Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assassin's Creed Rogue

Assassin's Creed Rogue Remastered

11.11.2014
10.03.2015
20.03.2018
06.12.2019
10.11.2020
12.11.2020
77
124 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Assassin's Creed s podtitulem Rogue je již osmým dílem ze série. Hra původně vyšla na konci roku 2014 pouze pro PS3 a Xbox 360, aby se nakonec dostala i na PC. Dějová linka je zasazena do New Yorku, River Valley na řece Hudson a do oblasti Severního ledového oceánu do období let 1752 až 1761, kdy v kraji zuřila sedmiletá válka mezi Francouzi a Brity. Hra je sequelem k Assassin's Creed IV: Black Flag a dějově předchází Assassin's Creed III a současně uzavírá ságu o rodině Kenwayů.

Příběh se točí okolo asasína jménem Shay Patrick Cormac, který vlastní loď Morrigan, kde je zároveň i kapitánem. Později roku 1756 se kvůli zradě bratrstva, kterou naštěstí přežil, přidává k templářům. Shay se tedy stává lovcem asasínů a jeho pomsta začíná.

Ve průběhu hry strávíte spoustu času jak za kormidlem v námořních bitvách, tak i v dobové kopii města New York, která nabízí širokou škálu míst k objevování. K vašim schopnostem patří orlí zrak, který vás upozorňuje na nepřátele skryté v davu, anebo vám objeví nepřátele schované na utajených místech. Do ruky krom nabroušených šavlí dostanete také zbraně střelné, do kterých můžete vkládat i speciální munici. Mezi nové zbraně patří granátomet nebo i vzduchová puška, která slouží k tichému odstřelování nepřátel.

Bojový systém se podobá hře Assassin's Creed IV: Black Flag, ovšem teď lze útok lépe načasovat. Novinkou je užití jedovatých barelů jako environmentální zbraně a Shay může vlastnit šátek, který snižuje účinnost na něj samotného. Do námořních bitev lze zasáhnout třeba i ropnou skvrnou na hladině a jejím následným zapálením nebo obranou vlastní lodě pomocí Puckleho kulometu. Novinkou je také možnost vyslání posádky na nepřátelskou loď. Hra také nabízí různé možnosti plnění úkolů, ale i strom dovedností a získávání nových schopností.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Rogue je na první pohled ždímačkou peněz navazující na úspěšný Black Flag. Z velké části tomu tak opravdu je. Je zde pouze 6 příběhových sekvencí, takže pokud jde člověk pouze po hlavní příběhové lince, bude se hrou rychle hotov. Bohužel se tu ale nic moc jiného dělat nedá, pokud tedy nebudu počítat klasický Ubisoftí balast (v každé hospodě zmlať 4 chlápky, posbírej tuny peněz v truhlách, které není za co utratit atd.).
Naštěstí mě osud asasína, který konvertoval k templářům, zaujal a tak má u mě hra aspoň za příběh plusové body.

Já osobně rád hry hraju tak, že je opravdu detailně prozkoumávám a snažím se využívat všech možností, které nabízejí - pokud to tedy má nějaký smysl. Zde to smysl nemělo žádný (kromě umělého prodloužení herní doby) a pouze mě to otravovalo.

Co se světa týče, zde se Rogue vůbec nechytá na své předchůdce nebo následovníky (Unity). New York je šedý a nezajímavý, o otevřeném moři ani nemluvě. Snad jen polární oblast je pro sérii menším zpestřením.

Hru tedy mohu doporučit především všem fanouškům série, pokud ji nějakým způsobem (stejně jako já) vynechali. Pokud vás bavil jakýkoliv jiný asasín, bude vás bavit i Rogue. Nic světoborného ale neočekávejte.

Pro: příběh, mechaniky, hra za templáře

Proti: balast, bugy, obrovský prázdný svět

+20
  • PC 50
Do Rogue jsem se popravdě pustil spíše proto, že měl být jakýmsi spojovacím článkem mezi trojkou, čtyřkou a Unity. Moc jsem od hry nečekal, těšil jsem se sice na nový příběh, ale děsil jsem se tradičního ubisoftího přístupu. Nutno dodat, že oprávněně, ale dojmy naštěstí nejsou zcela negativní.

