Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Isair (06.10.2018 22:36): +1

Hrál jsem několik dračáků, kde jsme de facto nebojovali. A i když byly bojové, tak jako první jsme upustili od některých imho archaismů, jako bylo kreslení mapy (tu si kreslil jen PJ a třebas nám její aktuální část ukázal a zbytek zakryl).
@Isair (06.10.2018 22:36): Ale jo definuji, samozrejme mimo jine. Mas na to uzposobenych plno veci na kterych rpg stavi od pocatku. Zbrane, zbroje, munice, bossaci a tak dale. Kdyby to nebylo definujici nikdo by meci +5 nevenoval pozornost. A to jak na stole tak ve hre.
@Charllize (06.10.2018 22:34): RPG ale nedefinují souboje, že ten žánr na počítači nebyl jinak využit, to je holt jiný problém.

V takových pen and paper RPG bylo možností k vyhnutí se soubojům často požehnaně (pokud pán jeskyně chtěl:)). Dost fajn by mohlo být i třebas něco jako Shadowgate, ale s rozvojem statistik.
@Isair (06.10.2018 22:31): RPG neco od zacatku definuje a souboje mezi tu definici patri. Jasne ze si dokazu predstavit rpg bez nich, i kdyz z mojeho pohledu bych se zdrahal to oznacit za rpg. Spis adventura s rpg prvky..nebo tak nejak.
@Charllize (06.10.2018 22:28): Jasně že to není novinka (možnost vykecat se ze soubojů má hafo RPGček), já jen mluvím o tom četnějším využití všemožných skillu a statistik postav, které jsou v dialozích či mimo souboje většinou využívány jen minimálně (máš tam třebas jen jeden skill ovlivňující rozhovory a ještě implementován dost bídně). A dost dobře by na tom nějaké RPG klidně mohlo stavět a nemít souboje vůbec, přesto by si zachovalo slušný rozvoj a level up postav a následné využívání jejich statistik.
@Isair (06.10.2018 22:22): Idealne by to mohla byt tahovka s pohybem po ctvercich. Pri souboji bys zacal predcitat vojnu a mir a kdyz by to nepritel nepochopil tak by prohral:)

Jinak vyhravat souboje ,,kecanim,, neni zas az tak novinka. Ma to treba SMT Lucifers Call, u kazdeho souboje je mozne nepratele presvedcit at ti neco daji, odejdou nebo at se k tobe pridaji, A dokonce se tam kolikrat clovek neco i dozvi. U bossu to nejde, ale ciste na teoreticke bazi, kdyz bys mel kliku sla by ta hra projit s minimem souboju (ale nevim kde bys pak bral ty expy na bosse :) Samo maji to i dalsi hry, uvedl jsem SMT pac jinak to je dost huste soubojema osazena hra, a ta moznost vykecat to tam je.
@Isair (06.10.2018 22:13): Tak plno nebojovych skillu mel treba Daggerfall, postupne je zacli orezavat az tam zbyl jen zaklad. Kdyz se to po ruznu kombinuje je to ok, a treba nejaka hokus pokus hra zalozena na tomhle by se snesla.
Umis si predstavit ze by vysla treba nova Dragon Age a nebyli tam souboje? To by bylo revu:)
V Numeneře jsem za celou hru absolvoval deset soubojů. Ta možnost tu tedy je. Mně to přišlo jako zajímavá alternativa. Jakkoliv bych zase nebyl rád, aby se stala dominantní. :)
@Charllize (06.10.2018 22:08): Ono by se nutně nemuselo jednat o fantasy klasického střihu se souboji s draky :).

"Ve hrach pohybovali jakesi etericke bytosti s obrovskym oparem mlhy kolem hlavy a vysvaly myslenky z nepratel aby mohli levelovat"

Hele, tohle by nemusel být vůbec špatný nápad, to by se jistě dalo nějak sofistikovaně gameplayově využít :).

