Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Always Sometimes Monsters

21.05.2014
28.05.2015
10.10.2017
08.04.2021
kompatibilní
64
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Na enginu RPG Maker dosud vzniklo několik renomovaných her. Software je velmi oblíbený zejména u nezávislých her a na freeware scéně. Proto není divu, že studio Vagabond Dog vsadilo na toto lety osvědčené schéma.

Vývojáři vybudovali herní svět, v němž jsme pány svého vlastního osudu. Každý hráč si volí svého vlastního hrdinu, své jméno a vhodného partnera/rku pro život. Always Sometimes Monsters je otevřené všem lidem bez rozdílu (rasy, pohlaví, náboženského vyznání, sex. orientace). Počátek dějství má vždy stejný vzorec. Jsme krůček od toho, stát se úspěšným a uznávaným spisovatelem, aniž bychom byli nuceni využívat konexí. Jak už to tak bývá, sudičky nám zrovna dvakrát nepřály. Literátní sen se rozplynul, ocitáme se švorc, životní partner nás odkopnul a chystá si říct své „ano“ někomu jinému. Už po několikáté jsme pozadu s placením nájmu, domácímu dnes došla trpělivost.

Smyslem celé této záležitosti je postavit se znovu na vlastní nohy a pokusit se dát do pořádku jednotlivé sektory svého života. A jelikož je vyprávění vystavěno na větvících se liniích, autoři dávají hráči volnost si postupně utvářet svou vlastní unikátní cestu pokusů a omylů, které jej mají v důsledku odlišit od masy ostatních adeptů. Volby činíme buď v dialozích nebo v situacích. Trochu nezvykle titul obsahuje mini survival prvek; potřebu spát, jíst, pít (supermarket, popelnice). Nepřehlédnutelný prvek jsou také peníze a režim obchodu (prodej, nákup). Obstarat si finance jde mnoha způsoby, př. krádež, splnění questu či minihry. Ve hře se střídá den i noc, s nimiž je spjatý i systém NPC.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Není to taková šíleně ubíjející nuda jako To the Moon a mojí pozornost to dokázalo udržet po celou dobu hraní a to i přes zjevné nedostatky jako je třeba naprosto, ale naprosto absurdní příběh, který tak nějak počítá s tím, že hlavní postava si při cestě z východního na západní pobřeží US nekoupí letenku (která se dá v reálu sehnat za zhruba $150), ale místo toho se 30 dnů plahočí po zemi autobusem, kdy 1/4 cesty stojí přes $500 a to ještě musíte mít štěstí, že vám v cestě nebrání nějaká stávka či nedojde barva v tiskárně na lístky (wtf). Plus ten začátek, kdy jedna z důležitých postav vyběhne na dva mafiány a přes 10 hodin jim v dešti retrospektivně příběh vypráví... pff

Každopádně je fajn, že hra je nejenom tak akorát dlouhá, ale i slušně "široká" - vaše rozhodnutí se berou v potaz a poslední pětina hry se podle nich může značně lišit. Autoři se snažili hru osvěžit různými minihrami, ale jejich kvalita je ve všech případech dost hrozná (sbírání marihuany bylo každopádně vtipné). Mechanismus hladu je úplný bullshit - jeden den jsem se přežral a zvedl si ukazatel na maximum, druhý den jsem si nekoupil nic, ukazatel spadl na dno a hra mě nutila koupit si před spaním další jídlo. Když jsem odmítl, zemřel jsem ve spánku hladem :D Byla by to docela sranda, kdybych nemusel opakovat půl hodiny hraní.

Celkově je to příjemná příběhová hra, která se slušně hraje, ale musíte u ní vypnout mozek a moc nepřemýšlet nad logikou toho, co děláte. A ten název pořád nechápu.
+8