Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Rogue je na první pohled ždímačkou peněz navazující na úspěšný Black Flag. Z velké části tomu tak opravdu je. Je zde pouze 6 příběhových sekvencí, takže pokud jde člověk pouze po hlavní příběhové lince, bude se hrou rychle hotov. Bohužel se tu ale nic moc jiného dělat nedá, pokud tedy nebudu počítat klasický Ubisoftí balast (v každé hospodě zmlať 4 chlápky, posbírej tuny peněz v truhlách, které není za co utratit atd.).
Naštěstí mě osud asasína, který konvertoval k templářům, zaujal a tak má u mě hra aspoň za příběh plusové body.

Já osobně rád hry hraju tak, že je opravdu detailně prozkoumávám a snažím se využívat všech možností, které nabízejí - pokud to tedy má nějaký smysl. Zde to smysl nemělo žádný (kromě umělého prodloužení herní doby) a pouze mě to otravovalo.

Co se světa týče, zde se Rogue vůbec nechytá na své předchůdce nebo následovníky (Unity). New York je šedý a nezajímavý, o otevřeném moři ani nemluvě. Snad jen polární oblast je pro sérii menším zpestřením.

Hru tedy mohu doporučit především všem fanouškům série, pokud ji nějakým způsobem (stejně jako já) vynechali. Pokud vás bavil jakýkoliv jiný asasín, bude vás bavit i Rogue. Nic světoborného ale neočekávejte.

Pro: příběh, mechaniky, hra za templáře

Proti: balast, bugy, obrovský prázdný svět

+23
  • PC 90
Než jsem hru AC Rogue spustila, neměla jsem vůbec ponětí do čeho jdu, jelikož jsem nesledovala její vývoj, ani nekoukala na trailery apod., jen si přečetla popisek.
Musím říct, že pro mě to byla zatím nejlepší hra z celé série (resp. vyšplhala se vedle AC 2). Vůbec jsem se netěšila na souboje na moři, jelikož v AC 4 mě vůbec nebavily a údajně zde právě moře tvoří 3/4 hry. Nevím čím to je, ale mně vůbec nepřišlo, že život na moři byl pro hru nějak stěžejní, většina misí se odehrávala na souši, možná to bude tím, že jsem nešla přímo podle příběhu, ale rozdělila si ho po dávkách. Je pravda, že oceán byl široký a spousta lokací byla podobná jako ty v AC 4, ale nějak mě to vůbec netrápilo.
Strašně mě potěšilo obrovské množství "collectables", pro achievementovské maniaky jako jsem já to byla pastva :3.
Co se týče příběhu, nemůžu si pomoct, ale byl to snad ten nejzajímavější děj z celé série, i když vím, že spousta hráčů si o AC Rogue myslí opak. Je pravda, že hraní za templáře je totožné jako hraní za Assasiny, ale na druhou stranu: Co se dalo čekat?
Obdoba holubníků (nájemné vraždy), vylepšení námořních soubojů (např. nepřátelské lodě se mohou pokusit zahákovat tu vaši), střídání ročních období na moři (ledovce, mrznoucí voda), více druhů mořských zvířátek k ulovení (což není tak podstatné, ale osobně mám harpunování strašně ráda :-D) + s tím souvísející, že lov tu není tak prosazován jako v AC 3, a naopak jsou tu nové lovecké výzvy (v časovém limitu zabij určený počet této zvěře).

Pokud tyto hry hrajete převážně kvůli příběhu, tenhle díl NESMÍTE vynechat, jelikož co se týče propojenosti mezi AC 3, AC 4 a AC Unity, Rogue splňuje to, co sliboval, a vyplňuje "velké" mezery, od menších po větší, např. proč Achilles kulhá a je tak zahořklý, kdo zabil Arnova otce, k čemu přesně slouží chrámy předchůdců, odkazy na život Edwarda Kenwaye, putování po boku Haythama Kenwaye apod. Osobně musím říct, že konec, kdy jsem prošla okolo malého Arna a Elise mě neskutečně šokoval a vážně jsem si ho užila. :-)

Výlety do současnosti se mi zatím zdály jako nejhorší z celé série, chabé pokusy o humor a "nepodstatné" crackování jader počítačů, za které jste nezískali až tak zajímavé dokumenty lezlo celkem na nervy. Zmínít by zasloužil také zajímavý fakt, že Ubisoftu je celkem ukradené, že vydal hru s tak neskutečně velkým bugem, kdy se vám při ocitnutí se v kancelářích Absterga hra vypne a hodí error o nedostatku paměti a nedělá nic pro její opravení (a že to je opravdu chyba hry, jelikož s tímto má problém každý druhý hráč, ať má jakkoliv nadupanou mašinu).

