Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assassin's Creed Rogue

Assassin's Creed Rogue Remastered

11.11.2014
10.03.2015
20.03.2018
06.12.2019
05.10.2021
kompatibilní
76
168 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Assassin's Creed s podtitulem Rogue je již osmým dílem ze série. Hra původně vyšla na konci roku 2014 pouze pro PS3 a Xbox 360, aby se nakonec dostala i na PC. Dějová linka je zasazena do New Yorku, River Valley na řece Hudson a do oblasti Severního ledového oceánu do období let 1752 až 1761, kdy v kraji zuřila sedmiletá válka mezi Francouzi a Brity. Hra je sequelem k Assassin's Creed IV: Black Flag a dějově předchází Assassin's Creed III a současně uzavírá ságu o rodině Kenwayů.

Příběh se točí okolo asasína jménem Shay Patrick Cormac, který vlastní loď Morrigan, kde je zároveň i kapitánem. Později roku 1756 se kvůli zradě bratrstva, kterou naštěstí přežil, přidává k templářům. Shay se tedy stává lovcem asasínů a jeho pomsta začíná.

Ve průběhu hry strávíte spoustu času jak za kormidlem v námořních bitvách, tak i v dobové kopii města New York, která nabízí širokou škálu míst k objevování. K vašim schopnostem patří orlí zrak, který vás upozorňuje na nepřátele skryté v davu, anebo vám objeví nepřátele schované na utajených místech. Do ruky krom nabroušených šavlí dostanete také zbraně střelné, do kterých můžete vkládat i speciální munici. Mezi nové zbraně patří granátomet nebo i vzduchová puška, která slouží k tichému odstřelování nepřátel.

Bojový systém se podobá hře Assassin's Creed IV: Black Flag, ovšem teď lze útok lépe načasovat. Novinkou je užití jedovatých barelů jako environmentální zbraně a Shay může vlastnit šátek, který snižuje účinnost na něj samotného. Do námořních bitev lze zasáhnout třeba i ropnou skvrnou na hladině a jejím následným zapálením nebo obranou vlastní lodě pomocí Puckleho kulometu. Novinkou je také možnost vyslání posádky na nepřátelskou loď. Hra také nabízí různé možnosti plnění úkolů, ale i strom dovedností a získávání nových schopností.


Poslední diskuzní příspěvek

@rikuhahl (29.11.2023 12:35): už to mám sice dohrané, ale ještě si vyzobávám nějaké collectibles a trofeje, nicméně je hrozná škoda, že ten svět, kde je fakt zajímavý exploring a je super si šmejdit po tom světě, je vyplněn úplně zbytečným balastem až po okraj... já chápu, že se to musí nacpat i těmi collectibles, ale kdyby přidali 15-25 side questů, co tě tím světem taky protáhne, jak by to hned bylo super...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Rogue je na první pohled ždímačkou peněz navazující na úspěšný Black Flag. Z velké části tomu tak opravdu je. Je zde pouze 6 příběhových sekvencí, takže pokud jde člověk pouze po hlavní příběhové lince, bude se hrou rychle hotov. Bohužel se tu ale nic moc jiného dělat nedá, pokud tedy nebudu počítat klasický Ubisoftí balast (v každé hospodě zmlať 4 chlápky, posbírej tuny peněz v truhlách, které není za co utratit atd.).
Naštěstí mě osud asasína, který konvertoval k templářům, zaujal a tak má u mě hra aspoň za příběh plusové body.

Já osobně rád hry hraju tak, že je opravdu detailně prozkoumávám a snažím se využívat všech možností, které nabízejí - pokud to tedy má nějaký smysl. Zde to smysl nemělo žádný (kromě umělého prodloužení herní doby) a pouze mě to otravovalo.

Co se světa týče, zde se Rogue vůbec nechytá na své předchůdce nebo následovníky (Unity). New York je šedý a nezajímavý, o otevřeném moři ani nemluvě. Snad jen polární oblast je pro sérii menším zpestřením.

