Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@SimcaCZE (21.04.2021 12:09): Uprimne - vetsina aktivnich uzivatelu, ktere tu vidis, jiz jsou ekonomicky aktivni, nebo se k tomu velmi blizi. Coz znamena zejmena dve veci - penize pro ne jiz "nebudou problem" a (volny) cas pro ne zaroven jiz "bude problem". Ocekavat tedy, ze pujdou zdarma psat pro web, o kterem tady, troufam si rict, nikdo nikdy neslysel, mi prijde velmi naivni.

Pokud bys napsala alespon neco ve stylu "muzete recenzovat, cokoliv chcete, pricemz hru (kod) vam koupime", uz by se o tom asi dalo uvazovat, pokud by to samozrejme zahrnovalo i AAA novinky na vsechny platformy.
Web Kritiky.cz  shání nové recenzenty her..
Plusy - možnost vaší prezentace.. hry zdarma k recenzím, vysoká čtenost článků :-)

Zájemci, prosím pište mi soukromé zprávy.

J. B.
@Red (19.04.2021 22:54): díky za odezvu. Zrovna tuhle citaci vypíchl šéfredaktor, nikoliv autor. Já to měl originálně schováno v textu. :) Netušil jsem jaký bič jsem si na sebe ušil. Už jsem nějaký ten pátek ze školy budu se muset podívat jak se správně píše, kde se dávají čárky apod. Jedna věc je hrát hru, druhá mít z ní nějaký dojem a třetí, ta nejtěžší, popsat ji na papíře aby zaujala. :)
@Rapier (19.04.2021 20:45): Ahoj, moc povedená recenze jen bych vytknul, že citace má fungovat o sobě. Tedy citace "Ve stejném duchu vyznívají všechny mise kampaně."  člověku nic neřekne. Ale možná je to sofistikovaný způsob jak čtenáře přinutit číst celý odstavec:)
Tak jsem po 4 letech zase něco vydal odkaz Ovšem takto šibeniční termín za necelé tři dny zahrát a napsat není pro mě. :) Zas na druhou stranu někdo ty letadla propagovat musí holt a pak podpora nově vzniklému brněnskému studiu je samozřejmost.
@Jessy (13.04.2021 14:57): no. To asi moc porovnávat nejde. Kvůli příběhu bych Bloodborne nedoporučoval. Protože je podáván zvláštním způsobem skrz popisky itemů atd. Ale je skvělý. A funguje v rámci jedné jediné hry. Což je super. Proto dvojku netřeba.
@Charllize (13.04.2021 13:41):  @Solidor (13.04.2021 13:52):  Ani u minulých generací to nebylo nic extra, ale pokud se nepletu, tak PS4 mělo Knack a Killzone, přičmež velmi brzy následoval Infamous. Xbone na tom tehdá byl o něco líp snad ještě.

PS5 nemělo vůbec nic a první exkluzivita byla nějaká kompetitivní blbost, co vyšla snad 4 měsíce po launchi konzole a museli ji dát ještě do PS+ aby ji vůbec někdo hrál. Returnal je teprve první skutečná exkluzivita co vyjde půl roku po launchi konzole. Tohle prostě imo není dobrý začátek. 

Jinak jo, snad si na E3 ještě nechali nějaké překvapení a opravdu ten letošek nebude jen Returnal a Ratchet.

@SilentWolf (13.04.2021 13:42): Bethesda to imo pěkně nakopne a taky doufám, že na PS nic nevyjde. Konkurence je potřeba. :D
@Fritol (13.04.2021 13:34): Jak je psáno níže, nikdo by neměl čekat, že první rok to bude s next-gen něco extra. Tak je to vždycky.

Spíš doufám, že se už všichni vydavatelé konečně poučili, jak se nevyplatí ohlašovat hry čtyři roky před vydáním (a to pak dvakrát odložit). Takže bych se nedivil, kdyby něco "nečekaného" vyšlo letos do konce roku. Třeba onen bájný Silent HiIl.
@Fritol (13.04.2021 13:34): no já jsem zvědav co ta Bethesda. To bude ještě jednou zajímavé. Docela i fandím nápadu nevydávat jejich hry na PS5. Čistě jen proto, že mě zajímá, co to udělá a zda se jim to vyplatí. :D Dokážu ocenit promyšlený strategický krok. Pokud to nebyla jen marnivost.

