Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[přesunuto z komentářů]

Pro ugraugra: Možnost objednání čehokoli v nabídce přístavu je - tlačítko "objednat" a příští, nebo přespříští návštěvu zboží, či zvířata doveze, nakupoval jsem takto jak zvířata, tak i semínka stromů.

Pro: krásná detilní grafika a vše se hýbe, radost se na takovou hru koukat.

Proti: Mizerná AI, rozdíl v mapách "údolí a "hory" je katastroficky minimální, přes množství kopečků, jezer a potoků vzhledem k velikosti mapy není kde stavět. Hraní pouze o holé přežití, o nic jiného a to je málo.
@ugraugra (14.04.2019 10:02): ani ne, je to v podstatě trvalý růst.. Horší je mít 500 v roce 200. To je třeba myslet na cykly porodnosti a rust pozvolna. Jinak tě čeká brutální propad. A pokud se ten setká s nějakou pohromou...
Co si vzpomínám, tak jakákoli větší aglomerace byla neudržitelná jakýmkoli způsobem. Malé vesnice ovšem bez problémů.
@Kunick (13.04.2019 18:20): "Takže lovce používáš přes zimu, a přes rok z nich uděláš zemědělce "
To jsem samozřejmě dělal. Nepřijde mi, že bych hru hrál jinak, než jak byla navržena. Bohužel z mého pohledu je ta hra kvůli mizernému AI nehratelná.
[neexistující komentář]: zníš hodně naštvaně... ale spíš mi to přijde, že to chceš hrát jinak, než jak je ta hra navržena. Pro mě to je až tycoon ve smyslu jemného balancování každé jednotlivé položky. Třeba potraviny a jejich zisk z různých složek kolísa dle roku. Takže lovce používáš přes zimu, a přes rok z nich uděláš zemědělce (myslím že je nějaký pokles během roku i u rybářu).

Každopádně jsi tomu dal druhou šanci a to se cení. Tak snad jen hodně štěstí s výběrem další hry
Chalani ja mam taky problem ze asolutne nemam tusenia co robit.Chcel som si stihanut mod colonial charter ale vzdy ked som ho aktivoval v hre tak som hral ale akonahle som chcel nejaky iny mod vypnut tak mi proste napisalo fatal error runtime x64.dll ide ma uz totalne je*** lebo ten mod je paradny velmi vela zaujmavich veci v nom je ale proste ho aktivujem a neustale mi potom pada hra prosim vas o pomoc :(
Když zapnu ve hře nějaký MOD, přestanou mi přibývat "úspěchy - achievements". Nevíte pls někdo, jak to řešit?

Díky.
@macapek (06.10.2014 18:21): ok, 2 veci.

Za prve, kdyz sem nekdo neco napise, neni to nutne adresovane tobe a neceka se ze budes na vsechno reagovat.

Za druhe, pokud je posledni prispevek v diskusi tvuj, mas moznost ho editvat a dopsat do nej cokoliv te pozdejs napadne. Takze nepis 4x za sebou novej prispevek, ale proste to pripis do toho posledniho.

Dik.
ale i když mám češtinu na tyto otazky ve hře odpověd nenajdeš. Pokud někdo víte na nějakou z mích otazek odpověd prosím odpovězte
pak bych se chtěl ješte zeptat. Vím že lidem se nelíbí žit blízko lomu a dolů. Ale když je zbourám. Nelíbí se jim to stejně ta díra nebo hrouda (jako samotný důl či lom) nebo pak to je jako by tam nic nebylo? dík moc za odpovědi
pak bych se chtěl ještě zeptat. Poskytují kuřata rychleji maso než kravy a ovce? nebo to výjde nastejno?
mužu nějak zistit proč je určity občan nespokojený? nebo proč nemam 5 hvezdičkovou spokojenost
omluvám se nevěděl jsme že ste dáma. :) . jinak ja jsem lempl na agličtinu tak se radši budu ptát pokud to nevadí :)
Akhera : mužu vedět kde sis tydle informace dozvědel že bych si to taky přečetl a nemusel se na to ptát.
Ok dík. takže se nevyplatí postavit hned důl vedle abych 30 lidí rozdělil 15 na 15?
@macapek (04.10.2014 17:43): Ocelové nástroje se vyplatí pokud už máš doly. Vydrží dvakrát dýl, ale přitom spotřebují jen o 1 uhlí víc, přičemž uhlí se těží rychleji než železo.
Škola se vyplatí jednoznačně - třeba vyškolení kováři a krejčí pracují dvakrát rychleji, horníci asi o polovinu u farmářů je to tuším o třetinu.

