Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@mazar1234 (09.01.2019 20:58): tak určitě hledáme. Mrkni se na současné pozice.

Já v DRD začínal jako Kouzelník (Elf) a Zloděj (Člověk) mě vždy útokem ze zálohy zabil. :) Kouzelník byl v DRD na 1 úrovni hrozně slabý. Později jsem hrál hraničáře (Elfa, Člověka) - chodce a nakonec šermíře ( Elfa/Člověka/Půl-elfa). Takže po mnoha letech jsem se vrátil k řemeslu a hraji momentálně válečníka, který by rád byl šermířem. :)

Můj člověk válečník je ale vesměs průměrný (lehce nadprůměrný) válečník. Při nahazování postavy jsem neměl moc štěstí na kostkách, takže mám sílu 13 (bonus +1), odolnost 16 (bonus +2), obratnost 10 (bonus 0), inteligenci 12 (bonus 0) a charismu 13 (bonus +1). :)
Sekeru jsem musel ve městě směnit za široký meč abych získal trochu do obrany, dlouhý luk se vždy hodí (jako ještě jsem z něj ani jednou ve hře nevystřelil :) ). Vycpávanou zbroj jsem směnil za lepší, prošívanou. Životů na první úrovni jsem měl 12.

Zvláštní schopnosti (na první úrovni):
Léčba vlastních zranění
Zuřivý sek
Bestiální pokousání (pozn. autor bude válečníka předělávat, tohle tam zbylo z rané verze pravidel a mě jako šermíři je tohle proti srsti, vhodné tak k obrovi (v DRD Kroll) nebo barbarovi)

Dovednosti (na první úrovni):
Atletika (bonus +3)
Přežití (bonus +3)
Výdrž (bonus +3)
za rasu Člověk jsem si mohl vybrat dvě další dovednosti, tak mám:
Akrobacie (bonus +1)
Orientace (bonus +1)

Teď si s přestupem musím vybrat z mnoha válečnických zvláštních schopností (směr --> šermíř), životy a nějaké dovednosti.

PS: pokud umíš něco v IT a alespoň trochu anglicky máš v naší fa. šanci.
@Rapier (09.01.2019 20:51): Otázka znela, či nehľadáte akéhokoľvek zamestnanca, to že je to firma snov som iba sucho konštatoval...

BTW pripomínaš mi absolútny začiatok DrD hrania, kde môj strýko si na šupu vytvoril postavu Madmartigan (tehdá fičal Willow) a pragmaticky si nasetupoval halapartňu, ktorá mala 4/+6 útok, aby mal v prípade zásahu maxdmg.
Raz ukážkovo zasekol v chodbe tlupu kostlivcov a strašne ich rozsekal.

Moja prvá DrD postava bol Kroll Válečník Ugar s tým ť. kyjom /+4 a rodový bonus, lebo alchymistu mi obsadil vlastný brat....
@mazar1234 (09.01.2019 20:25): Máš pravdu. Je to firma snů, nicméně mohu Tě ubezpečit, že hrajeme až po pracovní době. :) V pracovní době nicméně máme k dispozici např. Xbox 360 (někteří často a rádi hrají NHL 16), kulečník, fotbálek, apod. :) Ostatně stačí se mrknou zde. :)

PS: zítra hraji své druhé dobrodružství. Moje postava člověka válečníka už je na druhé úrovni. Tak hlavně opět přežít. Posledně jsme v podzemní stoce/kanalizaci pod městem málem zařvali.
@Drolin (09.01.2019 14:59): a my teď aktuálně máme v práci 8 zájemců o Dračí Hlídku, pravidelně chodíme 4 hráči + PJ = autor pravidel. :) Ne vždy hrajeme v plném stavu, protože část lidí už ty dobrodružství hrála s autorem ve Frýdku Místku před námi nebo nemůže z pracovních důvodů.
@90210 (09.01.2019 14:53): Já to také hrál jen pár let na druhém stupni ZŠ s kamarády, ale bohužel to moc nikoho nezajímalo - takže to postupně upadlo. Více méně mi to ale nahradily Gamebooky a čtení Dechu draka. A podobně dopadlo i Proroctví! Skvělá, ale hrozně dlouhá, deskovka, kterou jsem nejvíce nahrál sám proti sobě...

