Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Temple of Elemental Evil: A Classic Greyhawk Adventure

71
29 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
16.09.2003 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.terra-arcanum.com/troikagames/toee.htm
Už je to dávno, čo na pláňach zúrila bitka medzi dobrom a zlom, obrovská bitka, ktorá nechala jazvy v reliéfe krajiny. Avšak nakoniec bola vyhraná, dobro porazilo večné zlo a zrovnalo Chrám temnoty so zemou. Takmer. Zlo nikdy nespí, a tak sa v okolí pokojného mestečka Hommlet začínajú diať podivné veci. Zdá sa akoby starobylý chrám zla opäť ožíval.

Temple of the Elemental Evil je klasické RPG založené na pravidlách Dungeons&Dragons revidovanej tretej edície (3.5). Hra má niekoľko rôznych začiatkov, rovnako ako množstvo rôznych koncov, podľa toho ako sa hráč rozhodne hrať. Do svojej družiny budete môcť zobrať až 5 postáv, prejdete sa po množstve nádherne vykreslených lokácií a hlavne... Hlavne si zabojujete v dnes už takmer zabudnutom turn-based režime.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Tohle není plnohodnotná hra, tohle je tech demo. Simulátor DnD pravidel. Rozhodně jde o doposud nejvěrnější a nejpovedenější převedení věhlasného Pen and Paper systému do počítačové hry, tvůrci ale bohužel zapomněli přibalit i obsah... Ehm, on tu vlastně nějaký je, bohužel ale působí jako špatný vtip. Stupidní báchorka, která nestojí za zmínku se odehrává ve třech lokacích, zabere deset hodin a vyšumí totálně do ztracena. Postavy jsou polygony bez osobnosti, odkecají si svých několik generických vět vedoucích ke generickým questům. Ještě dodám, že přestože měla Troika v příběhových hrách tradici, působí dialogy těžce amatérsky, spíš jak od začínajícího modera. Když už jsme u amaterismu, voice-acting je jeho vrcholem, je opravdu hodně špatný. Když se spojí výše zmíněné s katastrofálním pathfindingem, vzniká příšerný produkt, který je věrný tezi, že celek je více než suma částí...

Právě jsem si odkroutil nudný rozhovor vedoucí k nudnému questu. Označím si skupinku a v krátkých intervalech klikám k dalšímu domečku. Hraje unylá hudba, já unyle klikám netroufajíc si označit příliš dalekou oblast, aby se mi postavičky nezasekly a neznásobily tak ohromnou nudu, se kterou se potýkám. Všechno je zpomalené, bez energie, bez života. Přepadá mě totální otupělost - takhle chutná ta nejčistší rutina... S přibývajícím postupem se tato agónie prohlubuje; lokace jsou čím dál prázdnější, obsahu stále více a více ubývá, příběh stále méně a méně zajímá, hra se stává zoufale lineární... Proč to vůbec hraju? Proč?! Aha, souboje...

Souboje jsou kromě grafického zpracování to jediné, co za něco stojí. Vymazlený tahový soubojový systém musí potěšit každého, kdo holduje taktizování. Jenže i souboje se časem přejí... Hlavně proto, že přes počáteční šok z nemilosrdného designu se hráč celkem rychle oklepe a s přibývajícími úrovněmi postav přestávají být souboje výzvou. A dostavuje se rutina... a nuda.