Tak jako tak bych třebas moc rád viděl nějaké originální, třebas i jak ty říkáš "the sims" like civilní RPG (třebas něco jako Always Sometimes Monsters, ale RPG a více propracovanější). Stejně tak to ale může být něco jako Planescape, kde to fungovalo fajn (a souboje v něm v posledku být vůbec nemusely).

Taky se mi líbilo využití nebojových skillů v takovém Quest for Glory (Climbing, Honor, Throwing atd.)- i mimo dialogy i mimo souboje... moc fajn.

Neříkám přeci, že to musí být standard, ale rád bych nějaké originálnější RPG, které se nehrne mainstreamovou cestou "zvyšuji jen expíky a dmg u postavy, abych přežil v soubojích" někdy viděl.
@Isair (06.10.2018 21:47): Ja moc ne, pripominalo by mi to Sims, kde mas tyhle socialni staty taky. Navic by to dost omezovalo zanr jako takovy, nevim jaky socialni skill bys pouzil treba na draka aby te nechal na pokoji. Za chvili by se ve hrach pohybovali jakesi etericke bytosti s obrovskym oparem mlhy kolem hlavy a vysavaly myslenky z nepratel aby mohli levelovat aby v nadchazejicim souboji s bossem, uber zlou eterickou mlhou ktera pojmula myslenky celeho vesmiru, ve slovni potycce se skill check systemem zvitezily. Kdepak, nebrat. :)

Jasne ze by to slo, ale pro me by to pak ztratilo smysl hrat.
@Fingon (06.10.2018 21:19): @Charllize (06.10.2018 21:28): Nejsem kategoricky proti soubojům, pokud jsou dobré. Ale je pravda, že některé hry by si to zasloužily (tímto zdravím FF sérii, kde bych přinejmenším ocenil rychlejší úprk či itemy na snížení četnosti soubojů, které jsem prostě ani v tom FF 6 nenašel, jak jsme se o tom tehdá bavili).

Tak či tak si dokáži představit RPG úplně bez soubojů, kde však onen vývoj postavy a tudíž ony RP prvky jsou směřovány čistě na dialogy, které jsou statistikami ovlivňovány (Přesvědčení, Reputace, Charisma, Moudrost, ale i ta Síla by se klidně dala v dialozích slušně využít, nehledě na hafo dalších nebojových statistik- akrobacie atd.).

Jasne to je to pravy rpg, bez souboju..ja budu radsi nasledovat Ringa, pac to je marnost nad marnost.
@mazar1234 (06.10.2018 19:13): Ty klávesové zkratky tuším nebyly vypsány ani v manuálu, pročež jsem o nich nevěděl a tuším, že jsi mi o nich psal až ty nějakou dobu po dohrání (tím, že jsem si je sám nevyzkoušel, jsem na to tudíž zapomněl a nebral to v potaz).
Každopádně se omluvuji, pokud je tomu tak, jak říkáš :). Co si vzpomínám, Arx Fatalis (který z Ultimy přímo vychází) na tom byl se zkratkami obdobně (bez nich strašně krkolomné, s nimi pohodička).
Gringo a Jeb (nebo Jób? :-p) před lety proběhla aféra s designerkou Dragon Age 1,2,která komentovala "skip story" dialogovy mod v novějších hrách od Bioware tím, že by si přála podobnou možnost v podobě módu "skip battle." popravdě bych si to u některých her přál taky. Co o tom soudite vy?
@Jab (06.10.2018 20:50): Tak reaguju na prispevek co vidim ze jsi napsal, ale to jestli to ctes nebo ne, je jaksi jedno, co ja vim jestli me mas nebo nemas bloklyho. Taky nevim kdy si pindis hondoura, zejo, nejsem ded vseved. Samo kdyby to byla diskuze pro dve osoby, byl bych blazen, ale takhle, kdyz to cte plno dalsich lidi.

