Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Paranoia II

1996
57
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Paranoia II je pokračovaním českej real-time stratégie, jedná sa vlastne o akýsi český klon Duny 2. Len namiesto korenia sa ťažili dve suroviny – „hopsinky“, ktoré sa spracúvajú v liehovaroch, kde za ne hráč získava peniaze; rovnako ako „supertmel“, ktorý sa ťaží v bahniskách na planéte.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Druhý pokus Phoenix Arts o real-time strategii je rozporuplnější než první. Paranoia se samozřejmě dočkala řady vylepšení. Posunula se grafická stránka, je možné označit více jednotek a pěkně nabobtnal i obsah. Postupovou hru neboli kampaň opět tvoří zhruba deset misí s cílem za vybranou stranu ovládnout celé území. Strany jsou tři, ale liší se pouze barvou. Fajn jsou samostatné bojové mise, které mají vždy svůj malý příběh a úkol. Není tak pokaždé třeba zničit všechny budovy nepřítele (i když většinou ano). Začít se ale vyplatí u cvičných misí, které slouží jako tutoriál.

Na hře mě opravdu baví stavba základny. Budov je k dispozici velké množství a plně rozvinutá základna může působit dost impozantně. Největší nevýhodou je nutnost blízkosti budov, takže základna nevypadá tak hezky. Později by sice bylo možné vše přeuspořádat, ale na to zase obvykle není čas a prostředky. Je potřeba zajistit přísun dvou surovin a téměř od začátku odrážet útoky často blízko umístěných nepřátel. Také jednotek je více než dost a v pozdějších misích je tak výběr opravdu široký. Proti této pestrosti jde ale samotná hratelnost. Nepřítel buduje silné, později extrémně rozlehlé, základny a jejich ničení je pomalá a úmorná práce. Rakety a později lasery mají sice výhodu co do dostřelu a účinku, ale přesto je počáteční fáze hry ta zábavnější. Na druhou stranu se dají zkoušet různé taktiky, prostředků je k dispozici dost. Osobně jsem kombinoval věže a nejsilnější jednotky, ale třeba existuje elegantnější způsob. Oceňuji také vestavěnou encyklopedii budov a jednotek, většina sice popis nepotřebuje, ale rád si podobné věci pročtu. Navíc to spolu s cvičnými misemi pomůže s ovládáním pokročilejší technologie. To se hodí protože hra v podstatě s každou misí představuje nové jednotky a budovy.

Technicky asi nemám moc co vytknout. Grafika je o něco lepší, zvuky také a soundtrack je překvapivě povedený. Hrál jsem verzi 1.8 v DosBoxu a vše běží bez problémů. Autoři celkově vylepšili koncept prvního dílu a hlavním problémem je tak tempo dobývaní. Přesto nakonec hodnotím Paranoiu II výše. Je škoda že většina modernější a lépe hratelných strategií využívá jednoduší stavbu základen, protože to beru jako největší přednost této hry.
+26