Hru tedy mohu doporučit především všem fanouškům série, pokud ji nějakým způsobem (stejně jako já) vynechali. Pokud vás bavil jakýkoliv jiný asasín, bude vás bavit i Rogue. Nic světoborného ale neočekávejte.

Pro: příběh, mechaniky, hra za templáře

Proti: balast, bugy, obrovský prázdný svět

+23
  • PC 90
Než jsem hru AC Rogue spustila, neměla jsem vůbec ponětí do čeho jdu, jelikož jsem nesledovala její vývoj, ani nekoukala na trailery apod., jen si přečetla popisek.
Musím říct, že pro mě to byla zatím nejlepší hra z celé série (resp. vyšplhala se vedle AC 2). Vůbec jsem se netěšila na souboje na moři, jelikož v AC 4 mě vůbec nebavily a údajně zde právě moře tvoří 3/4 hry. Nevím čím to je, ale mně vůbec nepřišlo, že život na moři byl pro hru nějak stěžejní, většina misí se odehrávala na souši, možná to bude tím, že jsem nešla přímo podle příběhu, ale rozdělila si ho po dávkách. Je pravda, že oceán byl široký a spousta lokací byla podobná jako ty v AC 4, ale nějak mě to vůbec netrápilo.
Strašně mě potěšilo obrovské množství "collectables", pro achievementovské maniaky jako jsem já to byla pastva :3.
Co se týče příběhu, nemůžu si pomoct, ale byl to snad ten nejzajímavější děj z celé série, i když vím, že spousta hráčů si o AC Rogue myslí opak. Je pravda, že hraní za templáře je totožné jako hraní za Assasiny, ale na druhou stranu: Co se dalo čekat?
Obdoba holubníků (nájemné vraždy), vylepšení námořních soubojů (např. nepřátelské lodě se mohou pokusit zahákovat tu vaši), střídání ročních období na moři (ledovce, mrznoucí voda), více druhů mořských zvířátek k ulovení (což není tak podstatné, ale osobně mám harpunování strašně ráda :-D) + s tím souvísející, že lov tu není tak prosazován jako v AC 3, a naopak jsou tu nové lovecké výzvy (v časovém limitu zabij určený počet této zvěře).

Pokud tyto hry hrajete převážně kvůli příběhu, tenhle díl NESMÍTE vynechat, jelikož co se týče propojenosti mezi AC 3, AC 4 a AC Unity, Rogue splňuje to, co sliboval, a vyplňuje "velké" mezery, od menších po větší, např. proč Achilles kulhá a je tak zahořklý, kdo zabil Arnova otce, k čemu přesně slouží chrámy předchůdců, odkazy na život Edwarda Kenwaye, putování po boku Haythama Kenwaye apod. Osobně musím říct, že konec, kdy jsem prošla okolo malého Arna a Elise mě neskutečně šokoval a vážně jsem si ho užila. :-)

Výlety do současnosti se mi zatím zdály jako nejhorší z celé série, chabé pokusy o humor a "nepodstatné" crackování jader počítačů, za které jste nezískali až tak zajímavé dokumenty lezlo celkem na nervy. Zmínít by zasloužil také zajímavý fakt, že Ubisoftu je celkem ukradené, že vydal hru s tak neskutečně velkým bugem, kdy se vám při ocitnutí se v kancelářích Absterga hra vypne a hodí error o nedostatku paměti a nedělá nic pro její opravení (a že to je opravdu chyba hry, jelikož s tímto má problém každý druhý hráč, ať má jakkoliv nadupanou mašinu).

Celkově AC Rogue vážně hodně překvapil a k mému údivu mě velmi vtáhl, i když AC 4 jsem považovala za nejnudnější díl. Všechno záleží na preferencích hráče - někdo rád tohle, někdo tamto, zkrátka se musíte "trefit", pokud vám leze na nervy pohyb na moři, vykrádání truhel, zabírání nepřátelských "Headquarters", nebo očekáváte senzaci, ta hra vás prostě neosloví, naopak, když do toho půjdete po hlavě s cílem nehledat chyby, ale užít si hru, myslím si, že chybu neuděláte :-).

