@Ross (04.09.2024 11:42): U Caesara je hlavní náplní budování, u AoM je to boj. :-D
Strategie
Možná blbý dotaz ale asi mám v tom zmatky. U hry Age of Mythology: Retold jsme řešili zda je to budovatelská nebo real-time strategie. Retold je tedy RTS.
Caesar IV je na DH značeno jako budovatelská strategie a přitom jde v principu o stejnou hru. Tedy správa osady a boje. Není to taky tím pádem RTS?
Caesar IV je na DH značeno jako budovatelská strategie a přitom jde v principu o stejnou hru. Tedy správa osady a boje. Není to taky tím pádem RTS?
@Richmond (27.08.2024 19:30): Mám tu posloupnost podobně, souzním v tomto s Arnoldem Rimmerem :) :)
...generálové nerozbíjejí židle o něčí hlavy. Nevezmou láhev od ginisu, nevrazí ti ji do obličeje se slovy: „Zašij si to, Jimmy.“ Generálové , co mají bílý stan na kopci, popíjejí Sancerre a řídí bitvu. Ti jsou úctyhodní.
...generálové nerozbíjejí židle o něčí hlavy. Nevezmou láhev od ginisu, nevrazí ti ji do obličeje se slovy: „Zašij si to, Jimmy.“ Generálové , co mají bílý stan na kopci, popíjejí Sancerre a řídí bitvu. Ti jsou úctyhodní.
Wow! Do série Combat Mission se pořád chystám, ale asi si ještě počkám, co s tím Slitherine udělají. Paradoxně ač v deskovkách mám pořadí oblíbenosti operační->strategické->taktické hry, tak na komplu taktické můžu! :)
@Gordon (15.06.2024 16:02): Též ne. Mám rád, když má hra jasný konec, ale z bundlu nebo za nějaké drobné ve větší slevě to klidně zkusím.
@Gordon (15.06.2024 15:41): Tiny Glade vypadá dobře. Zkoušel si demo? Já tedy zatím ne ale nejspíš to zkusím.
@Fritol (15.06.2024 15:59): Mě osobně třeba moc nelaká vidina utracení pěnez za něco, v čem se pár minut vyblbnu a pak to navždy zapomenu. Kdyby tyhle hry měli nějakej mod, aby byly třeba na ploše... To by byla jiná.
Ale jsou hezký a sympatický.
Ale jsou hezký a sympatický.
@Gordon (15.06.2024 15:41): Oboje mám ve wishlistu. Zda mě baví netuším, já ten žánr moc nehraju, celkově budovatelské strategie. Občas si něco zahraju, strávím u toho strašně moc času a pak už to radši nikdy nezapnu. Ale ve většině strategiích, i v klasických RTS mám raději volnou hru než kampaně, takže bezcílné stavění zní dobře. V Banished mě to třeba bavilo před lety, ale dnes bych to asi nehrál už, příliš velký důraz na ten survival vesnice tam.
@Fritol (15.06.2024 15:35): Pak je tu také Tiny Glade, pokud tě tenhle podžánr procedurálních budovatelek bez cíle baví. A samozřejmě Townscaper
@Gordon (15.06.2024 14:52): Vypadá dobře, díky za tip
Další chill-builder: odkaz
Zajímavý teaser na Civ 7: dokaz
@Fritol (30.05.2024 19:32): A škoda Golemu, že už ho nikdo nezprovoznil. Pro příznivce tvrdší hudby tam moc vyžití není, nepočítám Mor cafe, já musel za zábavou jinde dycky...
@AlieN (01.06.2024 19:52): SSSR vybudoval východní směr Zlína. Tam jsou typické sovětské paneláky a navíc panelák jako takový se ve Zlíně narodil. Ehm v Gottwaldově. Většina typového označení paneláků je příklad G40 (Gottwaldov a počet bytů), později to bylo třeba G55 a další, které místo bytů označovaly rok výroby. A většinu panelových domů typu G najdeme po celém Československu. Ani nevím, jestli byly i jinak značené, než tím G.