To jestli si me mas blokovat zalezi na tom co mas v umyslu, jestli me chces zase srat tak blokuj, jestli ne, nechej tak.
Stejne to je bezpredmetna hovadina, jak jsem psal, co ja vim co delas nebo nedelas.
@Charllize (06.10.2018 20:32): Teď mám nahozený ten nový browser Vivaldi, v něm jsem tě do adblock plus filtrů znovu nepřidával. Často jsem si ale všímal, že si na mě reagoval. Těší mě, že se ti stejská. ♥ :) Což i prokazují tyhle tvé konfliktní výpovědi, jak se ti ulevilo, jak mi dál posíláš reakce a pak jak jsem ti to neměl dělat takhle tě blokovat! Je to jak od osmnáctiletého chlapce, s nímž se rozešla holka. :)

Pošli mi tedy sím jasný signál, zda tě mám hodit opětovně do adblocku v novém prohlížeči. Děkuji předem. ;)

@Ringo (06.10.2018 20:39): Ty sáhodlouhé diskuze zrovna tobě zase začnou chybět. Možná mi i opětovně na DH "nabídneš přátelství". :)
@SilentWolf (06.10.2018 20:31): ja teda ne. Mozna jsem rekl at si me klidne blokne nebo tak neco. Ale ze bych ho zadal aby si me zablokoval? A i kdyby jo, stejne to je curakovina na druhou, to jako az reknu Jabe skoc z mostu tak skoci? Udelal to jen proto aby na to casto mohl poukazovat, tedy mu to velmi vyhovovalo. Zejo, co ja s tim co Jab udela. Je mi to u zadku, ja na nej normalne obcas reaguju, to ze to nevidi je jeho problem, neni tu jedinej kdo to cte.
permanentne ty vysira na lidi co maji vetsi herni zkusenost nez on, lidi co maji vetsi rozhled a prehled. Dusi je tema svojima inkvizitorskejma vyslechama az do zemdleni. Dneska padnul za obet Ringo, kdo priste ?
@Ringo (06.10.2018 19:46): mam s mistrem Jabem podobnou zkusenost, vlastne uplne stejnou jako ty. A nejsme sami.
Nastesti si on bloknul me, tvrdi ze na mou zadost, nic o tom nevim, ale kazdopadne se tu hned lepe dycha.
@Richmond (06.10.2018 19:42): Jo, teď jsem si vzpomněl, že jsem to hrál v taky vlastně ve scrollovacím režimu, že to tam SSI dali pro fandy krokování a ta kombinace nebyla technicky dobře udělaná. Takže jo, tady to bylo přesně opačně. Ale ne ani tak proto, že by se prokázal krokovací systém jako nepoužitelný, jako proto, že primárně byla hra stavěna na scrolling a při přepnutí na kroky u této konkrétní hry ten systém nefungoval. Takže to jsem se v tom zápalu diskuse tam v tomto případě spletl.
@Ringo (06.10.2018 19:46): Adblock Plus funguje dobře. V nastavení do můj seznam filtrů zadej

databaze-her.cz##.post.user-Jab

Imho si nemohl lépe odhalit, co seš zač, než právě tímhle postem.