@Charllize (13.04.2021 13:41): hlavně teď nebude snad nic čistě next gen. Což mě hodně nemile překvapilo, že vlastně i ten Horizon 2 bude na PS4. Takže kompromisy následující 3 roky.
@Charllize (13.04.2021 13:32): No mají jediné štěstí, že Microsoft zatím taky žádné nextgen exkluzivity nevydává, jinak by byli trochu v prdeli už. Celá tahle situace nahárává akorát Nintendu zdá se.

Kdo by to byl řekl, že vyjdou nextgen konzole a minimálně rok na nich nebude co hrát. :D A to jsem ještě optimista. Myslím, že situace za další rok nebude o nic lepší a jeden Horizon nebo Halo to nevytrhne.
@Charllize (13.04.2021 12:40): ani ne. Nechci Bloodborne 2. Spíš remaster 1 a novou hru od nich.

Ale asi bych se těšil, kdyby to oznámili, to je pravda.

@Solidor (13.04.2021 13:27): hráči si to uvědomují. Jen mi přijde, že když je někde exkluzivita, tak se musí od hodnocení odečíst 10% a pak je adekvátní. Přeci nedám hře nízké hodnocení, když jsem si kvůli ní už tu konzoli koupil. Takové zapření. :D

edit: třeba se udělá Silent Hill na PSko a bude vše v pořádku. :D
Fritol (13.04.2021 12:58): Zrovna tahle trojka, cos vypsal by mi taky nechyběla (tím jim neodepírám kvalitu). A Nintendo je úplně jiná liga, pokud jde o system sellery. Tam se něj Sony a MC vůbec nechytají. A právě při tom vývoj megahitů jako Animal Crossing nebo Smash Bros bude v porovnání s exkluzivitami z PS minimálně o tři nuly na konci levnější :)


@Charllize (13.04.2021 13:12): Však na to asi taky doplatí, jestli nemají nic připraveného. Protože ty jejich hry začínají docela "ubisoftovatět" a hráči, kteří si to uvědomí jim to už žrát nebudou. Respektive je koupí tři měsíce po vydání za poloviční cenu.
@Charllize (13.04.2021 13:12): Ono to jde pěkně vidět u Nintenda teď, jak převzali otěže na ty menší hry a japonskou tvorbu. No a vida jak se jim daří. Otázka času, kdy překonají prodeje PS4 a s "lacinými" hrami jako Animal Crossing válcují trh jak nikdo. Jak říkáš, změna vedení by Sony jenom prospěla, kor kdyby to zas převzali Japonci.

A jak si zmínil, že Sony má v úmyslu ze sebe udělat Apple, tak co se her týče zaslouží Apple pochvalu. Apple Arcade je to nejlepší, co hraní na chytrých telefonech kdy potkalo. Teď na iOS dokonce vyšel exkluzivně nový Everybody's Golf. Asi lepší prachy než u Sony.
@Fritol (13.04.2021 12:58): Protože to co je u Sony AA tak je na xboxu AAA :)
Sony boys si zvykli na hry kvality Sony blockbusteru a cokoliv méně je povl. A ruku v ruce s tím jdou výdělky co si Sony zvykla z těch blockbusteru mít a holt 100k prodaných kopii gravity rush jim už nevoní. Curaci, když vyšla ps3 měli problému nad hlavu a vše jim bylo dobre, jenže to to vedli ještě z větší části Japonci, a měli by se vrátit, PS to potřebuje jak sůl.
@Solidor (13.04.2021 12:31): ukončení takových těch AA her ve stylu Gravity Rush by byla docela škoda. Jenže on si to asi opravdu skoro nikdo nekupuje. 

Ono je zajímavé, že tyhle AA hry nefungují v podstatě jenom u Sony. Microsoftu se s nimi velmi daří, Ori je úspěšnější než kdejaká menší Sony hra, State of Decay je na tom podobně a o Hellblade ani nemluvě. Nákup menších studii tuhle úspěšnou strategii jenom potvrzuje. No a Nintendo taky neprodukuje zrovna AAA hry.

Ideální řešení by bylo vydat tyhle menší exkluzivity na PC prostě místo rušení studií. Teoreticky by jim mohla pomoct i nějaká forma Gamepassu na PS, protože tyhle menší hry by spousta hráčů ráda zkusila, ale nechce za ně dávat desítky eur. Phil to zdá se pochopil, Sony nikoliv.
@Solidor (13.04.2021 12:31): AA produkce je většina jrpg a vše naznačuje ze se to hromadné přesouvá na Switch a PC.
Indie bordel by mě taky moc netrápil, stačí se podívat na Switch store a jednomu se udělá zle :)

Nevim, podle mě GP osloví hodně lidi. Vidím to spis tak ze ta majorita hráčů je ta co si pořídí 10-15 her ročně, a tam by ten GP byl docela idealni.