Celkově AC Rogue vážně hodně překvapil a k mému údivu mě velmi vtáhl, i když AC 4 jsem považovala za nejnudnější díl. Všechno záleží na preferencích hráče - někdo rád tohle, někdo tamto, zkrátka se musíte "trefit", pokud vám leze na nervy pohyb na moři, vykrádání truhel, zabírání nepřátelských "Headquarters", nebo očekáváte senzaci, ta hra vás prostě neosloví, naopak, když do toho půjdete po hlavě s cílem nehledat chyby, ale užít si hru, myslím si, že chybu neuděláte :-).

Pro: grafika, příběh, soundtrack, spoustu collectables, neomezený orlí pohled, hra za templáře

Proti: tak nějak "nedovyvinuté" postavy, méně zvýrazněné možnosti cest (kde se dá šplhat, projít...), převzaté věci z AC 4 (nevelké množsví novinek), Shay Cormac (naprosto odfláknutý profil!), nepropracovaný interface a ovládání databáze Animu, Abstergo

+21
  • PC 50
Do Rogue jsem se popravdě pustil spíše proto, že měl být jakýmsi spojovacím článkem mezi trojkou, čtyřkou a Unity. Moc jsem od hry nečekal, těšil jsem se sice na nový příběh, ale děsil jsem se tradičního ubisoftího přístupu. Nutno dodat, že oprávněně, ale dojmy naštěstí nejsou zcela negativní.

Se hrou mám ovšem jeden zásadní problém: je víceméně zbytečná. Tohle se snad ani nedá nazvat reskinem. Tohle je to vyloženě recyklát. To samé co čtyřka. Novinky tu sice nějaké jsou, ale je jich minimum. Opět tu máme jedno větší město, opět tu máme moře a k mé nelibosti tu máme opět loď, nezáživné námořní souboje a hromadu stejných osad. Upřímně řečeno jsem všechny vedlejší aktivity ignoroval a kromě nějakého obsazování nepřátelských základen jsem se soustředil hlavně na příběhovou linku. To se mi v závěru hry trochu vymstilo, protože předposlední mise obsahuje docela tuhý námořní souboj, který s nevylepšenou lodí chce určitou dávku skillu a trpělivosti. Nicméně ve zkratce řečeno, koho bavila čtyřka, dojel všechna DLC a pořád nemá dost, nepřipadá mu celá hratelnost mrtě stereotypní a chce nášup, Rogue bude hra pro něj.

Nás ostatní nejspíš bude zajímat příběhová linie, která je... průměrná. Shay Patrick Cormac coby hlavní postava je fajn, je to sympaťák od pohledu, ale jak on, tak zbytek postav je takový nedomrlý. To co měla původní dvojková trilogie, tedy atraktivní příběh, dobovou atmosféru a propracované charaktery, tady bohužel chybí. Kampaň jako taková zabaví a obsahuje pár fajnových misí, ale za pár týdnů si na ni těžko vzpomenu. Celé je to průměrné, zkratkovité a v závěru předvídatelné. Jednoduše je vidět, že celá hra byla spíše z povinnosti vydaný vedlejšák.

Abych to tedy shrnul. Rogue je hra vyloženě pro kované fandy pirátského dílu série. Já mezi ně bohužel nepatřím, celá ta hratelnost s námořními souboji mě unavila už ke konci třetího dílu a nadobro udolala někde v polovině dílu čtvrtého. Nemůžu říci, že bych se nebavil, ale mrzí mě, že se AC série svého času vydala právě tímto směrem. Přesto dám Unity šanci. I přes všechna negativa mě tahle série neustále láká zpátky, chci vědět jako bude celá zápletka s První civilizací pokračovat a navíc Unity snad opět nabízí to, co mám na této AC nejradši - evropská velkoměsta dýchající historií, průzkum prostředí a šplhání po velkolepých stavbách. Lodě snad už tentokrát budou nadobro pryč.

Pro: nový příběh, v zásadě je to pořád docela chytlavé, soundtrack a chytlavé popěvky (shanties)

Proti: totální recyklát a z toho plynoucí stereotyp, zbytečně velké a v rámci kampaně nevyužité lokace, námořní souboje po 101., provázané to je spíše minimálně

+21
  • PC 80
Zhruba před 2 lety jsem hrál Assassin's Creed IV: Black Flag a byl jsem spokojen. Tento další díl je zlými jazyky očerňován, že je to Black Flag pouze s novými texturami a posunutý o pár set kilometrů na sever. Dá se s tím souhlasit, ale když to tehdy fungovalo, tak nevidím problém to použít znovu. I když si úpřímně moc nedovedu představit, že bych hrál Rogue ihned po dohrání Black Flag, ta dvouletá pauza pro mě byla ideální.