Pro: grafika, příběh, soundtrack, spoustu collectables, neomezený orlí pohled, hra za templáře

Proti: tak nějak "nedovyvinuté" postavy, méně zvýrazněné možnosti cest (kde se dá šplhat, projít...), převzaté věci z AC 4 (nevelké množsví novinek), Shay Cormac (naprosto odfláknutý profil!), nepropracovaný interface a ovládání databáze Animu, Abstergo

+21
  • PC 50
Do Rogue jsem se popravdě pustil spíše proto, že měl být jakýmsi spojovacím článkem mezi trojkou, čtyřkou a Unity. Moc jsem od hry nečekal, těšil jsem se sice na nový příběh, ale děsil jsem se tradičního ubisoftího přístupu. Nutno dodat, že oprávněně, ale dojmy naštěstí nejsou zcela negativní.

Se hrou mám ovšem jeden zásadní problém: je víceméně zbytečná. Tohle se snad ani nedá nazvat reskinem. Tohle je to vyloženě recyklát. To samé co čtyřka. Novinky tu sice nějaké jsou, ale je jich minimum. Opět tu máme jedno větší město, opět tu máme moře a k mé nelibosti tu máme opět loď, nezáživné námořní souboje a hromadu stejných osad. Upřímně řečeno jsem všechny vedlejší aktivity ignoroval a kromě nějakého obsazování nepřátelských základen jsem se soustředil hlavně na příběhovou linku. To se mi v závěru hry trochu vymstilo, protože předposlední mise obsahuje docela tuhý námořní souboj, který s nevylepšenou lodí chce určitou dávku skillu a trpělivosti. Nicméně ve zkratce řečeno, koho bavila čtyřka, dojel všechna DLC a pořád nemá dost, nepřipadá mu celá hratelnost mrtě stereotypní a chce nášup, Rogue bude hra pro něj.

Nás ostatní nejspíš bude zajímat příběhová linie, která je... průměrná. Shay Patrick Cormac coby hlavní postava je fajn, je to sympaťák od pohledu, ale jak on, tak zbytek postav je takový nedomrlý. To co měla původní dvojková trilogie, tedy atraktivní příběh, dobovou atmosféru a propracované charaktery, tady bohužel chybí. Kampaň jako taková zabaví a obsahuje pár fajnových misí, ale za pár týdnů si na ni těžko vzpomenu. Celé je to průměrné, zkratkovité a v závěru předvídatelné. Jednoduše je vidět, že celá hra byla spíše z povinnosti vydaný vedlejšák.

Abych to tedy shrnul. Rogue je hra vyloženě pro kované fandy pirátského dílu série. Já mezi ně bohužel nepatřím, celá ta hratelnost s námořními souboji mě unavila už ke konci třetího dílu a nadobro udolala někde v polovině dílu čtvrtého. Nemůžu říci, že bych se nebavil, ale mrzí mě, že se AC série svého času vydala právě tímto směrem. Přesto dám Unity šanci. I přes všechna negativa mě tahle série neustále láká zpátky, chci vědět jako bude celá zápletka s První civilizací pokračovat a navíc Unity snad opět nabízí to, co mám na této AC nejradši - evropská velkoměsta dýchající historií, průzkum prostředí a šplhání po velkolepých stavbách. Lodě snad už tentokrát budou nadobro pryč.

