Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Dan9K (10.04.2021 18:06): Není to trochu subjektivní? Třeba mě nikdy herní hudba moc nezaujala. Koneckonců ta filmová taky ne, ale netvrdil bych, že filmová je téměř "mrtvá". Herní vzkvétá možná primárně proto, že stoupají rozpočty a nároky na kvalitní hru. Ale určitě máš pravdu, že udělat hudbu pro film je těžší z důvodů, které si popsal.
@Tulareanus (10.04.2021 13:58): jo to mě napadlo taky, že herní hudba poměrně dost vzkvétá, zatímco ta filmová je pro mě už v podstatě mrtvá (a až umře Williams, tak to bude definitivní). Samozřejmě s rezervou, pořád sem tam vznikne něco dobrého. Herní hudba přežila nástup adaptivní hudby a pořád to dává hudební smysl a skoro každá hra má dneska docela dobru hudbu. Hry to měly vždycky jednodušší, protože často ti autoři nejsou svazáni konkrétním časem a je to prostě background. Asi před dvěma měsíci jsem dostal zadání do hry udělej 8 songů o délce 1:30-2:00, ať je to dramatický, ale ne úplně moc a dá se to použít pro boj i pro neboj a to bylo v podstatě všechno. Mohl jsem si dělat, co jsem chtěl. Narozdíl od filmu, kde je to na milisekundy, člověk to složí, změní se střih, musí to udělat celý znova, změní se znova střih, člověk to musí udělat zase znova a pak s to režisérovi přestane líbit, tak musí udělat úplně něco nového a pak se ještě jednou změní střih.
@Paul (10.04.2021 13:58): Na první poslech jsem si myslel, že si z nás DV dělá srandu...

Dnes (asi po 50x poslechu) to ředím mezi to nejlepší z žánru! :))

Láká mě polknout doušky z číše věčnosti
Za horizontem, kde víra i poznání se lámou
snad zbavím se té pachuti bezbřehé marnosti? 
@Dan9K (10.04.2021 13:13): No ja som ťa chcel trochu "Testnúť" a tento druhý Bastion je už kompozične skôr inšpirovaný "americana" štýlom - folk, country, blues v akejsi zádumčivej, tejmnejšej odnož (tomu vravia gothic americana). Ak by však išlo čisto o mňa (príklady zo soundtrackov som vyberal bez ohľadu na moju najobľúbenejšiu skladbu, tak ako si to aj ty zamýšľal), tak u Darrena Korba mám extrémne rád to, ako vlastne previedol pesničkovitosť do hry tak, aby to nebola len hudba k nejakým titulkom alebo cutscéne, ale fungovala priamo počas nejakej scény. To sa podľa mňa zatiaľ deje v hrách strašne málo a to je podľa mňa škoda. A ten Pyre u mňa osobne funguje i tak primárne v tých inštrumentálnych skladbách. btw: tento soundtrack je dôvod, prečo som si kúpil mandolínu pred pár rokmi.

Ja viem, ja som to čítal a presne na tú epickosť som narážal. Ono to samozrejme niekedy funguje, ale takého pátosu sa ľahko presýtim. I tak si ale myslím, že hry sú zatiaľ na tom "lepšie" oproti filmom v tom, že si aj väčšie projekty buď dovolia častejšie experimentovať, čo je u filmov, by som povedal dnes až zakázané. Alebo druhá vec je, že hudobne majú hry zároveň aj viac neprebádaných vôd a preto aj tie entické soundtracky dokážu byť pomerne osviežujúce. A to mi pripomína, že Austin Wintory, ktorý robil nižšie spomínaný Journey OST, má na konte okrem iného aj islandským/severským folkom inšpirovaný soundtrack k The Banner Saga 
príklad: https://www.youtube.com/watch?v=x-gFDAiyKCo
@Tulareanus (10.04.2021 13:02): Bastion dobrý, ale taky mi to trochu evokuje tu restauraci :D i když na to je to trochu temnější. Přišel jsem na to, čím to je, tím druhým hlasem. Tady v Bastion s nimi moc hezky pracuje, ale mám tu averzi na podobné zpěvy asi osobnější. Máma je zpěvačka a učí zpěv a kdykoliv cokoliv zpívá, tak nasadí tenhle druhej hlas a já už to nemůžu poslouchat objektivně:-)