Se hrou mám ovšem jeden zásadní problém: je víceméně zbytečná. Tohle se snad ani nedá nazvat reskinem. Tohle je to vyloženě recyklát. To samé co čtyřka. Novinky tu sice nějaké jsou, ale je jich minimum. Opět tu máme jedno větší město, opět tu máme moře a k mé nelibosti tu máme opět loď, nezáživné námořní souboje a hromadu stejných osad. Upřímně řečeno jsem všechny vedlejší aktivity ignoroval a kromě nějakého obsazování nepřátelských základen jsem se soustředil hlavně na příběhovou linku. To se mi v závěru hry trochu vymstilo, protože předposlední mise obsahuje docela tuhý námořní souboj, který s nevylepšenou lodí chce určitou dávku skillu a trpělivosti. Nicméně ve zkratce řečeno, koho bavila čtyřka, dojel všechna DLC a pořád nemá dost, nepřipadá mu celá hratelnost mrtě stereotypní a chce nášup, Rogue bude hra pro něj.

Nás ostatní nejspíš bude zajímat příběhová linie, která je... průměrná. Shay Patrick Cormac coby hlavní postava je fajn, je to sympaťák od pohledu, ale jak on, tak zbytek postav je takový nedomrlý. To co měla původní dvojková trilogie, tedy atraktivní příběh, dobovou atmosféru a propracované charaktery, tady bohužel chybí. Kampaň jako taková zabaví a obsahuje pár fajnových misí, ale za pár týdnů si na ni těžko vzpomenu. Celé je to průměrné, zkratkovité a v závěru předvídatelné. Jednoduše je vidět, že celá hra byla spíše z povinnosti vydaný vedlejšák.

Abych to tedy shrnul. Rogue je hra vyloženě pro kované fandy pirátského dílu série. Já mezi ně bohužel nepatřím, celá ta hratelnost s námořními souboji mě unavila už ke konci třetího dílu a nadobro udolala někde v polovině dílu čtvrtého. Nemůžu říci, že bych se nebavil, ale mrzí mě, že se AC série svého času vydala právě tímto směrem. Přesto dám Unity šanci. I přes všechna negativa mě tahle série neustále láká zpátky, chci vědět jako bude celá zápletka s První civilizací pokračovat a navíc Unity snad opět nabízí to, co mám na této AC nejradši - evropská velkoměsta dýchající historií, průzkum prostředí a šplhání po velkolepých stavbách. Lodě snad už tentokrát budou nadobro pryč.

Pro: nový příběh, v zásadě je to pořád docela chytlavé, soundtrack a chytlavé popěvky (shanties)

Proti: totální recyklát a z toho plynoucí stereotyp, zbytečně velké a v rámci kampaně nevyužité lokace, námořní souboje po 101., provázané to je spíše minimálně

+19
  • PC 90
Než jsem hru AC Rogue spustila, neměla jsem vůbec ponětí do čeho jdu, jelikož jsem nesledovala její vývoj, ani nekoukala na trailery apod., jen si přečetla popisek.
Musím říct, že pro mě to byla zatím nejlepší hra z celé série (resp. vyšplhala se vedle AC 2). Vůbec jsem se netěšila na souboje na moři, jelikož v AC 4 mě vůbec nebavily a údajně zde právě moře tvoří 3/4 hry. Nevím čím to je, ale mně vůbec nepřišlo, že život na moři byl pro hru nějak stěžejní, většina misí se odehrávala na souši, možná to bude tím, že jsem nešla přímo podle příběhu, ale rozdělila si ho po dávkách. Je pravda, že oceán byl široký a spousta lokací byla podobná jako ty v AC 4, ale nějak mě to vůbec netrápilo.
Strašně mě potěšilo obrovské množství "collectables", pro achievementovské maniaky jako jsem já to byla pastva :3.
Co se týče příběhu, nemůžu si pomoct, ale byl to snad ten nejzajímavější děj z celé série, i když vím, že spousta hráčů si o AC Rogue myslí opak. Je pravda, že hraní za templáře je totožné jako hraní za Assasiny, ale na druhou stranu: Co se dalo čekat?
Obdoba holubníků (nájemné vraždy), vylepšení námořních soubojů (např. nepřátelské lodě se mohou pokusit zahákovat tu vaši), střídání ročních období na moři (ledovce, mrznoucí voda), více druhů mořských zvířátek k ulovení (což není tak podstatné, ale osobně mám harpunování strašně ráda :-D) + s tím souvísející, že lov tu není tak prosazován jako v AC 3, a naopak jsou tu nové lovecké výzvy (v časovém limitu zabij určený počet této zvěře).

