Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

Z nových moderních RPG mě v podstatě na PC už zajímají jen ty v kombinaci s plošinovkou, tedy Metroidvanie.
Co se týče japonských RPG, tak tam cítím, že už mám přepáleno, nestíhám hrát ty, co jsem si pořídil na PS2 a XBOX360, spoustu jich nemám dojetých ještě na PS1, pár kousků mě čeká ještě i na SNESu, dvě novější, po kterých pokukuji (FF15 a Dragon Quest 10) vyšly i na STEAMu a další raději neočekávám :-)
@Charllize (05.01.2019 17:32): Ja som kedysi konzoly mal, kým neodišli do kremíkového neba. Ja viem, že si môžem kúpiť, ale mám trilión hier na steame, uplayi a podobne, ktoré si chcem zahrať a ešte som sa k tomu nedostal, tak nevidím dôvod v tom, aby som investoval do konzoly.
@Tulareanus (05.01.2019 17:19): TES VI bude tak v roce 2022 -3, a to jeste kdovi jestli.
Trails of the Cold Steel na PC uz jsou, dva dily ze ctyr. FF7 remake bude jen otazka casu, Square na PC vydava vse i kdyz treba se zpozdenim. A u prvnich dvou jmenovanych je to tezko rict, ale Idea factory co za obema stoji vetsinu sve produkce na Pc dava taky. Samo se spozdenim.
@Ronik (05.01.2019 17:14): Vidíš, na Disco Elysium som zabudol, na to čakám už nejaký ten rok. Robí sa to tuším pod záštitou Humble Bundle, tak by. ak sa im to podarí, mohla byť na to aj dobrá cena. :)
O Druidstone som vôbec nevedel, vyzerá to fajn, teraz som si v rámci zimnej steam sale akcie kúpil Grimrock 1 & 2, nech dobehnem resty, tak uvidím, ako ma to bude baviť.

@Charllize (05.01.2019 17:13): Koľko z tých hier okrem Outer Worlds má byť na pc? TES VI ešte imho pár rokov nevyjde, dokonca aj káčer Todd potvrdil, že najprv budú riešiť a vydajú ich novú IP a až potom sa budú venovať TEST VI.
@MickTheMage (05.01.2019 13:45): +1

Na aké RPG sa tešíte/môžeme tešiť v roku 2019? Osobne si myslím, že Cyberpunk 2077 ešte v roku 2019 nehrozí (preto som ho za seba nedával ani do Fritolovej ankety), na druhej strane sa teším na Outer Worlds a Wasteland 3. Na čo sa podľa Vás ešte oplatí tešiť, resp. mať v pozornosti?
Viete co, mate pravdu, je to zbytocne. Keby nahodou chcel niekto vediet, co tu bolo, spravil som mu zalohu. Nech sa vyvarujeme zbytocneho off-topicu. Skratka, spravajte sa ako ludia a nie ako uplni... tentononc a neserte Micka! Odteraz tu chcem uz vidiet len veci na temu RPG a spol. Dakujem.
@90210 (05.01.2019 10:24): aha, jsem si všimnul, že ač jsem reagoval na existující příspěvek, tak link na něj je asi chybnej. Týkalo se to Menzoberranzanu, že do něj asi nepůjdeš po dohrání obou Ravenloftů a že ti vadí fialová.
Nebavíte se tu o RPG. Imho mi přijde jako dobrý standart podobné stížnosti a dotazy řešit přes soukromou poštu. Právě proto, abyste se ujistily, zda příspěvky skutečně zmizely a jaký byl případně důvod. Místo toho, že si rovnou stěžujete veřejně a pak se ukáže, že se nic tak velkého nestalo.
@Eru (05.01.2019 10:07): Pod prispevkem z 4.ledna je prispevek ze 7.rijna, pokud se mazalo jinde a presouvalo se to sem, tak vysledek je jednak ten, ze se uplne pretrhlo lano dvou diskuzi a kdybych byl treba mesic pryc a chtel si zpetne precist co se resilo v my oblibeny hre BG a tady, tak to uz nejde, protoze to vubec nedava smysl. Tohle mazani/presouvani nedava smysl a je to uplne na nic, nemam pocit, ze tady 7 diskutujicich potrebuje 5 moderatoru, jako uzivatele s VIP pravy schvalujte hry/zmeny etc., ale pravo zasahovat do diskuzi pro priste doporucuji vyuzivat ku prospechu diskutujicich. Diky.
@Eru (05.01.2019 10:07): ani u Chuchla? Tam se mazalo o sto sest. me nikdy nebylo moc jasny proc se tak baziruje na tom aby se ve vlakne venovane urcite veci muselo striktne mluvit jen o tematu. To je jako nekde na urade kde maji kancelare na vse zvlast a kdyz clovek v jedne resi neco na co neni urcena tak ho vyhodi. Navic tech off topic diskuzi neni tolik, takze mi prijde dost mimo to takhle striktne az nasilne korigovat. To je pak fakt jako kdyby moderatori nemeli co na praci a vyzivali se v tom ze muzou neco regulovat. Je snad logicky kdyz se rozvine diskuze ze se tematu drzet nebude, ze to preskakuje sem tam. Navic o chcuchla to k tematu docela bylo.
@Eru (04.01.2019 19:47): To je nejaka osobni iniciativa nekterych uzivatelu s pravem mazat prispevky uspesne zabijet tech nekolik malo zivych hernich diskuzi? Deskovky v RPG ani nejsou offtopic, to samy Chuchel a ta saskarna se zmenou barvy. Kdyby to tady nekdo tapetoval reklamou, tak nereknu, ale diskuze je to, co sem dlouholete uzivatele privadi zpet, je tady docela silna RPG komunita, ktera to tady z myho pohledu docela drzi, jinak nemam duvod sem chodit casteji, nez jednou za 2 mesice. Priste bych radil se trochu zamyslet kdy zasahovat do zive debaty, jaky to ma mit duvod a efekt, komu to prospeje (v tomto pripade nikomu) etc.
@Crash (04.01.2019 20:15): no mě přišlo divné proč by to někdo mazal ale když se stalo v krátké době podruhé pojal jsem neblahé podezření, že jsme asi porušili nějaké pravidla o kterých nevíme. :)
Musel jsem se Tě zeptat, neboť mě tato diskuze mi přišla velmi zajímavá a poučná a jako fakt se špatně odpovídá/dohledává když to zmizelo bez vysvětlení. :)
@Sadako (03.01.2019 19:16): mě systémy jako Fate nebo starší GURPS moc neoslovují. S GURPS mám nějakou hodně starou zkušenost, o Fate jsou jen slyšel.