s tou epičností za každou cenu souhlas, jsem to taky u některých příkladů naznačoval.
@Jumas (10.04.2021 09:57): ještě k tomu Take me anywhere. To už je něco jiného. Za 1. to bych asi musel chvíli cvičit, protože je to rychlé a rytmické a co se týče složení už by to vyžadovalo pro mě přípravu :-) navíc to není jen piáno.
@Dan9K (10.04.2021 12:48): No strávil som v Taliansku, prevažne v prímorských oblastiach viac ako pol roka svojho života. :) Každopádne si stále dovolím oponovať, tentokrát tomu, že Darren Korb má čistý učený obyčajný spev, ale radšej uvediem ešte jeden príklad , tentokrát z hry Bastion.

Aha a ešte ten Warhammer Mechanicus - asi je to veľmi, veľmi špecifická niche hudba, ale ja som bol veľmi milo prekvapený soundtrackom (hoci má pomerne málo skladieb, ale o o to je to hutnejšie) , lebo samotnú hru som nehral. Ja mám rád takýto jemne noise ambient a minimálne v hernej oblasti mi to príde ako niečo, s čím sa v hrách stretnem viac. O to viac, ako si spomenul toho Zimmera, ktorého moc nemusím. Možno by som dokonca tvoj výrok o tom, že tie veľké hry chcú byť Zimmerovské nahradil slovom, že chcú byť za každú cenu epické, aj v momentoch, v ktorých sa akurát nič nedeje a to tam navalí toho pátosu ako morský príboj. :)

EDIT: A k tomu To the Moon sa tiež zhodneme, že na klavírny soundtrack a hudbu je to strašne obyčajné.
@Tulareanus (10.04.2021 12:38): ano, bylo to povrchnější, ale nebylo to jen kvůli mandolíně, ale i stylem zpěvu (takový ten čistý učený obyč zpěv), ty bicí, ten styl melodie hlavně v refrénu a i ty akordy. Pak když tam začne ten elektro podmaz, tak už mi to tolik neevokuje :-) Ale možná nemáš tak nachozené přímořské restaurace s živou hudbou pro turisty, jako mám já. Tatínek vždycky miloval ty nestinárské večery :-) a napsal jsem, že je to příjemné!

Jinak zatím jsem docela uspokojen :-)

a taky jsem albový posluchač, u OST, zejména filmových, ale moc ne, tam málokdy je celé album zajímavé. U těch herních je to jak kdy. Někdy je representativní fakt jen pár věcí, ale u nich je častější, že celé album stojí za to.
@Dan9K (10.04.2021 06:21): Súhlasím s väčšinou tvojich pozorovaní k tej hudbe, čo si sem dal, akurát mi príde, že tvrdiť, že ten Pyre je prímorský (kvôli mandolíne?), je povrchné, keďže samotná kompozícia a vokálne harmónie majú úplne iný štýl a inšpirácie. Každopádne tento song bol pre mňa najťažšia voľba, pretože je zvukovo veľmi pestrý a Pyre tak viac funguje ako "album" než ako konkrétna skladba. Ja som mimochodom viac albumový poslucháč, než poslucháč konkrétnych skladieb. No a v prípade Pyre je tam veľa silnejších rôznorodých motívov (niektoré viac rockové, niektoré elektronické alebo organové a harpsichordové), ale potrebujú sa navzájom pre vzájomné umocnenie. Minimálne, ak človek nehral hru.

A to je inak problém aj toho Night in the Woods, tam je viacero momentov a hlavne aj tento, priamo spätý s gameplayom - snova sekvencia, kde postupne hráč spúšťa túto skladbou nájdením jednotlivých muzikantov.

