Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Aktualizace 2020.1: Design, tmavý režim, nové platformy

Tak hurá, po vpravdě vysilujících měsících je to konečně tady. Neuvěřitelné.

Z vícero různých důvodů jsme se nakonec rozhodli soustředit se v rámci první aktualizace 2020 na vzhled Databáze, který prošel tolik potřebnou omlazovací kúrou, tzv. faceliftem. A jakou - jde o dost možná největší změnu za posledních několik let (minimálně od 2.2). Rozložení prvků jako takové se - vyjma titulních profilů her a podobně - téměř nemění, převyknout si by tudíž nemělo být tolik náročné. Jednou z nejvýraznějších změn je určitě maximální možná šířka, která se zvětšila z nějakých 990 pixelů na 1400 1340 (po první aktualizaci), spolu s tím pak došlo i k mírnému zvětšení písma a podobně.

Druhou polovinu faceliftu pak představuje tmavé téma, které si můžete zapnout v Nastavení (Uživatelské preference > Vzhled) a co víc - dodatečně jsme implementovali volitelné automatické přepínání mezi základním a nočním tématem. Při aktivaci se pak noční téma automaticky zapne vždy ve 20 hodin a skončí v 6 ráno. Čas se odvíjí dle vašeho zařízení. Obě tyto věci (tmavé téma + přepínání) jsou stále tak trochu experimentální; fungují dobře a pravděpodobně nezmizí, jen prosím berte na vědomí, že tu a tam něco nemusí vypadat úplně dobře (např. málo kontrastní ikony). Můžete se na to dívat jako na takovou prodlouženou betaverzi (ale ne, žádný achievement za to není). Níže naleznete seznam všech novinek.

Novinky a změny

  • Nový vzhled, upraveny profily her, vývojářů i platforem
  • Tmavé téma s možností automatického přepínání
  • Upraveno zobrazení herní výzvy v uživatelském profilu
  • Přidány 2 nové kategorie videí: "Let's play" (komentovaný gameplay) a "Dokument"
  • Aktualizovány grafy
  • Výchozí filtr žebříčku nově zahrnuje i nevydané hry, zrušené hry a nehotové verze
  • Filtrování v žebříčku nově zahrnuje možnost "Ve všech zvolených seznamech" při filtrování ve vlastní knihovničce (http://dbher.cz/dp274026)
  • Přidány nové platformy: PlayStation 5, Xbox Series X a Oculus Quest (jakožto samotatná VR platforma, podporu pro zbylá VR zařízení přinesou štítky v příští aktualizaci)


Opravy

  • Opravena chyba při přidání vývojáře s apostrofem v názvu (http://dbher.cz/dp284704)
  • Opraveno nezobrazování hodnotitelů komentáře v jeho detailu
  • Opravena chyba se špatným zobrazením odkazů v sekci "Poslední diskuzní příspěvek" na profilu hry (http://dbher.cz/dp284632)
  • Opravena chyba, kdy komentář zůstal nepřečtený po zobrazení přímo na profilu autora (http://dbher.cz/dp285375)
  • Opraven špatně naformátovaný text v poště při upravení záznamu na nástěnce
  • Opravena chyba, kdy nebylo automaticky vyplněno datum vydání při přidání další platformy v editačním rozhraní hry
  • Opravena chyba při odeslání klávesou Enter při přidávání videa (http://dbher.cz/dp284406)
  • Opravena chyba s přetékáním dlouhých odkazů za homepage
  • Opravena chyba s neoznačením vybrané platformy "Browser" v žebříčku (http://dbher.cz/dp276774)
  • Opravena chyba se zobrazením špatného celkového počtu nahlášených záznamů (http://dbher.cz/dp290573)
  • Opravena chyba se zobrazením neaktuálního coveru hry v herní knihovničce (http://dbher.cz/dp274010)
  • Opravena chyba se špatným převodem azbuky do URL (http://dbher.cz/dp274445)
  • Další drobné opravy a optimalizace

Poděkování

Velké poděkování patří opět našemu sponzorovi Eru a také všem současným podporovatelům, díky kterým mohl update v této podobě vzniknout:

ActualPigeon5, Arcee, AuroN, bart721, BINGMAN, Bragi, bukrrCZ, Bursoft, Crash, Daemon, Duchino, Dunemaster, Fingon, Freiman, Garret, Gotreg, Greg, hatifnat, HolyMeatball, JohnCZ, Josef, jvempire, Karasman, Laurona, leebigh, Maillen, mazar1234, musa, ntz, oleav, oldgamer89, Pacman13, Paul, raisen, RemixSvK, rikuhahl, ripper, Ronik, Shoggot, Steve, strejdafido, Syndrom, TheHofi, Tommy, trawex, TRIAn29, Zoltan

Pokud se vám naše práce líbí a chcete urychlit další rozvoj Databáze, budeme rádi, když mezi naše podporovatele přidáte - veškeré informace včetně odměn jsou k dispozici na našem Patreonu, nicméně po domluvě lze jednorázovou částkou na delší období přispět i mimo něj.

Poděkování patří také uživatelům, kteří se zúčastnili betatestu této verze: Dunemaster, Jumas, jvampire, M.a.t.t., raisen, Psyx, rikuhahl, Ronik, Zoltan

Doufáme, že vám aktualizace zpříjemní čas strávený na Databázi, a pokud narazíte na nějaké problémy, hlaste nám je klasicky do příslušné diskuze (nebo případně sem).

MCZ & Memphis

Diskuze ke článku

Ikona "komentář uživatele" v diskuzi teď skvělá. Líbí se mi, jak to graficky postupně pilujete, aby to tmavé téma nebylo tak přeplácané. :)
Prosim, ta zelena v Herni vyzve je jednoduse strasna. Vubec se nehodi do celkoveho barevneho ladeni. Mozna spis neco jako toto #ccffcc? To aspon neni tak vyrazne.

Jsem na pokraji rozhodnuti se na vyzvu vykaslat anebo si ji nedavat jako splnenou do doby tesne pred koncem vyzvy.

Problem je i to, ze prilis vyzuaone prekazi pri prohlizeni profilu, je strasne velika.
@Memphis (28.06.2020 15:13): Pokud bychom se bavili o tom, jak HP neprihlasene prilaka nebo neprilaka, napadlo me ted, ze by se tam mozna mohla nejak lepe rozvinout sekce "prave vychazi", aby nejak reprezentovala aktualni deni ve svete her v kontextu DH.

A co tim myslim konkretne - vzit sirsi casove pasmo (napriklad +- 1 mesic od aktualniho data), vybrat hry (napriklad 5), u kterych je na DH nejvetsi obsah (komentare, diskuze, hodnoceni, videa, zajimavosti...), nejak zohlednit, ze u jeste nevydanych nektery typ obsahuje jeste nemuze byt, a ty zobrazit mnohem vyrazneji bez je ten aktualni prosty seznam. (Pokud by to bylo vypocetne narocne, asi by stacilo, pokud by se to aktualizovalo treba kazdou hodinu.)

Takze ted by tam namatkou (jako jedna z X her) byl napriklad obal Desperados III a u nej napsane napriklad "7 hodnoceni, 2 komentare, 7 videi, 74 prispevku v diskuzi".
@pipboy (24.06.2020 10:42): Díky za rozvinutí. Podle mě je to hodně o tom, jaký obsah je pro web klíčový (a také kdy je k dispozici) a tomu je layout podřízen. Třeba Metacritic je hodně odlišný web od DH, tam máš vše co tam hledáš (hodnocení z recenzí + jejich přehled) k dipozici prakticky hned v den vydání hry, často i několik dní dříve, a to naprosto bez závislosti na nějakém obsahu uživatelů (to uživatelské hodnocení mi tam přijde tak nějak do počtu a mluví se o něm jen když proběhne nějaký review bombing, přijde mi).

Na DH máš naopak v den vydání docela prázdný profil hry, který třeba má nějaká videa a započatou diskuzi o hře, ale ta hlavní přidaná hodnota DH (za mě, ale i za většinu, dle dotazníku z loňského roku), je uživatelské hodnocení a komentáře, které obojí tvoří komunita a ke hře se přidává až postupem času. A proto tak velký prostor na HP pro vytvoření účtu, je to prostě zpráva: "Pojďte tvořit obsah společně s námi, i kdyby jen formou ohodnocení pár her...".

Nicméně máš pravdu s těmi moduly na nezalogované HP, že by šly udělat mnohem atraktivněji a dost jinak, než ve výsledku vypadají po přihlášení, včetně jejich pořadí, budeme se tím zabývat.