Teď se na ty pravidla (Fate) dívám, je fajn, že můžeš hrát jakékoliv období (pravidla vypadají skutečně jednoduše, řekl bych až pro naprosté, RPG nikdy nepolíbené, začátečníky - možná lépe pro dnešní generaci) ale myslím si, že pravidla napsaná specificky pro konkrétní období jsou vždy lepší.
Po letmém prostudování pravidel bych si tento systém nevybral. Neptej se mě proč, já jsem v tomto ohledu asi staromódní. Fate na mě působí jako pravidla/hry pro dnešní generaci. :) Chybí tomu hloubka ať to má cen nevím kolik.

Shadowrun jsem hrál jen 2 edici ale měl jsem nastudované pravidla 3 edice, která se mi zdála subjektivně lepší, neboť řešila dopad cyberware/ztráty esence na jednání/důvěryhodnost postavy.
@Rapier (03.01.2019 17:01): Ach so. Díky. Při pohledu na pravidla DrD+ mi teď málem vybuchla hlava, takže asi rozumím, že lidé chtějí něco jiného, sice nechápu, proč by to muselo být zrovna DrD, ale dokud mě to nikdo nenutí hrát, ať si to užijí. Jenom mě při tom množství aktuálně existujících systémů překvapilo, že někdo touží po takové archiválii.

Za mě jsou celkem jednoduché systémy třeba to D&D 5E, FATE nebo Apocalyptic (Dungeon) World. Případně, ale to znám jen z doslechu, Burning Wheel nebo Savage Worlds.
Shadowrun jsem hrála jenom velmi houserulovaný, ale ze čtení příruček si matně pamatuju, že se množství WTF v jednotlivých edicích dost lišilo.
@Rapier (03.01.2019 15:00): No ona tu zmizela i celá ta diskuse o deskovém dungeonu, docela škoda a já teď zapomněl jeho název, docela jsem o něm uvažoval, budu muset projít deskoherní weby, aby se mi ten název vybavil, bylo to nějak na K.
@Sadako (03.01.2019 16:23): abych to upřesnil. DRD I jsem hrál naposledy když mě bylo okolo 18-20. Ehm, tedy už před nějakou dobou. Začínal jsem na DRD I ihned po revoluci, pak jsem hrál Shadowrun 2nd edition (dlouhou dobu), později zase DRD I (pravidla pro experty od 6 úrovně, už nás nebavilo začínat furt od první úrvovně) a poslední hry před hodně dlouhou pauzou od papírových RPG byly AD&D 4 edice myslím, CZ překlad.