Inak toho máš asi dosť, ale mám ešte ďalšie tipy, ktoré sa už nezmestili. :)
zajimavy, ze nikdo neuvedl KC:D .. pritom ten ma soundtrack dobrej, je zajimavy, ze na nem neni ta pisnicka (nejlepsi z celeho KC:D) co je na konci intra, kdyz jdou titulky (nema na ni nekdo link z yt ? hledal jsem ji) ...

dalsi super soundtrack ma Wolfenstein ... tak mi taky prijde opomenutej .. New Order ma tu muziku bezvadnou
@Drolin (10.04.2021 10:00): Jak to, že ne. Z logiky věci do desátých let nemůže patřit rok, jehož desítková číslice není 10 něco. Tak se to i běžně používá. 00 - 09, 10 - 19, 20 - 29,... Označení nultá a desátá léta se tedy používají minimálně, ale ty roky jsou jasné. Vždyť je to i v tom článku, ale jestli se řídíš nějakým farmářským almanachem, tak prosím :) Století a tisíciletí začínají jedničkou a končí nulou, ale desetiletí načínají nulou a končí devítkou, tak to prostě je.
@Dan9K (10.04.2021 06:21): Všechny péruješ, když se trochu odchýlej od zadání, ale že Ghost of Tsushima od Zoltana není z "desátých let" ignoruješ :)

To the Moon má celkově ten soundtrack skvělej. Jestli to zahraješ, tak klobouček, ale jde taky o ten nápad to složit a ne jen o to, že to zvládneš zahrát. Tady je kdyžtak trochu jiná verze, ale Johnny's Version se mi líbí prostě nejvíc. Take Me Anywhere bys taky dal? Skeladl jsem čekal, že neuspěje, aspoň DVA jsi pochválil :)

Drunken Whaler je samozřejmě kopírka, ale jak píšeš, je to výborně zpracováno a hodí se to na ty atomovky, postapo a hlavně do hry, kde je morová epidemie. Spousta lidí si to pobrukuje (než je omráčím :)) a skvěle to tak dokresluje tu ponurou atmosféru.
Jinak stejně číslo 1. co se herních soundtracků týká, je u mě série Silent Hill (pro mě hlavně dvojka), pak dlouho nic. :D To při práci poslouchám pravidelně. Byla chyba to omezit jen na poslední desetiletku.
@Tulareanus (09.04.2021 14:39): Furi úžasný. Je to hodně pestrý, i žánrově, nápaditý, ale zároveň se tím celou dobu táhne ta jednotící linka jak z Vymítače ďábla. Zvukově super, jen se obávám, že to asi bude rychle oposlouchatelné.

u The Pyre jsem si připadal trochu jak v Primorsku v restauraci. Takže jako příjemný, ale tím to končí :-)

Ash of Gods: Redemption - od těchhle týpků je i ten Shadow Warrior a měl bych se na ně zaměřit. Je to skvělý. Moc se mi líbí ti etnické prvky, které do své hudby dávají. Vlastně jsem si teď uvědomil, že jsem měl vždycky rád tyhle inspirace etnickou hudbou (zvláště takovou tou živočišnou) a jejich vložení do něčeho nového, ať už je to Janáček, Stravinsky, Pierre Esteve nebo Adam Skorupa s Krzysztofem Wierzynkiewiczem.

Night in the Woods - pěkná pohodička. Horší zvuk, ale jinak je to hodně sympatický.

Warhammer 40,000 - ach jo, ty mi navalíš pět songů a poslední ještě takhle dlouhej. Už jsem se chystal psát, že mě to ničím nezaujalo, ale na začátku čtvrté minuty je to fajn. Pak už zas moc ne. Od 5:25 začínají moc fajn zvuky. Ale je to takové celé bez šťávy pro mě.