@macapek (04.10.2014 18:25): Pokud jsou oba doly stejně vzdálené, tak by v tom rozdíl být neměl
Nevíte někdo jesli více vytežím ve dvou dolech kde mám po 5 dělnících. Nebo v něm vytěžím stejně jako v jednom dole kde mám 10 dělníku. (myslím za jednotku času)
zdravím, vyplatí se podle Vás škola a ocelove nástroje. Podle mě se škola nevyplatí a u nástrojů si nejsem jist.
@Danna (04.10.2014 12:55): Jo, když to nejde rozdělit, mohl by tam být třeba tooltip který by ti řekl kolik zvířat potřebuješ. Nicméně stejně se nejvíc vyplatí dělat ty pastviny co největší, protože nikdy nepotřebují víc jak dva pastýře.

Když si vypneš fullscreen, tak rozlišením pak můžeš regulovat velikost okna. Jinak při hraní Banished je nejlepší poslouchat podcasty :)
@Akhera (01.10.2014 17:39): Díky, už jsem dohledala na zahraničních serverech, docela blbý, když tak důležitou věc nenapíšou do tutorialu a je tam jen "enough". Taky je na houby, že když stavím pastvinu, tak netuším, kolik se do ní vejde zvířat, takže jsem postavila megapastvinu a krav se mi tam vejde jen 8, takže je zase nerozdělím. Nedotažené.
Ale co mě zajímá teď - jde to okno s hrou nějak zmenšit? Štve mě, že při hraní nemůžu dělat vůbec nic jiného.
Začínala jsem 5x, ale teď to celkem jde. Je fakt, že mi zničeho nic pomřelo 25 lidí na hlad, i když jsem měla chvíli předtím skoro 2000 jídla, ale jak to tu čtu, tak to není nic nenormálního. Ale mám jiný problém. Mám plnou pastvinu, vedle připravenou druhou, stejný druh zvířat, aktivní, ale u té se zvířaty prostě nemám aktivní tlačítko "split". Nevím, v čem může být problém. Poradíte?
[přesunuto z komentářů]

Na češtině do hry pracujeme, ovšem už je vše přeloženo kromě Nápovědy.

Stáhnout češtinu do Banished v 1.0.4b můžete zde - Download Gcore.cz

Pro: Propracovaná

Proti: Chtělo by to lepší textury.
[neexistující komentář]: přidej to i do zajímavých odkazů, koment ti nejspíš sundají. :-D
@Hamster (02.04.2014 12:47): Jo, na ty cesty jsem přišel pak celkem rychle. Ale stejně je vesničané využívali dost hloupě, nebo snad jim prostě dávali příliš malý bonus aby se jim vyplatilo udělat na nich pět kroků navíc.

K jídlu - ani velké zásoby nemusí pomoct, létalo mi to klidně 5000 nahoru a dolů během chviličky, ani nasyslení 20000 neznamenalo že při postavení pár budov ve městě to nespadne velice rychle k nule (nedejbože přijmout třeba 40 nomádů, to mi jednou do roka vyhladilo 200 lidí). Samozřejmě máš pravdu, když je zásob málo, tak už je to velmi těžce zvratitelné, a masové vymírání na hlad mi nastávalo třeba i když jsem měl přes 1000 jídla - to zásobování prostě nefunguje.