Líbilo se mi, že hra je prošpikovaná historickými postavami, jasně je to takový trademark celé série, ale tady jsem byl zatím asi nejspokojenější, protože období 18. a 19. století mám z celé historie nejradši (a piráti mi nikdy nicmoc neříkali). Je také super, že se tu objevují postavy z předchozích 2 dílů a to ne jen v epizodní roli, hned mě to vtáhlo do hry ještě víc.

Příběh je oproti tomu plný klišé a je asi nejslabší z celé série (prozatím), ale už jsem se naučil ho moc nevnímat (je tam stejně plno zvratů a vše se mění z hodiny na hodinu). Oceňuji ale, že se skoro celá hra hraje za Templáře, to je osvěžující, i když to na vlastní gameplay vlastně nemá žádný vliv :)

Nejsilnější zážitek si ale odnáším ze skutečné historické události, když jsem způsobil zemětřesení v Lisabonu v roce 1755, je to sice do hry zasazeno trochu na sílu, ale zážitek je to přesto silný, protože není moc her, kde hráč způsobí smrt 100000 lidí najednou :)

Assassins Creed Rogue je kvalitní díl série, nijak extra nevybočuje, ale bavil mě celou dobu. Těším se na další díl Assassin's Creed Unity, protože Velká francouzská revoluce je jedno z mých nejoblíbenějších historických témat ;)

Pro: 18. století, historické postavy, USA, krásné scenérie, výlet do Evropy

Proti: stejné jako předchozí díl, slabý příběh, málo epický konec

+19
  • PC 75
Rogue je hodně podobný Black Flag, se zásadním rozdílem - nehrajete zde za piráta v "roli assassína", nýbrž za assassína zradivšího své druhy a přidavšího se k templářům.
Čeká Vás tedy nová zápletka. Vlastně ne tak docela, jenom jsou obrácené strany. Vy jste opět ti dobří a teď jsou assassíni ti špatní. Zde je cítit nevyužitý potenciál, který se ještě prohlubuje s příběhem, jenž postrádá větší grády a jehož postavy jsou dost ploché, nezáživné a je Vám vlastně docela jedno, kdo z nich přežije, nebo nepřežije. Vzhledem k tomu, že zde vůbec poprvé v sérii stojíte proti svým bývalým druhům, bych čekal větší hloubku, lepší seznámení se záporáky a celkově propracovanější psychologii postav. Bohužel, nic takového zde není a kdybyste assassínům dali oblek templářů a templáři by si oblékli obleky assassínů, nepoznali byste žádný rozdíl oproti předchozím hrám.
Přesto je to zajímavé a je dobře, že se k tomu v Ubisoftu odhodlali, jen by to chtělo pro příště lépe zapracovat na příběhu, i postavách.
K tomu zmíním i Shaye, který ač zpočátku působí značně nesympaticky, postupně získá sympatie a je v rámci možností poměrně fajn. Jenže ze série snad zatím nejhorší hlavní postavou - nezáživnou a plochou.

Přejdu k prostředí, kdy se hra odehrává jak na moři, tak na souši. S mořem si bere inspiraci u staršího Black Flag s tím, že vše probíhá podstatně rychleji (tím odkazuji např. na vylepšení lodi, její získání a celkově i boje jsou o něco rychlejší). Jenomže zde chybí jakási hloubka bojů, kterou nabízí pouze 3 legendární a 1 epicky legendární loď. Jinak zde budete hledat marně nějaké větší napětí, zvláště, máte-li loď vylepšenou na maximum. Může za to i fakt, že mnohdy se na moři plaví i Vaši noví spojenci, kteří sem tam pomohou, ale spíše se pletou do střely (zvláště oblíbené u legendárních lodí, jen jsem čekal, kdy mě hra vyloučí za střílení do vlastních). A ani počasí, divoké bouře, vysoké vlny, tornáda - to všechno se zde zredukovalo. Ale naštěstí to bylo nahrazeno sněhem, tedy sněhovými bouřemi a možností vyvolat vlny pomocí potápění ledovců. Ale nějak to prostě nestačí.
Co ještě je třeba zkritizovat u vodních soubojů, tak je to fakt, že jsou značně stereotypní a zvláště ty úžasné nepřeskočitelné animace vždycky nalákají na to, abyste raději loď potopili a vzali si jen půlku lupu, než abyste už asi po padesáté koukali na stejnou ukázku se stejnými lidmi, stejnými reakcemi, stejnými pohyby a vším. K tomu ještě napomáhá neustále stejná hudba začínající hrát při zahakování se k cizí lodi.