@MickTheMage (09.04.2021 15:25): Deus Ex - už jsem asi trochu zahlcen, takže už mi to přišlo maličko přepálený. Zvukově překvapivě to není úplně dobrý, je to všechno docela z dálky a takové úzké. Kdyby člověka ta masa zvuku obklopila líp, tak by to vyznělo úplně jinak. Je to asi jedna z těch věcí, které je potřeba víc naposlouchat a mít je spojený i s tou hrou. Je to trochu na mě moc patos, ale nepřelézá to tu hranu tak moc jako ten Metal Gear Solid od SilentWolfa.

Stellaris - Líbí se mi ten vývoj. Nejdříve je to taková etuda se sci-fi zvuky a vypadá to, že se tam už nic jiného nestane, ale ono jo. Za mě moc prvoplánová průzračná harmonie, navíc je to v první půlce prakticky jen o ní. V druhé půlce to začíná mít podobné náběhy jak Kavalíři svaté grálu od Zimmera. Pasáž mezi 4:33 až 5:15 je fajn, líbí se mi ten zvuk toho nástroje.

Pathfinder: Kingmaker - na hru z roku 2018 to nejsou úplně dobré samply. Zní to jak ze Syberie. Jinak je to za mě ok, v rámci celého soundtracku to může zapůsobit asi mnohem lépe, než takhle samostatně. Je to prostě takový jako dobrý, ale slyšel jsem to už mockrát.

@Fingon (09.04.2021 15:46):  dobře, budu tě tedy ignorovat :-)

@Zoltan (09.04.2021 16:10):  Ghost of Tsushima dobrý. Na začátku zcela tradiční japonská hudba, pak následují tradiční západní smyčce, ale i když je to emocionálně vyhrocený, tak je to umírněný v těch prostředcích. Pak se ty světy hezky propojí a následně klasicky japonsky vyhrotí, ale dobrý. Poslední půlminuta už je takový ten klasický videoherní akční balast, ale předtím fajn!

Mirror's Edge - Je fajn, že je to zase úplně něco jinýho, než kdokoliv dával. Trošku elevator music no :-)

Dark Souls III - asi skladatelsky a aranžérsky nejpropracovanější věc, kterou jsem dneska slyšel. Není to ničím objevné, ale má to velkou kvalitu. Navíc mi to zní jak skutečný orchestr, takže je to úplně o něčem jiném než ty rádoby Zimmer věci. Sbory jak z requiemů. Supr, škoda, žes to vyřadil :D

FINAL FANTASY XV - konečně zase něco hravého. Všechno nemusí být závažné! Super melodická chytlavá věc, co má odpich a je odvážné udělat do hry takovejhle valčík.

@Crash (09.04.2021 18:37): tohle je prostě písnička no :-) doprovod a harmonie je písnička Feeling Good. Super je ale ten moment ve 2:18. 

@Kejtee (09.04.2021 18:56):  sorry, ale osm hodin poslouchat nebudu. Song/skladba ne OST.

@Jumas (09.04.2021 20:35): To The Moon - na klavírní hudbu jsem asi přísnej, ale holt mi vadí, když bych měl poslouchat něco, co bych zahrál z fleku improvizací - klidně ti budu hrát něco takového 3 hodiny v kuse :-) Často si takové věci brnkám, když mi žák nepřijde na hodinu a já potřebuju zabít čas a říkám si: "kdyby mě tak někdo slyšel" :D

Botanicula - jediná věc z těch všech, kterou znám. DVA mám moc rád taky.

Třeí Skeldal - harfa dobrá, bubny moc nahlas. A když začnou ta violoncella, tak nevím, co si o tom myslet. To je na úrovni ovčáků čtveráků :-) Jako ta harmonie mě vytáčí strašným způsobem. Já nevím, k čemu bych to přirovnal. Ale je to asi nejvíc recyklovaná věc ze všeho, co jsem dneska slyšel. Melodie v sólových houslích to zase trochu vylepší, ta je docela chytlavá. V 1:36 to autor moc nedal co se týče zvuku. Použité samply mu tam lupnou a zní to až moc uměle.