@Richmond (06.10.2018 19:48): Chválil jsem tam i Albion. Ale logika toho příspěvku byla v hledání předchůdce moderních RPG. Ne v jejich odsuzování. :/
@Jab (06.10.2018 19:43): Samozřejmě, to je přece tvůj trademark - "dungeony musí zemřít". V tomto kontextu mi ta tvoje snaha napasovat slovo dungon do jakékoliv implikace tak, aby se ukázalo, že to je lobotomie a že akorát ten BaK vlastně jedinej schůdnej. přijde jako čiré zoufalství. Možná se mýlím, a není to zouafalé, ale zatím mi to tak přijde.
@Jab (06.10.2018 19:33): Hele Jabe, tohle je moje poslední reakce na tebe a to navždy. Když jsem se tu zaregistroval ne až tak dávno, byť jsem DH sledoval, ale k registraci jsem dosud neviděl důvod, měl jsem za sebou docela bohatou diskusní zkušenost na MAGEO někdy od roku 1999, po té jsem nějakou dobu působil na RPGhry.cz jako diskutér a řekněme amatérský recenzent, napsal jsem toho opravdu dost. Dle preferencí her, žánrů atd. jsem byl prostě nějakým způsobem vyprofilovaný hráč preferující určité styly, jiné styly odmítající. Tak, jako naprosto každý jiný, já jsem si zakritizoval akční hry, jiný si zakritizoval ty tahové. Jednoduché. Jedni plivali, že jsem staromilec a nostalgik a takový jsou všichni milovníci starých her, já jsem jim to s radostí vrátil tím, že jako hrami nepolíbení prostě holdují aktuálnímu trhu. Prostě akce vyvolává reakci. Zde jsem nenapsal nic nekorektního, nikoho jsem nenazýval blby ani nikoho nedehonestoval, kdo si diskusi přečetl ví to a ty to taky dobře víš, proto potřebuješ jako STBák, či gestapák, vyber si, vytahovat a vysťárávat mimo kontext, co kde v nějaké řevnivé atmosféře padlo před deseti nebo více léty.

A na rovinu, když padly RPGhry.cz, byl jsem nějakou dobu ještě s Davesadem v kontaktu přes jeho profil na Google, občas jsme prohodili pár slov a měli jsme k sobě v pohodě virtuální přístup. Takže ty rozeštvávačky ,které tady děláš ty jsou vrcholem nechutnosti. Teď tu máš bandu příznivců, ale kdybych měl stejně sviňský přístup jako ty, tak bych ti tady mohl udělat seznam tvých "hříchů", které jsou o tobě známy od tvých nepříznivců, kteří už se dávno rozhodli na tebe nereagovat a do diskusí se nezapojovat.

