Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Banished

Žánr:
strategie > budovatelská strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
18.02.2014
Vývojáři:
Shining Rock Software
Oficiální stránky:
http://www.shiningrocksoftware.com/
Banished je strategická hra, která se odehrává ve středověku. Autoři hry se snaží oslovit hlavně milovníky série The Settlers a samozřejmě nejen je. Ve hře nejsou žádní vojáci a boje, jde jen o kolonizaci a stavění vesnice. Musíte těžit suroviny, starat se o své obyvatele, kteří mohou mít nemoci, umírají, rodí se děti apod.

Hráč se ujme skupinky lidí, kteří se rozhodli opustit svou vlast a založit si vlastní vesnici. Vaším hlavním cílem bude starat se o obyvatele a zajistit, aby se vesnice rozrůstala a prosperovala. Každému osadníkovi budete moci přiřadit jednu z 18 profesí jako je dřevorubec, zemědělec, stavitel, kovář, lovec, horník nebo lékař.

Ve hře vám bude pršet a v zimě dokonce i sněžit. Sníh a zima ochromí zemědělství, takže musíte mít dostatek zásob než sníh přijde.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

vojaksr
vojaksr

Chalani ja mam taky problem ze asolutne nemam tusenia co robit.Chcel som si stihanut mod colonial charter ale vzdy ked som ho aktivoval v hre…


Nejlépe hodnocené komentáře


Tato hra jenejlepší simulátor stavění stodol na světě. Stavění stodol v této hře je tak realitiscké, že tuto hru využívaji sověcké kolchozy pro výcvik námořní pěchoty v Chelyabinsku. Hra je velice intenzivní a efektama i po grafické stránce hra odvádí vynikající. Zvuky též v této hře se nacházejí a ovládání. Hej když stavíte stodolu do poslední chvíle si nejste jistí, jestli stodola. Kromě stodol v této hře také nechybí také kapusta, fazole a erteple, neboli latincky zemák. Ale kapusta ani zemák není v této hře tak intenzivní a dlouho jim trvá, než vyroste, což může některé hráče nudit na to čekat, zvlášť když nestudovali vysokou školu střední zemědělskou. Proto je lepší soustředit se na stodoly v této hře. Úkolem v této hře je postavit tři stodoly a odpalovací rampu pro raketu R-7 Semjorka, která pak zničí daču Willa Wrighta v Oaklandu.

Závěrem se domnívám že Leptinotarsa decemlineata.

Pro: Stodoly, erteple, Chelyabinsk

Proti: Herní doba jen 76 h a 32 min, kapusta není dost realistycká

+20+35 / -15

Takový hezký simulátor středověkých vesnic, který je tak trochu pouhou hříčkou, a tak trochu betaverzí.

Začátek potěší - vesničané nadšeně běhají, staví se první domečky, stodoly, lovecké chaty, i rybářské boudy...
A samoty se postupně rozšiřují ve vesnice, hliněné cesty nahradí kamenná dlažba, vesničanky zvesela plodí a vesničané dostanou kostel i hospodu, vesnici obklopí farmy, a občas přijede i obchodník...
A to je konečná, pak už jaksi není co dál hrát. Krom toho buď tyto vesnice stavět další a další po celé mapě, a dívat se jak se to všechno hezky podíhá a pracuje, a nebo se pokusit postavit velké industriální město...

A sledovat jak města vymřou hlady.

Z jednoduchého důvodu - hra mé extrémně zoufalou AI vesničanů, a navíc jim nenabízí žádné další vylepšení, žádný civilizační pokrok. Maximálně osídlené rozsáhlejší aglomerace jsou jednoduše neudržitelné už proto že ve hře neexistuje způsob jak transportovat větší množství surovin z agrikulturální periferie do hustě osídleného centra, vesničané prostě neumí naložit zásoby na vůz a zásobit efektivně jednu oblast z druhé. Místo toho zmateně přenáší zásoby po jednom z místa na místo tak dlouho, dokud jim zásoby nedojdou a oni nepochcípají.

Řídce osídlené samoty rozplizlé po celé mapě jsou přitom strašně snadno životaschopné, ale pokus postavit soustředěné centrum se zdroji v širším okolí (farmáří, sběratelé, lovci) končí zákonitě neúspěchem, buď panáky zkosí epický hladomor, a nebo ještě dřív neřešitelná katastrofa.
- kterou ovšem může být třeba i obyčejný oheň, který vám rozšířený z jednoho blbého baráčku bez problémů celé město sežere. A vesničané se budou jen dívat, protože hasit zdá se neumějí - což je imho nedořešený bug, neb hořící dům nehasili ani když tři baráky od něj stály dvě studny a všem čtyř stům obyvatelům jsem zrušil všechny zaměstnání a činnosti. A oni jen běhali kolem a koukali do plamenů, ani ty buřty si nevytáhli.