Dishonored - jako jo, ale to se to dělá skladba se zpěvy, když použiješ jeden z nejznámějších popěvků. Ale je to uděláno výborně, dovedl bych si to představit během konce světa jako doprovod pod vybuchující atomové hřiby
:-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

když bych to měl shrnout, tak celkově jsem velmi spokojen. Díky všem ještě jednou. Herní hudba zůstává maximálně pestrou záležitostí, která nasává vlivy toho ostatního jako houba, ale pořád v učitých případech je svojská. Blockbusterové hry mají tendenci tu hudbu strašným způsobem přepalovat a vyhrocovat do maximálních otáček a to už je trochu únavné. Je to vlastně pořád Zimmer ale takový Zimmer na steroidech.
Ale mám spoustu typů - Disco Elysium, Dark Souls, Furi, Journey, Ash of Gods: Redemption, The Crew, to byly skvělé věci. A samozřejmě Final Fantasy, ale to může člověk poslouchat celý život a pořád to
nebude mít naposlouchaný.
tak už jsem se na to konečně vrhnul a vše poslechl. Něco dokonce víckrát :-) Jen bych na úvod rád připomněl, že původní zadání bylo vybrat nejlepší nikoliv nejoblíbenější skladbu/píseň. Obzvlášť v hudbě je asi málokdo schopen tenhle rozdíl vnímat. Někdy si říkám, jestli je tam fakt ta upřímná víra, že je to fakt nejlepší jenom proto, že mně se to z nějakého důvodu líbí. No nic :-)
Chápu, že hudba je hrozně osobní věc a poslouchat oblíbené věci někoho je vlastně tak trochu vhled do vnímání jeho světa, tak mi moje poznámky nemějte za zlé. Jsem vyloženě tabula rasa, protože nic jsem neznal, nic jsem nehrál a právě se snažím mít to základní povědomí o tom, jaké jsou ty dnešní trendy v herní hudbě :-)

@Fritol (09.04.2021 07:03):  to je hrozný :-) sorry. Ale ty jsi ten fanda K-popu, že, tak to asi dává smysl


@JohnCZ (09.04.2021 07:21): jako pěkný no, ale nejenže teda twin peaks, ale strašným způsobem Falling Slowly od Hansarda a Irglový. Ale je to vlastně umění, do 2 a půl minutovýho songu zcela vykrást dvě věci, aby to zároveň znělo dobře :-). Pro účely hry a ten odkaz to beru, ale je mi teda divný, že ti něco takovýho stačí na TOP1.

@Drolin (09.04.2021 08:25): všechno super. Disco Elysium vypadá celkově asi zajímavě po hudební stránce. A to Journey je skvělý, i mi to toho Picqa připomíná, i když tohle je závažnější.

@H34D (09.04.2021 08:58): tos mě trochu překvapil. Čekal bych od tebe něco, kde se toho děje více :-) Začátek je hodně nadějný, ale ke konci druhé minuty už se to začne motat v kruhu a vlastně se tam pak už do konce nic nestane. Takže za mě zbytečně dlouhé. Dobře to slouží atmosféře, ale jinak zaměnitelné, ničím zajímavé, nevím no.

@SilentWolf (09.04.2021 09:12): úplně nechápu ty titulky v tom youtube videu v té první půlce :-)- Tady slyším strašné chtění a úmysl. Je asi blbost chtít od herní muziky upřímnost, ale tohle fakt není moc hluboký, i když to vůbec není hloupý. Ale je to takový povrchní. Vyhrocený patos a kýč a chce to být strašně pěkný a velkolepý a strašně závažný, ale ty použité prostředky jsou pro mě laciné. V druhé polovině už to žánrově cestuje, ok. Jako tady chápu, že to někdo může považovat za fakt nej, ale já za tím vidím kalkul. 

@S4TW (09.04.2021 09:28):  tam je super ten slovanský feel a celkově ty vokály jsou moc fajn. Ty zvuky a nástroje okolo už jsou rutina, na tyhle soundtrackový bicí už jsem hrozně alergickej. Ale jinak dobrý! 