Po konci RPGher jsem sledoval různé weby, trochu aktivnější jsem byl na vynikajících oldgames.sk, ale nazval bych to svým několik let odklizením z herní virtuální sféry, jednak z časových důvodů, rodina, děti atd. a raději jsem volné chvilky věnoval hrám než nekonečnými diskusemi. POak mi do oka tady před nedávnem padla jedna zajímavá diskuse, do které jsem se chtěl zapojit, tak jsem se zaregistroval. Považuji to za velkou chybu, že jsem tak učinil a taky jsi byl mezi prvními, který mě v diskusi přivítal velice jízlivě a od té doby prostě do mě jedeš, kdykoliv se tu s někým začnu bavit a ještě abys naznačil, že to je tvé území a území tvých věrných, tak jsi mě nazval zdejší naplaveninou. To píšeš ty, kterého se jak malého dítěte dotkne jakákoliv invektiva a začneš pak plakat druhým na ramínko, jak se chovám neúctivě a dokazovat, jak jsem to dělal vždy. Mohlo by mi to svým způsobem lichotit ten tvůj zájem o mou osobu, ale jelikož to začínám shledávat za velmi obtěžující, tak si na tebe dávám absoilutní ignore. Nevím, jestli tady jde dát totální blokace, zatím jsem se tím tady nezabýval, ale pokud ano, tak jdeš do bloku, protože ty tvé úchylné obsese už nehodlám dále číst.
@Richmond (06.10.2018 19:39): Aha, já že to byla úplně první reakce na ten link a tys psal o zoufalci, který to přitáhl, zatímco ty ses předtím snažil dungeonům vyhnout. Tak ještě jednou ode mne to byla první a logická reakce na ten link, tys nic v reakci předtím nepsal a zoufalce sis měl odpustit. Tak si to srovnej a pak se rozhodni, zda máš za stávající situace právo někoho kritizovat za úmyslně vadné interpretace. ;)
@Ringo (06.10.2018 14:32): Tady si dovolím s Tebou nesouhlasit. Oba první Ravenlofti se v krokovém režimu nehrály dobře. Souboje pak byly dost neukočírovatelné. Ony i ty puzzly tam vlastně specikálně pro krokový pohyb nebyly (pokud si vzpomínám).
@Jab (06.10.2018 19:26): Mně je úplně šumák, proč jsi sem dungeony zatáhnul (ty je zatahuješ koneckonců, kde to jde). Na fakt, že jsi to byl jako první ty, to nemá absolutně vliv. Teď, když jsi ty sám přiznal, že jsi to byl Ty doufám, že s něčím podobným přijde i kazatel a moralista @Nikdykde...
@Ringo (06.10.2018 19:31): Naraž si na hlavu celofánovou čepičku (a projeď si ty účastníky, abys zjistil, že na Sigilu bylo jen pár a byly tam z většiny jen málo aktivní). Kontext jsem poskytl, odpovědně jsem uvedl odkaz na diskuze. Úplně stejně, jako se chováš dnes, ses choval i tehdy. Já se z toho nezblázním. Vlastně mi to nevadí (viz Red).
Tak číst tady přepastnuté přes deset let staré příspěvky, které byly napsány v určité diskusi v určitém kontextu a za určité atmosféry, aby dotyčný dokázal tu sou pravdu, to mě docela pobavilo. Už tady padly termíny jako islamisti, zemanovci, mluvčí jako Ovčáček a podobně. Já tedy taky použiji jeden. Sigilfašisti. Nějak se tu vyrojili na podporu svého vůdce, možná je dokonce mobilizuje a zve, ať mi to tady jdou nandat, ale mě to neva. A myslím, že je to docela kontraproduktivní. Myslím, že jsem vždy psal slušně a korektně a vyjadřoval své názory. Pokud si je někdo vysvětluje po svém a vytváří stories, jak jsem to asi myslel a vytahuje a vytrhává z kontextu věty a reakce z desítky let starých diskusí, tak to už je na Chocholouška tohle chování. Mimochodem s Dave Sadem jsem měl velmi korektní vztahy, takže pojďme vytrhnout z kontextu nějakou diskusní štenkrovačku, kde mi něco vyčetl, to je opravdu korektní, doslova sluníčkový přístup.
@Richmond (06.10.2018 19:21): A ty to zase účelově manipuluješ. Jab reagoval na článek s údajnou revolucí v RPG, který měla přinést BG. To jsem kritizoval a logicky je hledal v dřívější době. Tedy i mezi dungeony. Napsal jsem, které (resp. které typy) pro mě představují předchozí dobu a vyzdvihl jsem právě BaK, v němž vidím logického předchůdce IE her. Přičemž toto postavení neodpírám ani mým méně oblíbeným dungeonům. Jen je ten BaK moderním RPG podstatně podobnější.

Tvoje argumentace "dungeony přitáhl Jab" je hloupá. Učinil jsem tak naprosto logicky a v souladu s diskuzí. A vyzdvihl jeden z dungeonů jako právě onu hru, která podle mého onen zlom přinesla. Proto jsem ti psal, že ti to vybouchlo do obličeje a upřímně stále mi není jasné, čeho si tím chtěl docílit krom "zmatení" dalších účastníků diskuze.
@Nikdykde (06.10.2018 12:16): Pokud jsem to nebyl já, tak nechápu proč reaguješ na mě a píšeš o mě!?

Dungeony sem přitáhl Jab, tak opět LŽEŠ a účelově lžeš. Abych použil tvoje slova, "Je mi doslova špatně", když vidím jak člověk mladší než já, tu dšští síru a účelové lži" :)
@Isair (06.10.2018 19:00): Sakra co to ma byt za keci, ved si to hral = "třebas zrovna ta Ultima Underworld s hodně zastaralým a zbytečným "klikni na akci a poté na předmět, u sbírání vícero itemů vypiš množství atd." = na to tam boli skratky = zbieranie predmetov, stacilo chvilocku podrzat tlacitko mysi a zobral si predmet, resp. vykonala sa logicka akcia, napr. ked si klikol na dvere pravym tlacitkom a podrzal si tak sa dvere otvorili, kliknutie na sud ti removlo predmety zo sudu, truhla sa otvorila, predmety zo zeme sa pickupli.... taktiez v momente zadavania poctu predmetov ked si klikol (tusim) lavym tak si zobral 1 a ked si klikol pravym tak si zobral vsetky atd..... Podrzat prave tlacitko na postave spustilo dialog atd.... WTF? :-D

