@
Ringo (03.01.2022 11:55): Máš velmi zvláštní představu o vývoji her, tebou popisovaná „zedničina“ se tu vyskytuje v minimální míře, činnost je to naopak velmi kreativní, jedná se o změť menších či větších rozhodnutí činených tu jednotlivci, tu celými týmy, ale málokdy jediným Bohem – directorem, velmi jeho práci přeceňuješ, obzvlášť u takto velkých projektů. Ten může mít prvotní nápad, nástřel, o čem by to asi tak zhruba mohlo být, ale málokdy má podrobný „architektonický“ plán, ta analogie je opravdu nevhodná, jeho často jen mlhavou vizi, to není výtka, ale popis tvůrčího procesu, musí obvykle do detailu promyslet a navrhnout a posléze i zrealizovat jiní. Velkou součástí herního vývoje / umění je také experimentování.
Vávra by se rád zapsal do dějin jako geniální herní designer, často také zdůrazňuje, jak to byl on, kdo založil firmu, vytvořil pracovní místa, jako kdyby ti lidé bez něj snad nenašli práci. Možná by bylo ale na místě zdůraznit, že to byli právě ti lidé, kteří mu svojí oddaností, šikovností a nápady splnili sen o středověké hře, na který by sám nejspíš nikdy nedosáhl. Možná by bylo na místě poděkovat. Nebo se alespoň inspirovat u kolegy Klímy, který zjevně nemá problém s první osobou množného čísla.