Pokud tyto hry hrajete převážně kvůli příběhu, tenhle díl NESMÍTE vynechat, jelikož co se týče propojenosti mezi AC 3, AC 4 a AC Unity, Rogue splňuje to, co sliboval, a vyplňuje "velké" mezery, od menších po větší, např. proč Achilles kulhá a je tak zahořklý, kdo zabil Arnova otce, k čemu přesně slouží chrámy předchůdců, odkazy na život Edwarda Kenwaye, putování po boku Haythama Kenwaye apod. Osobně musím říct, že konec, kdy jsem prošla okolo malého Arna a Elise mě neskutečně šokoval a vážně jsem si ho užila. :-)

Výlety do současnosti se mi zatím zdály jako nejhorší z celé série, chabé pokusy o humor a "nepodstatné" crackování jader počítačů, za které jste nezískali až tak zajímavé dokumenty lezlo celkem na nervy. Zmínít by zasloužil také zajímavý fakt, že Ubisoftu je celkem ukradené, že vydal hru s tak neskutečně velkým bugem, kdy se vám při ocitnutí se v kancelářích Absterga hra vypne a hodí error o nedostatku paměti a nedělá nic pro její opravení (a že to je opravdu chyba hry, jelikož s tímto má problém každý druhý hráč, ať má jakkoliv nadupanou mašinu).

Celkově AC Rogue vážně hodně překvapil a k mému údivu mě velmi vtáhl, i když AC 4 jsem považovala za nejnudnější díl. Všechno záleží na preferencích hráče - někdo rád tohle, někdo tamto, zkrátka se musíte "trefit", pokud vám leze na nervy pohyb na moři, vykrádání truhel, zabírání nepřátelských "Headquarters", nebo očekáváte senzaci, ta hra vás prostě neosloví, naopak, když do toho půjdete po hlavě s cílem nehledat chyby, ale užít si hru, myslím si, že chybu neuděláte :-).

Pro: grafika, příběh, soundtrack, spoustu collectables, neomezený orlí pohled, hra za templáře

Proti: tak nějak "nedovyvinuté" postavy, méně zvýrazněné možnosti cest (kde se dá šplhat, projít...), převzaté věci z AC 4 (nevelké množsví novinek), Shay Cormac (naprosto odfláknutý profil!), nepropracovaný interface a ovládání databáze Animu, Abstergo

+18
  • PC 75
Tak AC:Rogue má docela unavený začátek, kde se hráč učí u Assassínů, kde pro ně maká do doby než přijde zlom. Až to konečně přijde, tak se tu konečně objevuje novinka zkusit si hru za druhou stranu, zlé Templáře!

Jenže ono se ve finále moc nemění. Zabíjet budete stejný stylem jak v předchozích hrách, skákat, šplhat a schovávat se. Rogue nabídne nové oblasti v podobě New Yorku, Severního pólu a údolí. Novinkou je možnost v ledové vodě umrznout, nová zbraň a i vybavení lodě doznalo nových změn, jako je například olej pro zapalování lodí.

Když už je řeč o lodích, tak ty stejně jako v Black Flag tvoří důležitou složku hry. Pokud Vás nebavili souboje na moři, obsazování lodí a získávání materiálu na vlastní vylepšení kocábky, tak Rogue Vás neosloví. Protože tato část hry si bere a vyžaduje hodně času. Mě to osobně bavilo, proto se mi i ve finále Rogue libí.

Hlavně co musím vyzdvihnout, že autoři se konečně vykašlali na odposlouchávající a sledovací pasáže. Jestli tu nějaká byla tak leda na začátku hry. Další věc je zabití civilisty, kdy už neznamená restart hry k poslednímu savu. Jsou tu i nudné pasáže ze současnosti, naštěstí nejsou nijak dlouhé.

Je tu i jistá provázanost na Unity. Škoda je, že se z templářské tématiky a jejich možností nevytěžilo více. Přesto že má hráč hrát za ty špatné, vše je ve finále obhajitelné a ti Assassíny jsou vlastně taky zlí.
+13
  • PC 65
Tak jednak je to AC Black Flag, ale má horší vizuál a ne tak silný pocit z pohybu v daném prostředí. Druhak hra pro fanoušky, doplnění příběhu. Je mi sympatické, že Ubisoft se rozhodl udělat jen tak hru, doufajíc třeba že bude těžit z úspěchu čtyřky, která vlastně není závislá na žádné velké exibici po prostředí. Není svazována historickou dobou a příběh je tady skutečně pro ten lore, pro svět, který známe a snažíme se ho nějak si doplnit. Ale mám takový pocit, že Ubisoft umí sice udělat velký svět plný možností a aby na první pohled tak nějak dobře vypadal. Ano, skutečně jen NA PRVNÍ POHLED. Ubisoft neumí stvořit svět, který by skutečně žil. Postrádá detaily. Hezky se kouká na panoráma, ale při bližším prozkoumání zjistíme, že je to jen jako, že to je jen nehybný soubor textur poskládaný vedle sebe. Toto je hold věcí i krásného Unity, tady v tomto díle to už je na očích hráči o hodně víc. Tohle, co chce Ubisoft je prostě strašně těžké, tím myslím, že chtějí OBROVITÁNSKÝ svět se SPOUSTOU možností, ale jim to prostě nevychází.

