Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

Hmm, zaujimavy rebricek. Tesi ma, ze tam mala miesto Serpent in Staglands. Mozno by som namiesto Lionheartu tam dal prvych Knights of the Chalice. Pretoze, ako tu uz padlo, prva cca polovica Lionheartu fine, ale druha sa proste zvrtla v nic nehovoriacu akciu, kde zrejme dosiel vyvojarom cas a... Meh.
@Vurhor (22.05.2022 12:07): Na to, že to mají i v rámci žánru celkem úzce zaměřené, tak je to zase takové to typicky redakční "pelmel". Ale logicky člověk může být spokojený zcela vždy a jen se svým vlastním žebříčkem. Svůj Top 12 RPG na profilu mám a jiné seznamy mi mohou být jedno. ;)
U mne osobně to je tak ze třeba v tom Pathfinderu cítím ze to tvurci berou seriózně kdežto u Original Sin ten pocit moc nemam. Vždycky čekám ze když postavy něco řeší tak ze odněkud vyskočí třeba sysel a nabídne mi bonbóny :)
Ale je to zvláštní. Starší hry od Larianu mám moc rad a tak nějak na první pohled by jeden řekl ze si jedou plus minus pořad to stejne, ale asi ne.



@Jack_Dark (22.05.2022 13:18): Tak je to taková games CZ zebrickova mentalita, to bez pochyb :)
@Vurhor (22.05.2022 12:07): Druhá polovica Lionheartu je strašná, úplne iná hra. To, že je rebríček divný (napr. prvý NWN nad druhým NWN je wtf), s tým som počítal. Ale úplne tam napríklad chýby Arcanum, ktorý je rozhodne lepší a originálnejší než väčšina hier v rebríčku. :D
@Vurhor (22.05.2022 12:07): Tak 15 jsem jich hrál ale v životě by mne nenapadlo dat na prvni místo Original Sin 2. To už i NWN mě bavilo víc.
Ja bych na první příčky dal Pathfindery a nejspíš NWN 2 s datadiskama.
Lionheart byl docela fajn a asi mi taky přišel zábavnější než ID2 ( ty jsem ani nedohral narozdíl od Lionheart ) Ale obecne to asi spis bude naopak.
@Gordon (17.05.2022 15:52): Čiže keby to dali do pokémon tcg alebo yu-gi-oh, tak je to legit?