Abych jen nekritizoval, přejdu k prostředí, které je velice pěkné, leč ne tak rozmanité jako v Black Flag. NY je zpracován poměrně dobře. Nesmírně potěšil návrat dobývání jak vodních pevností, tak i pevností na souši (viz AC2), vykrádání skladišť, přepadávání konvojů, a to i vězeňských a kradení zásob. Co naopak z aktivit nepotěšilo, je například už otravně nesmyslné osvobozování krčem (stále dvě stejné animace, stejný postup. Opět nepřeskočitelné..).
Série AC je již známá svým ohromným množstvím vedlejších úkolů, respektive sbíráním všelijakých věciček, a z toho i pramenících odměn. Zde si opět užijí perfekcionisti toužící dohrát hru na 100%.
Vyskytují se zde také náhodné vedlejší události, kterých se můžete, ale nemusíte účastnit. Je jich také jen pár druhů, ale vzhledem k své dobrovolnosti nejsou otravné.
Vrátím se ještě k vedlejším úkolům - vrací se lov, sbírání všeho možného, hledání pokladů, map, mečů, templářských křížů a totemů. Odhalování okolí pomocí vyvýšených bodů a s tím i naštěstí spojené možnosti rychlého cestování. Nově pak přibyla např. mise "zastavení assassínů", kde je cílem někoho ochránit a zabít všechny assassíny, kteří se pokusí o vraždu. Opět nezábavné.

Proč tedy 80%, když hlavně kritizuji? Je to díky tomu, že hra je i přes svou značnou stereotypnost, a sebeopakování se už po několikáté (zejména stále ta samá struktura úkolů), stále zábavnou a svým způsobem i přispívá ke vzdělání. Nevím, jak dlouho to bude vývojářům ještě procházet, každopádně, dokud to funguje, asi není třeba nic měnit. A AC: Rogue funguje, vylepšuje některé prvky Black Flag, vrací něco ze starších dílů a přidává něco svého. Jen ta grafika by mohla být lepší, a ozvučení taktéž. Nicméně soundtrack se povedl a některé písničky si bere i z Black Flag. Pro příběh platí, že je krátký a potenciál naprosto nevyužitý. O částech odehrávajících se mimo Animus raději ani nemluvě, protože ty postavy tam byste nejraději vyhodili oknem, pak pro ně došli, vyvezli je výtahem a vyhodili je znovu. Až tak otravné, trapné a zbytečné sekvence to jsou. A ti, kteří nadávali na Desmondovu linku z první trilogie, se musí obrnit notnou dávkou trpělivosti, protože Vaším jediným úkolem je zprovozňovat servery, neboť se Vám někdo do nich naboural a Vy jste v celé budově asi jediný, kdo to umí znovu celé nahodit.
Hodně důležitá informace na závěr: Co mnohé potěší nejvíce, je fakt, že oproti podobně starému Unity šlape hra jako hodinky.
+17
  • PS4 60
Black Flag se stal láskou, Freedom Cry melancholií a na další kapitolu zámořských dobrodružství mojí oblíbené ubisoftí série jsem se nebývale těšil. Tušil jsem, že jde o podobné prostředí a nutný poslední střípek mozaiky amerických dějin na pozadí věčného konfliktu (a zároveň kroniku rodu Kenwayů). Ale zůstal jsem jen zaraženě koukat, co že to je vydáváno za nové eskapády slavného řádu. Rogue není předcházejícímu dílu podobné, ono je ve všech klíčových oblastech stejné. Vážně, nedělám si legraci. Jak nemám rád oblíbené povídání o reskinech nebo copy/paste, tady proti podobným osočením neprotestuji. Vždyť hned úvodní naháněčka sice není v krajích tropických, ale polárních, ale to je jediný rozdíl. Představení mechanik je úplně totožné, ale tím to nekončí. Jakmile získá hráč loď a alespoň trochu volnosti, nestačí počítat podobnosti. Ve chvíli, kdy se otevřený svět konečně stane opravdu otevřeným a ne svázanou cestičkou pouček, došla mi slova úplně.  

Pevnosti, poklady na blízkých ostrovech, písně na střechách, zakopaná tajemství nebo hledání kousků nejrůznější zbroje. Všechno tu je a tak nějak šedivěji, bez invence. A hlavně vynuceně. Proč dávat námořníkovi na ledovém moři a v oblasti Severní Ameriky za úkol něco, co je neoddělitelně spjato s pirátskými vyprávěnkami, které jak kdyby vypadly z Knih odvahy a dobrodružství? Vždyť i domorodci, kterým jsem právě zachránil život, mě posílají opět po všech koutech mapy, abych okouknul sloupy. Ale já už nechci, protože hra si v tu chvíli nemile zahrává s oním pejorativním označením Open World: The Game. Je to strašná škoda a bije to do očí tím spíš, že je příběh opravdu krátký. A to se přitom mohl stát jasně nejlepším dílem.