Sony má úmysl ze sebe udělat takový herní Apple, to jim nemůže vyjít !



@SilentWolf (13.04.2021 12:36): Vydají Bloodborne 2 a budeš vrnet jak kočička v košíku :)
@Charllize (13.04.2021 12:11): Jako osobně bych po odstřihnutí indie her asi neplakal, ale ukončení takových těch AA her ve stylu Gravity Rush by byla docela škoda. Jenže on si to asi opravdu skoro nikdo nekupuje.

Jako nejzajímavější by se jevila zpětná kompatibilita PS5 s PS3 a staršími, ale tomu moc nevěřím, vzhledem ke všem okolnostem. Spíš nějaké mohutné rozšíření a vylepšení toho PS Now, které u nás pořád zapomněly spustit :)

Upřímně pořád nerozumím, komu je Gamepass vlastně určený. Občasnému hráči, který si jednou za rok koupí AC, se to i tak nevyplatí a HC hráči už většinou nestíhají hrát to co chtějí i bez něj :)

A pořád počítám s tím, že (časem) tam D6 bude :)
@Charllize (13.04.2021 11:49): Quo Vadis, Sony :)

Obecně je to vyústění těch několika posledních let, kdy to PS směřuje k více AAA produkci - kulervoucí trailery, zbytečně dlouhé gameplay záběry, odchod mnoha osobností. Plus ty poslední dobou až neuvěřitelně časté spekulace ohledně nepříliš šťastných rozhodnutí (odmítnutí nové hry od Kojimy) a asi tvrdě zaplacené 3rd party exkluzivity (FFXVI?).

Docela očekávám nějaké zásadní oznámení od Sony (kolem letošní E3?), kdy ukáže něco, čím to kompenzuje. A snad to nebude jenom nová VR.
Teď ještě vyplavalo na povrch ze k plno ps3 hrám už teď nejdou stáhnout parche. Možná jde o chybu, ale Sony podivne mlčí. Zřejmě k příležitosti zavření ps3/Vita storu už to balej :)

Hraci na PS konzolich začínají hromadne odmítat kupovat hry digitálně. 
Obecne Sony teda vali. Zavřou ps3 store, nejdou patche, nebude Days Gone 2, odmítly další Kojimovu hru, nechtějí podporovat menší vývojáře, PS5 není k dostání a nejsou na ni nový hry a další sracky. 
Phil si mne ruce :)
@H34D (10.04.2021 20:20): výhoda té studie popularity je, že je to objektivní kritérium neobjektivního vzorku :-) Kdežto, co je to ta umělecká kvalita? Je to něco jako rozdíl oproti výročním cenám OSA, což je prostě objektivní cena, oproti Andělu.
A to co tvrdím, se v podstatě stalo na základě toho, co jsem včera slyšel. Myslel jsem si, že to bude horší, takže já změnil názor, myslel jsem, že jde do háje úplně všechno.
@Dan9K (10.04.2021 19:31): Nó, chápu to... Ale na druhou stranu si neodpustím zmínit, že moc neuznávám "studie" typu zeptej se lidí kolem sebe/zeptej se lidí na ulici. To by byla jen soutěž v popularitě a ještě k tomu s nedostatečně relevantním vzorkem. Jak říkáš, důležité je umělecké hledisko - i pro mě, jakožto pro renomovaného recenzenta metalové hudby. Ale teda ve filmové ani herní hudbě se nevyznám, takžééé nevím. Tvrdíš, že herní hudba vzkvétá a filmová skomírá - jsi na dobré cestě, ale zatím jsi mě o tom ještě stoprocentně nepřesvědčil. :)
@H34D (10.04.2021 18:29): co není subjektivní? Ale je subjektivita a subjektivita :-). Finančně rozhodně mrtvá není, soundtracky se prodávají nejvíc v historii jsem snad někde četl. Ale já to beru z uměleckého hlediska a z hlediska vlivu na kulturní dění a povědomí.
Zeptej se na ulici kohokoliv, aby zanotoval jakoukoliv filmovou melodii (mimo písničky z muzikálů a Bonda) za posledních 17 let (prakticky od Pána prstenů), nebo to zkus sám. Dočkáš se možná té jedné melodie z Hobita, možná ta jedna hlavní melodie z Avengers, znělky Game of Thrones, možná něco z nových Star Wars. Na Fontánu už asi každý zapomněl. Ale spíš se nedočkáš vůbec ničeho.
Zatímco v 60-90. letech vzniklo minimálně tak 30 skladeb, které zná každý průměrné vzdělaný člověk a asi tak 100 dalších, které zná průměrný fanda filmů a tak 10, které znají i úplně největší ignoranti. Vznikaly soundtracky kvalitativně i stylově odpovídající tehdejší vážné hudbě (Psycho, Koyannisquatsi), někdy velmi provokativní (Planeta opic, Omen), někdy za použití revolučních technologií (Star Trek), skladatelé na to někdy měli moře času (Barbar Conan) nebo se dokonce točilo už na vzniknutou hudbu (Tenkrát na západě). To dneska úplně absentuje.
A viníci jsou jasní - šetření financí, šibeniční termíny, producenti, režiséři, zvukaři a Hans Zimmer a jeho továrna.
Zkrátka a dobře filosofie filmové hudby se vrátila tam, kde byla v 50. letech. "Hudba má sloužit filmu a nejlepší hudba je taková, které si divák ani nevšimne", což je už pomalu převládající názor, bohužel je to strašný názor pro filmovou hudbu. V 60. letech se to zásadně změnilo, Jarré, Morricone, Williams, Goldsmith, Hermann, to byli ti titáni, kteří to všechno změnili. A Zimmer, Jablonsky, Badelt, Powell, Gregson Williams, Glennie Smith a desítky dalších zcela stejných skladatelů to zase otočili. Je to samozřejmě můj subjektivní názor, ale kurva můj subjektivní odborný názor :D