Pro: nový příběh, v zásadě je to pořád docela chytlavé, soundtrack a chytlavé popěvky (shanties)

Proti: totální recyklát a z toho plynoucí stereotyp, zbytečně velké a v rámci kampaně nevyužité lokace, námořní souboje po 101., provázané to je spíše minimálně

+21
  • PC 80
Zhruba před 2 lety jsem hrál Assassin's Creed IV: Black Flag a byl jsem spokojen. Tento další díl je zlými jazyky očerňován, že je to Black Flag pouze s novými texturami a posunutý o pár set kilometrů na sever. Dá se s tím souhlasit, ale když to tehdy fungovalo, tak nevidím problém to použít znovu. I když si úpřímně moc nedovedu představit, že bych hrál Rogue ihned po dohrání Black Flag, ta dvouletá pauza pro mě byla ideální.

Líbilo se mi, že hra je prošpikovaná historickými postavami, jasně je to takový trademark celé série, ale tady jsem byl zatím asi nejspokojenější, protože období 18. a 19. století mám z celé historie nejradši (a piráti mi nikdy nicmoc neříkali). Je také super, že se tu objevují postavy z předchozích 2 dílů a to ne jen v epizodní roli, hned mě to vtáhlo do hry ještě víc.

Příběh je oproti tomu plný klišé a je asi nejslabší z celé série (prozatím), ale už jsem se naučil ho moc nevnímat (je tam stejně plno zvratů a vše se mění z hodiny na hodinu). Oceňuji ale, že se skoro celá hra hraje za Templáře, to je osvěžující, i když to na vlastní gameplay vlastně nemá žádný vliv :)

Nejsilnější zážitek si ale odnáším ze skutečné historické události, když jsem způsobil zemětřesení v Lisabonu v roce 1755, je to sice do hry zasazeno trochu na sílu, ale zážitek je to přesto silný, protože není moc her, kde hráč způsobí smrt 100000 lidí najednou :)

Assassins Creed Rogue je kvalitní díl série, nijak extra nevybočuje, ale bavil mě celou dobu. Těším se na další díl Assassin's Creed Unity, protože Velká francouzská revoluce je jedno z mých nejoblíbenějších historických témat ;)

Pro: 18. století, historické postavy, USA, krásné scenérie, výlet do Evropy

Proti: stejné jako předchozí díl, slabý příběh, málo epický konec

+19
  • PC 75
Rogue je hodně podobný Black Flag, se zásadním rozdílem - nehrajete zde za piráta v "roli assassína", nýbrž za assassína zradivšího své druhy a přidavšího se k templářům.
Čeká Vás tedy nová zápletka. Vlastně ne tak docela, jenom jsou obrácené strany. Vy jste opět ti dobří a teď jsou assassíni ti špatní. Zde je cítit nevyužitý potenciál, který se ještě prohlubuje s příběhem, jenž postrádá větší grády a jehož postavy jsou dost ploché, nezáživné a je Vám vlastně docela jedno, kdo z nich přežije, nebo nepřežije. Vzhledem k tomu, že zde vůbec poprvé v sérii stojíte proti svým bývalým druhům, bych čekal větší hloubku, lepší seznámení se záporáky a celkově propracovanější psychologii postav. Bohužel, nic takového zde není a kdybyste assassínům dali oblek templářů a templáři by si oblékli obleky assassínů, nepoznali byste žádný rozdíl oproti předchozím hrám.
Přesto je to zajímavé a je dobře, že se k tomu v Ubisoftu odhodlali, jen by to chtělo pro příště lépe zapracovat na příběhu, i postavách.
K tomu zmíním i Shaye, který ač zpočátku působí značně nesympaticky, postupně získá sympatie a je v rámci možností poměrně fajn. Jenže ze série snad zatím nejhorší hlavní postavou - nezáživnou a plochou.

