Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@rikuhahl (29.11.2023 12:35): už to mám sice dohrané, ale ještě si vyzobávám nějaké collectibles a trofeje, nicméně je hrozná škoda, že ten svět, kde je fakt zajímavý exploring a je super si šmejdit po tom světě, je vyplněn úplně zbytečným balastem až po okraj... já chápu, že se to musí nacpat i těmi collectibles, ale kdyby přidali 15-25 side questů, co tě tím světem taky protáhne, jak by to hned bylo super...
@S4TW (29.11.2023 11:30): Je to fajn díl. Sice jen “převlečený” Black Flag, ale pokud má člověk nějakou časovou prodlevu a BF se líbil, tak je to dobrá volba ;)

Btw. Unity mám taky brzo na programu. Tématem je to pro mě potenciálně nejlepší díl (ale čekám nějaký problémy) :)
Vypadá to, že po hodně dlouhé době nastal čas na další díl :), původně jsem chtěl ještě zahrát DLC k BF, nicméně se mi nepovedlo je na PS4 zakoupit za rozumnou cenu, tak to pro teď musím skipnout :/
@Red (01.05.2020 13:19): To zní jako historka z Ubi hry :D Vymazlenost mi právě u Odyssey chybí, ale už tam nejsou takové ty otravné úkoly ve stylu "pluj nenápadně za jinou lodí" (nebo jsem na takový ještě nenarazil :D). Což zase dokazuje to, že už to není ten stealth Assassin, ale úplně zbytečně obrovské RPG... :D
@Red (30.04.2020 23:02): Proti dvojce nic nemám, to je fakt asi to nejlepší, co kdy Ubi vydalo pod názvem Assassin´s Creed :D V Rogue pluješ přes obrovskou část mapy, aby ses dostal k úkolu, který ti ukáže 20 vteřinovou cutscénu, ve který se nedozvíš vůbec nic a pluješ zpátky. Ale třeba námořní bitvy jsou pořád skvělý :D
@bukrrCZ (30.04.2020 23:00): Pročpak? Já teď hraju AC 2 a jak mi tehdy přišly mechaniky v podobě plakátů ve třetím patře a mlácení nevěrných manželů směšné, tak oproti Syndicate mi to přijde fakt jako ráj:)
Ty jo, rozehrál jsem to teď na truc, protože se mi úplně nepozdává Assassin's Creed: Odyssey. Chtěl jsem si spravit chuť starým dobrým Assassinem a .... on ten Odyssey možná není tak špatný..... :D
Ako sa blížim k záveru, nad morálnym rozhodnutím, preváža multikulty propaganda, Prečo ten Soros nedá prachy mne, urobil by som JZD kde by pracovali všetci ľudia z jeho škôl. Volalo by sa to JZD Drina a kto chce napísať diplomovku o nejakej téme, najskôr by na traktore musel zožať pšenicu.
Veta: "Táto hra je vytvorená multikultúrnym tímom." Mi fakt nevadila, ale toto je moc.
PS: Černoch riadiaci loď postavenú na základoch, matematiky, fyziky a dynamiky? WTF, šak nech ide na plti a rákosníku. :D
@JohnCZ (komentář): ten koment bych mohl napsat já. A jo, Unity má sice taky nedomrlej příběh, ale bavilo mě mnohem víc, ikdyž velkou část té zábavy obstarávalo prostředí.

Rogue mělo jednu fakt výbornou věc, soundtrack.

@Redfield (22.03.2015 21:35): a hele. Nakonec Witcher 3 totálně zazdil DAI jak prodeji, tak hodnoceními. A nakonec nejen DAI ale i Andromedu :)
Tip pro konzolisty - Na Alze budou mít sběratelku za 500Kč, u nás levnějí neseženete. PS3 a X360. Samozřejmě omezeny počet kusů při příležitosti Black Friday akce.
Nechce někdo origo tady ty super uber skvělý pecky? Mám přebytečný klíč z bundlu na prodej.
Co uznávám že příběh v openworld logicky není tak dávkovanej (hráč si ho rozmělní tak že nejde po příběhových misích). Ale rozhodně si nemyslím že by ho v AC nějak zanedbávali. Hlavně to jak pracují s historickými postavami a dobou je eňo ňuňo, kvalitativně úplně jinde než konkurence.

Co se týče gameplaye....někdo řekně že odemykání truhel by mělo být automatické, někdo jiný chce minihru, někdo jiný prostě jenom závislost na úrovni postavy...takhle je to ve všem a nelze říct že ta nejsložitější/nejreálnější možnost je ta nejlepší.To platí pro jakoukoliv hru.

