné více scifi settingem (vodní města, mechové, atp.).

Na druhou stranu CtP2 trpí problémy s AI, nemá zrovna nejpřátelštější interface a celkově tak poskytuje vcelku malou výzvu.

Proč tedy hodnotím tak vysoko? Protože krok vývojářů vypustit source code se ukázal jako více než moudrý a vznikl vynikající mod, který napravil všechny nedostatky a obzvláště co se AI týče - provedl práci vskutku hodnou uznání. A s tímto modem trumfne nejen CIV3, ale nejspíše i CIV 4 (ač jsem ještě nehrál).

Pro: Apolyton Community Source project, nové jednotky, hra více do budoucnosti, armáda a boje

Proti: bez modu je to bída, slabá AI, roztříštěný interface...

+16

007: Quantum of Solace

  • PC 85
I když dávám opravdu přehnané hodnocení, tak to bude nejspíše tím že jsem poměrně velký fanoušek Bonda. U hry podle filmu jsem popravdě nic moc nečekal, takže jsem k tomuhle přistupoval s despektem. Ale po první zahrané misi jsem to prostě nemohl vypnout. Hra samotná je tupá střílečka, kde nejsou žádné zasekávací momenty. Ale člověk se solidně pobaví, a některé scény(třeba se zvonem) mě příjemně překvapily. Příběh hry je to samý co film, takže nejlepší je si film pustit a pak se pustit do hraní. Nejvíce mi je líto jen že se nesetkáme prakticky z nikým jiným něž z Bondem, takže žádného M ani nokoho jiného nepotkáme. Grafická stránka jak jsem už naznačil je povedená, pravda ze začátku může být hraní poměrně těžkopádní, ale časem se do toho pořádně obujete. Boje na blízko či když na Vás něco padá jsou příjemné spestření. Největším mínusem je ale krátkost, Bond by si zasloužil delší zpracování, to samé i stealth prvky. Vůbec žádné tu nejsou, i když ve filmu už také moc ne, takže se není moc čemu divit. Dále je tu moc dobrá hudba, která je dobře dána do dané scény a dodává takový akční nádech.

Pro: akce, BOND!, Craig je i na PC sympaťák, hudba

Proti: krátké

+16 +17 −1

Dark Earth

  • PC 100
Má první dohraná adventura, srdcová záležitost. Doteď mi v hlavě zní hlas z intra i dialogy hry. Doteď se příjemně třesu hrůzou a odporem ve strachu před temnotou a její korupcí. Slyším praskat oheň ve zdech Sparty a cinkat stroj na lití kulek.
Moc bych si přál nový příběh od stejných autorů ze stejného světa.

Pro: atmosféra, prostředí, příběh, souboje

+16

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 95
Modern Warfare mě ve své době doslova uchvátila filmovým zážitkem jako vystřiženým z Black Hawk Down.
Hrál jsem pouze single player. Na začátku člověk nasedl do tréninkové mise a až do konce se vezl na vlně zábavy. Ať jsem posuzoval z kteréhokoliv úhlu, kromě přílišné naskriptovanosti (která se ale dá v žánru lineární střílečky očekávat), jsem nenaleznul žádný aspekt, který by šel udělat lépe.
Vojáci mají tvrdej a nevděčnej job, tahle hra mi poskytla možnost zažít tu část jejich práce, díky které zážitky z běžného života blednou, aniž bych se musel tak jako oni vyrovnávat s vlastním svědomím.

Pro: nepolevující akce, téměř filmový zážitek

Proti: naskriptovanost

+16 +17 −1

Scarface: The World Is Yours

  • PC 55
Vážný konkuret GTA(:VC)?
Vlastně ani ne. A nejde ani tak o částečně rozdílnou náplň. Scarface vsází na "větší" realitu než GTA, což je jeho největší krok vedle. Shrnuto výčtem kladů a záporu.

Co je na tom dobré: větší důraz na rozšířování podniků, rozvoz drog, dealování, pašování; možnost koupit si lidi, kteří vám na zavolání přivezou libovolné z vašich aut/lodí až k vám podnos; Limuzína/letadlo, které vás rychle převáží mezi podniky/přístavy; policie si vás všímá i kvůli bouračkám, srážkám, celkově je schopnější; střelba z auta je spracována lépe než v GTA; možnost plnit zvláštní mise jako řidič/vymahač/vražedkyně.