Motiv zrady a vůbec celý námět o přeběhlíkovi mi první hodinu bral dech, ale s přibývajícím časem mu bere sílu uspěchanost. Co jediné mě zpětně mrzí u čtvrtého dílu, je místy slabší propracovanost postav a zvratů - a to přitom měl k dispozici dvanáct kapitol a epilog. Zběh jich má k dispozici šest a k tomu rozkouskovanou poslední vzpomínku. Z nápadu za milion se proto stává horská dráha, která by dokonale fungovala jako film, ale jako ucelený příběh lámaný stále dokola desítkami vedlejších aktivit si nikdy dokonale nesedne. Samotné finále mě pak téměř uráží. Je jasné, že se bude opět hrát na mystickou notu - na to si nestěžuji ani po tolika předchozích vějičkách. Fackou do tváře je ale poslední lokace. Čert tomu chtěl, že stejně jako se ve futuristickém chrámu odehrává konec Black Flag, odehrává se v něm i konec Rogue. Jen je opět přenesen z džungle a ostrovů do říše sněhu a ledu. Chápu snahu přiživit se na předchozím úspěchu, ale urážet myslícího hráče je pak něco úplně jiného.

Abych tvůrcům jenom nekřivdil, zkusili pár nových mechanik. Bohužel jsou buď kosmetického rázu - a nebo mi nesedly. Tou nejzásadnější jsou stalkeři. Věřím, že něco takového působilo v samém úvodu jako dobrý nápad, ale právě asasínské čtvrtě nebo nepřeberné množství číhajících a šeptajících (?) nepřátel v hustě osídleném New Yorku jsou zábavné přibližně první tři setkání. Jednoho zabiju, dalšímu se za rohem vyhnu, ve vedlejší uličce na mě skočí další a jen obejdu blok, šepot je opět zde. A to vše na ploše jediného náměstí. Když se pak skrytí hašašíni krčili i v džungli nebo v ledové pustině, už jsem jen přemýšlel o tom, jestli tam trénují nebo zkrátka jen odpočívají a zašívají se před nadřízeným.

Takhle zkrátka ne. Hře dávám smířlivé hodnocení, protože je nádherně zpracovaná a každý západ slunce nebo bortící se ledovec by se měl malovat a rámovat, to vše navíc na pozadí čarokrásného atmosférického soundtracku. Ale podivná kombinace revolučního dějového nápadu a prachsprostého zkopírování konceptu ze hry náladově úplně opačné, mě otravuje natolik, že si dám od války dvou nesmiřitelných stran zase na čas pokoj.

Pro: Mise v Lisabonu, vedlejší role známých postav, audiovizuál

Proti: Kopírka všeho, co bylo dobré na Black Flag - a tady není

+14
  • PC 75
Tak AC:Rogue má docela unavený začátek, kde se hráč učí u Assassínů, kde pro ně maká do doby než přijde zlom. Až to konečně přijde, tak se tu konečně objevuje novinka zkusit si hru za druhou stranu, zlé Templáře!

Jenže ono se ve finále moc nemění. Zabíjet budete stejný stylem jak v předchozích hrách, skákat, šplhat a schovávat se. Rogue nabídne nové oblasti v podobě New Yorku, Severního pólu a údolí. Novinkou je možnost v ledové vodě umrznout, nová zbraň a i vybavení lodě doznalo nových změn, jako je například olej pro zapalování lodí.

Když už je řeč o lodích, tak ty stejně jako v Black Flag tvoří důležitou složku hry. Pokud Vás nebavili souboje na moři, obsazování lodí a získávání materiálu na vlastní vylepšení kocábky, tak Rogue Vás neosloví. Protože tato část hry si bere a vyžaduje hodně času. Mě to osobně bavilo, proto se mi i ve finále Rogue libí.

Hlavně co musím vyzdvihnout, že autoři se konečně vykašlali na odposlouchávající a sledovací pasáže. Jestli tu nějaká byla tak leda na začátku hry. Další věc je zabití civilisty, kdy už neznamená restart hry k poslednímu savu. Jsou tu i nudné pasáže ze současnosti, naštěstí nejsou nijak dlouhé.

