S Controlem jsem bojoval několik let. A není se čemu divit. Remedy se snaží většinu hráčů odehnat. Zamotaný a složitý příběh s tunami textu? Ano! Uživatelsky nepřívětivá mapa a rozhraní? Samozřejmě! Repetitivní přestřelky, kde nepřátelé hltají náboje po desítkách? Taky! Ale za tím vším se skrývá brilantně napsané univerzum, které se klidně vyrovná i mému oblíbenému Falloutu.
Příběh je směsicí Twin Peaks, Akty X, ale třeba i novějšího The OA. Takže cestování dimenzemi, neviditelný nepřítel Sykot. Surrealistická prostředí, která si upravuje fyzikální zákony. Je to zamotané, ukecané, pokud se budete snažit najít všechny texty, nahrávky, tak vám to zabere mnoho času. A přestože na rozdíl od předchozího Quantum Breaku jsou zde texty mnohem čtivější i zábavnější, tak pořád je to tak, že co minuta běhání to jedna A4 textu. Hrané sekvence jsou výtečné a bavily mě nejvíc, navíc většinou shrnují ty tuny textu. Postavy jako Ahti, Rada, ale i zesnulý ředitel s Max Paynovským hlasem jsou výborné a hltal jsem o nich všechny informace.
Hratelnost je... Hratelnost je. Není to vyloženě špatné, ale je to repetitivní. Dlouhé souboje s vlnou nepřátel, které se znovu na stejném místě po nějakém čase znovu respawne. Jako střílečka mě to bavilo nejméně. Nejhorší ale je neustálé bloudění na mapě. Je vidět, že bez Microsoftu a jeho vhledu jsou Remedy stále zaseklý 20 let zpátky, kdy hry prostě byly uživatelsky nepřívětivé. Z toho důvodu nedoporučuji vedlejší mise, kdy musíte hledat/eliminovat určité objekty. To bylo o nervy a nepřidává to vašemu požitku nic pozitivního. Ale hlavní mise vás zavedou na místa, tak originální se super designem. Vlastně, až vás střílení omrzí (mě omrzelo velmi rychle), tak doporučuji zapnout v nastavení nesmrtelnost a 1 shot kill. Pak z toho máte skvělou příběhovou logickou adventuru/skákačku.
Audio a grafika jsou super, vlastně více než to. Zničitelnost prostředí je uděláno na výbornou. Optimalizace je mnohem lepší než v předchozím Quantum Break. Sice hra potřebuje opravdu hodně výkonu a propady fps tu jsou, ale nebylo to nic hrozného. Dabing je výtečný. Tady asi není co vytknout
Tohle lore, co Sam Lake napsal je určitě výživné a postaví se na tom nejen Alan Wake univerzum, ale i další hry. Jenom hru udělat přístupnější, nejsem v roce 2005, abych trpěl v hledání jednoho neoznačeného předmětu 10 minut, abych to nakonec vzdal a kouknul se na youtube návod. Ale moc často se nestává, že bych při hraní, a po dohrání pročítal internety, abych zjistil víc a víc a teď hop na DLC a Alana Wake 2.
Příběh je směsicí Twin Peaks, Akty X, ale třeba i novějšího The OA. Takže cestování dimenzemi, neviditelný nepřítel Sykot. Surrealistická prostředí, která si upravuje fyzikální zákony. Je to zamotané, ukecané, pokud se budete snažit najít všechny texty, nahrávky, tak vám to zabere mnoho času. A přestože na rozdíl od předchozího Quantum Breaku jsou zde texty mnohem čtivější i zábavnější, tak pořád je to tak, že co minuta běhání to jedna A4 textu. Hrané sekvence jsou výtečné a bavily mě nejvíc, navíc většinou shrnují ty tuny textu. Postavy jako Ahti, Rada, ale i zesnulý ředitel s Max Paynovským hlasem jsou výborné a hltal jsem o nich všechny informace.
Hratelnost je... Hratelnost je. Není to vyloženě špatné, ale je to repetitivní. Dlouhé souboje s vlnou nepřátel, které se znovu na stejném místě po nějakém čase znovu respawne. Jako střílečka mě to bavilo nejméně. Nejhorší ale je neustálé bloudění na mapě. Je vidět, že bez Microsoftu a jeho vhledu jsou Remedy stále zaseklý 20 let zpátky, kdy hry prostě byly uživatelsky nepřívětivé. Z toho důvodu nedoporučuji vedlejší mise, kdy musíte hledat/eliminovat určité objekty. To bylo o nervy a nepřidává to vašemu požitku nic pozitivního. Ale hlavní mise vás zavedou na místa, tak originální se super designem. Vlastně, až vás střílení omrzí (mě omrzelo velmi rychle), tak doporučuji zapnout v nastavení nesmrtelnost a 1 shot kill. Pak z toho máte skvělou příběhovou logickou adventuru/skákačku.
Audio a grafika jsou super, vlastně více než to. Zničitelnost prostředí je uděláno na výbornou. Optimalizace je mnohem lepší než v předchozím Quantum Break. Sice hra potřebuje opravdu hodně výkonu a propady fps tu jsou, ale nebylo to nic hrozného. Dabing je výtečný. Tady asi není co vytknout
Tohle lore, co Sam Lake napsal je určitě výživné a postaví se na tom nejen Alan Wake univerzum, ale i další hry. Jenom hru udělat přístupnější, nejsem v roce 2005, abych trpěl v hledání jednoho neoznačeného předmětu 10 minut, abych to nakonec vzdal a kouknul se na youtube návod. Ale moc často se nestává, že bych při hraní, a po dohrání pročítal internety, abych zjistil víc a víc a teď hop na DLC a Alana Wake 2.
Pro: Výborně napsané, skvělý dabing a audiovizuál, originální nápady
Proti: Uživatelsky oldschool hra, po čase repetitivní souboje, dost zbytečného textu.