A co tu hru táhne ke dnu: Repetitivnost, ono pašování je napoprvé fajn, ale když to dělte ten den už po dvanáté, přičemž je to váš 6 pokus, protože se vám předtím dvakrát nepovedlo ukecat dealera a pak vás třikrát potkala helikoptéra, která vás poslala do kytek, tak už to dost štve; mise se neustále opakují; dotírající nepřátelé jsou stále rychlejší než vy a stále se obnovují; střelba je ne zrovna dobře udělaná, není problém, když rázem střílíte dostropu, i když míříte úplně jinam; není problém, aby byl nepřítel nezranitelný a vy nemohli sbírat balíky kokainu ani lékárničky; poslední čtvrtina hry začíná v momenťe, kdy by ta hra už nejlépe měla skončit; šíleně nesympatický hrdina, který neustále mele hrozné sračky.

Slovo závěrem: ze začátku mě to docela bavilo, ale s přibývajícím časem je ta hra nudnější a horší. Na druhou stranu je to dobrá morální pomůcka, že budování svého impéria není zábava, ale trest.

Pro: Pár věcí, které mi v GTA:VC chyběly - povolávání aut a rychlý přesun

Proti: Neustále pitomé canci, bugy, otrava, stereotyp, přílišná generovanost úkolů

+16 +17 −1

Metro 2033

  • PC 60
Metro 2033 je výrazný zástupce v současnosti populárního game designu lineární FPS ve stylu jízdy na horské dráze. Tohle přirovnání dohání skoro k doslovnosti, když několikrát umisťuje hráče na vozidlo automaticky jezdícího po kolejích metra. Jedná se o přístup, kdy mě hra vede předem určeným koridorem a neustále se mě snaží ohromit prostředím a skriptovanými scénkami.

Většinu herního času se mnou putovala minimálně jedna další postava. To vlastně není úplně přesné. To já většinu času následoval nějakou další postavu, takže jsem si střídavě připadal jako na turistické prohlídce s průvodcem. To v dlouhých úsecích, kde se nic nedělo a tvůrci se jen snažili chlubit pěkně nadesignovaným prostředím. A v akci zase jako rozkazy plnící sidekick hlavní postavy. To jak moc vodí tato hra za ručičku, bylo chvílemi až bolestivé. Tvůrci přistupují k hráči jako k cvičené opici. Tohle není o tom reagovat na situace podle svého uvážení, tady se prostě jen dělá přesně to, co se přikáže.

Do hry jsem se pustil v domnění, že si užiju klasickou akci a zhruba první třetinu čekal, kdy se konečně rozjede, kdy skončí úvod a nechá mě konečně pořádně hrát. Až jsem nakonec pochopil, že taková bude až do konce. Mohl bych toho hodně kritizovat, stejně tak nemůžu popřít, že hra obsahuje slušné nápady, svět Metra 2033 má něco do sebe a párkrát jsem se i dobře bavil v momentech, kdy mě hra chvíli nechala hrát samotného. Ale nemá smysl se v tom rýpat, protože prostě game designerský přístup této hry mi nesedne. A nejen to, navíc ho považuju za hloupý. Nějak se tu z toho vytrácí hra a zůstává jen jakýsi patvar rádoby filmu z vlastního pohledu.
+16 +21 −5

Medal of Honor: Allied Assault - Breakthrough

  • PC 85
V MoH Breakthrough sa ujímate postavy istého Johna Bakera, s ktorým opäť pošlete na druhý svet nehorázne kvantá nacistov.

