Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dark Sun: Shattered Lands

78
12 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1993 PC
Vývojáři:
Hra sa odohráva vo svete Athas, umierajúcom, nehostinnom, púštnom svete. Jedným z najväčších miest je tu Draj, mestský štát, v ktorom vládne mocný kráľ-čarodej. V neďalekom okolí púštneho sveta sa však nachádza aj niekoľko slobodných miest, ktoré prežívajú vďaka tvrdej práci svojich obyvateľov. Avšak, zdá sa, že Draj nemá nič lepšie na práci ako ovládnuť, zotročiť a vlastne zničiť ich tak všetkých...

Hráč dostáva pod kontrolu skupinu štyroch gladiátorov, ktorí musia bojovať pre zábavu obyvateľov mesta Draj. Jediným spôsobom ako arénu opustiť je smrť. Avšak nikto nechce čakať kým pre neho zubatá príde, takže prvým krokom našich hrdinov bude naplánovať útek... Čo ich čaká potom... Pokúsiť sa zjednotiť slobodné mestá a postaviť sa armáde mesta Draj.

Hra využíva top-down pohľad na svet. Veľký dôraz je tu kladený na rozhovory a interakciu s ostatnými charaktermi. Boje prebiehajú na ťahy a väčšinou je v nich nutné používať istú dávku taktiky. Formácie a rozloženie kúziel bývajú veľmi dôležité, obzvlášť keď vo väčšine prípadov čelí vaša družina mnohonásobnej presile a útokom zo všetkých strán. Dark Sun taktiež obsahuje niekoľko unikátnych elementov, ktoré sa viažu práve na svet Dark Sun – ako sú rasy Mul a Thri-kreen, či používanie psionických síl.


Poslední diskuzní příspěvek

Ještě ke komentáři THX : Obtížnost je možné nastavit před i během hraní, standardně je "Balllanced", ale určitě je lepší hrát na "Hard", což…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Dark Sun nabízí RPG ve výtečném balení. Perfektní tahové souboje dle pravidel AD&D, neokoukaný pouštní svět Athasu, překvapivě velkou interakci s NPC a příběh plný zvratů. Upoutal mě i samotný úvod hry, kde se v roli gladiátora snažíte uprchnout z arény. Hra nabízí pestrou paletu kouzel včetně psionických.

Snad jediným kazem jsou bugy. Já osobně jsem nenarazil na žádné, které by mi nějak významně stížily postup ve hře, ale ze zkušeností ostatních hráčů vím, že tam jsou. Nicméně v porovnání s druhým dílem je to zanedbatelné.

Celkově ale se jedná o jedno z nejlepších isometrických RPG všech dob.

Pro: Souboje (AD&D), pouštní svět, interakce s NPC, příběh

Proti: Bugy

+18
  • PC 70
Dark sun (DS) právě padl a já si tak mohu udělat další zářez na mé pařanské klávesnici.
Stálo to vůbec za to? Kolik jsem s ním strávil času? 15-20 hodin? Takže z tohoto úhlu pohledu to asi nebylo tak špatné, že?
Myslím si, že DS má co nabídnout, máme tady partu né až tak standardních hrdinů (vzhledem k universu, kam je DS umístěn), máme tady klasické AD&D elementy na které nahlížíme z ne až tak klasické perspektivy, pohled na všechno to dění je zde realizován pohledem z vrchu, nesmí chybět získávání zkušeností a tím následné levelování postav.
Samozřejmě nesmí chybět kvantum dialogů okolo, až si jeden připadá jako v nějaké adventuře, tomu nahrává i možnost více řešení dané situace (vykecat se vs. boj) a ano kromě hlavní dějové linky jsou zde i vedlejší úkoly, byť jich není zase až tak moc.

