Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Assassin's Creed Rogue

  • PC 75
Rogue je hodně podobný Black Flag, se zásadním rozdílem - nehrajete zde za piráta v "roli assassína", nýbrž za assassína zradivšího své druhy a přidavšího se k templářům.
Čeká Vás tedy nová zápletka. Vlastně ne tak docela, jenom jsou obrácené strany. Vy jste opět ti dobří a teď jsou assassíni ti špatní. Zde je cítit nevyužitý potenciál, který se ještě prohlubuje s příběhem, jenž postrádá větší grády a jehož postavy jsou dost ploché, nezáživné a je Vám vlastně docela jedno, kdo z nich přežije, nebo nepřežije. Vzhledem k tomu, že zde vůbec poprvé v sérii stojíte proti svým bývalým druhům, bych čekal větší hloubku, lepší seznámení se záporáky a celkově propracovanější psychologii postav. Bohužel, nic takového zde není a kdybyste assassínům dali oblek templářů a templáři by si oblékli obleky assassínů, nepoznali byste žádný rozdíl oproti předchozím hrám.
Přesto je to zajímavé a je dobře, že se k tomu v Ubisoftu odhodlali, jen by to chtělo pro příště lépe zapracovat na příběhu, i postavách.
K tomu zmíním i Shaye, který ač zpočátku působí značně nesympaticky, postupně získá sympatie a je v rámci možností poměrně fajn. Jenže ze série snad zatím nejhorší hlavní postavou - nezáživnou a plochou.

Přejdu k prostředí, kdy se hra odehrává jak na moři, tak na souši. S mořem si bere inspiraci u staršího Black Flag s tím, že vše probíhá podstatně rychleji (tím odkazuji např. na vylepšení lodi, její získání a celkově i boje jsou o něco rychlejší). Jenomže zde chybí jakási hloubka bojů, kterou nabízí pouze 3 legendární a 1 epicky legendární loď. Jinak zde budete hledat marně nějaké větší napětí, zvláště, máte-li loď vylepšenou na maximum. Může za to i fakt, že mnohdy se na moři plaví i Vaši noví spojenci, kteří sem tam pomohou, ale spíše se pletou do střely (zvláště oblíbené u legendárních lodí, jen jsem čekal, kdy mě hra vyloučí za střílení do vlastních). A ani počasí, divoké bouře, vysoké vlny, tornáda - to všechno se zde zredukovalo. Ale naštěstí to bylo nahrazeno sněhem, tedy sněhovými bouřemi a možností vyvolat vlny pomocí potápění ledovců. Ale nějak to prostě nestačí.
Co ještě je třeba zkritizovat u vodních soubojů, tak je to fakt, že jsou značně stereotypní a zvláště ty úžasné nepřeskočitelné animace vždycky nalákají na to, abyste raději loď potopili a vzali si jen půlku lupu, než abyste už asi po padesáté koukali na stejnou ukázku se stejnými lidmi, stejnými reakcemi, stejnými pohyby a vším. K tomu ještě napomáhá neustále stejná hudba začínající hrát při zahakování se k cizí lodi.

Abych jen nekritizoval, přejdu k prostředí, které je velice pěkné, leč ne tak rozmanité jako v Black Flag. NY je zpracován poměrně dobře. Nesmírně potěšil návrat dobývání jak vodních pevností, tak i pevností na souši (viz AC2), vykrádání skladišť, přepadávání konvojů, a to i vězeňských a kradení zásob. Co naopak z aktivit nepotěšilo, je například už otravně nesmyslné osvobozování krčem (stále dvě stejné animace, stejný postup. Opět nepřeskočitelné..).
Série AC je již známá svým ohromným množstvím vedlejších úkolů, respektive sbíráním všelijakých věciček, a z toho i pramenících odměn. Zde si opět užijí perfekcionisti toužící dohrát hru na 100%.
Vyskytují se zde také náhodné vedlejší události, kterých se můžete, ale nemusíte účastnit. Je jich také jen pár druhů, ale vzhledem k své dobrovolnosti nejsou otravné.
Vrátím se ještě k vedlejším úkolům - vrací se lov, sbírání všeho možného, hledání pokladů, map, mečů, templářských křížů a totemů. Odhalování okolí pomocí vyvýšených bodů a s tím i naštěstí spojené možnosti rychlého cestování. Nově pak přibyla např. mise "zastavení assassínů", kde je cílem někoho ochránit a zabít všechny assassíny, kteří se pokusí o vraždu. Opět nezábavné.

Proč tedy 80%, když hlavně kritizuji? Je to díky tomu, že hra je i přes svou značnou stereotypnost, a sebeopakování se už po několikáté (zejména stále ta samá struktura úkolů), stále zábavnou a svým způsobem i přispívá ke vzdělání. Nevím, jak dlouho to bude vývojářům ještě procházet, každopádně, dokud to funguje, asi není třeba nic měnit. A AC: Rogue funguje, vylepšuje některé prvky Black Flag, vrací něco ze starších dílů a přidává něco svého. Jen ta grafika by mohla být lepší, a ozvučení taktéž. Nicméně soundtrack se povedl a některé písničky si bere i z Black Flag. Pro příběh platí, že je krátký a potenciál naprosto nevyužitý. O částech odehrávajících se mimo Animus raději ani nemluvě, protože ty postavy tam byste nejraději vyhodili oknem, pak pro ně došli, vyvezli je výtahem a vyhodili je znovu. Až tak otravné, trapné a zbytečné sekvence to jsou. A ti, kteří nadávali na Desmondovu linku z první trilogie, se musí obrnit notnou dávkou trpělivosti, protože Vaším jediným úkolem je zprovozňovat servery, neboť se Vám někdo do nich naboural a Vy jste v celé budově asi jediný, kdo to umí znovu celé nahodit.
Hodně důležitá informace na závěr: Co mnohé potěší nejvíce, je fakt, že oproti podobně starému Unity šlape hra jako hodinky.
+17