Je tu i jistá provázanost na Unity. Škoda je, že se z templářské tématiky a jejich možností nevytěžilo více. Přesto že má hráč hrát za ty špatné, vše je ve finále obhajitelné a ti Assassíny jsou vlastně taky zlí.
+13
  • PC 80
Herní výzva 2023 - Sága pokračuje 

Delší pauzu od této profláknuté série mi nejspíš dost prospěla, neb jsem se opět dokázal při hraní AC velmi bavit a užít si něco, co už jsem x krát předtím zažil. Řekl bych, že je to spíš tento důvod a že mám pro tuto sérii jistou slabost, než že by se jednalo o jeden z nejlepších dílů série, protože to se rozhodně nejedná.

Hra nabízí... v podstatě úplně to samé, co jsme měli možnost hrát v díle předchozím. Jestli je tu něco navíc, tak je to tak bezvýznamné, že jsem to ani nepoznal. Ono se ale není moc čemu divit, jelikož předchozí díl byl velmi úspěšný, tak proč za každou cenu něco měnit, že? Zase tu máme bitvy lodí (extrémně zábavná záležitost), lov zvířat a velryb, budování jednotlivých lokalit, zabíjení na čas, mraky a mraky a nekonečné mraky collectibles, lezení na věže a hlavně velmi povedený exploring.

Abych se víc vyjádřil k tomu exploring, povedený je především proto, že já ty assassínské lokace žeru. Jestli něco umí, tak je to právě dělat dechberoucí lokace. Tentokrát mě uhranul daleký sever a plavba mezi krami a náročné námořní bitvy v silných bouřích. To mělo sakra grády a jen na tom jsem se dokázal pár hodin vyblbnout. Pak tu samozřejmě máte velký New York, který zase tolik nezaujme. Neberte mě špatně, město je to pořád velmi slušné, ale na to jsme u sérii již zvyklý a vlastně jsem si nepřišel, že přináší něco tak moc navíc. Ale rozhodně bylo fajn vidět NY z 18. století.  A mezitím se plávite v ještě jedné říční lokaci, která má také spoustu zajímavých míst.

Ubi je posedlé, možná až pošahané se svými collectibles a tady je to snad dovedeno ještě do většího extrému než dřív (nebo mám jen krátkodobou paměť), nicméně jednu výhodu to má. Budete prozkoumávat jednotlivá zákoutí Severní Ameriky. Mě vlastně ve finále vyhovovalo tempo, kdy jsem si dal hlavní příběhovou misi a pak jsem se hodinku, dvě potloukal po světě a skákal z jednoho krystalku, písničky, truhličky nebo vraždičky, k druhému. A vlastně mi tam toho zbylo ještě dost, kdybych měl chuť si jen tak brouzdat kolem, nekolem, lodí, nelodí...

Vyzdvihl bych ještě jednu "zásadní" věc a to je, že tentokrát dostávám pohled na věc i z druhé strany. Díky tomu se ještě víc rozmazává hranice mezi dobrem a zlem a já sám vlastně nevím, co je v sérii to dobro a zdali tam ještě nějaké vůbec zůstalo. 

Samotná hratelnost je... ubisofťácky basic? Nevím, jak lépe to popsat, v hlavním příběhu rozhodněte nebudete mít závažnější problém, jedině snad, pokud chcete splňovat speciální úkol dané mise, pak hra dostává jeden obtížnostní bod navíc. Nicméně i když budete umírat, tak vás to zde nějak výrazně (možná kromě menšího nervu) bolet nebude. Nejnáročnější jsou asi lodní bitvy, kde to rozhodně chce chytit nějaký grif a zbytečně se nepouštět do velkých soubojů hned zkraje hry a vlastně i na konci, když máte třeba 50% upgradů, se jedná o solidní výzvu. 

Co mě ještě na sérii obecně baví a tento díl rozhodně nebyl výjimkou, ba přímo naopak, je zapojování historických postav do příběhu, ačkoliv hodně dle svého, ale na tom nevidím nic špatného. Top byl samozřejmě Benjamin Franklin, ale dále je zde třeba James Cook, George Monro nebo George Washington.

Je zde i nějaký menší managment v podobě vysílání lodí na mise, což zase známe z předchozích dílů. Je to spíš otrava než zábava. Čili tu máte hlavní příběh, lodní bitvy, zbytečnou minihru a pak už jen tuny sbírání a maximalizování všeho. Pro fanatické sběratele ideální, ale i ostatní zde mohou mít nějakých 20-30 hodin zábavy. Máte zde velký a krásný prostor, který je vyplněn repetitivním balastem. Nicméně do dalšího dílu už by to chtělo nějakou zásadnější změnu, protože krom lokací a příběhu, série již nenabízí nic nového.

