Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
Dá se Among Us zařadit do Minihraní? Každé stanoviště je malou minihrou, hm?
Bohužel mnou popsaná třetí varianta je stejná, kterou se vydal Crash. Hra obsahuje hrané násilí (a v rozšíření s kaskadéry se jim něco může reálně stát), takže na normal to být nemůže. Na druhé straně, Hardcore není hra o vyhnutí se násilí ale o vyhnutí se zabíjení, kdy je zabíjení standartní postup, což v té hře nikdo neumírá.

Dalo by se uvažovat o hraní hry bez natočení jedinné akční scény a dát si to na normal, ale upřímně si myslím, že je to příliš práce jen kvůli této kategorii

@Crash (07.03.2021 07:54): Tady si jen drbnu, hra tě nenutí točit akční filmy, vlastně myslím že i dobrá strategie zazačátku je soustředit se jen na dva druhy filmů, což může být třeba romantika a komedie, sám vybíráš co budeš točit
@Dan9K (07.03.2021 00:07): U všech kategorií lze nalézt dost her, které jsou na hraně pravidel a tohle je další z nich.  Chápu argumentaci,  že vytváření filmu není násilná herní mechanika,  a tudíž by se obecně tato hra dala považovat za pacifistickou. Pokud se však budu držet definice kategorie a současně tě hra nutí točit akční filmy obsahující násilí, tak ji použít bohužel nelze.  Ale ani do HC mi to nepasuje,  vzhledem k tomu,  že  zabíjení není standardní postup. Jinými slovy, souhlasím se Stevem.
@Dan9K (07.03.2021 00:22): To si ale úplně cucáš z prstu :) HC je "Dohraj hru, ve které je standardně možný násilný postup včetně zabíjení nepřátel, nicméně vy nezabijete jediného protivníka.". Hry kde je násilí, ale nejde tam zabíjet, logicky nespadnou ani do normal, ani do HC
@Steve (07.03.2021 00:18): aha, takže sis zvolil tu jedinou variantu, která nedává smysl. Dobré vědět.

abych to vysvětlil. Pokud to není pacifistická hra, dobrá. Pak ale, pokud to hra vůbec umožňuje takovým způsobem dohrát, což nevím, patří mezi hry, které tedy mají násilný průběh a tudíž se můžu pokusit o to, dohrát to tak, aby ten násilný průběh nenastal. Čili není možné říct, že to nejde ani pro normal ani pro HC, to se prostě vylučuje, ledaže by v kampani bylo vyloženě zapotřebí udělat film, v němž umře X lidí.  Čili jinými slovy, pokud to na HC není dostatečný výkon a není to ono, pak je to zákonitě pacifistická hra. Pokud trváš na tom, že to pacifistická hra není a násilí tam je, pak, pokud je možno se mu vyhnout, to musí sedět na HC.
@thepcqwer (06.03.2021 19:22): @Dan9K (07.03.2021 00:07): HC to rozhodně není, o tom ani nemá smysl diskutovat. Na základ bych to ale taky neuznával. To že se tomu točení násilných filmů sám vyhneš neznamená, že to není běžná součást hry. A sorry, ale točení akčních filmů prostě obsahuje nějaké to "střílení, boj, násilí, nebo agresivní chování.", i když se reálně nejde na krev :)
@thepcqwer (06.03.2021 19:22): krásně si to shrnul, za mě jsou logické první dvě varianty, třetí mi nedává smysll, protože to popírá samo sebe.  Ale rád bych slyšel/četl resumé od našeho ústavního soudu v podobě Crashe :-)
Já zde vidím tři varianty

První: Prohlásíme The Movies za Pacifistu. Tahle varianta je dle mě ok, to že se tam nějaké násilí hraje je dle mě obhajitelné faktem, že se žádné neuskuteční. 
Druhá: Není to pacifista, ale při dohrání bez tvorby násilných scén z toho uděláme Hardcore variantu. Za mě trochu méně ok, rozhodně mi to přijde zvláštní.
Třetí: Není to pacifista, bo tam je násilí ale nejde to dát na Hardcore, protože v normálním hraní nikoho nezabijíš

@Dan9K (06.03.2021 16:15): Důležité je dohrát kampaň, což je jedna z podmínek, abys hru mohl dát do výzvy. To že si to podruhé zahraješ jinak a budeš dělat jen akčňáky je už na tobě, stále je důležité, jak jsi dohrál alespoň jednou kampaň :)
@Dan9K (06.03.2021 15:46): Nj, ale tady ty filmy točíš, takže máš jasný vliv na to, co za filmy vznikne. Ale můžeš si psát i vlastní scénáře, takže když budeš točit třeba akční filmy bez násilí a všichni se tam budou lechtat a házet po sobě plyšáky, tak je to v pohodě ;) Ale žádnýho Ramba, nebo Terminátora bys točit neměl :)