@Syndrom (09.04.2021 09:57):  je to asi blbost, ale tady z toho cítím takovou úctu k tradici. Za 1. mi dělá radost, že ještě vznikají závodní hry s původní hudbou. Za 2. je to takové pokračování stylu, který dělal z herní hudby svébytný žánr, který se nesnažil připodobnit hudbě filmové nebo něčemu jinému. Vlastně mi to hudebně přijde jako nějaká stará dobrá midi nahrávka jak z Raptora, akorát s moderním zvukem. Nebo je to místy jak ze starých Needů.

BUMTARATA (09.04.2021 12:06): Jak je tam napsáno, že je to instrumentální verze, tak předpokládám, že existuje ještě nějaká zpívaná? Celou dobu mi opravdu přišlo, že je to fakt jen doprovod. Taková vyklidněná záležitost jak od Red Hotů. Okolo začátku třetí minuty tam začnou fakt divné pauzy, takže to působí, jakoby ten track byl nějaká karaoke verze. Jako doprovod dobrý, ale samostatně to fakt neobstojí, ne? A jako TOP1 za půlrok, dobrý no :-)

@Kwoky (09.04.2021 14:18): tohle je spíš vyloženě o zvukovém požitku a prožitku a radosti z toho sterea. Z těch zvuků jako takových se vlastně stávají motivy a témata. Nějaká melodie je vlastně jen v té táhlé synth trubce, je otázka jestli pak vlastně zbytečně nemaří to, co se celou dobu buduje, protože v tu chvíli to člověk začne poslouchat znova standardně se zaměřením na ty obvyklé věci. Je to dobrý tip do auta :-)
PlayStation Now na PC, jak jste se službou spokojení ? Já bych to chtěla zkusit. A zahrát si bloodborne, a nebo god of war poslední. Pokud to tam tedy je :)

Nový Medal of Honor si vyžádá rekordních 350 GB volného místa na disku. Nevím přijde mi ten Medal dost laciný :) dosti her v realitě vypadá lépe, a nebo se mýlím ?
@Dan9K (09.04.2021 03:19): Desátá léta? To se jako fakt používá? :) Moc her z tohoto období jsem nehrál (ani ne 70), ale jako první se mi vybaví For River z To the Moon. Nechápu, že tu hru ještě nikdo nezmínil, protože celý soundtrack je geniální. Pak je tu Juchů z Botaniculy (DVA mám rád) a nakonec Main Theme z třetího Skeldalu. Nevím proč, ale u her mám rád instrumentální hudbu a zpěv mi, až na výjimky, leze na nervy (u filmů to mám většinou naopak). Jednou z těch výjimek je čerstvě třeba Drunken Whaler z Dishonored. Není nad to používat odkazy na DH, když tu ty hudební videa jsou, a když nejsou, tak je přidat. Dishonored tu má celý soundtrack, tak jednotlivé songy přidávat nebudu.
@BUMTARATA (09.04.2021 13:45): Tak to říkáš přesně špatně, protože zamyslet se poctivě znamená splnit zadání a odpovědět na otázku. Pokud to nedokážeš, je problém na tvojí straně a ne na straně zadavatele.
@BUMTARATA (09.04.2021 14:23): no možná právě proto to dokážu :-)
ale je třeba fakt, že ve vážné hudbě mi nic vyloženě neční jako top1, ale kdyby to bylo na desetiletky, tak už je to pohoda.
ale třeba v rámci 90s PC herní hudby, kde znám takřka všechno, bych to dal :-) bylo by to těžký, ale jo :-)

děkuji všem dalším, hlavně těm co se drží zadání, ano, Tulareanusi, dívám se tvým směrem! :-)

jdu se na to nejdřív vyspat :-)
Už jsem asi stará vykopávka, ale z poslední dekády se mi po stránce herní hudby nelíbilo skoro nic, dokonce ani hudba z nových expanzí k wowku.