Vše to vypadá dobře, tak proč tak nízké hodnocení? Přišlo mi že DS trpí kolísavou kvalitou, začátek (útěk z "díry" pro gladiátory, stoky) byl super, následné lození po poušti a objevování nových lokací (kterých není zase až tak mnoho) byla docela nuda, otravné bylo náhodné generování skupinek nepřátel,následná část, kdy jsem se z vesnice přes jeskyně s pavouky dostal do hradu banditů byla zase naopak skvělá, ale pak zase přišla taková nijaká část s karavanou a výprava za Balkazarem.. a tak nějak dále a podobně.

Osobně mi moc nesedlo ovládání a také jsem nepochopil význam peněz ve hře, srdnatě jsem sbíral všechny možné nesmysly abych si mohl koupit lepší zbraně a zbroj, ale hovno, těch pár obchodníků, co se tímto vyprahlým světem potuluje nabízejí bezcenné šunty, které se dají pobrat mrtvým.Nalezené předměty vykupují všichni za stejné ceny a tak jsem na konci měl přes 200 000 penízků na nic (a to jsem ještě mohl využit džinovy nabídky, aby mi dal mega).Všechny lepší zbraně a další předměty jsem si poctivě vybojoval či "našel".
Systém kouzlení a možnost použití telepatických/psionických kouzel mi taktéž moc nesedl, takže jsem hlavně používal léčení a nějaké ty obrané kouzla (ale zde je chyba i na mé straně, blbě jsem si namixoval partu a tak jsem měl klérika a druida tj.žádného mága..)
V boji se dá taktizovat jelikož je tahový, paráda, jinak by to ani nešlo, přesila je obrovská.
No a závěrečná bitva, to je maso, trvalo mi to více než hodinu než pouštní písek dostal tu správnou rudou barvu. Jo a přiznám se, při tomto souboji jsem si stáhl obtížnost na easy, jelikož jinak bych asi rozhryzal myš ..
Závěrem se dá říci že DS není špatný, je to trochu jiné RPG, není zase až tak těžký a zabloudit se nedá, jelikož danou lokaci vždy vidíme celou na,na ... asi kouzelném radaru? :)
O tom že to je jedno z nej RPG bych pochyboval, ale i tak se jedná o nadprůměr, budíž tedy DS země lehká.

Pro: Neokoukané universum, tahové souboje, klasický příběh o záchraně světa

Proti: Přestřelený finální souboj (alespoň tedy v mém případě)

+14
  • PC 80
Celkem šťavnaté RPG s hratelností ne nepodobnou Baldur's Gate (AD&D, parta dobrodruhů, cestování mezi konkrétními lokacemi,...). :-) Jasnou devizou Dark Sunu je neokoukané post-apo univerzum pouštní planety Athas. Hra příjemně odsýpá, dialogy jsou velice kvalitní a barvité, často se špetkou falloutovského černého humoru. Velice si cením docela košatých možností postupu, kdy je možné věc řešit hrubou silou i ukecáváním (viz komentář v diskuzi).

Na druhou stranu si myslím, že se dalo z tématu vytěžit více a je to zároveň jeden z hlavních důvodů, proč s hodnocením nejdu výše. Hra je docela krátká, hlavní linie ještě o píď kratší a některé subquesty působí tak trochu odbytě a dutě. Prchnete z arény, šup do první vesnice, bla bla proroctví o hrdinech sjednotitelích, šup ukecat další dvě vesnice, finální bitka. Ještě takové dvě tři další vesnice a víc subquestů by to úplně klidně sneslo...

Docela mě překvapilo, že hra není příliš hardcore. Ovládání je intuitivní a souboje jsou co do obtížnosti velice jednoduché. S partou Gladiator, Ranger, Cleric, Mage/Thief jsem zakysnul snad až jen v závěrečné bitvě, kdy jsem to po pěti pokusem musel zbaběle rozříznout asi pěticí Confusion na celou armádu nepřítele.:)

Pro: neokoukané univerzum, tahové souboje, dialogy, atmosféra, hudba, grafika, stostránkový manuál:)

Proti: délka hry aneb s jídlem roste chuť? :D

+11(12-1)