Za popisky si jinak stále stojím, byť vím, že je to kontroverzní téma. Brzda rychlosti to určitě svým způsobem je, ale děláme opatření, které tohle zmírňují (přidávací whitelist, přidávání nevydaných her...), takže se nemyslím, že by na DH v den vydání chyběly ty nejzásadnější tituly, které jsou důležité třeba z hlediska toho stylu "mainstreamové" HP, kterou zmiňuješ. Plus bych samozřejmě chtěl tvorbu profilů nadále co nejvíc usnadňovat a zpříjemňovat, třeba ta věc co jsi psal tady http://dbher.cz/dp291674 dává smysl.
@MCZ (25.06.2020 08:45): tak nebyl by to jediny standard, který by se změnil.

Jinak je paradoxní, že na mobilu je aktuální schéma příjemné. Jenže na rozdíl od desktopu, na něm nejsou vidět okolní bílé prvky. Každopádně GL s lazením. Barevne palety jsou zlo.
@Kunick (24.06.2020 14:10): Ale jo, tohle beru. Jen přehození (a tím vyhození oknem standardu, který na DH panuje snad od úplného začátku) není v tomhle případě řešením. Možná příště zkusím trochu výraznější barvu celého rámečku.
@Gordon (24.06.2020 22:40): pokud mají být považovány za výstražné, pak musí být výrazné a tedy syté a intenzivní. To je definice výstražnosti. To že výstražné barvy nemají ve větším měřítku na webu uplatnění je věc druhá, nicméně nechapu, jak to souvisí s tvým výkřikem o výstražnosti červené barvy.
@pipboy (24.06.2020 10:42): Nikdy mě to nenapadlo, ale máš pravdu, že by ty "mainstreamový" věci mely být v nepřihlášeném stavu nahoře, aby se náhodný návštěvník víc navnadil. Člověku, který je přihlášen pořád, tohle nedojde ;)
@MCZ (24.06.2020 13:41): Nejde o mé preference. Jen mi přijde logické, že nepřečtené příspěvky by měly být výraznější než ty přečtené. Což právě teď není. Stejně tak mi přijde, že bíle jsou prvky, které jsou svou podstatou důležitější - okno pro nový příspěvek, seznam dalších článku v blogu, hlavička webu - podle mého se zde tyhle principy střetávají.

Myslím, že skvěle to vystihuje tenhle screenshot, který ukazuje, že nepřečtené příspěvky se jeví pouze jako cosi vmezeřené a tedy nepodstatné.

edit: pro srovnání daleko organičtější vzhled, pokud jsou včechny příspěvky přečteny. Což však čtenář vidí méně často, protože důvodů číst něco, co již přečteno bylo je méně.
@Kunick (24.06.2020 10:55): Za konstruktivní zpětnou vazbu jsme vždy rádi, ale opravdu nebudeme měnit vzhled DH na základě indivuduálních požadavků uživatelů.

Nehledě na to, že zrovna tenhle návrh by navíc postavil na hlavu celou dosavadní logiku, kdy červenou se označují nové, nepřečtené věci.
@pipboy (24.06.2020 10:42): Dneska když si dh otevřu v anonymním okně, tak na mě vypadne obří formulář na registraci (wtf?) a pak tři prdele divů o tom, že "máme diskuse a tak." Jediný opravdu důležitý věci, který jsou na HP a fakticky tam patřej, jsou sekce "Právě vychází" a "Nejnavštěvovanější hry", který ad1 jsou by default zahrabaný někde dole, ad2 si zasloužej vlastní, propracovanější layout, kolem kterýho by se celá HP (potažmo její začátek) měla točit a až sekunádrně by tam měly bejt věci jako blogísek nebo Herní výzva. Všechno ostatní je de facto pro aktivní registrovaný lidi a zasloužilo by separátní page.

S tím souhlasím, nový uživatel se na webu opravdu na začátku ztratí. Vadí tomu také že ty komentáře a diskuze jsou pro nezaregistrovaného v tom nejhorším možném defaultu, roztažené a zaplavené textem. Já to třeba mám v tom nejkopakatnějším způsobu, tak, jak to mělo staré DH.