V čem opravdu openworld hry přirozeně selhávají je především grafika, ai a množství bugů.
@Redfield (22.03.2015 21:35): bohužel máš asi pravdu. Ale zase abych úplně nekřivdil, ačkoliv Watch Dogs jsou taky plné checklistů, tak v nich mě narozdíl od AC tyhle blbosti dělat bavilo, bylo to tam zajímavější než jen fedexování sem a tam (třeba skládání QR kódů byla sranda).

@7c (22.03.2015 21:16): snad ne, ve dvojce byl takovej quest jen jeden a to byla ta parodie na fetch questy s harpy feathers kde si z ostatních firem dělali srandu :)
@Paul (22.03.2015 20:56): I když bych si to taky přál, tak to u těch velkých společností bohužel nehrozí. Ať bude W3 sebelepší, tak nad tím EA mávne rukou, protože DA:I všude sbírá ocenění za hru roku a většina lidí jim jen dává za pravdu. A i kdyby se CDP Red snažili sebevíc, DA se stejně prodá víc.

A Ubisoft? Ten už je dávno za bodem, kdy by se z něčeho dokázal poučit. Ten bude svoje hry recyklovat tak dlouho, dokud budou úspěšné. Vždyť oni dokázali nacpat věže snad do všech svých her, i Crew.
@7c (22.03.2015 21:16): Skor 10/5000 zenskych pretiahnutych, co je urcite lepsie ako "truhlicky".

No je to dost nadbytocny filler cele toto collectibles. Ale v zasade mi to az tak strasne nevadi, kvoli cistej nepovinnosti a bezproblemovej ignoracii celeho tohto typu obsahu - teda co mam skusenost - Far Cry 3+.
Assasinov nehravam ale predpokladam ze je to uplne ta ista mechanika.
Zrovna "sbírání truhliček" je jeden z nejodpornějších prvků moderního game designu, všechny ty kreténský "collectibles" a AC jsou v tomhle ohledu fakt nejhorší. Busywork co ve hrách nemá co dělat. Si člověk připadá jak když odškrtává položky na nákupu s těma jejich debilníma 4/50 chests found checklistama.
A trpí tím prý i dost zle třeba Dragon Age Inquisition, kde místo pořádných questů je milion fetch questů a "find 50 shards or whatever the fuck".

Tohle je hezkej thread na toto téma
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1014895

"filler garbage"

Kéž by Ubisoftu a jim podobných CD Projekt ukázal jak to dělat, a kéž by se z toho ponaučili a začali do her dávat pouze meaningful obsah.
@Redfield (22.03.2015 20:14): OK, pre teba sú hodnotnejšie náročnejšie hry a nijak sa ti nesnažím protirečiť, ale o tom reč nebola. Sú hráči, ktorých dajme tomu baví aj zbierať tie truhličky, prekonávať rôzne rekordy, na úkor zvýšenej obtiažnosti. Pre nich môže byť esenciou slova gameplay toto. To nie je o tom, ako to vidí wikipedia, ale už len to, že sa nájdu ľudia, ktorým presne toto vyhovuje a baví ich, vypovedá o tom, že tvoja definícia slova gameplay nie je zďaleka univerzálna. Ja to chápem a pritom sa v tom tiež nevyžívam. Tým by som to uzavrel.
@M.a.t.t. (22.03.2015 20:02): Ptal ses, co je pro mě gameplay. Jestli to vidí wiki jinak než já, je mi šumák.

A ano jsou to moje osobní preference. Ale pokud jeden systém vyžaduje držení W+mezerník a druhý i nějakou snahu, přičemž výsledek je stejný, tak je pro mě poměrně jasné rozhodování, co je lepší.

EDIT: A je mi jasné, že sbírat truhličky mě nikdo nenutí, ale pokud v té hře jsou a vím, že někdo věnoval čas přidávání takové pitomosti do hry, místo aby pracoval na něčem smysluplném, tak s tím mám problém.
@Redfield (22.03.2015 19:39): http://en.wikipedia.org/wiki/Gameplay Nie že by som bral wikipediu ako smerodajnú, ale veta, že ide o spôsob, akým hráč prevádza interakciu s hrou podľa mňa pojem gameplay vystihuje.