Ako už bolo povedané, hrateľnosť v tomto datadisku je ešte akčnejšia ako minule a zdala sa mi aj trohu náročnejšia, čo sa týka obtiažnosti.
Náplň misií je taktiež podobná, opäť sa tu nachádzajú rôzne spestrenia ako napr. jazda tankom. Vrátili sa aj moje obľúbené "one man army" misie.
Čo ma potešilo, bola zmena prostredia. Africký začiatok a neskôr ťaženie v Taliansku boli pre mňa vítanou zmenou.
K zbraniam: stretnete staré známe kusy, ale aj niekoľko nových.
Grafické spracovanie sa od minule o moc nezmenilo (aspoň ja som nepostrehol nejaké výraznejšie zmeny). Quake III engine sa hýbe slušne a to je hlavné.

Verdikt:
Celkovo sa mi Breakthrouhg v porovnaní s predchádzajúcim Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead páčil o trochu viac, opäť ponúka kvalitnú zábavu, ale kvality pôvodného Medal of Honor: Allied Assault nijak neprevyšuje. A je aj trochu krátky.
Ale aj tak si myslím, že sa jedná o vydarený datadisk.

Pro: akcia, nové prostredie, zbrane

Proti: dĺžka

+16

Call of Juarez

  • PC 90
Poměrně originální FPS s pár stealth misemi, nádhernou grafikou a skvělým příběhem. Začátek možná trochu nudný, poprvé mě to nezaujalo, jakmile se ale dostanete přes dvě úvodní mise hra vás chytne a nepustí až do závěrečných titulků. Skvělý příběh, nádherná grafika, zbraně, neokoukané prostředí, různorodý gameplay...

V CoJ hrajete střídavě za dva charaktery, každý má své specifické vlastnosti. Když jsme hrál poprvé (2007) tak mě víc bavili mise za Raye, teď jsem si víc užil ty za Billyho. Ač se na první pohled může zdát že je hra dlouhá tak tomu tak rozhodně není, na normální obtížnost mi zabrala něco pod 10 hodin. Multiplayer neobsahuje nic zajímavýho, CTF, TDM, DM, přesto jsem ho asi čtyři hodiny hrál a celkem jsem se u něj bavil. TOP 1 mezi FPS (nepočítám Deus Ex, to není čistá FPS)

Pro: originální prostředí i zpracování, příběh, grafika, dabing, různorodost mmj i díky dvěma charakterům, optimalizace

+16

Assassin's Creed

  • PC 70
Už je to nějaký ten pátek, co jsem měl poprvé rozehraného Assassin's Creeda. Jenže jsem neměl tu sílu se přenést přes ten hrozný stereotyp, což není jen můj případ. Ale po pozitivních ohlasech na druhý díl jsem si řekl, že jedničku ještě jednou zkusím, abych pak na ní rovnou navázal druhým dílem. Popravdě řečeno ke konci jsem nelitoval, že jsem hru rozehrál znova, i když mě trápilo pár technických problémů, nakonec jsem se probojoval až do nepříliš uzavřeného konce.

Assassin's Creed v době vydání předcházel obrovský hype, který chápu, protože, když hru rozehrajete a máte tu možnost nastavit si některé z vyšších detailů, jedná se o opravdu dechberoucí hru. Netypické prostředí, česká lokalizace, zajímavě poddaný příběh a spousta schopností, kterými disponuje hlavní hrdina Altair jsou velkými lákadly. Zpočátku jsem se bavil, než se dostaví strašný nepřítel pan stereotyp. Hlavní úkol totiž zní - zabít 9 členů templářského řádu. Což samo o sobě není nijak zvláštní, jen kdyby se tvůrci alespoň trochu snažili jejich zabítí nějak obzvláštnit. Ale to ne, namísto toho si to přikráčíte do nějakého města, které musíte prošmejdit tzn. povylézat na různá vyvýšená místa, čímž si odtajníte mise, z toho malého počtu, který Vám je nabídnut, stačí splnit tři a poté hurá na hlavního bosse. Zabití jsou alespoň trošku různorodá, pokaždé se nepřítel nachází na nějakém zajímavém místě (popraviště plné civilistů, loď, malá a dobře střežená pevnůstka,...). Nezabere dlouho a zjišťujete, že se hra neodehrává jen v době Třetí křížové výpravy, ale i v zajímavé současné době. Hra totiž není jen jakýmsi středověkým památníkem, ale zde jde o daleko více.