Vím že nemůžem chtít všechno, že giga velký svět, kde vše dává smysl, nic se neopakuje a vedlejší mise jsou pořád zábava nemůžeme očekávat. Ale to já ani zdaleka nepotřebuju. Stačí klidně méně, ale o to silnější a svěžejší zážitek. Ovšem tady jsem si uvědomil, že ubisoftí krédo je pravděpodobně takové, že kvantita převažuje nad kvalitou, úplně to tak totiž vypadá. Máme tady miliardu collectibles, které jsou rozmístěny opravdu do všech zpropadených koutů téhle obří mapy. Mapy, která se rozhodla jít ve šlépějích AC4 a snaží se být opět co největší. Výsledkem je úplně zbytečné natahování herní doby (podobně jak ve čtyřce). Kdyby se raději soustředili na to, udělat zábavnější a smysluplnější hlavní příběhové úkoly, místo toho, že si můžeme zrenovovat hospodu, otevřít čtyři truhly, prohlídnout si jeskynní malbu, jít vykrást sklad, dobývat je-dno-tli-vá území (tuhle aktivitu má Ubisoft obzvlášť v lásce), obchodovat meziměstsky na dálku, útočit na legendární lodě, porvat se v hospodě, hrát stolní hry (což mě celkem baví, ale to nemění moji pointu), atd. atd. atd. Pak to dopadne, že máme před očima pocitově asi tisíckrát stejnou animaci jak se Shay po bitevním vítězství hrdě prochází po své lodi, nebo jak otevírá tubu s mapou pokladů. Ty předěly v těch jednotlivých aktivitách jsou taky "super". VŠECHNO musíme hráči ukázat, že se to fakt děje, kdyby to nááááhodou někdo nevěděl. Že pevnost už hoří, nebo že Shay odsekává vlajku, nebo že ji pálí, nebo že jsme ten barák fakt renovovali, nebo že jsme ten sklad fakt vykradli. Všechno vidíme tisíckrát. A všechno tady hrozně trvá. Takhle já si procítěný a spokojený zážitek s hraní nepředstavuju. Ani náhodou.

U příběhu jsem si říkal, že to je vlastně to oč tu běží, a to že k tomu hrajem za templáře. Ani prd. Templářská perspektiva hrozně nevyužitá a celkem povrchní. Příběh je strašně narychlo zplácaný a plný divných logických přešlapů nebo zjednodušení. I když to teda není úplná hrůza. Má to tam své momenty. Ale opět klasicky v ubisoftím stylu se nám tady rozjede zajímavá scéna, nebo příběhová linka, a nevede to nikam, nebo je to ukončeno hrozně rychle.

Jinak ještě k té templářské tématice a celkově k příběhu. Příběh o asasínovi, co se dal k templářům je fakt zajímavý, ale tahle věta to v podstatě schrnuje. Je to asasín, a pak je templář, to je vše, nic víc na tom není, žádná větší debata na tohle téma, žádná přidaná hodnota, nic... Z asasínů jsou tady bez odůvodnění udělaní záporáci, mají svoje gangy, terorizujou města a nevinné lidi. Hra se snaží teda odůvodnit proč už Shay nevěří asasínům a utíká od nich, což mi přijde taky hloupé, že se tak stane na základě absolutně blbého nedorozumění, ale (nevím jestli mi teda něco neuniklo) kde jste přišli na to, že se Shay z ničeho nic chce přidat k templářům?? Mám pocit, že na nějakou jeho motivaci přidat se k templářům, i když mu jde vlastně jen o zabránění dalšího zemětřesení, se tady tvůrci nějak vykašlali.

Jinak ve výsledku se hra dá hrát v pohodě. Řekl bych teda že vypadá hůř než předchozí díly, a to myslím i ty Eziovi, umělecky teda určitě. Ale je to celkem plynulé hraní. Po zážitcích z nehratelného Unity a sterilního Syndicate je tohle nejspíš lepší. Plynulejší určitě. Pohyb ve stealthu není tak otravný, postava se sice při všelijakém probíhání zasekává, ale furt to jde, a hra se furt drží mých oblíbených animací z AC3. Jak jsem teda zmiňoval, cením tvůrce za to dovyprávění příběhu z ostatních her. To propojení tady místama mile překvapí a vlastně je to i určité osvěžení dostat díl AC, který není jen o tom, ukázat novou historickou etapu, ale spíš odvyprávět příběh daných postav. Ale Ubisofte Ubisofte, zkus jít na tu svoji tvorbu trochu s citem a s nadšením.
+12