Inak si pletieš hrušky s jablkami. :) Nevravím, že nemáš pravdu, lenže, to že má nejaká hra nižšie nastavenú obtiažnosť, neznamená, že to čo v nej robíš, má menšie právo označovať sa slovom gameplay, ako v hre, ktorá je fakt obtiažna. To sú tvoje osobné preferencie a to nesúvisí s open world, ale skôr s tým, že ti asi nesedí smer vývoja hernej scény a máš radšej hry, ktoré poskytujú väčšiu výzvu. Ale aj také open world hry sa nájdu, resp určite našli v minulosti. Samozrejme zbierať 200 truhličiek ťa nik nenúti. Preto je to vedľajšia akvitita...
Já doufám že CD Projekt ukáže jak se má open world dělat aniž by utrpěla příběhová stránka. První ohlasy (gamestar) jsou dobrý.

Z open world her je nejlepší dodnes asi první Mafia, Fallout 1/2/New Vegas, možná s přimhouřením oka Stalker Call of Pripyat, Sleeping Dogs. Red Dead Redemption mělo dokonalou atmosféru, ale gameplay nic extra, jen tupý střílení.
Kupodovu překvapivě dobrej gameplay měli i Watch Dogs, hlavně co se stealth týče.
Jsem zvědav na GTA5 příští měsíc.
@M.a.t.t. (22.03.2015 18:34): Gameplay? To beru jako všechnu výplň mimo samotný příběh a audiovizuál, to co vlastně hraju. U AC by to byl třeba combat, pohyb, "stealth" systém, úkoly a jejich náplň a všechny ty vedlejší aktivity apod.

A teď porovnej ty jednotlivé prvky s dalšími, více zaměřenými hrami. Combat v AC nesahá ani po kolena Warrior Within nebo Devil May Cry. Pokud vezmeme pohyb, hlavně teda lezení po domech atp., tak všechno má sice krásné animace, ale oproti PoP nebo Tomb Raideru to postrádá jakoukoli komplexnost a obtížnost. Stealth systém celkově je oproti třeba MGS jeden velký vtip a dementní AI tomu nijak nepomáhá. Vedlejší úkoly jsou primitivní, často se opakují a nikdy nebývají tak propracované jako v lepších RPG.

A o všech těch vedlejších aktivitách (možná s výjimkou lodí) nemá ani cenu pořádně mluvit, protože to je prostá vata, která se snaží celou hru nabobtnat. Vybírat 200 truhliček už mě opravdu nikdo nedonutí.

Vývojáři se do her jako AC snaží vecpat co nejvíce herních prvků, aby ty hry pak vypadaly velké a mohly zaujmout širší okruh hráčů. Ale vždy je to na úkor času a úsilí, které jsou jednotlivým částem věnovány, a na výsledku je to potom znát. Sandboxy jsou prostě herní ekvivalent jack-of-all-trades. O to větší je pak zázrak, když se objeví sandbox, který dělá něco tak dobře, že se vyrovná hrám zaměřených na jeden dva herní prvky.

Neříkám, že všechny open-world hry jsou automaticky špatné, ale vyžadují, aby ses smířil s kompromisy, a to já nerad. Chápu ale, že spousta lidí to vidí jinak, nevadí jim to, a za odměnu z toho mají hodiny a hodiny, které já věnuju třeba několika hrám dohromady.
@Redfield (22.03.2015 18:27): Je rozdiel medzi dobrým a výborným príbehom. Veľa hier fakt výborné príbehy nemá, bez ohľadu na to, či sú, alebo nie sú open world. Áno, príbehy nie sú ich najsilnejší prvok, podstatný je práve gameplay. Problém je, že obaja asi inak vnímame jeho definíciu. Podľa teba nie je gameplay, to, keď si užívaš hru a mnohé nepovinné prvky na úkor príbehu? Nehovorím o túlaní sa hrou a podobne, to je zase niečo iné.
@M.a.t.t. (22.03.2015 18:14): Open-world hry/sandboxy jsou úspěšné, protože jsou open-world. Jsou lidi, které baví se toulat ve hře, jež nabízí spoustu možností na úkor příběhu a gameplaye. A je jich hodně. To že Ubisoft může dojit AC a lidi to stále kupují, to jen potvrzuje.

Ale neříkej mi, že by snad open-worldy měly kvalitní příběhy a gameplay, protože si vážně nepamatuji, kdy se naposledy něco takového stalo (podle ohlasů možná RDR, ale to jsem ještě nehrál).
Jo ty gameplay videa Mordoru jsou děsivá. To už mě láká spíš dohrání AC napotřetí:)
@Redfield (22.03.2015 15:54): "u open-worldu s bídným příběhem a relativně nudným gameplayem, to má největší efekt. " - no tos hezky vystihl proč mě Mordor neláká :)
Ještě teda to LOTR téma ke kterýmu mám odpor a nudný skalnatý prostředí, aspoň co jsem viděl na videích.
Obe hry (Mordor aj Rogue) majú spoločný slabší príbeh, ale veľmi chytľavý gameplay. Vlastne Rogue v mojich očiach zachraňovala len hra za templára, známe postavy z predošlých dielov a šikovné naviazanie na Unity. Žiadna tragédia to ale nie je. Podobné je to u Mordoru, ktorý neustále využíva Tolkienove motívy, ale nie veľmi šikovne. Ale už len to, že ich má, dodáva príbehu istý punc. A je to veľmi dobrá hra. To hovorím ako niekto, kto väčšinu LOTR hier považuje, či už z hrania, alebo ostatných informácií, za slabé.