Z hraní Assassin's Creed jsem měl takový smíšený pocit, hraní mě bavilo spíše jen ze začátku a pak hodně ke konci, jelikož hra pořád něčím překvapuje. Což se samozřejmě nedá říci o průběhu plnění misí, z nichž mě nejvíce bavily závěrečné útěky, které ač jsou značně složité, nepostrádají napínavost. Závěrem snad napsat, že se jedná o velmi zajímavou hru, která ovšem nedostala to právo nabýt plnohodnotné kvality, která zůstala spíše někde na půl cesty.

Pro: atraktivní prostředí, šermířské souboje, dobové zasazení, český dabing, lezení po všem možném, rozlehlost,

Proti: primitivní zápletka s fajn poddáním, stereotyp,

+16

Heretic

  • PC 75
Tak tohle je pro mě jedna z nej starých her. Hodně lidí začínalo s doomem, ale já začínal hrát právě s hereticem. S doomem jsem se setkal až po delší době, co jsem hrál heretika. Nedávno jsem si heretika z nudy zapnul a zkusil ho hrát. Musím říct, že i po té době měl "cosi" do sebe, až tak že jsem ho hrál skoro hodinu:)Při tom jsem musel zamáčknout nostalgickou slzu. Jinak co se týče hry plusem je na svojí dobu originální prostředí zbraně a hromada temných monster. I zvuky jsou zdařilé. Ve hře je dokonce voda ve které můžeme dokonce "plavat", inventář, létání a hromada vychytávek.
Jak píše Caelos, remaku z dnešní grafikou bych se určitě nebránil. Naopak bych ho uvítal s obrovskou radostí.

Pro: zbraně, originalita, zvuky, příšery

Proti: nic (snad jen, že není remake!!)

+16 +18 −2

Knights of the Chalice

  • PC 80
Klasické CRPG, ktorého ťažisková hrateľnosť leží na bedrách bojov, avšak má v sebe zakomponovaný aj istý stupeň volieb. Hra sa otvorene hlási k odkazu klasík ako Dark Sun a to nielen po grafickej stránke.

Základné informácie o systéme sú uvedené v popise hry, takže opakovať ich by bolo zbytočné. Je dobré však vedieť, že celé to výborne funguje a systém je nastavený tak, že vás doslova núti pokračovať ďalej. Ako som už naznačil na začiatku, alfou a omegou hry sú vynikajúce ťahové súboje, plne využívajúce pravidiel, na ktorých je hra postavená. Treba využívať správnu taktiku, a hlavne, vaši protivníci nie sú úplne blbí a občas vedia veľmi (ne)pekne prekvapiť.

Samozrejme, súčasťou je i postupné zlepšovanie vašich postáv, ale i získavanie nového vybavenia, ktoré je rozumne dávkované. Veľmi dobré je využiteľné i vytváranie predmetov (na ktoré som v tom nadšení v recenzii úplne zabudol.) - vrátane zbraní, zbroje, magických predmetov a samozrejme i možnosťou pomenovať si ich. Apropo, samozrejme je možné si aj upraviť životopis vašich postáv, ako chcete - to síce nemá žiaden priamy efekt na hru, ale podporuje to onen "role-play" v názve žánru.

Áno, Knights of the Chalice vyzerá akoby vyšla niekde na pomedzí rokov 94-95, avšak toto "retro" grafické spracovanie jej len pridáva na cekovom šarme. Okrem toho je dôkazom, že kvalitná hra nemusí stáť na špičkovom super-hyper modernom 3D spracovaní.

A komu by som hru doporučil? Hmm, zrejme pre všetkých pamätníkov starých CRPG hier, ľuďom, ktorým sa páčil spomínaný Dark Sun, či Temple of the Elemental Evil.