Pro: příběh z nového pohledu, Benjamin Franklin, ověřená hratelnost z BF, námořní bitvy (a písně!), lokace

Proti: minimum změn, prázdnost vyplněná collectibles

+13
  • PC 65
Tak jednak je to AC Black Flag, ale má horší vizuál a ne tak silný pocit z pohybu v daném prostředí. Druhak hra pro fanoušky, doplnění příběhu. Je mi sympatické, že Ubisoft se rozhodl udělat jen tak hru, doufajíc třeba že bude těžit z úspěchu čtyřky, která vlastně není závislá na žádné velké exibici po prostředí. Není svazována historickou dobou a příběh je tady skutečně pro ten lore, pro svět, který známe a snažíme se ho nějak si doplnit. Ale mám takový pocit, že Ubisoft umí sice udělat velký svět plný možností a aby na první pohled tak nějak dobře vypadal. Ano, skutečně jen NA PRVNÍ POHLED. Ubisoft neumí stvořit svět, který by skutečně žil. Postrádá detaily. Hezky se kouká na panoráma, ale při bližším prozkoumání zjistíme, že je to jen jako, že to je jen nehybný soubor textur poskládaný vedle sebe. Toto je hold věcí i krásného Unity, tady v tomto díle to už je na očích hráči o hodně víc. Ten OBROVITÁNSKÝ svět se SPOUSTOU možností prostě nebude automaticky zábavný a imerzivní, jen protože je obrovitánský a se spoustou možností.

Vím že nemůžem chtít všechno, že giga velký svět, kde vše dává smysl, nic se neopakuje a vedlejší mise jsou pořád zábava nemůžeme očekávat. Ale to já ani zdaleka nepotřebuju. Stačí klidně méně, ale o to silnější a svěžejší zážitek. Ovšem tady jsem si uvědomil, že ubisoftí krédo je pravděpodobně takové, že kvantita převažuje nad kvalitou, úplně to tak totiž vypadá. Máme tady miliardu collectibles, které jsou rozmístěny opravdu do všech zpropadených koutů téhle obří mapy. Mapy, která se rozhodla jít ve šlépějích AC4 a snaží se být opět co největší. Výsledkem je úplně zbytečné natahování herní doby (podobně jak ve čtyřce). Kdyby se raději soustředili na to, udělat zábavnější a smysluplnější hlavní příběhové úkoly, místo toho, že si můžeme zrenovovat hospodu, otevřít čtyři truhly, prohlídnout si jeskynní malbu, jít vykrást sklad, dobývat je-dno-tli-vá území (tuhle aktivitu má Ubisoft obzvlášť v lásce), obchodovat meziměstsky na dálku, útočit na legendární lodě, porvat se v hospodě, hrát stolní hry (což mě celkem baví, ale to nemění moji pointu), atd. atd. atd. Pak to dopadne, že máme před očima asi tisíckrát stejnou animaci jak se Shay po bitevním vítězství hrdě prochází po své lodi, nebo jak otevírá tubu s mapou pokladů. Ty předěly v těch jednotlivých aktivitách jsou taky "super". VŠECHNO musíme hráči ukázat, že se to fakt děje, kdyby to nááááhodou někdo nevěděl. Že pevnost už hoří, nebo že Shay odsekává vlajku, nebo že ji pálí, nebo že jsme ten barák fakt renovovali, nebo že jsme ten sklad fakt vykradli. Všechno vidíme tisíckrát. A všechno tady hrozně trvá. Takhle já si procítěný a spokojený zážitek s hraní nepředstavuju. Ani náhodou.

U příběhu jsem si říkal, že to je vlastně to oč tu běží, a to že k tomu hrajem za templáře. Ani prd. Templářská perspektiva hrozně nevyužitá a celkem povrchní. Příběh je strašně narychlo zplácaný a plný divných logických přešlapů nebo zjednodušení. I když to teda není úplná hrůza. Má to tam své momenty. Ale opět klasicky v ubisoftím stylu se nám tady rozjede zajímavá scéna, nebo příběhová linka, a nevede to nikam, nebo je to ukončeno hrozně rychle.

Jinak ještě k té templářské tématice a celkově k příběhu. Příběh o asasínovi, co se dal k templářům je fakt zajímavý, ale tahle věta to v podstatě schrnuje. Je to asasín, a pak je templář, to je vše, nic víc na tom není, žádná větší debata na tohle téma, žádná přidaná hodnota, nic... Z asasínů jsou tady bez odůvodnění uděláni záporáci, mají svoje gangy, terorizujou města a nevinné lidi. Hra se snaží teda odůvodnit proč už Shay nevěří asasínům a utíká od nich - což mi přijde taky hloupé, že se tak stane na základě absolutně blbého nedorozumění - ale (nevím jestli mi teda něco neuniklo) kde jste přišli na to, že se Shay z ničeho nic chce přidat k templářům?? Mám pocit, že na nějakou jeho motivaci přidat se k templářům, i když mu jde vlastně jen o zabránění dalšího zemětřesení, se tady tvůrci nějak vykašlali.