Takže, za mě to klidně použij, ale neměj v těch filmech násilí a umírání ;)
@Steve (06.03.2021 15:30): znáš to ze zpráv, nejde až tak o literu zákona jako o jeho ducha. Ta hra pacifistická předpokládám je, a vytváříš nějaký příběh. Když už citujeme tak: "Pojďme tedy zkusit najít hry, kde násilná likvidace protivníků není potřeba". Nejde o žádnou likvidaci protivníků, ale to, že vytvoříš film.
Splňovala by podmínky hra, která by byla celá nenásilná a v místní knihovně v té hře sis mohl najít příběh, který by sis přečetl a v něm násilí bylo?
Byla by násilná hra, kde by sis stavěl zábavní park, v něm bylo kino a v tom kině by se promítal akční film, který bys mohl kus vidět?

a na závěr provokativní dotaz, jsi násilník, když hraješ násilnou hru? Protože to je stejné. Je to nějaká vymyšlená fikce v jinak virtuálně fungujícím světě.
@Dan9K (06.03.2021 14:11): "V základní variantě by hra neměla obsahovat žádné zabíjení, střílení, boj, násilí, nebo agresivní chování." Za mě to teda ani základ nesplňuje (předpokládám teda, že tam nějakej akční film vytvoříš)
Chtěl bych si zahrát The Movies a předpokládám, že by mohla hra vyhovovat kategorii Pacifista na normal. Hru jsem nehrál, ale předpokládám, že samotné násilí by se mohlo vyskytovat v těch filmech, které člověk vytvoří. Ale říkám si, že požadavek nenásilnosti je důležitý v tom základním virtuálním světě a v momentě, kdy je nějaký virtuální film násilný v jinak nenásilné hře, vyhovuje to kategorii? Říkám, hru jsem nehrál, ale předpokládám, že v nějakém filmu násilí být může, protože nějaké násilí je skoro v každém filmu. Na druhou stranu, pokud hrajeme nějakou FPS, tak taky nejsme násilníci, že :-)  Je to prostě virtuální svět.
Tak jsem se na to zkusil podívat trochu více.
Za mě je pití minihra, jen ne z hlediska naší definicie minihry. Odehrává se přes klasické dialogové okno a přes klasický inventář. Není to ani dobrovolná mechanika, neb jednou či dvakrát nás hra nutí se s někým opít v rámci hlavního questu (Oddo a ještě někdo myslím, nejsem si přesně jist)
Je to silně hraniční a s povolením tohoto by museli být povoleny aktivity např v Saints row, kdy ovládání je identické, ale v rámci minihry upravené (např hráčova nahá postava běhající za body po městě)

Toť můj názor, ač jsem nebyl zezačátku tolik proti, je pravda že jako minihra je to tak cheesy, že je součástí quattro formaggi. Jedinný argument, který by to pro mě zachránil je možnost porážky - je ve hře nějaká možnost, jak se zpít do němoty a tak prohrát, i když mám skill na to vydržet více? Například když piju tvrdší alkohol nebo tak?
No je fakt, že kdyby to na té wiki nebylo, tak by mě to asi taky nenapadlo, považovat ty kartičky za minihru. Každopádně se shodneme, že minihry tam jsou, což je důležité. Kostky jsou jasné, ty pěstní souboje bych za minihru také považoval, i když taky si nepamatuji, zda se dá bojovat normálně pěstmi, ty souboje mi od hlavního gameplaye přijdou dostatečně odlišné svou koncepci, aby se to za minihru dalo považovat. To bych z hlediska výzvy považoval za minimum. Jestli si k tomu Leonidas přidá i to pití a sbírání kartiček, ponechávám na něm, jak moc hardcore chce být.
Co se týče prvního Zaklínače pro mě - kostky jsou minihra a souboj bych uznala taky. Ovšem pití ani sbírání kartiček bych do minihry neuznala.
Tie kartičky vo Witcherovi nie sú žiadna minihra. Informácie na wikipedii môže upravovať ktokoľvek, to by som nebral za niečo smerodajné.