Nejvíc jsem si užil soundtracky k prvnímu Mass effectu a Dragon Age: Origins, jinak už jen odkaz plague z Assassin's Creed ii a ani to není z poslední dekády...
Och herná hudba je moja obľúbená téma! :O A preto mi príde strašne ťažké vybrať len pár kúskov. Našťastie niektoré super veci už boli spomenuté (hlavne 65daysofstatic soundtrack k No Man Sky je super, hoci moja najobľúbenejšia skladba z neho je "End of the World Sun"), ale taktiež ich bolo veľa vynechaných, tak zopár mojich obľúbených originálnych skladieb (hoci by som odporučil ale celé soundtracky)

Danger - 6:24 z hry Furi
Darren Korb - In the Flame z hry Pyre 
Adam Skorupa - Terminum z Ash of Gods: Redemption 
Alec Holowka - Astrall Alley z Night in the Woods 
Guillaume David - Dance of the Cryptek z Warhammer 40,000: Mechanicus
@Dan9K (09.04.2021 13:48): Na rozdíl od politických stran, z nichž mě bolí volit i tu jednu, kterou neustále volím, jsem za posledních deset let hrál stovky her a slyšel tisíce skladeb… Však já ani pomalu nejsem schopný dát dohromady TOP 10 filmů za poslední rok z té stovky dvou, co tak běžně vidím, a to si vedu seznam! Nabyl jsem dojmu, že se živíš hudbou, o to víc mě překvapuje, že si tak snadno vybereš. :)
@BUMTARATA (09.04.2021 13:45): láryfáry :-)

ve volbách taky zaškrtáváš poslance napříč politickým spektrem nebo si vybereš jednu stranu? (víceméně řečnická). Jde to, ale jak teď, tak tam vlastně rozmělňuješ to sdělení.
@Dan9K (09.04.2021 13:20): Možná, kdybych si průběžně vedl nějaký seznam „srdcovek“ nebo kdybych za poslední dekádu hrál tak tři hry… Ani jedno neplatí… Takže musím vybírat z toho, co mě momentálně napadne… A že toho je… Vybrat jednu skladbu znamená nezamyslet se poctivě. Zamyslet se poctivě znamená odmítnout tvoji otázku jakožto nezodpověditelnou.
diky, poslechnu všechno večer/ v noci. Teda kromě Gariona, který zcela nerespektoval zadání, nejenže to nejsou desátá léta, ale zároveň to jsou celý soundtracky :-)

Já chtěl původně právě jen ten jeden song, protože vždycky se najdou lidi, který se neumí rozhodnout, ale potřebují se vyjádřit a naservírují deset věcí a je to pak rozbředlý a kdy to má člověk poslouchat. Ty tři jsou nakonec kompromis.

Takže ještě pro jistotu jednou, neptám se na celé OST ale jen na jeden song, čímž chci jednak dosáhnout toho, že tím nebudu trávit 24 hodin celkem a že si třeba ten jeden song pustím víckrát a pak taky, že to alespoň trochu bude oproštěno od té hry jako takové a člověk musí něco opravdu vybrat.


@BUMTARATA (09.04.2021 12:06): vždycky všechno jde, půlroku je srabácký :-) Cílem není dozvědět se "co všechno máte rádi", ale tu jakoby největší srdcovku. A to jde vybrat za rok, za deset let či všech dob :-)
@Drolin (09.04.2021 12:24): Já nevím když jsem automatu hrál tak mi přišlo ze často ta hudba byla dost nevyrazna ale par skladeb tam jistě je kvalitních. Můj hudebně nadaný známy mi pořad tvrdí ze tam je nejlepší hudba co kdy ve hře slyšel, a já mu věřím ale asi to nebude úplně ta hudba co se mě líbí. Ona ani ta hra mě zas tak moc nevzala, nebrat zle, dobre to bylo ale osobně ten humbuk kolem nechápu moc. Zřejmě to je tím ze jsem nebyl už ochotný absolvovat další průchod hrou, protože mě to nebavilo. Ten svět na troji hraní je moc malý a navic některé mechaniky nepovažuju za zrovna povedené (hackovani).