Pak už ale začalo období izometrických RPG s obrovskou výhodou, nemusel jsem na malém městě shánět spoluhráče :)).
@90210 (09.01.2019 14:42): Proto musel člověk sám být "PJ". Jinak bych si také Dračí Doupě skoro nezahrál, ač jsem dostal všechny pravidla a moduly... ale postupně ho nahradily Magicy, které hrálo přeci jen více lidí (trvalo to méně, nebylo se třeba sházet ve větším počtu, šlo karty měnit atd.).
@Ringo (09.01.2019 14:28): Hrali jsme to na prvnim stupni zakladky, ale problem techto her je v lidech, PJ se na to pokazdy vysral a bylo tezky dat dohromady stabilni skupinu na hrani. SI vzpominam, ze jsme sli ze skoly k nam do baraku hrat prave DrD, z naseho PJ jsme si cestou delali prdel, protoze rikal, ze se skoky na lyzich skakaj misto "véčkem" x-kem(...) a prej kdyz uz ne x-kem, tak áčkem. Tak sel vyvencit psa, my na nej cekali hodinu a urazenej neprisel a kdyz jsem mu sel volat, tak zvedl telefon (tehdy jeste mobily neexistovaly), predstavil se a kdyz zjistil, ze to jsem ja, tak rekl "bracha neni doma", pokousel se napodobovat hlas svyho starsiho brachy uz po mutaci a pak to polozil a druhej den vsechno zapiral. Tolik DrD.
@Jab (09.01.2019 08:10): Ishar 2 bol super v tom, že všetky "protection check" sa dali odrbať buď nejakým bugom, alebo glitchom až teda s výnimkou toho úplne posledného takže na posledný ostrov sa už nedalo dostať.

Ale tiež sme tu mali výlučne FR verziu a anglickú som zohnal až neskôr na strednej škole, detto Metal Mutant.
@StriderCZ (09.01.2019 07:36): Jo... Taky jsem to tak měl... V těch prvních verzích to chtělo aj kódy z manuálu, které jsem sehnal ještě později. Každopádně Ishar bylo tehdy pro mě příjemné "zjevení". :)
@Rapier (08.01.2019 20:25): Kdysi jsem měl v 90 letech takové ty červené pravidla a pak bledě modré pravidla pro pokročilé. Zajímalo by mě, kde to vlastně skončilo, jestli to ještě nemám někde schované :-)
Tak jsem dnes v antikvariátu v Ostravě zakoupil za 120 Kč Dračí Doupě verze 1.5 pravidla + knihu pro PJ v super stavu.
Škoda, že pravidla nebyla verze 1.6 (příručku PJ pro Experty mám za 100 Kč) už mě chybí především příručka pro hráče (Experti) ve verzi 1.6 a pak celá základní pravidla ve verzi 1.6.
Jedna skromná reklama na hru :) No dneska pár těch NEJ asi už neplatí, ale nemůžu si pomoct, líbí s mi to i dneska po více než 30 letech. Máte nějaké pěkné, atraktivní reklamy na cRPG, které vás ovlivnily?

Bohužel v českých časopisech tch reklam moc nebylo a nepřišly mi nějak atraktivní, ale každý, kdo zkusil nahlédnout do časopisu CGW, tak asi byl omámen grafickým zpracováním tehdejších reklam.

Z těch reklam ve Score se mi abslutně nevím proč líbila už tenkrát ta na Dark Sun.
@Jab (07.01.2019 07:50): Witcher 3 GOTY som si kúpil cez vianoce, snáď sa k tomu tento rok dostanem. z Divinity série som doteraz hral len Divine Divinity. Čakajú ma minimálne Divinity 2 a Original Sin, ktoré mám kúpené. Original Sin, by som riešil až potom.

@MickTheMage (07.01.2019 08:32): No ja som tam dával len hry, ktoré som prešiel, zvykol som si za posledné roky nehodnotiť singleplayer hry, ktoré som ešte neprešiel. Z tebou napísaných mám dlhodobo rozohrané Wasteland 2 a Might & Magic X.
@Tulareanus (07.01.2019 01:58): Donutil si ma pozriet podobne poradie a ono to vyzera celkom dobre. Pozeram, ze u mnohych veci mam vzdy o 5% vyssie hodnotenie :) Pozeram, ze niektorym veciam by som retrospektivne este +/- 5% zmenil, Blackguards vyssie, Inquisition nizssie, ale to su len detaily :)

1. Pillars of Eternity - 90%
2. Legend of Grimrock 2 - 90%
3. Pillars of Eternity II: Deadfire - 80%
4. Shadowrun: Hong Kong - 90%
5. Torment: Tides of Numenera - 90%
6. Shadowrun: Dragonfall - 90%
7. Shadowrun Returns - 85%
8. Divinity Original Sin - 85%
9. Wasteland 2 - 85%
10. Mass Effect 3 - 80%
11. Tyranny - 80%
12. Expeditions: Conquistador - 80%
13. Might & Magic X: Legacy - 80%
14. Serpent in the Staglands - 80%
15. Blackguards - 75%
16. Dragon Age: Inquisition - 75%
17. Kingdoms of Amalur: Reckoning - 65%
18. Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - 60%
19. Sword Coast Legends - 60%
@Zero (07.01.2019 01:27): U mňa najvyššie hodnotenie z toho, čo som hral za posledné roky práve prvý Pillars, ktorý ma aj najviac bavil.