Přejdu k prostředí, kdy se hra odehrává jak na moři, tak na souši. S mořem si bere inspiraci u staršího Black Flag s tím, že vše probíhá podstatně rychleji (tím odkazuji např. na vylepšení lodi, její získání a celkově i boje jsou o něco rychlejší). Jenomže zde chybí jakási hloubka bojů, kterou nabízí pouze 3 legendární a 1 epicky legendární loď. Jinak zde budete hledat marně nějaké větší napětí, zvláště, máte-li loď vylepšenou na maximum. Může za to i fakt, že mnohdy se na moři plaví i Vaši noví spojenci, kteří sem tam pomohou, ale spíše se pletou do střely (zvláště oblíbené u legendárních lodí, jen jsem čekal, kdy mě hra vyloučí za střílení do vlastních). A ani počasí, divoké bouře, vysoké vlny, tornáda - to všechno se zde zredukovalo. Ale naštěstí to bylo nahrazeno sněhem, tedy sněhovými bouřemi a možností vyvolat vlny pomocí potápění ledovců. Ale nějak to prostě nestačí.
Co ještě je třeba zkritizovat u vodních soubojů, tak je to fakt, že jsou značně stereotypní a zvláště ty úžasné nepřeskočitelné animace vždycky nalákají na to, abyste raději loď potopili a vzali si jen půlku lupu, než abyste už asi po padesáté koukali na stejnou ukázku se stejnými lidmi, stejnými reakcemi, stejnými pohyby a vším. K tomu ještě napomáhá neustále stejná hudba začínající hrát při zahakování se k cizí lodi.

Abych jen nekritizoval, přejdu k prostředí, které je velice pěkné, leč ne tak rozmanité jako v Black Flag. NY je zpracován poměrně dobře. Nesmírně potěšil návrat dobývání jak vodních pevností, tak i pevností na souši (viz AC2), vykrádání skladišť, přepadávání konvojů, a to i vězeňských a kradení zásob. Co naopak z aktivit nepotěšilo, je například už otravně nesmyslné osvobozování krčem (stále dvě stejné animace, stejný postup. Opět nepřeskočitelné..).
Série AC je již známá svým ohromným množstvím vedlejších úkolů, respektive sbíráním všelijakých věciček, a z toho i pramenících odměn. Zde si opět užijí perfekcionisti toužící dohrát hru na 100%.
Vyskytují se zde také náhodné vedlejší události, kterých se můžete, ale nemusíte účastnit. Je jich také jen pár druhů, ale vzhledem k své dobrovolnosti nejsou otravné.
Vrátím se ještě k vedlejším úkolům - vrací se lov, sbírání všeho možného, hledání pokladů, map, mečů, templářských křížů a totemů. Odhalování okolí pomocí vyvýšených bodů a s tím i naštěstí spojené možnosti rychlého cestování. Nově pak přibyla např. mise "zastavení assassínů", kde je cílem někoho ochránit a zabít všechny assassíny, kteří se pokusí o vraždu. Opět nezábavné.

Proč tedy 80%, když hlavně kritizuji? Je to díky tomu, že hra je i přes svou značnou stereotypnost, a sebeopakování se už po několikáté (zejména stále ta samá struktura úkolů), stále zábavnou a svým způsobem i přispívá ke vzdělání. Nevím, jak dlouho to bude vývojářům ještě procházet, každopádně, dokud to funguje, asi není třeba nic měnit. A AC: Rogue funguje, vylepšuje některé prvky Black Flag, vrací něco ze starších dílů a přidává něco svého. Jen ta grafika by mohla být lepší, a ozvučení taktéž. Nicméně soundtrack se povedl a některé písničky si bere i z Black Flag. Pro příběh platí, že je krátký a potenciál naprosto nevyužitý. O částech odehrávajících se mimo Animus raději ani nemluvě, protože ty postavy tam byste nejraději vyhodili oknem, pak pro ně došli, vyvezli je výtahem a vyhodili je znovu. Až tak otravné, trapné a zbytečné sekvence to jsou. A ti, kteří nadávali na Desmondovu linku z první trilogie, se musí obrnit notnou dávkou trpělivosti, protože Vaším jediným úkolem je zprovozňovat servery, neboť se Vám někdo do nich naboural a Vy jste v celé budově asi jediný, kdo to umí znovu celé nahodit.
Hodně důležitá informace na závěr: Co mnohé potěší nejvíce, je fakt, že oproti podobně starému Unity šlape hra jako hodinky.
+17