Ryby jsou celkově dost napytel pokud nemají opravdu dokonalou lokaci. Jo, lovce jsem taky držel na minimu - kabina u každé chajdy sběračů, které jsou základ, ale jinak není potřeba tím zaměstnávat moc lidí, resp když už, tak jsem je cykloval s farmami které přes zimu nenesou. Naprosto nepoužitelní mi ale připadají sady - často je napadá infekce a nesou tak málo, že i hospoda na jablka jimi obklopená byl konstantně bez zásob (na borůvky fungovala úplně v pohodě)
@AlieN (29.03.2014 14:03): Šikmé cesty stavíš držením ctrl, shift, nebo něčeho takového.

Co se týče hladovění, problém není ve výrobě jídla, ale v tom, jak lidičky reagují na jeho nedostatek. Pokavaď si to hlídáš a držíš si velké zásoby, tak není problém produkci udržet a přiměřeně rozšiřovat. Udělat dostatek jídla je dost jednoduché i na hard (jen nezapomeň že v každé lovecké chajdě stačí jeden lovec, protože každá má zdá se limit na to jak často může něco odlovit).

V čem je ale problém je jak AI reaguje na nedostatek. Jakmile ti dojdou zásoby, panáci začnou psychovat a běhat do továren na jídlo i pro naprosté minimum aby si mohli něco šoupnout dom. Hlavně rybárny jsou v tomhle nejtragičtější, protože z každého půltuctu ryb se najednou stává zásilka a celá produkce se stává tak zoufale neefektivní, že rybáři v tu chvíli sotva živí sebe, natož ostatní vesničany. Ostatní fabriky tím trpí míň (lovci kteří jedou po velkých balících nejmíň), ale i tak to není žádná slává.
Hmm, dohrabal jsem se po několika letech k celkem rozvinuté vesnici - kovář, škola, kamenolom, spousta domečků, etc., ale lidé začali hladovět. Tak ze všech udělám rybáře, sběrače a lovce (krom jednoho drvoštěpa), ale lidé stále hladoví. A hladoví tak moc, až do jednoho vyhladoví. What the fuck?

Btw silnice jsou tu poněkud nevyužitelné - hliněné poskytují bonus jen minimální, kamenné jsou zase drahé, ale nedají se stavět šikmo, takže mají smysl jen v případě že vesničané nemají z rovné cesty kam odbočit - protože ty evidentně hrozně baví chodit po trávě a tak to dělají kde jen mohou.

EDIT: Další pokus, stejné podmínky (hard, large, mild): Kašlu na rybaření a jedu jen na sběrače a lovce, rozšiřuju město a přecházím na stavbu kamenných budou - crash do Windows. Mám pocit že mne ta hra nemá ráda.
No, obyvatelstvo nakonec celkem v pohode prezilo zimu, na jare chytnul barak a nez jsem zjistil ze musim dat lidem labour aby je to zacalo zajimat, shorela vetsina domku. Yay.
@Steve (11.03.2014 13:42): ja se rozhod nezrychlovat cas, jsem asi v 8. roce na jare (jo moc to nehraju) a zjistil jsem ze obyvatelstvo pres zimu vyzralo stodolu. Holt jsem nejak zapomnel rozsirovat zdroje jidla, zatimco obyvatelstvo se ztrojnasobilo >_> Takze su zvedave jak dopadne pristi zima :)
Tutorial je zákeřně ukrytý pod tlačítkem "Tutorials" v hlavním menu.
@Arcee (10.03.2014 23:36): postav placek na shranovani materialu, postav gatherers hut nekde v lese, postav lidem domky, postav stodolu, postav drvostepa. Prubezne kutej drivi at ma drvostep co zpracovat. Prezij zimu.
No, moje osada zatim uspesne prezila 6 let a nejlepsi na te hre je, jak krasne zelene jsou lesy.
@Bodkin (02.03.2014 01:55): Teď nevím jestli rozumím. DF je o stavění osady s vyfasovanými panáčky. Říkáš tedy že je o tolik lepší, nebo natolik jiný? Z toho videa na steamu mi Gnomoria přijde jako DF lite.
@účet smazán (01.03.2014 15:47): Mě ti zmrdi nepracovali... měl jsem deset laborerů a deset builderů. Potřeboval jsem vybudovat tu mrdku, jak loví ty srnky, ale oni prostě nic neudělali. To samé pole, na to se úplně vysrali. Prostě mi pochcípali na hlad, nevím co jsem udělal špatně.