Takže tvrzení o tom, že komunismus ve Zlíně nic nedělal je hodně mimo mísu. Když se právě ve Zlíně narodily paneláky, které byly součástí každého města v ČSR.
Takže tvrzení o tom, že komunismus ve Zlíně nic nedělal je hodně mimo mísu. Když se právě ve Zlíně narodily paneláky, které byly součástí každého města v ČSR.
@AlieN (01.06.2024 19:52): Tan ono konkrétně ta železnice je ve Zlíně zbytečná. Je jasné, že trať dál na východ už se nikdy nedostaví. Baťa to nestihl a komunisti neměli zájem. A teď už to nikdo dělat nebude, koridory vedou jinudy. Jediné smysluplné napojení je tak v Otrokovicích, které leží na koridoru. Cesta na Zlín a případně dál na Vizovice bude už vždycky jen "odstavná vlečka"...
Jinak hodnota architektury Zlína právě stojí na těch dvacátých/třicátých letech. Díky tomu je Zlín unikátní a ano, svým způsobem je z toho skanzen, o který má smysl pečovat. Problém je v tom, že ani to pečování se pořádně nedaří a hlavně nejsou žádné další investice, které by to posunuly jinam. Mnohde se nedaří udržovat při životě ani současné budovy. Problém je v tom, že se neobjevil nikdo z politiků (respektive nedostal se k moci), kdy by měl zájem o skutečný rozvoj města a ne jen hrabat do kapsy (ať už vlastní nebo někoho jiného)...
Jinak hodnota architektury Zlína právě stojí na těch dvacátých/třicátých letech. Díky tomu je Zlín unikátní a ano, svým způsobem je z toho skanzen, o který má smysl pečovat. Problém je v tom, že ani to pečování se pořádně nedaří a hlavně nejsou žádné další investice, které by to posunuly jinam. Mnohde se nedaří udržovat při životě ani současné budovy. Problém je v tom, že se neobjevil nikdo z politiků (respektive nedostal se k moci), kdy by měl zájem o skutečný rozvoj města a ne jen hrabat do kapsy (ať už vlastní nebo někoho jiného)...
@Fritol (30.05.2024 15:04): Budovatelská strategie ze Zlína 20. let je super nápad - ale přesně taky ukazuje na to co je největší problém Zlína současného - že se v něm od těch Baťových dob nevybudovalo skoro vůbec nic. To město nemá pořádnou historii a pak celý komunismus zoufale stagnovalo, proto pořád zůstává "vesnicí".
A rozhodně, vlakové nádraží a hlavně vlakové napojení na zbytek republiky a pak dál na východ je zoufalé a vždycky to byla obrovská brzda jeho rozvoje, věčná škoda že tu trať na Slovensko se Baťovi nepodařilo dokončit podle plánu.
Trochu se ten projekt hýbe, ale pomalu, a to samé platí o nádraží a modernizaci tratě na Otrokovice (která by konečně měla být dvoukolejná, takže konečně už ne tak hozně nahovno že ji v praktičnosti překonává i ten trolejbus)
A rozhodně, vlakové nádraží a hlavně vlakové napojení na zbytek republiky a pak dál na východ je zoufalé a vždycky to byla obrovská brzda jeho rozvoje, věčná škoda že tu trať na Slovensko se Baťovi nepodařilo dokončit podle plánu.
Trochu se ten projekt hýbe, ale pomalu, a to samé platí o nádraží a modernizaci tratě na Otrokovice (která by konečně měla být dvoukolejná, takže konečně už ne tak hozně nahovno že ji v praktičnosti překonává i ten trolejbus)
Polylithic je první hrou tvůrců, kteří makají na hře o Zlínu. A nevypadá to vůbec špatně. Dokonce se hodí do letošní Herní výzvy (pravěk).