Od lidí co hrají, hráli bez přerušení a začínali vesměs na DRD I vím, že jim pravidla DRD Plus připadají příliš složitá (tabulka je tak opravdu na VŠE si lze představit) a o DRD II se vyjadřovali v tom smyslu, že pravidla jsou až moc volná a obecná, o kvalitě příručky nerevidované edice nemluvě.
Na DRD I pravidla řada lidí má pozitivní vzpomínky. Autor chtěl zakoupit práva na znovu vydání ale jiný autor (autor DRD I a DRD Plus říkejme mu třeba Martin) to odmítl, protože považuje pravidla DRD I za nedokonalá a naopak pravidla DRD Plus za dokonalá. :) Ano, je to tak jak jsem to napsal. :) A není to z mé hlavy.

Autor Dračí Hlídky chce pro sebe a ostatní vytvořit fakticky něco jako DRD I aniž by porušil autorská práva na DRD I. Tedy v porovnání s dokonalými DRD Plus podstatně jednodušší pravidla. Z mých zkušeností mohu říci, že pravidla DRD I jsou asi stejně složitá jako pravidla D&D. Samozřejmě čerpám teď už jen ze svých starých vzpomínek.
Takový Shadowrun byl třeba na pravidla o dost náročnější ale zase v lesčem lepší (systém priorit, dovedností, boj).
@Rapier (03.01.2019 15:00): Dračák je jednoduchý? Uhm... OK. Pravda, já to nehrála, jenom jsem před časem přečetla pravidla DrD 1 a mozek mi vytekl ušima, ale dlužno podotknout, že já oblibu Dračáku nechápu dlouhodobě a důkladně a pokaždé mě překvapí, že po něm někdo prahne, takže holt nejsem cílovka.

A je-li to autorem dotovaný koníček, tak mě asi fascinuje ta míra nadšení, která to dotáhla až na papírovou příručku.

Co se týče grafiky... klika, že tady v ČR nikoho zajímat nebudou, kdyby to vyšlo v US, dost bych se obávala, že naskáčou kkti z WotC a budou pištět něco o zaměnitelnosti.
@Sadako (03.01.2019 14:05): kdyby se neodmazala zdejší diskuze od nějakého 10 měsíce léta páně 2018 (stále nechápu proč to bylo nutné, od čemu má potom smysl diskutovat), tak tam byl můj příspěvek s podrobným popisem o Dračí Hlídce.

Stručně:
DRD I nelze koupit.
DRD II je takové, ehm. jiné. Volné až moc volné.
DRD Plus je pro matfyzikáře a počtáře co na vše chtějí a musí mít pravidlo. Pravidlo na vše.
PS: jednoho takového člověka máme ve wargaming groupě, je to peklo.
Dračí Hlídka chce být znovu jednoduchá jako DRD I.
D&D je fajn ale ne každého to oslovuje, respektive znám hráče co se toho už přejedli z PC her.

EDIT: autor nesleduje cíl zbohatnou (i když by nepochybně rád :)) nebo tak něco, myslím, že IT ho uživí podstatně lépe. Tohle je jeho koníček z velké části momentálně prodělečný. Souhlas, grafika se mi taky jeví podobná D&D.
Pravidla jsou fakticky zamýšlena jako to nejlepší z DRD I + D&D a novějších, se snahou o zachování jednoduchosti DRD I.

@StriderCZ (02.01.2019 13:16): nejsou žádní autoři, autor je jen jeden člověk.
@StriderCZ (02.01.2019 13:16): A mám to číst jako vykradení oldschool D&D (první edice) nebo 5E (poslední edice) nebo čehokoli mezi tím? Tzn. co ti ta pravidla připomínala?
A teda další věc, co to nabízí navíc/jiného oproti D&D?

EDIT: Ptám se proto, že mi při množství existujících settingů a systémů přijde jako velmi odvážný nápad snažit se na (velmi malý, ČR nebo SR) trh vecpat další a ještě ke všemu je to minimálně graficky takřka zaměnitelné s D&D příručkami.
@MickTheMage (02.01.2019 11:50): Dle autorů: Nechtěli jsme porušit autorská práva, ale zároveň jsme chtěli dobře navázat na klasiku. Vrátili jsme se proto ke zdroji, podle kterého Dračák vznikl. K prastarému originálu Dungeons and Dragons.
https://www.dracihlidka.cz/

Já sice zkušeností s Dračím doupětem moc nemám, takže srovnávat tyto tři hry a pravidla z mé strany není košer.

Osobně si myslím, že se autoři při tvorbě pravidel vychází z Dungeons and Dragons a zároveň se usilovně snaží pravidla hry stanovit tak, aby byly snadno uchopitelné a co nejvíce "zlidštěny".

Mimochodem: hráli jsme za dvě předpřipravené postavy a dvě jsme vytvořili.
@StriderCZ (02.01.2019 07:13): To ked sme asi pred mesiacom zacinali s mojou D&D kampanou, tak sme len 2 hodiny stravili pri tvorbe postav :) To, ze ste sa za 2 hodiny hrania niekam dostali mi napoveda, ze v tomto vyzera byt hliadka celkom streamlinovana :) I ked zdanie moze klamat, mohol si zobrat predpripravene postavy a...

