Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

@Gordon (29.06.2023 20:14): Mě ta narážka byla samozřejmě jasná, i vedlejší vlákna pravidelně čtu a mnohdy se u podobných debat bavím. Ale i tak jsem sem tu definici dal, je asi nejlepší, jakou jsem kdy našel.
@Pluto (29.06.2023 17:46): Já si dělal legraci na účet místních nekonečných diskuzích o ukotvení žánrů, protože s trochou představivosti je většina žánrů fluidní a každý si může naroubovat žánr na hru, ke které se mu to hodí. Ale jo, tahle definice je fajn.
@Gordon (29.06.2023 16:23): Mě se asi nejvíc líbí tato definice:

Adventure games are interactive player-guided stories of exploration, investigation and discovery whose primary motivation comes from uncovering further narrative and/or solving integrated puzzles.

More simply, the genre is built upon three essential pillars: exploration, story and puzzles. An adventure game can get away with utilizing only two, but any game with just one, or heavily supported by other pillars instead (combat, platforming, stealth, stats, resource management, etc.), has really become something else. 
Click-bait na adventuristy, asi se předpokládá, že ty fosilie nemají ani adblock:)
Dobrej! Nevím jestli to je vhodný, ale chtěl bych se pochlubit svou 2D klikačkou, kde se hráč stane svědomím sériového vraha. Budu to vydávat až v září, ale jestli by to někoho dokázalo zaujmout až k seznamu přání, nemohu se zlobit... :D Steam. Konec sdělení, děkuji za pozornost.
Tahle adventura podle mně utekla spoustě adventuristům, viz že není do teď na DH. Hand of Glory je adventura ve stylu GK (je tam hodně příjemný easter egg) a Broken Swordu. Na první pohled ta hra má grafiku flashových her ze Superher webu, jenže v nitru je to přesný opak. Ta hra má neskutečnou výpravu a nabízí skvělý dabing, hromadu animací a cutscén a hodně příjemných a hravých detailů. Dokonce i přes více dětský vzhled to má dobrou mysteriózní zápletku a seriovém vrahovi.

Pravdou je že ta hra je zvláštní už jen tím že má strašně divnou atmosféru a celé to vypadá jak něco ve stylu Monkey Islandu a přitom to tak úplně není. Já to teď rozehrál a musím to fakt hooodně doporučit.
Byla oznámená nové "point and click" adventura ( i když tady to point and click mi moc nesedí) s prvky Lovecrafta. Nevím jestli si to zahraju, tyhle first person chodičky s minimem postav mě nikdy nebavily. Zase ale musím uznat že konečně hra co ten mythos nejspíš bude vypravovat trochu jiným stylem, takže za to klobouček.
@jones1240 (23.05.2023 13:09): No, já se právě obávám, že pokud čtyřka vznikne, tak to nebude s žádným extra velkým budgetem, takže se tomu budou muset přizpůsobit. Takže bych očekával nějakou klasičtější point and click adventuru, maximálně tak ve stylu poslední Syberie. A myslím, že pokud se do čtverky pustí, tak budou primárně cílit spíš na fanoušky série než na nějaké nové fanoušky.
@Pluto (23.05.2023 12:58): Náhodou zapomínáš na to jak zkopnul mumie v katakombách nebo jak podřízl nestvůru na konci trojky. Já neřekl aby to bylo akční, ale s prvky akce, klidně alá Alan Wake (bez takového množství akce). Jako spíš že vyšetřuješ chodíš po lokacích a vše ve filmovém hávu a pak máš třeba scény kdy se někam musíš plížit, takže stealth a pak i třeba akční sekvenci kdy musíš prchat pronásledovatelům či dokonce i se bránit nějakým nestvůram. Tohle všechno v GK bylo. Je logický krok tohle nějak semknout a udělat pokud by to mělo vůbec někoho zajímat. Pochybuji že udělají GK4 jen aby Jane Jensen a fanoušci měli radost. Be real Pluto.