@Fritol (30.05.2024 09:04): Že by zase po dlouhé době budovatelská strategie, do které se pustím? ;-)
@Ross (30.05.2024 19:08): Vlaky směr Praha tam stojí velmi často, jezdíval jsem s nimi dřív několikrát do měsíce. Do Otrokovic je to rychlejší vlakem než trolejbusem o pár minut, jen mi vadil ten přestup vždycky. :D Je teda fajn, že ten motorák do Zlína alespoň čeká vždycky na ty spoje a navazuje to okamžitě, tak se člověk tolik nezdrží, ale stejně…
Jinak souhlas, 21. budova je super. :) hezká je i Baťova vila a její okolí. A vůbec nejraději mám Gahurův Prospekt a nově opravený obchodní dům se svým černobílým stylem názvů obchodů, takže nevytváří vizuální smog. To se by měli inspirovat všude. Jen škoda velkého kina, že s nim nikdo nic nedělá tolik let už.
Jinak souhlas, 21. budova je super. :) hezká je i Baťova vila a její okolí. A vůbec nejraději mám Gahurův Prospekt a nově opravený obchodní dům se svým černobílým stylem názvů obchodů, takže nevytváří vizuální smog. To se by měli inspirovat všude. Jen škoda velkého kina, že s nim nikdo nic nedělá tolik let už.
@Fritol (30.05.2024 15:04): souhlasím, Zlín je skvělý. Mám rád ten mrakodrap, o kterém jsem psal. Hlavně jsou v něm dva české unikáty. Baťova pojízdná kancelář ve výtahové šachtě. A druhý unikát je nejdelší/nejvyšší paternoster, čili oběžný výtah. Obojí jsou boží záležitosti a jako bonus je na vrcholu mrakodrapu skvělý výhled na město a fajn kavárna.
MHD je díky trolejbusům ekologické a Zlínské nádraží je i zbytečné. Ze Zlína se člověk dostane rychleji trolejbusem až do Otrokovic a ty leží na vlakovém koridoru, kde jezdí vlaky mezi Polskem a Rakouskem a většina z nich stojí v Otrokovicích. I nějaké vlaky směr Praha tam tuším stojí, takže luxus.
MHD je díky trolejbusům ekologické a Zlínské nádraží je i zbytečné. Ze Zlína se člověk dostane rychleji trolejbusem až do Otrokovic a ty leží na vlakovém koridoru, kde jezdí vlaky mezi Polskem a Rakouskem a většina z nich stojí v Otrokovicích. I nějaké vlaky směr Praha tam tuším stojí, takže luxus.
@rikuhahl (30.05.2024 15:10): Problém Zlínu je, že jeho nejhnusnější část je zároveň ta nejfrekventovanější, takže když člověk vystoupí na vlakovém nebo autobusovém nádraží, tak je jak kdyby se vrátil do socíku. :D
Do baťova areálu Svitu nebo do obytných čtvrti s ikonickými půldomky se člověk při běžné kulturní/sportovní návštěvě nedostane.
Do baťova areálu Svitu nebo do obytných čtvrti s ikonickými půldomky se člověk při běžné kulturní/sportovní návštěvě nedostane.
@Fritol (30.05.2024 15:04): +1, u mě je to způsobený tím, že jsem tam byl asi jenom 2x v životě a to naposled někdy v roce 2006, tehdy mě město nijak nezaujalo, ale to během jednodenní návštěvy asi úplně nezvládneš. Mám rád města, která jsou pěkná a kam se obrok dostanu. Takže jo, dám Zlínu šanci i díky týhle diskuzi ;)
@Jab (30.05.2024 12:56): Nikdy jsem nepochopil kde se bere ten hate na Zlín. Chodil jsem tam na střední, následně jsem tam i 7 let pracoval a přes dva roky bydlel a nechápu co lidem vadí.
Úplně perfektní malé město kde je všechno na dosah, výborné MHD, ale všude jde dojit rychle pěšky. A tím, že je to krajské město, tak je tam všechno co potřebuješ… Navíc jedno z nejkrásnějších měst v ČR co se architektury i přírody týče, o pěkném zámku a nejhezčí Zoo v republice ani nemluvě.
