Roy Taylor, viceprezident ve společnosti Nvidia (v té době), hovořil o složitosti enginu a uvedl, že Crysis má přes milion řádků kódu, 1GB dat textury, 85 000 shaderů (typ počítačového programu, který se původně používal pro stínování ve 3D scénách) a téměř tři tisíce stránek kódu.
Poslední zajímavosti
Cyberpunk 2077
Vozidlo Type-66 Jen Rowley je inspirováno autem "General Lee" Dodge Charger, ročník 1969 z filmu Dukes of Hazzard.
kristmeister, 02.01.2021, zdroj: vlastní
Song of Horror - Episode 1 - Husher Mansion
Song of Horror - Episode 1 - Husher Mansion
Alina Ramos je jediná postava epizody, která nemá spojení s Danielem Noyerem ani jiným obyvatelem Husherova sídla.
Song of Horror - Episode 1 - Husher Mansion
Alina Ramos je jediná hratelná postava, která se nemůže objevit v žádné další epizodě.
Song of Horror - Episode 1 - Husher Mansion
Hratelné postavy v epizodě I.
Daniel Noyer (Pouze prolog)
Sophie van Denand – Danielova bývalá žena.
Speed – 5
Stealth – 5
Stealth – 4
Serenity – 6
Osobní předmět: Scented Candles. Tři svíčky které mohou v malé oblasti zvýšit Serenity.
Etienne Bertrand – Danielův šéf a přítel.
Speed – 5
Stealth – 4
Strength – 6
Serenity – 5
Osobní předmět: Note Folder. Zápisník se základnými informacemi a označení předmětů a důležitých míst na mapě.
Alexander Laskin – Manžel služebné Mashi.
Speed – 4
Stealth – 6
Strength – 8
Serenity – 2
Osobní předmět: Leather Hip Flask. Použití okamžitě uklidní postavu.
Alina Ramos – Správkyně poplašného zařízení.
Speed – 6
Stealth – 6
Strength – 5
Serenity – 3
Osobní předmět: Walkie-Talkie. Působí ruchy pokud je blízko nebezpečí.
Daniel Noyer (Pouze prolog)
Sophie van Denand – Danielova bývalá žena.
Speed – 5
Stealth – 5
Stealth – 4
Serenity – 6
Osobní předmět: Scented Candles. Tři svíčky které mohou v malé oblasti zvýšit Serenity.
Etienne Bertrand – Danielův šéf a přítel.
Speed – 5
Stealth – 4
Strength – 6
Serenity – 5
Osobní předmět: Note Folder. Zápisník se základnými informacemi a označení předmětů a důležitých míst na mapě.
Alexander Laskin – Manžel služebné Mashi.
Speed – 4
Stealth – 6
Strength – 8
Serenity – 2
Osobní předmět: Leather Hip Flask. Použití okamžitě uklidní postavu.
Alina Ramos – Správkyně poplašného zařízení.
Speed – 6
Stealth – 6
Strength – 5
Serenity – 3
Osobní předmět: Walkie-Talkie. Působí ruchy pokud je blízko nebezpečí.
Cathan, 02.01.2021, zdroj: Vlastní
Song of Horror - Episode 1 - Husher Mansion
Pokud v prologu prozkoumáte televizi, tak se Daniel zmíní, že se nemůže dočkat další epizody The X-Files.
Cathan, 02.01.2021, zdroj: Vlastní
God's Basement
Hra je inspirována P.T., známé také jako Silent Hills Playable Teaser.
Crypt Killer
Crypt Killer byl společností Konami Computer Entertainment Tokyo navržen pro arkádový hardware GQ System, který je ve své podstatě odvozen od Playstationu. Tato hra je jedinou známou, která byla pro tento systém i vydána.
Gradius Gaiden
Až v roce 2006 se Gradius Gaiden objevil i mimo Japonsko, a to v kolekci Gradius Collection na handheldy PSP. Mimo aktuálního titulu kolekce obsahuje i arkádové verze prvních čtyř částí série.