Z tvojho popisu mi, ale nie je uplne jasne, cim sa Hlidka lisi od D&D alebo Dracaku - a to je imho to najpodstatnejsie, preco sa zaujimat o iny herny system. D&D mam rad, z historickych, nostalgickych a inych dovodov, ale hodne sa mi paci aj BRP (a odvoedene veci).
@Rapier (01.01.2019 20:18):
Dojmy z dračí hlídky: Pavlovi jsem naspal následující email:

Díky za pozvánku a možnost si hru vyzkoušet.

Jsem velice rád, že jsem Vás mohl podpořit.

Rád ti sdělím několik svých poznatků (zpětná vazba).

V posledních několika měsících se vracím ke hraní her na hrdiny: hraji se svou dcerou (11 let), sestrou, někdy se přidá její manžel a jeho dcera (10 let).

Vyhovuje nám Dominion: vcelku jednoduchá hra, s českými pravidly, popisky, kdy jedna partie trvá tak okolo 45 minut. Hra tak neztrácí na dynamice a udrží pozornost (nejen dětí). Navíc sestra má půl roční mimčo, takže kratší herní doba je přínosem.

Objednal jsem stolní hru Karak.

Kam tím směřuji?

Před první hrou Dračí hlídky si budu muset maximálně zjednodušit herní pravidla (nebo jinak: uvítal bych něco jako pravidla Dračí hlídky pro absolutní začátečníky).
Včera jsme hráli cca 2 hodiny a v podstatě jsme se dostali pouze do Hrůzova a absolvovali dva souboje.
Evidentně moji spoluhráči (včetně Pána jeskyně) byli kovaní hráči ("hardcore") a hru si užívali podobně my. Ale pokud mám hrát s mladšími dětmi, nebo s někým kdo hru nikdy nehrál, tak musím naplánovat dobrodružství maximálně na dvě hodiny.

Z mého pohledu dochází k dilematu: realističnost versus hratelnost (podobně jako tomu bývá u některých PC her).

V sekci ke stažení bych uvítal jedno (nebo více) vzorových (krátkých) dobrodružství pro někoho, kdo Dračák nikdy nehrál, včetně podrobného průchodu hrou. Něco ve stylu, když jsem si koupil první balíček Magic the Gathering, kde v malé brožurce byly vysvětleny herní pravidla a pak....začala partie přesně krok po kroku ve "stylu": Hraničář Martin se rozhodl vystřelit šíp, hodil si šestistrannou kostkou (1d6), padla mu trojka, podíval se na na kartu hrdiny, kde v kolonce ÚČ (útočné číslo) nalezl hodnotu 6, tuto připočetl ke své trojce a výsledek 9 nahlásil Pánu jeskyně, který....
Samozřejmě by tak nemuselo být popsáno celé dobrodružství, ale na úvod by to mohlo stačit.

V Archívu dobrodružství bych zkusil seřadit jednotlivé příběhu dle obtížnosti (levelů postav) a popřípadě i podle průměrné délky (sleduješ jednotlivé herní seance, a máš lepší představu o délce herního času).

Takže za mne: zkusil bych redukovat pravidla, nebo spíše vést důkladnou debatu zda každé jednotlivé pravidlo má svoje opodstatnění a je nutné (třeba hod na úspěšnost seslání kouzla, zda by obvaz měl či neměl léčit fixní počet zranění)
Pozn.: dostal jsem vzorovou kartu hrdiny, kde v kolonce vybavení byly napsány obvazy, ale nebyl počet, ani kolik léčí životů).

Ale jak říkám, ty více komunikuješ s komunitou, takže máš více informací. Jen bych si dal pozor na jednu věc: Tvůrci (nejen počítačových) her mívají jeden problém. Jak se své hře věnují intenzivně, tak žijí v určité bublině, komunikují s lidmi podobného ražení a tak trochu ztrácí kontakt s realitou (amatéry). Pak se jim může stát, že výsledek jejich úsilí je velice komplikovaný (přičemž jim se zdá normální) a hra je velmi obtížná (přičemž jim se zdá jednoduchá).


S pozdravem a s přáním hezké neděle a šťastného Nové roku se loučí

Zbyněk, alias Strider.

Jinak k dotazu č. 2: stran promazávání diskuze: pokud to není nutné, a nebo nejsou příspěvky úplně o ničem, tak bych je nemazal...Netuším, ale jestli z technického hlediska (fungování webu) není přínosem nechat diskuzi maximálně 1000 příspěvků a starší umazávat...


Dračé hl