@Kunick (24.06.2020 10:55): Nebylo. :-D
@účet smazán (24.06.2020 10:32): Léta slibované veřejné štítky budou v příští letošní aktualizaci, jestli budou součástí i herní série a podobné hry netuším. Určitě však šel ten dotaz a tvé vyjádření napsat lepší formou.

@pipboy (24.06.2020 10:42): Je pravda, že nově přidané hry, právě vychází a nejnavštěvovanější hry by mohly být pro nepřihlášené nahoře, dává to smysl. A registrační formulář opravdu zabírá hodně místa, když na to teď koukám, při trvalém přihlášení se k němu málokdy dostanu. Přidávání her brzda být může, ale ty profily novinek na ČSFD bez popisku nebo dokonce i bez obrázku jsou příšerné. Filmy, které nakonec ani nevyjdou tam s tímhle profilem zůstanou a jen se aktualizuje rok, kdyby to náhodou vyšlo (třeba Válka s mloky). Tohle tady doufám fakt nebude.
Jen otazka. Nebylo by přehlednější nechat nepřečtené příspěvky bíle a přečtěné růžové?
@Memphis (24.06.2020 08:53): že bude prostě UI víc cílit na širokou veřejnost, tzn. nové a příležitostné návštěvníky, kteří se tu nutně nezaregistrují, ale budou si sem občas chodit pro info a ne že "my tady máme komunitu" a všechno ostatní je tu vlastně k tomu do počtu.

Dneska když si dh otevřu v anonymním okně, tak na mě vypadne obří formulář na registraci (wtf?) a pak tři prdele divů o tom, že "máme diskuse a tak." Jediný opravdu důležitý věci, který jsou na HP a fakticky tam patřej, jsou sekce "Právě vychází" a "Nejnavštěvovanější hry", který ad1 jsou by default zahrabaný někde dole, ad2 si zasloužej vlastní, propracovanější layout, kolem kterýho by se celá HP (potažmo její začátek) měla točit a až sekunádrně by tam měly bejt věci jako blogísek nebo Herní výzva. Všechno ostatní je de facto pro aktivní registrovaný lidi a zasloužilo by separátní page.

Pak je tu teda téma systému přidávání her, na který jsem tu v minulosti už nadával nevim kolikrát, takže se nebudu opakovat,, jen doufám, že aspoň vnímáte, jaká je to brzda.
No, předpokládám, že nějaký plány na posun formátu k mainstreamu ála ČSFD/Metacritic pořád neexistujou, že?
Za me je ta vyzva v profilu strasne obrovska. Uvital bych moznist to mit defaultne nejak skryte mozna. Anebo jen nechat vtech zelenych, resp. sedych castech mensi padding a tu zelenou udelat jen pastelove svetlou, jak jsem navrhoval behem bety.


@Jumas (20.06.2020 20:00): Jasne
Změna šířky podporuje větší rozměry obrázků v profilu. Takže jsem to přenastavil, protože to včera bylo celé rozbité. Vycházel jsem z toho, co je na archive.org. Hry nechám menší, jak jsou.
Já si teď všiml jedné věci, která mi v betatestu unikla. Asi to souvisí s tmavým tématem, ale primární název hry je ve výchozím tématu méně výrazný, než sekundární. Má sice větší písmo, ale je šedivý, kdežto sekundární názvy jsou černé. Bylo by asi lepší to mít obráceně.
Povedená úprava, po nezvyklém prvním dojmu mi to nakonec sedí více než starší design.

Navíc je zde i více prostoru pro další zlepšení. Co se mi nelíbí je ovšem profil her, kde je obal zcela upozaděn (a zmenšen). Preferoval bych naopak zvýraznění vizuálních prvků (obalu), a pokud by se uvažovalo i o implementaci screenshotů/artworků tak i jejich využití v profilu titulu (např. takto).
Keď na úvodnej stránke v stĺpci Hodnotenie presuniem kurzor myši na Osobní a nechám ho tam, popis sa v pravidelných asi sekundových intervaloch zjaví a znovu zmizne.