@AlieN (06.10.2018 11:54): A co furt kurňa bylo tak špatného na ovládání těch dungů? Slyším to tu už zmiňovat po několikáté. Jasně, byly zde některé hodně krkolomné (třebas zrovna ta Ultima Underworld s hodně zastaralým a zbytečným "klikni na akci a poté na předmět, u sbírání vícero itemů vypiš množství atd."), ale jinač s nimi přeci není žádný velký problém, většina z nich podporovala klasické ovládání na numerické klávesnici, kdy číslo 7 a 9 znamenalo otočení, 4 a 6 strafe. Inventáře mi taky nepřišly nikterak horší jak třebas v pozdějších IE hrách, či dnešních RPG, byť se možná výjimky našly (takový Lands of Lore jej možná neměl úplně ideální, ale zase taková trága to taky není).

Pokud pak máš na mysli samotný pohyb po čtvercích a nutnost strejfování mezi nepřáteli, ok, ale to je spíše věc gameplaye než ovládání a osobně mi nějak extrémně taky real-time klikací souboje v dungeonech nesedly, ale naopak jsem o to více ocenil ty tahové (kterých není v tomhle subžánru vůbec málo).

Co mě nejvíce na těch hodně starých dungeonech štvalo byl humpolácký GUI, který zabíral většinu obrazovky a nechával jen malinké okénko se samotným děním. O to více jsem ocenil dungeony jako Albion či Brány Skeldalu, které naopak byly téměř bez GUI (v 3D oblastech) či jej měly poměrně inteligentně řešený (a takových taky v posledku nebylo málo, byť spíše se jednalo tak o ty cca z roku 95+, které už prošly určitým vývojem).
Já bych mu právě chtěl poděkovat, svými polarizujícími názory sem přilákal řadu lidí, které jsem už delší dobu neviděl a baví mě to číst. Bez něj by tady byla nuda:)
@Ringo (06.10.2018 14:45): Brachu, běž ven, je krásně. ;)

Btw jen jsem si vzpomněl z diskuze na rpg hrách:

Od Ringa ke mně: Ale ty zrejme proste budes takovy ten typicky hejsek novodoby hrac, - ty vole parim BG, ty vole parim RPG hru, waw, zvladam to, ty vole a ta grafika....

Z http://www.rpghry.cz/game.php?id=367 (dát to vedle sebe s diskuzí tady, tak skoro nenajdete rozdíl ;))

A skvělá reakce tamního admina davesade na Ringa:

Začínám mít strach cokoliv kdekoliv napsat na RPGhry. Ať napíšu cokoli, vždycky přiběhne "bot Ringo a jeho generátor příspěvků" typu "když to není na tahy, tak je to na hovno", "neznáte Dark Sun vy nuly", "akční hry jako Zaklínač nehraju", "když při hraní netrpíte zastaralým interfacem, tak se tomu nedá říkat ani hraní" a podobně. Dobrovolně se pasuješ do elity "RPG národa", pohrdáš naprosto všemi, urážíš staré mladé prostě všechny. Už jenom tvoje "prichazim o poradnou rezbu popripade stealth akci a akcni hry, to ja fakt nemusim" je docela síla na kafe.