Death Stranding
Minimální požadavky:
OS:Windows 10 (64 bit)
Procesor: Intel Core i5-3470 / AMD Ryzen 3 1200
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1050 - 3 GB / AMD Radeon RX 560 - 4 GB
DirectX: 12.0
RAM: 8 GB
HDD: 80 GB
Doporučené požadavky:
OS: Windows 10 (64 bit)
Procesor: Intel Core i7-3770 / AMD Ryzen 5 1600
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1060 - 6 GB / AMD Radeon RX 590
DirectX: 12.0
RAM: 8 GB
HDD: 80 GB
OS:Windows 10 (64 bit)
Procesor: Intel Core i5-3470 / AMD Ryzen 3 1200
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1050 - 3 GB / AMD Radeon RX 560 - 4 GB
DirectX: 12.0
RAM: 8 GB
HDD: 80 GB
Doporučené požadavky:
OS: Windows 10 (64 bit)
Procesor: Intel Core i7-3770 / AMD Ryzen 5 1600
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1060 - 6 GB / AMD Radeon RX 590
DirectX: 12.0
RAM: 8 GB
HDD: 80 GB
Call of Duty: WWII
Tato hra vydělala během prvních tří dnů od vydání více než 500 milionů USD. 20. prosince 2017 bylo oznámeno, že tato hra vydělala více než miliardu USD, což z ní udělalo nejvýdělečnější konzolovou hru roku 2017 v Severní Americe.
League of Legends
(The Game Awards) - hra League of Legends vyhrala ocenenie Best esports game na The Game Awards 2020
Hra mala svoje zastúpenie aj v ďalších troch výherných kategóriach.
-Best esports athlete, ktorým sa stal Heo “SHOWMAKER” Su
-Best esports team vyhral tým hrajúci League of Legends s názvom G2 Esports
-Best esports event si ukoristila akcia League of Legends World Championship 2020
Hra mala svoje zastúpenie aj v ďalších troch výherných kategóriach.
-Best esports athlete, ktorým sa stal Heo “SHOWMAKER” Su
-Best esports team vyhral tým hrajúci League of Legends s názvom G2 Esports
-Best esports event si ukoristila akcia League of Legends World Championship 2020
Phasmophobia
(The Game Awards) - hra Phasmophobia vyhrala ocenenie Best debut game na The Game Awards 2020
Tony Hawk's Pro Skater 1+2
(The Game Awards) - hra Tony Hawk's Pro Skater 1+2 vyhrala ocenenie Best sports/racing na The Game Awards 2020
Microsoft Flight Simulator
(The Game Awards) - hra Microsoft Flight Simulator vyhrala ocenenie Best sim/strategy na The Game Awards 2020
Animal Crossing: New Horizons
(The Game Awards) - hra Animal Crossing: New Horizons vyhrala ocenenie Best Family na The Game Awards 2020
Mortal Kombat 11
(The Game Awards) - hra Mortal Kombat 11 vyhrala ocenenie Best fighting na The Game Awards 2020.
Half-Life: Alyx
(The Game Awards) - hra Half-Life: Alyx vyhrala ocenenie Best VR/AR na The Game Awards 2020
Fall Guys: Ultimate Knockout
(The Game Awards) - hra Fall Guys vyhrala ocenenie Best community support na The Game Awards 2020
Among Us
(The Game Awards) - hra Among Us vyhrala celkovo 2 ocenenia na The Game Awards 2020
-Best mobile game
-Best multiplayer
-Best mobile game
-Best multiplayer
Hades
(The Game Awards) - hra Hades vyhrala celkovo 2 ocenenia na The Game Awards 2020.
-Best indie
-Best action
-Best indie
-Best action
No Man's Sky
(The Game Awards) - hra No Man's Sky vyhrala ocenenie Best Ongoing na The Game Awards 2020
Final Fantasy VII Remake
(The Game Awards) - hra Final Fantasy VII Remake vyhrala celkovo 2 ocenenia na The Game Awards 2020
-Best score and music
-Best role playing
-Best score and music
-Best role playing
Ghost of Tsushima
(The Game Awards) - hra Ghost of Tsushima vyhrala ocenenie Best Art Direction na The Game Awards 2020
The Last of Us Part II
(The Game Awards) - The Last of Us Part II sa stala hrou roku 2020
A taktiež vyhrala ďalších 6 kategórií:
-Best Game Direction
-Best Narrative
-Best Audio Design
-Best performance ( Laura Bailey ako Abby )
-Innovation in accessibility
-Best action/adventure
A taktiež vyhrala ďalších 6 kategórií:
-Best Game Direction
-Best Narrative
-Best Audio Design
-Best performance ( Laura Bailey ako Abby )
-Innovation in accessibility
-Best action/adventure
Silent Scope 2: Fatal Judgement
Silent Scope 2 patřila v USA mezi nejpopulárnější automatové hry, v roce 2000 se umístila v Top 3 magazínu RePlay zaměřeného na mincovní automaty.