@MickTheMage (17.05.2022 17:06): Otázka je koľko to bude stáť. Tam ale bude záležať hlavne na sile kariet a nie preto, že je to WH40K. Napr. tie D&D väčšinou nič moc, takže zoženieš lacno. Minulý rok tam dokonca vyšiel aj Minsc a Boo token, tento rok má byť znova. :)
@Tulareanus (17.05.2022 13:25): Já osobně s MTG přestal, protože toho vycházelo hodně a nestíhal jsem všechno hlídat. Theros byl spíše zklamání, Tarkir a Ravnica moc nezaujaly a Athkatlu jsem prošvihl. Rozhodl jsem se tedy, že budu kupovat jen to, co mi přijde zajímavé - Innistrad a pár dalších, ale zase mě zklamala kvalita PCD decků a zrušení Deckbuilders Toolkit. Každý rok něco jiného... Uf - v tom aby se prase vyznalo.... :-D O promarněném potenciálu D&D jsem už někde četl. Podle mě by měli trochu přibrzdit. Vždyť od roku 2010 už to třikrát restartovali a upravovali směr vývoje. :-D
@Malignus (17.05.2022 13:03): Dych im nedochádza, tlačia toho veľa a posledné dva roky 2020 a 2021 bolo pre nich finančne najúspešnejších. Môj problém je skôr v tom, že toho tlačia až priveľa ročne. A človek to pomaly nestihne ani hrať. Minulý rok bol inak v lete D&D set (Adventures in Forgotten Realms) a toto leto má byť ďalší Commander Legends: Battle for Baldur's Gate, kde sú na kartách aj postavy z BG 1,2 a dokonca 3. Ale tam už to beriem osobne a štve ma ako niektoré karty posrali, napr. Jon Irenicus mal taký potenciál a je to extrémne niche blbá (za mňa zlá) karta, hlavná postava BG tiež nudná bieda, Gorion celkom ujde, uvidíme ešte aké budú ďalšie karty...
@Charllize (17.05.2022 12:00): GW je sice na prachy stejně jako disney. Na rozdíl od disneyho mu ale není úplně jedno, co za shenanigans mu z toho dělají ostatní producenti, což je důvod proč není z WH film nebo proč nakonec starcraft/warcraft není warhammer. Dalo by se polemizovat nad tím, že GW se občas sám střelí do kolene debilním vlastním rozhodnutím (end times, AOS), ovšem nemyslím si, že by u nich bylo kdykoliv přijatelné, aby se jejich univerzum jentak zamíchalo do jiného. Přístup GW by byl prostě takový, že buď to bude pouze jejich svět nebo žádná licence nebude.
@Gordon (17.05.2022 11:26): Tak já to nemyslel tak ze by k tomu WH dělali hru se strapatym klukem co má místo zbraně klíč. SE má i hry co by k tomu sedeli.Třeba Front Mission nebo Xenogears. Jakoze by udělali hru kam by ten WH zapadnul. Taky jsem chtěl vybrat něco hodně kontrastního vůči Disney tvorbě, tak to není třeba brát úplně doslova :)
Já bych jen doplnil ze jsem četl rozhovor s Kitasem ( jeden z hlavních v SE) kde říkal ze predtim než KH vzniklo měl s Nomurou menší hádku a ten mu v rozčilení řekl ze když bude chtít tak udělá hru z kacerem donaldem. Což asi v tu chvíli vážně nemyslel ale pak následovalo to co pise Solidor a ten koncept Disney + jrpg se stal realitou :)

PS: možná je trochu skoda ze v te same budově neměli sídlo třeba tvurci WH40K nebo tak něco, proč zrovna Disney :D
@Cathan (16.05.2022 12:22): Uf, to by byla práce na plný úvazek.

Gameplay se liší díl od dílu, ale v zásadě to je rubačka ve stylu Nier či DMC, jen s o něco hlubšími RPG prvky.

Příběh se nedá jednoduše popsat, ale stylem se (trochu) podobá Star Wars aneb souboj světla a temnoty. Způsob vyprávění se ovšem postupně vyvinul. Jednička je skoro až dětská hra, ale pomalu se série posouvá na dospělejší témata (zase paralela třeba s Harry Potterem). Na jedničku se pak nabalují další věci jako prequely a sequely, které se navíc často odehrávají současně s dalšími díly.

Nevím, jestli se mi chce děj nějak rozepisovat, protože vedle KH je Metal Gear prostá záležitost.
Hele, může mi někdo zkusit vlastními slovy vysvětlit fenomén Kingdom Hearts? Příběh, lore, gameplay? Berte to jako výzvu.
@Richmond (08.02.2022 13:03): http://gabriel-knox-gamebook.eu/

Doporučuji. Má to achievmenty, které se přenášejí napříč sérií a otevírají tak nové možnosti. Je tam regulérně nutné uvažovat nad "buildem", protože rozhodnutí v první knize v podstatě určí cestu, jakou půjdeš v dalších knihách. I mechaniky to má docela dobré, nenatahuje to nutností dlouho bojovat, ale v jednom tahu se vyhodnotí hned 3 kola souboje. A když se specializuješ na určitou oblast, je to vždy gamechanging.
Já jsem ještě u dungeounů nikdy sám nemapoval a raději využíval map na internetu / v časopise. Ale mám v plánu to někdy zkusit v Legend of Grimrock , kde se dá nastavit mód bez automapy. Tak jsem zvědavý, jak se mi ty mapy podaří.
@Ringo (08.02.2022 09:43): Já třeba mapování dělám jen při hraní gamebooku, protože nečekám že se knížka bude sama mapovat. Od hry to naopak očekávám. Když mi hra mapu nenabízí, tak si vytisknu staženou - čím méně podrobnější, tím lepší.