@
mrazikcomp (02.09.2020 12:36): to co jsi vyjmenoval jsou typičtí zástupci mainstreamu a jedny z nejlepších her zlatého období leteckých simulátorů.
Osobně mám hrozně moc rád tyhle
"jednodušší" simulátory od Jane's. Avionika v nich je zjednodušena, ale ne triviální (stále jsou zde klíčové režimy radaru, cíl se zamyká myší na obrazovce, atd.), letové modely jsou vcelku věrné, byť ne tak úplně realistické, což je vzhledem k tomu kolik ér simulují pochopitelné, i s ohledem na tehdejší HW, to vlastně platí i o zbraních, atd.
Nicméně vše je dostatečně reálné aby měl člověk pocit, že lítá v simulátoru ale zároveň není nutné číst před letem 200+ stránkový manuál o tom jak nastartovat letadlo, nahodit avioniku, elektriku, motor a jak ovládat všechny ty složité režimy radaru a jak používat A-G (ty jsou obvykle těžší na doručení) a A-A zbraně. Docela dobře se to dalo naučit více méně za letu.
Když na to přijde tak USNF 97, ATF a jejich datadisky, neboli vše později dostupné v kompilaci
Jane's Fighters Anthology, byly svého času revoluční.
V JRC jsem si koupil v roce 98 novou krabic s USNF 97, graficky hra sice nebyla taková pecka jako simulátory z roku 98 (např. F-22 ADF) které už podporovali v té době revoluční Glide/D3D grafiku (akcelerovanou) ale atmosféru měly výbornou.
Konec konců i ten manuál byl poměrně rozsáhlý, vzhledem k širokému arzenálu zbraní a mnoha různým pilotovatelným letadlům. Ačkoliv autoři zobrazili pohled jen zkrz HUD, místo typicky pohledu z celé kabiny kde hráč vidí přístrojovou desku a HUD (tedy více méně celý kokpit), fakticky to šikovně vyřešili těmi obrazovkami, které si člověk může zobrazit všude okolo dle vlastního výběru, viz odkaz na FA.
Jane's později navázali na úspěch USNF/ATF o chlup (ve finále jsou ty hry zhruba na stejné úrovni) realističtější simulacemi
Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force,
Jane's Combat Simulations: USAF,
Jane's Combat Simulations: WWII Fighters, které vlastně nabídly totéž, s méně letadly ale zase zde nechyběl pohled z kokpitu na přístrojovou desku, radar, a HUD. Co ovšem revoluční bylo, tedy v případě IAF a USAF, byly použité satelitní snímky terénu, díky kterým měl člověk pocit že lítá nad reálným Středním Východem, Evropou, Nevadou, Irákem a Vietnamem.
Tyhle hry mě vážně na trhu chybí a jen série Strike Fighter 1 (pro Windows XP) a Strike Fighters 2 (Windows 7+) duchovně navazují na tyhle Jane's pecky.
@
Ringo (02.09.2020 09:16): Falcon 3.0 je spíše hra než simulátor. Respektive on to je simulátor ale zpracováním radaru, avioniky, zbraní, MFD, atd. je stále hodně odlišné od reálně F-16. Umím si představit, že to piloti létali ve volném čase pro zábavu. :)
Ano Falcon 3.0 byl ve své době považován za nejrealističtější letecký PC simulátor ale podívej se na
Falcon BMS 4, který co se týče simulace avioniky, zbraní, radaru, atd. se už blíží tomu co skutečně najdeš v F-16 Block 40/50/52. Proti tomu je i původní
Falcon 4.0 od Microprose, ze kterého BMS vychází, stále jen taková složitější hra, byť ty základy už tam jsou.
Chápu, že své době byl Falcon 3.0 tak trochu po všech těch arkádových simulátorech alá Chuck Yeager zjevení ale k realismu to má stále hodně daleko. Nelze tomu upřít fakt že je to zábavné.