Po 8h je to v pejči, ale co se dá dělat. To AI je fakt směšné, těším se na mody.
Ha, bugy se už začínaj vyjevovat .D, z ničeho nic se hra rozmyslela, že mi nechá pochcípat vyhladověním 95% obyvatel. Byť jsou markety s jídlem nebo sýpky na každém rohu, lidičky mají bublinu příboru. Fakt pěkný, nějak se to zacyklilo, hromadná kamikadze.. the fuck? xD To se nedá. Celý město v prdeli.
Zatím se to hraje dobře, strávil jsem zatím kolem pěti hodin.

Dohromady přes 40 citizens, bohužel mě neskutečně sere to AI. Nastavím prioritu, ať jdou postavit blacksmith a oni to udělají po roce, jako wtf... Mezitím stihnou vykácet půlku lesu.
@Maximus (28.02.2014 09:19): Hm, dvacku jo? Tak to není nic pro mě, já na steamu kupuju max za 10 a už tak se kroutim :) Ale tak časem, třeba... někdy... možná bych místo toho mohl dojet poslední dvě mise v Roller Coaster Tycoon.
@Walome (28.02.2014 09:12): 79% je ale celkom dosť či? :) na metacritic to ma tiež od uživatelov 85%

Najvacsi minus je ten stereotyp po par hodinach udavany - ale ak to bude človeka baviť iba 10 hodin, vždy to ešte stojí za to. Cena 18,99 eur je prijatelna.
@Maximus (28.02.2014 08:50): No tady :) a na games.cz taky trochu a obecně.
Ale vypadá to skvěle. Mám volnej víkend, zabít ho takovouhle hrou vůbec nevypadá jako blbej nápad.

Dont Starve jsem si taky hodně užíval (než mě to přestalo bavit).
Ted se mi hra bugla tak, že se všem rozbili nástroje, tak jsem poslal kováře vyrobit nové, ten do toho začal bušit, házel nové nástroje na zem a ... dál nic. Neodnesl to do skladu on ani nikdo jiný, farmáři posekali pole a nechali tam jídlo ležet na zemi, ostatní jen přišli před baráky, status=idling a čuměli.

Uninstal. Mám toho dost. Má to velký potenciál, ale chce to X patchů a modů...
Bez cest je to úplně chaos. Stejnak si chodí, jak se jim zlíbí, pakliže kliknete tím spešl tlačítkem na budovu, zobrazí se ty cikcak křivky chůze. A i když těm záchytovým bodům vyhovíte, beztak to nebudou dodržovat a vychýlí se z trasy.

Škoda, že nejsou přístupné okrasné objekty, náměstí mám odlážděné a bez jediného stromečku a studna je málo. Snad to modeři osvěží.
@účet smazán (25.02.2014 09:31): Chůze se "zpomalí" jen vůči kamenným cestám. Prašné cesty jsou stále rychlejší než žádné cesty. Ty první roky se vyplatí prašnými cestami spojovat co se jen dá. Ty kamenné zas až tak radikálně oproti prašným nezrychlují, takže do té efektivity musíš započítat i čas strávený těžbou kamenní (A dokud nemáš fungující kamenolom, tak navíc těžba každého dalšího šutru trvá déle s tím jak se vzdaluješ od vesnice, což se odráží i na veškeré ostatní konstrukci).