Podľa filtrovania na DH, som prešiel a hodnotil 11 RPG, ktoré vyšli medzi rokmi 2012-2018. Hm, myslel som si, že toho bolo viac, ale evidentne šlo o staršie hry. Moje poradie je takéto:

1. Pillars of Eternity - 90%
2. Pillars of Eternity II: Deadfire - 85%
3. Shadowrun: Hong Kong - 85%
4. Torment: Tides of Numenera - 85%
5. Pyre - 80%
6. Shadowrun: Dragonfall - 80%
7. Shadowrun Returns - 80%
8. Skyborn - 80%
9. Undertale - 80%
10. Mass Effect 3 - 75%
11. Tyranny - 75%
@Tulareanus (06.01.2019 14:33): Že Pillars 2 nemá reprezentativní hodnocení, to je na pováženou. Přitom je v mnoha ohledech lepší než jednička. Ale k ani jednomu dílu se nebudu vracet tak rád jako k infinity hrám, pokud vůbec. Něco tomu prostě chybí.

Když se podívám na svá hodnocení, tak nejnovější RPG, co mě opravdu, opravdu nadchlo, je zřejmě Shadowrun Dragonfall.
Zaklínač 3 mě taky bavil hodně, ale tam bych už byl opatrný s řazením mezi RPG a možná bych i zašel tak daleko, že mi tam vývoj postavy překáží (Geralt už má pěkných pár let být na "max levelu"; střídání výzbroje jak na běžícím páse mi k němu taky nesedí), a nechal to prostě jako adventuru/mlátičku.
@Jab (06.01.2019 19:36): musíš se na to dívat tak, že se jedná primárně o hru pro děti a lidi deskovkami nepolíbené. Nám se to stále líbí. A ano postava černokněžňíka je fajn, to jo. :)
@StriderCZ (06.01.2019 19:16): A hele, to už jsem taky hrál. Ale nějaký extrémní dojem to na nás nezanechalo. Dost masakr tam byl ten hrdina, co se může měnit s jiným. Skoro bych řekl, že to je jediná opravdu dobrá (a zábavná) postava, neb může škodit i jiným. :)
@Tulareanus (06.01.2019 14:33): Kingdom come byla pro mě dost možná nejlepší hra vůbec. Určitě očekávám skvělý zážitek u Pathfinder a Tower of Time. Pillars 2 moc nevěřím, to si nechám na horší časy jestli zase přijdou. Z let minulých mým hlavním restem je u série Divinity original Sin, to i podle nejbližších je naprostá pecka, dvojka by mohla aspirovat na nej RPG vůbec. Na Numeru se taky těším.
@Red (06.01.2019 12:37): Tiež mám pocit, že RPGčka za posledné roky nabrali druhý dych.
Hoci ďalšia otázka je? Koľko zaujímavých RPG vyšlo vlastne v roku 2018? U mňa totiž skresluje počet vydávaných RPG fakt, že hrávam celkovo hry z viacerých rokov a nevnímam až tak rok vydania.

Každopádne som si vyfiltroval PC RPGs za rok 2018 na DH a zistil som, že som z nich hral len jedno RPG vydané v roku 2018 a len dve RPG za rok 2018 majú reprezentatívne hodnotenie!

Tu je ešte zoznam RPG vydaných za rok 2018 z metacritics. Minimálne to stojí za to prejsť a porovnať si zoznam, že čo na DH chýba. :)
To já si dnes užívám všechno. Před pár lety se nedalo nic nového hrát, teď už je to mnohem lepší.
Ono... To fakt chce tyhle remaky a připomínky her minulých spíše nedělat. Je lepší jít vlastní cestou a zkusit přijít s vlastní budoucí legendou žánru. Jednou za čas v pohodě. Numenera třebas šla. Ale poslední dobou tyhle hry dělají polovinu nových RPG (počítaje v to vedle Numenery i Pillarsy, Pathfindera, Bards Tale 4, MaM X a další). Ať už ty dekády staré hry nechají spát (maximálně tak dělat jejich remastery pro dnešní sestavy).
@MickTheMage (05.01.2019 23:02): Tak tak, jako 75 euro za krabici?! Vždyť to skoro tolik co stojí ošoupaný goldbox (alias jejich inspirace) na ebay! :) Ale ten důraz na starý rpg (viz video) sice pohladí po duši, ale je to obousečný, právě viz Underworld, Seven Dragon Saga apod.
@Richmond (05.01.2019 21:42): Jo, toto je kusok, ktory aj mna zaujima! Trochu ma mrzi, ze som nemal prachy ked bol kickstarter, ten big box a la gold box by bol pekny, ale video herne kickstarteri uz nemam moc chut podporovat (po fiasku s Underworldom a par dalsimi sklamaniami).