Pro: Ťahové súboje, retro grafické spracovanie, zapracovanie menších volieb pri postupe hrou

Proti: mohlo byť lepšie riešené zbieranie predmetov po súbojoch - občas je to totiž malinko neprehľadné

+16

Hidden & Dangerous

  • PC 85
Hidden & Dangerous byla ve svý době první hrou, která ve větším měřítku oslovila i zahraniční zájemce o návykovou PC zábavu a dokázala, že i u nás jsou schopní vývojáři (pamatuju si to celkem dobře, protože tenkrát jsme s kámošema měli jěště přehled snad o všem, co zrovna vycházelo :) Navíc si troufám tvrdit, že potom ji už překonal jenom Flashpoint a Mafia...
Většinu misí jste odehráli v týmu 4 britských vojáků, kteří měli rozdílný vlastnosti (přesnost střelby, rychlost atd.) a před začátkem jste si je mohli vybrat z nějakých 20ti. Také jste jim museli přidělit vybavení podle účelu mise v závislosti na tom, kolik toho vůbec unesou...Mezi členama týmu se dalo libovolně přepínat a mohli jste ostatním zadávat příkazy jako následuj mě, kryj se, lehni si atd...na svojí dobu věc nevídaná :) Taky tady byla možnost posílat je na určitý místa na mapě, ale dost často se stávalo, že milý vojáček to vzal přes řeku, kde se utopil nebo se někde zasekl...Cíle misí byly nápaditý a zajímavý a snad nikdy se nestalo, že byste měli prostě jen něco někde vyřezat. Často se jednalo o vyhození nějakýho zařízení nebo komplexu do vzduchu.
Jak už jsem zmínil, velkým problémem byl samostatnej pohyb vojáků po mapě, ale tim největšim byla skutečnost, že vám čas od času někdo padnul mrtvej k zemi bez jakýkoliv příčiny...často se to stávalo na stejnejch místech. Takže jediný zápory vidim vážne pouze v systémovejch chybách.

Pro: Originalita, obtížnost, znovuhratelnost, náplně misí

Proti: Bugy

+16

ArmA II

  • PC 95
Miluju tu hru. Tato hra má své kouzlo a když ho objevíte už jen tak tento skvost nepustíte z ruky.
Ono totiž tuto hru nesmíte hrát ve verzi 1.00, ale vždy s posledním patchem.
Koupil jsem si Armu 1 (Armed Assault) ve verzi 1.00, no to bylo něco hrozného, to se pomalu nedalo hrát. Teď po patchi 1.17 je tato hra úplně o něčem jiném. A tak je to i s Armou 2, dejte poslední patch (mimochodem do konce června by měl vyjít další) a hned se to bude jinak hrát. Miluju na hře tu svobodu, a tím myslím jak pohybu po ostrově i v plnění úkolů, ale hlavně v tom, kolik již vyšlo přídavků (addonů) a další neustále vycházejí. Z vojenské hry pak uděláte například vesmírný simulátor (ne úplně doslova) nebo druhou světovou válku, simulátor města (GTA), apod... Například www.armaholic.com
Samozřejmě k tobu potřebuje znalosti programování v této hře (lze vše najít na internetu).
Já například kampaň nikdy nedohrál, vlastně ani pořádně nezačal hrát, protože se snažím kampaň (respektive mise) vytvářet.
Ale abych hru jen nechválil, má taky samozřejmě své chyby.
Co mi vadí je ten jejich engine, opravdu velice starý engine plný chyb a zabugovanosti (i když Arma 2 po aplikaci posledního patche má už opravdu jen minumum bugu). Tento engine už vylepšili opravdu hodně, ale i přesto už přestává jiným hrám stíhat. A na tom také trpí fyzika hry, i když sem testoval různé pády aut a další vylomeniny, tak sice to šlo, ale není nic ala Crysis. Pokud chtějí na nové Armě zamakat, tak ať se příliš nevěnují kampani, ale ať se pořádně věnují enginu. Podle mě z něho ještě lze vytáhnout mnoho (destrukční model, dobrá fyzika, reálné váhy aut a objektů, atd... - je toho mnoho).
Dále co mi vadí je AI, sice už se kryjou pravda, za domy, stromy, apod... (musíte jim nastavit bojové chování), ale furt to není ono. Naštěstí tu zase existují vylepšení v podobě například "Zeus AI" (přídavek do hry), apod...

Takže určitě doporučuji zakoupit teď novou Armu 2 - Operation Arowhead, kde nás čeká zase mnoho vylepšení (tentokrát hlavně novinky v chodu hry/enginu).