Kocky sú v pohode, pästné súboje sú asi ok (no tiež si nepamätám, či sa dá aj bežne bojovať päsťami alebo nie), to pitie... ak sa správne pamätám, celé to prebiehalo iba formou dialógu, či chce hráč piť viac, alebo nie, pričom aj výber konkrétneho alkoholu ovplyvňoval, či to zvládne, alebo nie. Je to dosť na hrane. Vlastne mám pocit, že je to vlastne iba spôsob ako z niekoho vytiahnuť dodatočné informácie, no keby som to nevidel na tej wikipedii, ani by nenapadlo považovať to za minihru.
@thepcqwer (27.02.2021 18:37): Súhlasím.

Ono aj to pitie alkoholu, mám pocit, že je to naozaj len formou dialógu, kde to checkuje level toxicity hráča. Ale môžem si to zle pamätať, už je to dosť rokov, čo som tú hru hral. A pästné súboje mi neprídu až tak odlišné od hlavnej hry, predsalen je to skôr forma boja, než vyslovene odlišný gameplay.
Já to sbírání kartiček za minihru jako takovou taky nepovažuju, taky jsem byl překvapený, že to na té wiki je tak označeno, proto jsem sem uvedl dotaz. Pořád tu jsou ale další uvedené 3 mini hry, z nichž tedy kostky a pěstní souboje tu definici splňují bez nějakých námitek, s tím pitím jsem si právě nebyl jistý, tam je to otázka.
@Crash (27.02.2021 17:54): Sbírání colectibles dle mě není minihra, zejména ne, když ji získáš skrz klasický gameplay (což dialogy jsou)
Kostky jsou určitě minihra, řekl bych že i přepíjení, ale sbírání kartiček zcela jistě ne. To bychom se dostali do nehezké zóny - je sbírání vlajek v AC minihra? Je sbírání fotek v LiS minihra? Je sbírání těch hloupých šutrů ve Skyrimu minihra?

Co se týče pěstních soubojů... tam bych to asi bral na základě, zda se dá pěstma bojovat normálně (už si nepamatuju a ani jsem neměl nikdy důvod to zkoušet) a jestli ne, tak bych to asi jako minihru prohlásil (ale je to taky trochu shady)-
@Crash (27.02.2021 17:54): tak herné wiki sa môžu mýliť. Stále si myslím, že je to collectibles a nie minihra, pretože to nespĺňa to zadanie hernej výzvy "hry v hre" alebo akúkoľvek priamu interaktivitu hráča.
@Tulareanus (27.02.2021 17:47): Jako jo, je to taková hra nehra, ale tak beru to tak, že i ten sběratelský prvek je vlastně taková trochu herní mechanika, ale chápu, že na tohle budou rozdílné pohledy. Ale když to mají na wiki, tak co bych se jim protivil... ;-)
@Le0nidas (27.02.2021 11:57): Nevidím v tom problém, proč by neměl být uznán. Jen pozor, na Hardcore bys měl ty minihry dohrát, což v tomto případě znamená dokončit ty navázané questy, resp sesbírat všechny karty. Třeba u těch karet vím, že jsem se dostal do situace, kdy minimálně jednu jsem už získat nemohl. Nevím, jestli tam takových situací není víc.
@Crash (27.02.2021 07:35): Dík za potvrdenie.

@Dunemaster (27.02.2021 07:56): V pohode, ja som chcel len povedať, že tú hru poznám.

@Le0nidas (27.02.2021 11:57): No za seba by som povedal, že romance cards nie je žiadna minihra, pretože to nie je v ničom interaktívne. To, čo slušne nazývajú romance kartami, je v podstate len artwork, ktorý dostaneš za to, že po splnení nejakého questu alebo podmienok Geralt prefikne nejakú ženskú. Dice poker určite minihra je. Ale bojím sa, že drinking contest sa odohrával len prostredníctvom dialógu, kde záležalo na tom, akú vysokú toxicity resistance Geralt má.
Uznáte prvního Zaklínače do hardcore varianty Minihraní?
Dle wiki obsahuje hra 4 minihry, otázkou je jestli se definice minihry v rámci herní výzvy shoduje s definicí minihry této wiki.
Mám takú otázočku. Star Wars: Knights of the Old Republic obsahuje minihry pazaak (karty) a závody podracerov. Je mi jasné, že toto sú minihry. Avšak hra obsahuje (tuším je to iba 1x za celú hru) aj to, keď odletím z úvodnej planéty na ebon hawku, tak sa hra prepne do strieľne, kde mám zostrelovať sithské stíhačky, ktoré nás prenasledujú. Myslím, že toto sa dá rátať ako tretia minihra do HC, však? Tu je pre istotu link aj s time stampom: https://youtu.be/fdHuB3CBHCo?t=2078
@Globster (26.02.2021 13:48): U každý hry, kterou už jsi dohrál a chtěl bys jí hrát znova by sis měl položit otázku, jestli by nešlo použít něco novýho, pokud i pak budeš chtít hrát nějakou svou oblíbenou hru, tak samozřejmě lze použít, ale nebude to pro tebe ta “pravá” výzva.