Silent Scope 2: Fatal Judgement
V roce 2004 byla ny konzole Xbox vydána kolekce všech tří dílů série Silent Scope pod názvem Silent Scope Complete zahrnující všechny arkádové i konzolové verze.
Gungage
Doposud nejrychleji se hru podařilo dohrát v čase 25 minut 27 sekund hráči s přezdívkou TempestX2000
Azure Dreams
Máte-li na paměťové kartě uložen soubor Azure Dreams a hrajete jinou hru od Konami, Metal Gear Solid, při souboji Solid Snakea s Psycho Mantisem zkontroluje Psycho uložená data a pronese: "So you like Azure Dreams?"
Podobně se chovají i jiné hry na konzole PS1 od Konami té doby.
Podobně se chovají i jiné hry na konzole PS1 od Konami té doby.
Cookie Clicker
Pokud přejmenujete svoji pekárnu na "Orteil" (přezdívka autora hry), dostanete skrytý achievement God Complex a také 1 % postih na svoji produkci sušenek. Pokud pekárnu přejmenujete na "Ortiel" (údajně častý překlep, který autor hry nenávidí), dostanete navíc 2 % postihu na produkci.
Důkaz 111
Titulky:
V hlavních rolích jste slyšeli: Terezu Hofovou, Bohdana Tůmu, Andreu Elsnerovou, Filipa Švarce, Ondřeje Balcara, René Slováčkovou, Norberta Lichého, Jaroslava Mendela, Claudii Vašekovou, Roberta Cejnara, Petra Baťka a Jana Šťastného
Námět: Silvia Diveky a Vladimír Mareček
Scénář: Vladimír Mareček
Programování aplikace: Michal Zátopek
Režie a herní design: Tomáš Oramus
Dramaturgie: Silvia Diveky
Hudba: Aleix Ramon
Záznam dialogů: Michaela Patríková
Zvukové efekty a atmosféry: Peter Hilčanský
Tvorba ruchů: Radovan Ekrt
Mix zvuku a implementace: Tomáš Oramus
Ilustrace: Michal Kocourek
Marketing: studio Krutart
PR a online média: agentura Konektor
Použité skladby: kapela Saca - píseň Only Physically, kapela Places - Goodbye to Me (Traveller), kapela Outsiders - píseň Monsters, Inc.
Poděkování: Moravskoslezskému inovačnímu cenru, Ochranné asociaci zvukařů OAZA a Panter shopu Praha za podporu projektu, studiu Soundsquare za vstřícný přístup k realizaci, Michalovi Jelínkovi za konzultace verze hry pro nevidomé, Petrovi Neubauerovi za sounddesignové poznámky, Jaroslavovi Vágnerovi za společnou tvorbu konceptu audiohry, Michalovi Matuškovi za upřímnou zpětnou vazbu a všem testerům hry
Vytvořilo studio Play by Ears.
Děkujeme za zahrání.
V hlavních rolích jste slyšeli: Terezu Hofovou, Bohdana Tůmu, Andreu Elsnerovou, Filipa Švarce, Ondřeje Balcara, René Slováčkovou, Norberta Lichého, Jaroslava Mendela, Claudii Vašekovou, Roberta Cejnara, Petra Baťka a Jana Šťastného
Námět: Silvia Diveky a Vladimír Mareček
Scénář: Vladimír Mareček
Programování aplikace: Michal Zátopek
Režie a herní design: Tomáš Oramus
Dramaturgie: Silvia Diveky
Hudba: Aleix Ramon
Záznam dialogů: Michaela Patríková
Zvukové efekty a atmosféry: Peter Hilčanský
Tvorba ruchů: Radovan Ekrt
Mix zvuku a implementace: Tomáš Oramus
Ilustrace: Michal Kocourek
Marketing: studio Krutart
PR a online média: agentura Konektor
Použité skladby: kapela Saca - píseň Only Physically, kapela Places - Goodbye to Me (Traveller), kapela Outsiders - píseň Monsters, Inc.
Poděkování: Moravskoslezskému inovačnímu cenru, Ochranné asociaci zvukařů OAZA a Panter shopu Praha za podporu projektu, studiu Soundsquare za vstřícný přístup k realizaci, Michalovi Jelínkovi za konzultace verze hry pro nevidomé, Petrovi Neubauerovi za sounddesignové poznámky, Jaroslavovi Vágnerovi za společnou tvorbu konceptu audiohry, Michalovi Matuškovi za upřímnou zpětnou vazbu a všem testerům hry
Vytvořilo studio Play by Ears.