Pro: Volnost, možnosti, editor, grafika, atd...

Proti: Starý engine = špatná fyzika, náročnost, AI,...

+16 +18 −2

World of Goo

  • PC 90
Kdo by byl řekl, že zkombinováním Bridge Buildera, mazlavých kuliček a poněkud podivné fyziky, vznikne tak šíleně návyková hra? Asi nikdo. Chytrý Kyle Gabler nejspíš zjistil, že takovou hru doposud ještě nikdo neudělal, tak proč by to nemohl být zrovna on...

A vskutku, zanedlouho vzniklo World of Goo. Hravé a pestré, plné veselých barviček... Hra plná skotačivých kuliček a záhadných říkanek. Avšak nenechte se zlákat tím, co tvrdí údaj na té úžasné krabičce! Tohle rozhodně není hra pro každého. Veškeré ty vaše skilly a bleskurychlé reflexy jsou vám tu k prdu. Tady totiž potřebujete fištrón.

Vše obalené do té úžasné grafiky a zvuků, kterými k vám promlouvá svět Goo skrze monitor! Všechno je to tak pěkné, uhlazené. Zkrátka dokonalé.

Není divu, že si Kyle může spokojeně pobrukovat, zlaťáky se mu sypou do kapes zcela zaslouženě.

Pro: příběh; hratelnost; hudba; pojetí; grafika; zvuky

Proti: poměrně krátké; krabicovka má nepochopitelně DRM

+16

Singularity

  • PC 80
Asi 9hodinová jízda, která atmosférou opravdu nejvíc připomíná Bioshock říznutý špetkou Cryostatis. Zároveň se ale dočkáte několika úseků, ve kterých vás bude doprovázet společník a hratelností mi často připomínala dnes už prakticky oldskoolový styl, který předvádělo třeba Pariah (nevím co proti té hře máte :))a podobné béčkové věci.

Nějak se mi dneska nechce rozepisovat, takže jen v bodech:

- Graficky je to Bioshock hadr, jen místo art deca je tu železobeton, ruská avantgarda a 50's laboratoře.
- Proti Bioshocku větší důraz na zbraně a méně speciálních schopností rukavice. Na druhou stranu ovládání rukavice mi přijde lépe zpracované, než ovládání plazmidů a když se chce, dají se dobře kombinovat.
- Hezký HUD :)
- Na jednu stranu hodně zajímavých puzzlů a žůžo souboj s jedním z bossů na vlaku, na druhou stranu hlavně ze začátku jsou situace občas stavěné na určitý herní styl/zbraň, nebo jsou příliš obtížné, což naštve hlavně na začátku - později už si člověk ani nevšimne.
- Upgrady nejsou zrovna vyvážené. V první polovině je občas překvapivě snadné umřít, ke konci je naopak téměř nemožné.
- Často taky až moc očividně skriptované: Mutant nenapadne vojáky za krytem, protože dokud neuděláte 3 kroky vpřed, žádní tam nejsou.
- Příběh se pochopitelně točí kolem cestování časem. Je škoda, že je často podávaný vyloženě lacině. Autoři vám klidně hodí na obraz noviny, kde jsou líní vytvořit pro něj aspoň lorem ipsum a použijí náhodnou změť znaků, ačkoli je ten text na monitoru perfektně čitelný. I reálie občas docela neštymují - tady člověk lituje, že na tom nerobili rusové. V tomhle směru bych jako vzor možná zmínil Red Alert.
- Jsou tři konce. Asi. Žádný se mi bůhvíjak nelíbil.

A já už nevim, dneska mi to nějak nemyslí, tak to bude radši asi všechno :)
Bůhvíjakej zázrak to sice není, blbá hra ale taky ne, takže pokud nemáte co hrát, jděte do toho.