Jasně pořád mohou udělat klasickou point and click adventuru s tím že to udělají v úsporném režimu, menší budget a nějak se to vrátí, to by si ale GK fakt nezasloužil. Když už konec série tak epickou pořádnou rozlučku.
@jones1240 (23.05.2023 12:40): Nad tím jsem už mockrát přemýšlel. GK pro každý svůj díl použila jiné zpracování, které v tu dobu bylo in. Nejdřív 2D kreslená, pak FMV a nakonec svým způsobem unikátní 3D. Otázka je, jaký dobový skok udělat teď. Pokud se tedy bavíme o technologiích a ne o "nesmyslných" akčních vložkách. Co by bylo vlastně takovým současným boomem? VR? Klasický first person a nebo naopak third person z pohledu za zády? Nenapadá mě, co by bylo tak zásadního pro současnou herní branži.
@Jumas (23.05.2023 12:36): Ten engine a celkové zpracování ve trojce byl hodně zvláštní. Ano, přeskakoval jsi mezi jednotlivými "bublinami", ve kterých ses ale mohl libovolně pohybovat kamerou. Do toho ještě byla možnost přepnout se do first person pohledu.
@jones1240 (23.05.2023 10:08): Jane snad není tak šílená, aby se pouštěla do nějakých akčnějších věcí. Už to zkusila v akčnějším pojetí závěrů dvojky i trojky a nedopadlo to úplně dobře. Navíc nějaké akčnější prvky jako střílení nebo mlácení mi do charakteru Gabriela vůbec nesedí. Ten se umí ohánět šarmem či břitkým slovem, ale nějaké opravdové akce si od něj nedovedu představit. To samé s Grace. A i takového Moselyho, i když je policista, tak si nedovedu představit, že by při střelbě dokázal někoho zasáhnout a sám se při tom nezranit.
@Jumas (23.05.2023 12:36): Je to tak no, ono v podstatě když to tak vezmeme to chce jen dobový posun. V době halo FMV udělali GK2 do toho hávu v boomu 3D zase do toho. Takže tady fakt by se vybízelo zase udělat velký dobový skok.
@jones1240 (23.05.2023 12:27): Tak Mystovka je asi silný výraz, ale jsou tam ty skokové přechody. Každopádně nejde o úplně klasickou point and click adventuru a navíc se změnil ten pohled z 2D na 3D. Čtyřka by se tak také musela lišit, aby zapadala do série, což by akčnější/filmové pojetí také splňovalo.
@Richmond (23.05.2023 12:15): Takže to zaplatíš Microsoftu? :)



@Jumas (23.05.2023 12:09): On je GK3 Mystovka? Jestli se nepletu tak Myst hry mají absenci dialogů či typických point and click trop. Vždyť trojka je v podstatně klasická 3D Point and Click Adventura jen s rozdílem že máš naprosto volnou kameru :D Také jsem psal že by to už point and click být nemohla, už jen z důvodu že by se to nezaplatilo, proto jasný posun je k filmovějšímu pojetí (Nemyslím tím FMV ale například styl Detroit či adventurnějšího Alana Wake s absencí více konfliktů s důrazem na vyšetřování)
@jones1240 (23.05.2023 10:08): Gabriel Knight 4 už ze své podstaty ani nemůže být klasická point and click adventura. Každý díl se lišil a od 2D point and click se série přes interaktivní film dostala až k 3D Mystovce. Takže zbývá textovka, hidden object nebo vizuální román :)
Myslím siže by GK4 mohl vzniknout, ale už ne jako klasická point and click a to ani já nechci. Podle mě by měli tu sérii revitalizovat a dát do trochu filmovějších vod, nemyslím nutně z toho udělat akční hru to vůbec, ale prostě filmovější adventuru. Kde ten příběh bude hlavní prim a puzzle a další půjdou trochu na druhou kolej a klidně by mohl Gabriel sem tam uštědřit ránu nějakému monstru. Jasně rád bych chtěl point and click, ale jelikož je to rozjetá série a nestojí za tím žádná firma co by předtím pro mainstream udělala známou hru, tak si myslím že tohle je jediná šance aby to mohlo vydělat.

Navíc si sám myslím že GK má prostě na to překročit vody point and click a nabídnout ještě něco víc.
Join us for the watch party for the premier of of the Gabriel Knight documentary. We've teamed up with Jane Jensen and Robert Holmes to celebrate the iconic series and cheer on the what we hope to be shadowhunter future.

Video goes live at 4:00 p.m. Eastern time (8:00 p.m. GMT/UTC, noon Pacific). To watch and chat along with your fellow adventure game fans, hop on over to our YouTube channel and join in the fun!

Live stream bude tady - https://www.youtube.com/watch?v=IGZ-KXxw ... AdventureGameHotspot