Bugů je celkově ve hře povíc, nejednou spadla do Windows, jednou dokonce i do BSOD, naštěstí pravidelně autosavuje. Což je také důvod proč ji považuji za pouhou betu, spolu s tím že nabízí vážně hodně málo obsahu který se po pár hodinách zoufale vyčerpá. Chtělo by to rozšířit herní možnosti, takto jsou herní omezení až příliš prudící.
+18+18 / 0

Už je to dávno, co stavitelské strategie vládly prodejním žebříčkům a hráči mohli stavit ve své oblíbené epoše a lokalitě v dobové top kvalitě. Dnes tento žánr paběrkuje na okraji zájmu (čest výjimkám) a zasazení nevybočuje z novodobých kulis. Banished tak pro mě představoval útěk k relaxačnímu hraní v idylických kulisách (sic!) středověku (ano, uvědomuju si - je zde kukuřice a brambory, takže jde o novověk). Tahle představa ale vydržela jen do prvního spuštění. Takřka okamžitě jsem byl konfrontován s nic neodpouštějící survive složkou, kdy jídlo a zdroj tepla jsou jediné zdroje, stojící mezi Vámi a úhledným rovečkem pod břízkou za stodolou. Oč náročnější byl management (často připomínal tycoony), o to více stoupala zábavnost. Všemu však dominovala absence informací. Na správný poměr zemědělců a ostatních profesí jsem přišel až po druhém či třetím hladomoru, a stejně těžko jsem zápasil i s počtem chalup, skladišť a dalších zásadních staveb. Takový pocit jsem u hry už dlouho nezažil a upřímně se musím vyznat: Líbil se mi! A hodně!

Bohužel, s rostoucí velikostí městečka počet výzev klesal (naštěstí je systém achievementů poměrně motivační) a výročí 200 let od založení jsem dosáhl spíš jen kvůli formě. K neuspokojivé lategame přispívala i klesající rychlost hry (zapříčiněná vysokými nároky na CPU při populaci o několika tisících hlavách) a poněkud monotónní hudba a modely budov.

Přes všechny výhrady se jedná o výtečný kousek u kterého jsem se skvěle bavil, a s použitím vhodných modů (po splnění achiev. povinnost) se hodí jak na Vánoční tak na letní hraní!

Herní výzva 2016, kat. 10

Pro: strohá ale svěží, náročná, nám blízká krajina

Proti: po "objevení" všech mechanismů chybí výzva, CPU žrává lategame

+18+18 / 0

Myslím, že už můžu napsat komentář, můj několikatý pokus se tentokrát povedl. Mám už devátou zimu, nikdo neumřel a nestala se žádná katastrofa. No katastrofy mám zaplé, ale je to možná tím, že hraju hru na easy a climate mám mild. Příště dám vše hard, ať je řiť.

Během devíti let jsem ale zvládl postavit vše co se dá, vydláždit všechny cesty a mít kamenné domy. Co teď? Tak jsem to vyplnul a rozhodl se, že tu napíšu komentář :D Hra je celkem rozmanitá, co jsem tak vyštudoval. V podstatě bych sem mohl okopírovat to, co jsem psal do profilu hry (ano, tuhle hru jsem dal na DH já). Jednou mi během čtvrté zimy zemře celá ves, jednou během deváté se nic neděje. Moje populace je momentálně 30 lidí, žádní studenti ani děti. Asi se rozmohla antikoncepce nebo kondomy - nevím.

Semtam mi připluje k molu nějaká loď s obchodníkem. Nevím ale jak ho obsloužit, tak jede s prázdnou pryč.

Co se týče grafiky, tak na hru se kouká pěkně. Zima vypadá jako zima, léto jako léto. Jen na jaře by mohly stromy a kytky kvést. Zvuky jsou pěkné :)

Na závěr. Když vypnete hru a následně zapnete, tak v pozadí menu je vaše poslední uložená vesnice. Docela pěkné. Tohle vidím prvně v menu u hry.

Pro: Grafika, rozmanitost, zvuky. V menu hry je vaše poslední vesnice na pozadí :)

Proti: Po čase se dostaví stereotyp - ale je to možná jen tím, jak jsem si to nastavil.

+13+15 / -2