Jinak ve výsledku se hra dá hrát v pohodě. Řekl bych teda že vypadá hůř než předchozí díly, a to myslím i ty Eziovi, umělecky teda určitě. Ale je to celkem plynulé hraní. Po zážitcích z nehratelného Unity a sterilního Syndicate je tohle nejspíš lepší. Plynulejší určitě. Pohyb ve stealthu není tak otravný, postava se sice při všelijakém probíhání zasekává, ale furt to jde, a hra se furt drží mých oblíbených animací z AC3. Jak jsem teda zmiňoval, cením tvůrce za to dovyprávění příběhu z ostatních her. To propojení tady místama mile překvapí a vlastně je to i určité osvěžení dostat díl AC, který není jen o tom, ukázat novou historickou etapu, ale spíš odvyprávět příběh daných postav. Ale Ubisofte Ubisofte, zkus jít na tu svoji tvorbu trochu s citem a s nadšením.
+12
  • PC 95
Zo všetkých dielov Assassin’s Creed, ktoré som po ukončení Black Flag doposiaľ nehral, som sa najviac tešil práve na tento diel. Rogue je akousi vsuvkou medzi dielmi a rozširuje príbeh templárov pred hlavnými udalosťami v AC III a taktiež načrtá začiatok Unity.

Shay Patrick Cormack, assassin, ktorému sa nepáči, ako koná jeho bratstvo v nádeji nájsť artefakty starej civilizácie, sa dá na cestu templárov, aby im v ich činoch zabránil. Ale to ešte netuší aká bude cena v eliminácii jeho bývalých priateľov. Príbeh je krátky, ale dopĺňajú ho vedľajšie úlohy a aktivity.

S Morrigan, Shayovou loďou, sa tentokrát budeme plaviť po severnom Atlantiku a River Valley, kde nás opäť čakajú námorné bitky a pevnosti, a nechýbajú ani legendárne lode alebo misie s vlastnou flotilou. Okrem ostrovov a väčších, či menších oblastí, ktoré sú prekrásne a unikátne, sa pozrieme aj do New Yorku, ktorého štvrte musíme oslobodiť od gangov. Po meste vás však prenasledujú stalkerovia, ktorý vám môžu spôsobiť nejeden malý infarkt.

Nechýba ani dejová linka v prítomnosti, ktorá sa odohráva krátko po tej v Black Flag. Vďaka hackovaniu počítačov a zbieraniu lístkov sa môžeme niečo málo dozvedieť o rôznych postavách z predošlých dielov.

Rogue je po Black Flag druhá AC hra, ktorú sa mi podarilo dohrať na 100%, takže to len naznačuje ako veľmi sa mi tento diel páčil.

TMI: Dvakrát som dohral AC III, ale až v tomto diely som si uvedomil, že Connor nepochoval Achillesa vedľa jeho rodičov, ale jeho ženy a syna Connora.

Pro: Shay, Morrigan, príbeh, postavy, vedľajšie úlohy, lokácie, námorné bitky, grafika, soundtrack, ...

Proti: Stalkerovia

+12
  • PC 60
A to jsem se tak těšila na AC, kde budu konečně hrát za Templáře... Škoda mluvit. Počítám, že příběh měl nějaký ten scénáristický tým vymyšlen tak za pět minut, tři čtvrtiny postav a lokací už byly vytvořeny předtím, takže odvedená práce nulová. A za 1500 Kč jedno DVD a bez cz titulků? Zlodějina! Strašně odfláknutý. Žádné šokující zvraty v ději, či památné scény se nekonají, všechno se dá dopředu odhadnout od začátku do konce. A kvůli těm dementním lodím a soubojům na moři jsem už myslela, že to ani nedohraju. Ubi by své sérii měla změnit název na Ship's Creed.

Pro: Templáři, Haytham Kenway

Proti: Lodě, kam se podíváš; lokace vykradené z AC IV, zbraně vykradené z AC IV, nudné postavy, předvídatelný děj

+6 +13 −7
  • PC 95
Kdyby to nebyl námořní díl, tak jelikož lodím příliš neholduji, byl by to snad vůbec nejlepší Assassin. A přitom celkem zapadl, protože vyšel jako menší díl v závěsu za revolučním Unity, které je o 3 řády slabší, ač taky obstojné.
+6 +8 −2