Co se týče her, tam nikdy nebyly všeobecně známé hity (možná tak Mário), ale tím, že ta hudba vzkétá rozhodně nechci říct, že předtím byla špatná. Herní hudba nabízí úplně všechno + věci, co jinde nenajdeš, takže jestli tě nic nezaujalo, tak tomu spíš nedáváš šanci, nebo fakt vyžaduješ growling a přes to nejede vlak :-)



@Tulareanus (10.04.2021 19:26):  ano, to je ta potíž právě s tou adaptivní hudbou. A v podstatě to po skladateli chce, aby byl i trochu programátor, pokud to za něj nedělá někdo jinej. V tom je skladání pro hru zase mnohem těžší. V minulosti si s tím moc hlavu nelámali, Morrowind, kde strávíš stovky hodin má hudba dohromady 40 minut a nikdy nepřestane hrát. A já to mám vlastně rád, aspoň to člověk fakt naposlouchá. A vypnout to můžeš vždycky. Dneska už se to většinou nedělá tak, že by hudba hrála furt, ale je buď adaptivní nebo naskriptovaná na konkrétní situace. A myslím, že není problém, když je chvíli ticho :-)
@Dan9K (10.04.2021 18:06): Pamätám si starý rozhovor s Jesperom Kydom, ktorý robil aj pre televíznu tvorbu a možno aj nejaké netelevízne filmy a on zasa tvrdil, že robiť pre hru je to podľa neho náročné v tom, že ty nevieš, koľko v tom prostredí hráč strávi času a pokiaľ si autori nepomáhajú tým, že hudba prestane hrať, keď skončí skladba a je ticho, tak musí pracovať s jednotlivými motívami oveľa opatrnejšie, aby neliezli hráčovi na nervy opakovaním sa a aby bola hudba adaptívna situácii v ktorej sa hráča nachádza. Navyše treba častokrát skomponovať oveľa viac materiálu, čo môže viac vyčerpať autora i hráča, ktorý to má počúvať.

@H34D (10.04.2021 18:29): Ja by som povedal, že je to práve naopak. Hudba je väčšinou herne zaujímavejšia a orignálnejšia pri indie tituloch, než veľkých hrách, ktoré tlačia častejšie na osvedčený recept alebo známe meno. Chcú hru predať čo najširšej verejnosti a preto je hudba častokrát sterilizovaná, tak ako obsah a myšlienka pri filmoch pre široké publikum. Navyše jediné, na čo pri hernej hudbe zvyčajne potrebuješ väčší rozpočet je orchester.