DISCLAIMER: Obsah hry nepranýřuji proto, že by mi přišel koncept ne-epické, "střízlivější" báchorky principiálně špatný. Nevěřím na špatné koncepty a nezatracuji hry proto, že esenciálně nejsou tím, čím bych chtěl (nebudu nadávat na Mass Effect, že není jako Baldur's Gate, což se zdá zjevné, bohužel v praxi se setkávám s hráči, kteří principiálně nedovedou hru hodnotit jako to, čím je, a jsou jsou proto nefér). Nikdy jsem to nedělal a děla nebudu, o čemž svědčí mé hodnocení prvního Baldur's Gate, které se do velké míry nese v podobném duchu jakoTOEE. Píšu tedy pouze a jenom o provedení, tedy o realizaci daného konceptu. Mám-li se na TOEE dívat jako na komplexní RPG hru, kterou chtěla být, a nikoliv jen jako na simulátor DnD mechanik, k němuž byl jen tak mimochodem přibalen nějaký obsah, nemůžu jít s hodnocením výš. Tohle není obdivuhodný pokus od slibného modera, ale plnohodnotný projekt tvůrců Arcana a Bloodlines!
+11(13-2)
  • PC 80
TOEE nie je ani tak hra ako skor simulator pre hracov pen and paper, ktory obsahuje dve dediny, par ruin v okoli a niekolko poschodovy chram zla. Pravdepodobne jedina hra svojho druhu. Nikde inde neuvidite 9 roznych zaciatkov podla vyberu presvedcenia. Kazde presvedcenie ma ine scripy NPC a ine questy a ine alternativne konce.

+7(8-1)
  • PC 40
Ach ano opět jeden z mnoha přeceňovaných simulátorů nudy, vlastně v tomto případě "SKORO" pravidel DnD. Začínám trochu pány Troika Games podezírat, že mají čínské předky, protože když si skutečně zamyslíme nad tím, co je předností jejich titulu, zjistíme, že nic nepochází z jejich hlaviček, ale abych myšlenku rozvinul

Tak v prvé řadě vsází na DnD, soubor pravidel, který je celkově profláknut, tudíž celý bojový systém podléhá těmto pravidlům a jak podotýkám já, bohužel pouze bojový systém, nedokázali provést celou konverzi, proč? Protože, hra je tak příšerně stupidní a krátká, že vůbec nenabízí jediné možnosti nebojovým povoláním, respektive dovednostem, který jinak nesouvisí s bojem(jako bard si v knajpě nezahrajete, ošulíte někoho v kartách, neusmlouváte nižší cenu, nepřečtete si nějaké knihy, a umícháte si jen tak nějaký dryák atd.).

Takže ani tato berlička v podobě DnD pravidel není rozvinutá maximálně o to smutnější to je, že jim odpadlo mnoho práce a času, který by musel být věnován do nějaké kreativní činnosti, aby vůbec nějaka pravidla sesmolili, a který právě mohli investovat tímto směrem.


Když už jsme u té kreativity, vypadá to, že troika games ji na rozdávání neměla a prostě nemá. Když se totiž podíváte na koncepci artu, a teď vás vyzývám jděte a podívejte se na screeny ze hry!, co uvidíte? Ano starý dobrý Baldur´s Gate, který tak tříská do očí, že je to až trapné a člověk si zákonitě musí pokládat otázku, kam se poděly soudní dohry, nebo to jsou vážně v Troika games takový zoufalci, že nejsou schopni vytvořit vlastní hru?

Tak si pojďme se sumarizovat toho jejich hybridního smrada, který čím dál tím víc připomíná pohádku o princezně koloběžce Je to hra není to hra, má to DnD nemá to DnD je to Baldur a zároveň není to baldur, jsou troika games nekreativní nuly a zároveň...jo vlastně jsou...

Takže prostě jednoho dne vzalo troika games tolik drzosti, zkopírovali hru, dali tomu jiný název a řeklo: to je naše dílo. Ano ALE: dílo naprosto nedotažené do konce a na první pohled dílo, které je pouhou kopíí BG, na jehož osvědčeném úspěchu se snaží parazitovat, kromě špatné kopie BG nemá tahle hra rozhodně co nabídnout
Ještě jedno přirovnání: máte možnost si koupit Adidas a nebo jít na tržnici a koupit si padělek Adihash, kde vám ho budou prodávat právě kucí z Troika games!
, protože vlastní obsah ji totiž chybí!!!

To že vlastní obsah, který do toho vložili se rovná naprosté upřímné nule, poznáte hned po pár minutách hraních, hloupých dialozích, a když se rozhodnete to přelouskat do konce, tak si toho budete všímat takřka na každém kroku.

Hodnocení 40 % Jděte si radši zahrát Baldur s Gate, nebo Ice wind dale, tohle je jen ztráta času.
Ps: pro pravdu se člověk zlobí
+1(7-6)