Pro: stylová akce s příchutí oldskoolu

Proti: lehce nevyvážené a béčkové, grafika zrovna neoslní

+16

Singularity

  • PC 75
Singularity, hra na první pohled tvářící se jako nepřímé pokračování Bioshocku. Všechno tomu nasvědčuje. Grafika (ta je ale horší), zvuk (ten je nedynamickej při výstřelu), podobný lokace, vidiny (duchové z minulosti) a vůbec styl, kterym je nám hra servírovaná. Bioshock ale neni jedinou hrou, ze který byly čerpaný nápady. Nabízí se například Half-Life (tam je jedna situace úplně stejná), Dead Space (možnost nechat si odtajnit správnou cestu), TimeShift (hrátky s časem) nebo Cryostatis (flashbacky do minulosti. Ale zatim co v Cryostatis je to vážně jen flashback u Singularity je to skutečnost).

Samotnej začátek hry mi připomínal dokonce Call of Duty (let v helikoptéře + graficky totožný postavy), všechno se ale rychle semele a vy se ocitáte na ostrově, kde ruští vědci vyvíjeli cosi. Prvních několik minut (asi tak hodina a půl hraní) jsem si myslel, že hraju jinou hru (k Singularity jsem se dostal náhodou a věděl jsem o tom jen to, že bych měl mít super rukavici. Ta ale pořád ne a ne přijít). Ovšem ve chvíli, co byla rukavice efektně přidělána na mojí levou paži nastala úplně jiná a dynamicky odlišná hra (funkce rukavice jsou výborný. Jejich popis je v popisu hry), která svym neústupnym tempem sráží na kolena v jednom kuse (akce je někdy ale trochu nudná). Potěší i upgreat zbraní, schopností ruky nebo vaší postavy (např. větší zdraví). Atmosféra za doprovodu parádního hudebního doprovodu je výborná. Bohužel se ale nemůžu zbavit pocitu, že se jedná spíš o "béčkovou" záležitost, než o strhující a příběhově vyladěnou akci typu BioShock (několik strhujících momentů hra ovšem nabízí + výbornej konec, respektive tři konce a až na jeden všechny pěkný).

Singularity je zkrátka směs toho nejlepšího, co jsem v poslední době hrál, ale nevyužívá plně svýho potenciálu díky čemuž se stává poměrně béčkovou řežbou s ne tak skvělou grafikou (efekty jsou výborný). Každopádně ale stojí za zahrání, který slušně pobaví.

Pro: časotvorná ruka, hratelnost, hudba, akce (i když je místy nudná)

Proti: grafika, nedynamičnost zvuku, akce (i když je někdy skvělá)

+16

Bloodline

  • PC 50
Těžko říct...hra jako taková je celkem nehratelná...seká se i na nejlepším stroji i dnes a je celkově dost špatně optimalizovatelná. Nastavení obshuje pouze nastavení zvuků a světlost...takže taky nic moc...co se nicméně této hře upřít nedá je atmosféra, která se dá opravdu krájet. Ať už se budete potulovat po operačním sále, kde u dveří leží mrtvola s mozkem na zdi, ať už se budete jen tak flákat mezi kotly ve spalovně, kde na vás nepříjemně doráží oživlé tělesné pozůstatky kotelníka, nebo budete skládat jednoduchý hlavolam na malém hřbitově...budete se bát. Hra sází krom kreatur s pochroumaným tělem i na zvuk a hudbu...každý hrom, každé vrznutí dveří...každy výkřik v dálce...to vše vás bude děsit. A ne málo. Takže závěrem...kdyby se tato hra dala hrát bez všemožného sekání, padání a nekonečných loadů, dal bych klidně 80. Takhle je to jenom za pade :-((

Pro: Atmosféra, scénář, dabing Zdeňka Mahdala

Proti: Příliš dlouhé loady, seká se to o stošest, padá to taky celkem často...

+16 +17 −1

Return to Castle Wolfenstein

  • PC 75
Starého Wolfenstein 3D jsem kdysi hrával poměrně intenzivně a s radostí. Německé "Alles klar?" mě vždycky dokázalo nabudit k dalšímu kosení příslušníků armády, která pod vedením nemocného Hitlera chtěla lidstvo nadobro zbavit důstojnosti, respektování náboženské a národnostní diverzity, slušného chování a humanismu. Tentokrát se ale do hry o moc nad světem zapojí také okultní vědátóři, kteří na svět přivolají celou řadu nemrtvých potvor. Tím se akce dost výrazně oživuje a liší od předchozího dobrodružství. A musím říct, že je to jedině k dobru věci.