Z http://www.rpghry.cz/game.php?id=81

To byly časy... Wait, je to tu zase! :D
@Nikdykde (06.10.2018 12:16): Nelži, s diskusí o dungeonech jsem tu nezačal, já jsem tady prvně zmiňoval Dark Sun a o blbých jsem tu taky nezačal psát, to jste mi tu začali podsouvat vy, já jsem psal úplně něco jiného, buď neumíš číst a nebo tady schválně vytváříte nesmyslné konstrukrty o tom, co jsem jak myslel. Lhaní je příznačné koukám pro tu určitou skvadru tady. Je vidět, jak jsi celou diskusi četl, víš houby o čem jsme se bavili, ale hned přispěcháš s analýzou, s jakou motivací tady diskutuji já a s jakou tvůj zbožštělý souputník. Jestli něco nemám rád, tak lži. A těch tady teda padlo vrchovatě. Nechutné.
@AlieN (06.10.2018 11:54): Might and Magic X, Grimrock 1, 2 a pak nějaké ty japonské. Vychází jich asi tolik, kolik vychází RPG, které mě zaujaly. Takže asi tak. Ty si to považuj za naivitu, realita je taková, že si tenhle žánr nenašel tak masovou popularitu jako Diablo styl a tak se přestalo vyplácet takové hry tvořit. S krokováním coby tvou představou technologických nedostatků to opravdu nemá nic společného. V těch hrách jde prostě o lehce puzzloidní gameplay, kdy na každém tom čtverci se mohlo něco nacházet a tvým úkolem bylo prozkoumat každou zeď, mnohde byla zapuzzlovaná podlaha a bylo třeba ji projít po přesně vymezených čtvercích, nášlapné plošiny, propadla atd. . Což ve scrollovacím dungeonu prakticky již nelze takto podrobně zkoumat a s tím přicházela i ta forma zjednodušování, kdy některé formy puzzlů v těch scrollovacích dungeonech prostě zmizela, protože nebyla praktikovatelná. Třeba v Ravenloft sérii bylo možno zapnout oba režimy, scrollovací i krokovací a ten krokovací se přes to prostě hrál lépe.

Takže jestli je něco naivní, tak to, že lidi přestanou hrát napočítači šachy, protože tehdy počítače asi byly technicky schopny vyobrazit jen šachovnici s figurkami a na složitější hru neměly kapacitu a proč by takovou jednoduchost dnes někdo hrál, když si může zahrát nějakou tu logickou komplexní hru v 3D prostoru. to jen takové přirovnání.

A zase nepodsouvej. Jaké mé DnD hry a o jakém čistě pobíjení potvor v chodbách to mluvíš? Hrál jsi někdfy nějaký dungeon vůbec? Protože bys jinak nepsal takové výmysly. A DnD mimochodem není zrovna má modla, považuji ten systém za hodně omezený, překonaný např. rpg vývojem postav ve Wizardry VI a VII. Víš, ony ty dungeony nebyly jen o rubání potvor, jak je tady u některých v představách zakotveno a proto tu pak o nich píší takové hovadiny.
@Vurhor (06.10.2018 13:31): Pokud už má tvoje Jaheira kouzla šesté úrovně (téměř určitě nemáš), tak na ní platí Harm (sníží životy na jeden). I tak to ale bude metoda pokus smrt, neb má vysoké resistence. Ne až tak vysoké rezistence má tuším na oheň či chlad (teď si nejsem jist - jedno z toho). Imoen má firebally. Jaheira tam má na páté flame strike. Na jed a kyselinu nemá resistence vůbec. To je tam vícero kouzel. Už je to více než deset let, co jsem s Tactics hrál. Raději si ty slabosti Fallen Deva najdi přes Shadow Keeper a pak dej dohromady taktiku pomocí kouzel.
@Jab (06.10.2018 12:42): Jakožto hrdý veterán se trochu stydím zeptat, ale jak jste vůbec byli schopní ty Tactics zvládnout? Já se max dostal do Irenicovo knihovny, kde byla tuším Padlá deva a ještě pár dalších šíleností, které jsem neměl šanci udolat.
@CeBrk (06.10.2018 11:14): Hej, tactics a tak tenkrát jely. Ale teď už to hraji bez nich. Mistrem powergamingu tam byl Velehal a 7c to také hodně jel. Pomyslné smeknutí mi stačí, dovedu si jej vizualizovat. :)