Vzdycky vidím ty kecy na fb které se furt dokola točí kolem toho, že je to přerostlá vesnice, přičemž lidi asi nechápou, že ne každý chce žít v přelidněné Praze. Případně se argumenty točí kolem hokeje a fotbalu, což normální lidi vůbec nezajímá.
Já měl vždycky problém jenom s vlakovými spoji a tamním nádražím, jinak je to super město a na city builder hru se z česka hodí zdaleka nejvíc svým unikátním stylem. :)
Úplně perfektní malé město kde je všechno na dosah, výborné MHD, ale všude jde dojit rychle pěšky. A tím, že je to krajské město, tak je tam všechno co potřebuješ… Navíc jedno z nejkrásnějších měst v ČR co se architektury i přírody týče, o pěkném zámku a nejhezčí Zoo v republice ani nemluvě.
Vzdycky vidím ty kecy na fb které se furt dokola točí kolem toho, že je to přerostlá vesnice, přičemž lidi asi nechápou, že ne každý chce žít v přelidněné Praze. Případně se argumenty točí kolem hokeje a fotbalu, což normální lidi vůbec nezajímá.
Já měl vždycky problém jenom s vlakovými spoji a tamním nádražím, jinak je to super město a na city builder hru se z česka hodí zdaleka nejvíc svým unikátním stylem. :)
@Fritol (30.05.2024 09:04): doufám, že hra bude plná obuvi a že tam uvidíme i trolejbusy nebo zlínský mrakodrap č. 21. To by bylo žrádlo.
Tak jestli tam bude i obrácená kampaň, že Got... Zlín bouráš.
@rikuhahl (30.05.2024 11:07): Je to v plánu - ten rok, co to vyjde, bude kategorie: "Dohraj hru, ve které stavíš město Zlín".
@rikuhahl (30.05.2024 10:56): Zlín má alespoň svůj unikátní ráz, který jinde v republice nenajdeš, takže proč ne. :)
@Strady (30.05.2024 10:59): @Memphis (30.05.2024 11:01): Jej, to jsem si zas naběh :D nakonec to bude dost možná “povinná” hra pro DH lidi :) Chtělo by to jí nějak propašovat do výzvy.
@rikuhahl (30.05.2024 10:56): Tomu nevěřím, každý by chtěl stavět především Zlín. :)
@rikuhahl (30.05.2024 10:56): Já jako Pražák, jsem chtěl vždy stavět Zlín :D
@Fritol (30.05.2024 09:04): Vypadá to hodně dobře. Ale teda stavěl bych radši plno jinejch měst než Zlín :)
Tak kdo se těší až si postaví Zlín?
https://www.notebookcheck.net/Strategy-g ... counts.840658.0.html
Hrajte ty strategie! Je to po RPG nejlepší žánr. :)
Hrajte ty strategie! Je to po RPG nejlepší žánr. :)
@sledge (14.05.2024 08:12): Vyzkouseno, ve WL jsem to mel, ale zajem teda znacne opadl. Prijde mi to jakesi ploche, budovy nerozeznatelne. Chtel jsem jezdit po silnicich, nez jsem zjistil, ze to jsou hory :)
Shrot má demo :) https://store.steampowered.com/app/2630920/Shrot/
@Fritol (09.04.2024 18:57): Díky moc za info. Hned mi to skočilo tak do TOP5 letoška :) A i podle videa to vypadá na slušnej kousek.
63 Days by mohlo zajímat místní Commandos fandy.
Flint - Treasure of Oblivion by mohla být fajn pirátská tahovka. Akorát mi přijde, že v tom grafickém stylu moc splývají postavy s prostředím.
@Fritol (22.03.2024 06:54): To je dobrý a možná si to někdo stihne dát do třetí kategorie letošní výzvy, jestli to nevyjde na konci prosince :)
Worshippers of Cthulhu vypadá jako fajn nápad na budovatelskou strategii.