Ešte k téme - tiež príliš nechápem, prečo sa Ubisoft tak za každú cenu snaží ryžovať na svojich úspešných značkách. Ale pokiaľ viem, od začiatku avizovali, že Rogue má byť niečo ako Brotherhood, alebo Revelations a veľa inovácií nepriniesie, kdežto Unity malo priniesť niečo nové. Tak sa na hru pozerám aj ja - bez ohľadu na to, že je taká aká je, rozhodne nerobí sérii hanbu. Akurát mi nie je jasné, prečo ju nemohli vydať pred Unity a počkať aspoň pol roka.
@Paul (22.03.2015 15:42): Podle mě si to hodně lidí oblíbilo, protože to vytváří unikátní miniaturní příběhy, ze kterých není cítit naskriptovanost. A obzvlášť u open-worldu, a ještě u open-worldu s bídným příběhem a relativně nudným gameplayem, to má největší efekt.

Samozřejmě záleží na tom, jestli na to přistoupíš, ale třeba pro mě to byl asi jediný důvod, proč jsem SoM vůbec dohrál (což u AC už pěkných pár let nehrozí).
@BINGMAN (22.03.2015 15:15): Já o tom nemesis systému furt slyším jak je geniální, ale když se zeptám proč tak nedostanu odpověď která by mi přišla geniální. Prostě se tam mění hierarchie orků a může tě jeden ork srát třeba půlku hry. Ok.
@Paul (22.03.2015 15:00): Já to měl a vlastně pořád mám taky tak, ale Mordor, přestože příběh není nic moc, tě udrží díky geniálnímu Nemesis systému. (ano, řekl jsem o něm, že je geniální, jelikož mi to příjde jako největší inovace v hratelnosti poslední doby) Hraje se to pořád dobře až do konce, pokud si, jako já, nyvyexpíš úplně všechno, protože se všemi těmi schopnostmi se z vás jinak stane neporazitelný terminátor.
Panove, ja se vam divim. Takovi asscreed fanatici a vy jste neslyseli o hre, ktera krome nekolika oceneni hry roku,nejlepsi design,nejvetsi inovace atd., byla taky nazvana jako nejlepsi Assasin's Creed hrou roku 2014 (i kdyz to nema v nazvu a neni od Ubi:)-namatkou treba Gamespot)...:)
@Marty34 (21.03.2015 23:45): jo, přesně. Je to hrozně stejný jako BF a po Unity, který přeci jen přineslo solidní vylepšení všech aspektů to byl drsnej krok zpět. A ty zkurvený lodní bitvy mě sraly už totálně.
@Paul (21.03.2015 23:38): Je to tak. Unity tomu strasne uskodilo. Marketingova sebevrazda vydat dva AC v kratke dobe. Black Flag me bavil, ale dohrat Unity a pak se pustit do tohoto, tak si clovek pripada, ze hraje jen jakesi DLC do Black Flag. Akorat ze mapa snad dvakrat vetsi, ale koho by bavilo cestovat po prazdnych ostrovech jen kvuli collectibles, takze taky z principu dojedu jen main story.
Bolo to veľmi fajn a hrateľnosť je stále zábavná. Inak ak sa nemýlim, asi prvý diel série, v ktorom je možné zabiť hrateľnú postavu jedného z predošlých dielov, aj keď Adéwalé ma ako charakter vlastne nijak extra nebavil.
Mně se zdá že Rogue je spíš taková recyklace 4ky a 3ky, nemyslíte?
@Bodkin (13.03.2015 19:40): Maximálně nepobereš něco z Desmondova příběhu. Každopádně trojka je supr a nejlepší je Black Flag. :D

A co se toho soundtracku týče.. theme malinko AC2 kopie, nemyslíte? Ale zní to pěkně.
Já dnes v práci řekl, že si koupím trojku a řekli mi, že jsem idiot :(
Jsem si dnes v práci poslechl výborný soundtrack, přečetl pár recenzí..a už se stahuje. Snad nebudu litovat.