Edit: Deje sa to pri použití Firefoxu z viacerými bezpečnostnými doplnkami. Pri prihlásení sa na DH v Edge všetko v poriadku. Iba sa posunie celý stĺpec kvôli dlhému popisu, ale to je zrejme úmyselné.
Nerefreshuje se stránka po kliknutí na krok zpět. Kliknu třeba na diskuzi, kde jsou nové příspěvky, dám zpět a pořád je to červené, dřív se to automaticky refrehshlo...
tohle "Opravena chyba, kdy komentář zůstal nepřečtený po zobrazení přímo na profilu autora (http://dbher.cz/dp285375)" opraveno stále není - prokliknu se na profil, pak komentář, dám mu plus a na main page je stále nepřečtený...

jinaxe mi líbí nový layout, jen ten dark mode je celkem nepoužitelný.
Za mě super. Teda jsem.mimo PC a tak hodnotím jen mobilní verzi. A ta mi přijde nějaká svižnější. Což taky kvituju.
Super, díky kluci! Mě se to líbí moc! Zvláště ten profil uživatelů. Mám velké obrázky u výzvy a na mobilu mě štvalo zajíždět někam šíleně doprava abych si roklikla další nabídku nastavení, takže tohle je moc pěkné. A v herní výzvě jak jste krásně odlišili co je už splněno a co ne - tleskám. Komentáře atd mi přijde úplně v pohodě. Ještě se musím kouknout na nové nastavení hlavní stránky a na ten noční režim.
Modra v tmavem rezimu (zejmena pro text) mi neprijde jako nejlepsi volba, ale az tak mi nevadi, pokud ji neni na obrazovce prilis najednou - coz neni pripad domovske stranky, tam mam modre temer vse a moc to nechapu - proc jsou modre i zacatky komentaru, diskuznich prispevku a zajimavosti, kdyz po rozkliknuti je to (spravne) bile.
@MCZ (19.06.2020 17:14): Nemyslel jsem si to. Dělal jsem to pro vlastní dobro. Když nevidím, jak to vidí ostatni, tak to neexistuje a žiju spokojeně v představě, že to je pro ostatní stejně dokonalé jak pro mě :)
Tak jo, jen první vyjádření:

Bílá - bílá je spousta webů a sociálních sítí, jen v případě DH to vypaluje oči, to se mi moc nezdá. :-)

Šířka - optimalizovat své texty na konkrétní šířku je nesmysl, neexistuje žádné jediné správné rozlišení - máme tu velké displaye, tablety, chytré telefony; zkrátka text se zalamuje různě a to je na webu zcela standardní věc. Neexistuje ta jediná správná šířka a trochu nechápu, jak jste si to někteří mohli myslet.

Je mi jasné, že větší šířka je nezvyk, ale obecně vzato - Wikipedia se roztahuje přes celou šířku (jo a taky je to černý text na bílém pozadí) a nikdy mi to nevadilo.

@Naginata (19.06.2020 15:50): Good one. :-)

@Gordon (19.06.2020 16:29): To jsem taky oplakal. :-)

@Kwoky (19.06.2020 16:46): Záměrně ne - nechtěl jsem, aby půlka všech videí byl celý soundtrack (umím si představit, že by se tu pár lidí rozjelo). Rád bych někdy časem zcela samostatnou sekci pro soundtracky. Po screenshotech. A po štítcích.
Za mě dobrý. Akorát ty roztažené komentáře jsou trochu divné, to souhlasím. Mám stejný problém jako PavelU, také jsem slova přizpůsoboval kolikrát délce. Ale tak to je o zvyku... Jinak super, chválím.
dark theme super..díky za to.

Ale subjektivní připomínku bych měl - zatímco podkres např. tohoto článku je šedej a čte se na něm příjemně, podkres příspěvků v diskuzi je mnohem tmavší a už to není tak příjemný (příliš kontrast mezi textem a pozadím).
Šířka komentářů vypadá hrozně. Zvykl jsem si, že to je dáno prohlížečem, nastavením, rozlišením a co já vím, čím ještě. Ale i přímo napevno stránkou, DH, to je tedy už horší. A pokud chcete komplexně pochopit můj styl psaní, vyplýval z toho, jak stylisticky a esteticky se mi zobrazoval v dokumentu, kdy předešlá verze DH před nynějším updatem, to změnila jen minimálně. A má maniakální schopnost volit slova, na základně délky, tak vynikala naplno. To je nyní už minulost.

Co se využití prostoru širokoúhlých obrazovek týče. Nevím, co s tím, ale určitě neroztahovat texty.