Microsoft dělá všem fanouškům RTS na Xbox konzoli radost! Po Age of Emipres 2 a 4 vyjde Age of Mythology v letošním roce. A navíc hry je možné hrát s k+m. Což mě překvapilo u AOE2, protože ten má skvěle vyřešené ovládání na gamepadu na rozdíl od C&C her níže.
Kdyby tak ještě někdo předělal sérii C&C na Xbox opět s podporou k+m. Třeba časem. C&C 3 a RA 3 jdou sice na Xbox Série hrát v režimu zpětné kompatibility (chtělo by to grafiku ve 4k) ale bohužel s ovládáním jen na gamepadu.
Kdyby tak ještě někdo předělal sérii C&C na Xbox opět s podporou k+m. Třeba časem. C&C 3 a RA 3 jdou sice na Xbox Série hrát v režimu zpětné kompatibility (chtělo by to grafiku ve 4k) ale bohužel s ovládáním jen na gamepadu.
@sledge (25.02.2024 12:29): Vypadá to pěkně, ale na mě je to už moc retro. :-(
Něco pro fandy Paranoia! :) https://www.high-voltage.cz/neretro/neni ... rot-od-autora-hrotu/
Když teď hráváme často deskovku Eclipse, tak pokaždé chytám slinu na Stellaris. Shodou okolností zrovna vyšla/je v předběžném přístupu hra Stellaris Nexus . Vypadá to přesně jako něco co by mohlo tzv. scratch the itch v takových chvílích. Působí to na mě hodně jako deskovka, hodinové partičky, prostě Stellaris lite. Až vyjde plná, asi koupím.
To jen takové info, kdyby někoho byl v podobné pozici jako já a měl chuť na vesmírnou jednohubku. Asi bych to i přidal, ale to pevné rozhodnutí ohledně nutnosti popisků mi asi vadí víc než si dokážu přiznat, tak jsem se rozhodl plně přijmout mou lenost a že holt na zajímavě vypadající kousky budu poukazovat takto.
To jen takové info, kdyby někoho byl v podobné pozici jako já a měl chuť na vesmírnou jednohubku. Asi bych to i přidal, ale to pevné rozhodnutí ohledně nutnosti popisků mi asi vadí víc než si dokážu přiznat, tak jsem se rozhodl plně přijmout mou lenost a že holt na zajímavě vypadající kousky budu poukazovat takto.
Teď zkouším demo Settlements Rising a hra mě mile překvapila. Ty krásné animace a detaily různých zaměstnání se ve hrách tak často nevidí. Hlavně sázení stromů je vymakané :) Je to něco jako Banished. Určitě vyzkoušejte, kdo máte rádi takové hry :)
@Ross (15.12.2023 20:21): Na tohle se hodně těším. Ale počkám, až to bude pryč z early accessu.
Tvůrce The Settlers přináší novou hru Pioneers of Pagonia
Nově vydaný titul disponuje oficiální českou lokalizací.
Já už na to koukal a musím říct, že to vypadá velmi dobře. Takový návrat ke kořenům.
Nově vydaný titul disponuje oficiální českou lokalizací.
Já už na to koukal a musím říct, že to vypadá velmi dobře. Takový návrat ke kořenům.
@Gordon (16.11.2023 08:52): Prešiel som si všetky komentare na hru a sú veľmi rozporuplné, ale kedže som nehral originál (i keď vyzerá, že aktuálna verzia je 1:1 s originálom akurát s možnosťou súčasného rozlíšenia) tak mi je ťažko objektívne posudzovať. No zatiaľ nemám žiadnu pozitívnu skúsenosť s blockchainom v kombinácii s hrami a to kryptomeny nehejtujem.
@DanielUndream (16.11.2023 08:48): Zajímavé zjištění, ale pokud to je vůlí vývojáře, tak budiž,