Zbraňový arzenál se rozrostl o veliké množství olovo metajících zbraní a neskončil jen u nich. Narazíte také na experimentální kousky, které jsem ale popravdě řečeno příliš často nepoužíval (až na úplný závěr hry.) V klidu jsem si vystačil s běžným tichým německým samopalem, nebo se speciální útočnou puškou. Výbušniny či granáty prakticky není nutné používat, ale rozhodně v některých hektičtějších situacích přišly vhod. Dost mě překvapila obtížnost, která i na nejnižší úroveň nedovoluje delší hraní bez mého oblíbeného quick save. Stačí, když jsem se dostal do obklíčení 3 nepřátel a během 5 vteřin bylo po mě. Zdraví zde klesá rychleji, než hladina piva ve sklenici zdatného pijáka. Naštěstí s lékárničkami se v hradu Wolfenstein a jeho blízkém okolí nešetřilo.

Souboje s bossy se nesou v duchu "vystřílej všechny náboje co máš a modli se", což úplně není šálek mého čaje. O 3 roky starší kolega Half-Life se takto primitivně nehraje a hlavně příběh podává s mnohem větší grácií. Právě vyprávění příběhu, prakticky neustálé střílení bez větší hloubky a průměrné souboje s bossy dělají z Návratu do hradu Wolfenstein sice kvalitní zábavu, ale nic novátorského či dosud neviděného se ve hře neobjuve. I tak je to ale střílečka, kterou by si žádný fanda kosení vojáků s hákovým křížem na hrudi neměl nechat ujít.

Pro: Slušná atmosféra, velké množství zbraní, různorodé levely, příšerky a vojáci.

Proti: Nudné podání příběhu, hratelnost založená prakticky jen na střílení, nudné souboje s bossy, chybí filmovější pocit (skripty), chybí boss Hitler.

+16 +17 −1

Ski or Die

  • PC 80
Tuhle hru jsem paříval asi v 5 letech na mém PC, který ještě běžel pod DOSem (přesnou konfiguraci jsem fakt neřešil v té době). Na tom compu jsem měl asi 20 her a Ski or Die byla jednou z nich. A musím říci, že v té době patřila do mé TOP10. Obsahovala 5 disciplín, které byly naprosto skvělé. Snad jen celkem nudnou koulovačku jsem moc nehrál. Zato nejlepší byl sjezd z hory přes různé propasti. 2D grafika na tu dobu byla skvělá. A ty zvuky slyším doteď. Vzpomínám, jak to mé máti, v té době počítačem nezasažené, rvalo nehorázně uši (PC byl původně v kuchyni). Stejně ale ta HUDBA! Ta byla na svou dobu opravdu epická.
Přes DOSbox si ji z nostalgie občas zahraju i dnes.

Pro: Hudba a zvuky, hratelnost, grafika na svou dobu

Proti: Dnes bych to asi pořád dokola nepařil, zvuky byly někdy po deeeeeeelší době otravné

+16

Madden NFL 07

  • PC 90
Tahle hra me privedla k hrani americkyho fotbalu v realnym zivote. Kdyz sem hraval mod Superstar a zacinal jako cerstve draftovany hrac z univerzity a postupne se prosazoval do zakladniho tymu,vyhraval trofeje,skoroval TD's naprosto sem si to uzival. V tomhle modu hrajete jen za jednoho hrace celou karieru, pilujete na trenincich jeho schopnosti a pokousite se stat naprostou legendou NFL (coz se mi povedlo). Graficky je to i na tuto dobu velice pekna hra,hratelne je to famozni hra a i jako novacek pravidla pochopite velice rychle. Hudebni soundtrack je velice povedenej. Nema cenu kupovat dil 08 pokud mate 07, protoze jedina zmena je v soupiskach. Bohuzel dalsi rocniky uz na PC nevychazeji a tak si je muzete uzit jen na konzolich.

Pro: Superstar mod, grafika, animace, znovuhratelnost, zabava, soundtrack

+16