Co se týče kategorie Remaster, tak bych doporučil Saints Row: The Third, která je určitě skvěle hratelná i dneska, přeci jen je to jen 10 let stará hra. Já si nejspíš zahraju Assassin's Creed Rogue.
@Globster (26.02.2021 13:48): Do výzvy samozřejmě můžeš použít i v minulosti již dohrané hry, pokud k nim dosud nemáš na DH komentář. Já to takto vedu pravidelně, ale pochopitelně hraji i dosud nehrané hry.
Ahojte. :) Tak jsem se taky ujal Výzvy, mojí první vůbec. Možná se také pokusím o komentáře a oficiální uznání.

Ze začátku jsem měl na svém rozpisu hodně znovudohrání/replays, tak jsem se chtěl zeptat, jestli dohrání hry v tomto roce, která byla již v minulosti dohrána, nějak moc vadí při zařazování Výzvy do soutěže. Chápu, že Výzva je o hledání nových zážitků, ale já málokdy dohraju víc jak 10 her za rok, takže si to chci trochu přizpůsobit mým choutkám.

Všechny replays jsem už vhodně nahradil až na Mafii, kterou jsem dal pod HC 3. kategorii Remaster. Nenapadá mě žádný jiný originál, který by stál za to. Commandos 2 a Warcraft 3 také dohrané. Mass Effect trilogie a Diablo 2 u mě padnou remasterované. Neměl by někdo nějaký tip na originál pro převážně mainstreamového hráče? :) Díky.
@Crash (21.02.2021 08:08): Mě třeba přijde započítat dohrání jedné hry v rámci Crash Bandicoot N. Sane Trilogy v pořádku, jelikož to původně prostě byly samostatné hry. Jen si představ, že se tě někdo zeptá, jestli jsi dohrál remaster Crashe Bandiccota 1. Určitě mu neřekneš "Hele nedohrál, protože jsem nedohrál dvojku a trojku" :)
@Crash (21.02.2021 08:08): jako jo, to je si myslím dotaz spíš na databázi obecně, jestli si série remasteru zaslouží vlastní profil a nebo by se měla jen zmínit na původních profilech. třeba kingdom hearts remastery vlastní profily nemají.

zkusím případně najít jinou hru, ať nejsem v šedé zóně. díky za odpověď každopádně! :)
Zajímal by mě názor zasvěcených (i když těch, co hráli asi není příliš) na zařazeni Yoku’s Island Express do Pacifisty. Je to vyloženě mírumilovná hra, ale par bossfightu se přeci jen najde a tam mi to začíná skřípat. Každopádně doporučuji, moc zajímavý a zábavný kousek, který trestuhodně zapadl :(.
@iggythegrifter (19.02.2021 22:35): No osobně se mi to úplně nezdá, považovat za dohrání to, že dohraješ jen jednu hru u Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Na druhou stranu máme v pravidlech, že za dohrání se považuje dokončení alespoň jedné kampaně, sezóny apod. kam by se to asi dalo analogicky napasovat, takže je to uznatelné. Komentář bys měl psát k té moderní verzi, když tu má svůj profil, určitě nebudeš první, co napíše komentář a přitom hrál jen část obsahu.

@Webkrysa (20.02.2021 12:20): Madden do Pacifisty fakt ne, to rozhodně není v duchu definice té kategorie.

@Starletka (20.02.2021 15:45): Souhlasím s ostatními, tohle za remake opravdu nepovažuji.
@Webkrysa (20.02.2021 12:20): fauly jsou rozhodně násilí, zrovna Madden není "pacifistická" hra :) (ale já mám na normal hru o výrobě zbraní, takže co já vím)

@sagittario (20.02.2021 08:58): Tady se dostáváme na tenký led, takže mě osobně zajímá jak se k tomu tvůrci postaví. Za mě by ale stačil pouze jeden díl

@Starletka (20.02.2021 15:45): Tohle bych za sebe vůbec neuznal. Jsou to rozdílné hy, není to ani remaster a dokocne ani přímé pokračování (duchovní nástupce možná, ale ten se zde nebere)

@Tulareanus (20.02.2021 17:18): A zrovna před 20 minutama jsem první Risen dohrál (28 hodin nahraných za 52 hodin, cítím se skvěle), jaká náhoda :D