Děkujeme za zahrání.
TmavyCyklista, 31.12.2020, zdroj: vlastní
Mafia: Definitive Edition
Na západ od Salieriho baru je stanice nadzemky na níž se lze dostat. Ze strany lze přes zábradlí vylézt na schody a začít prozkoumávat nadzemní dráhu.
A Way Out
Za dva týdny se prodalo přes milion kopií a v srpnu 2019 společnost Hazelight Studiosoznámila, že prodej dosáhl dvou milionů.
NieR: Automata
Hry se ke konci roku 2020 prodalo 5 milionů kusů.
Front Mission 4
Mechy ve hře Front Mission 4 jsou nazvány Wanzers. Slovo je odvozené z německého Wanderpanzer (wandern - cestovat pěšky, Panzer - brnění).
Front Mission 4
Front Mission 4 vyšel v Japonsku již 18.12.2003 a byl nejprodávanějším vánočním herním titulem v Japonsku. Do konce roku se prodalo přes 169 000 kopií.
Mafia: Definitive Edition
Mafia: Definitivní edice byla nominována v kategorii Hra s nejlepším příběhem v rámci Steam Awards za rok 2020.
Legend of Grimrock
V říjnu 2014 společnost Almost Human oznámila, že počet prodaných kopií dosáhl 900 000.
Atlantis III: The New World
Český překlad: Magda Eisenbruková
Český dabing: Ilona Svobodová, Miroslava Součková, Hana Czivišová, Jaroslava Pokorná, Martin Stránský, Jan Vondráček, Oskar Gottlieb, Pavel Tesař
Český dabing: Ilona Svobodová, Miroslava Součková, Hana Czivišová, Jaroslava Pokorná, Martin Stránský, Jan Vondráček, Oskar Gottlieb, Pavel Tesař
Atlantis II
Překlad české verze: Tomáš Smolík
Dabing české verze: Pavel Soukup, Jan Šťastný, Miloslav Mejzlík, Karel Richter, Vladimír Fišer, Emil Žák, Ivo Novák, Jana Mařasová, Alena Štréblová, Dita Závitkovská
Dabing české verze: Pavel Soukup, Jan Šťastný, Miloslav Mejzlík, Karel Richter, Vladimír Fišer, Emil Žák, Ivo Novák, Jana Mařasová, Alena Štréblová, Dita Závitkovská
Call of Duty 3
Do novembra 2013 sa celosvetovo predalo okolo 7 200 000 kusov hry.
Layers of Fear 2
Nejskrytější odkaz je spojen s achievementem „We Don't Talk About It“ a lze ho objevit pouze v New Game+. Na konci druhé kapitoly lze objevit místnost s panoramatem nočního města, která odkazuje na film Klub rváčů.
Layers of Fear 2
Je až absurdní myslet, že by hra plná odkazů na filmovou klasiku neobsahovala také odkaz na film Psycho. Je možné jsi ho povšimnout ve čtvrtém aktu, kdy během odtahování závěsů lze slyšet vysokou tóninu, který značně připomíná slavnou vraždu ve sprše.
Layers of Fear 2
V druhém aktu se pohybujete v továrně, v které pracují figuríny u bizardních strojů - například u obřích hodin. Jedná se o odkaz na film Metropolis.
Cathan, 27.12.2020, zdroj: Vlastní
Layers of Fear 2
Během třetí kapitoly "letíte vesmírem" v raketě. Scéna končí naražením do oka měsíce. Jedná se samozřejmě o odkaz na jeden z nejstarších filmů, A Trip to the Moon, z roku 1902.
Layers of Fear 2
Během páté kapitoly lze v znepokojivé scéně vidět na konci chodby stát dvě malé figuríny, zřejmě symbolizující dvojčata. Jedná se o odkaz na film Osvícení od Stanleyho Kubricka
Layers of Fear 2
Úkol ve čtvrtém aktu, spojený s osvobozováním myší, je otevřeným odkazem na film Se7en, což prozrazuje i achievement "Se7en Seas"
Layers of Fear 2
Hra má celkem tři možné konce. Každý z nich je velmi otevřený a přístupný intepretaci. Existují i různorodé pohledy na to, který je "dobrý" a který "špatný".
1. Flame - Lze ho dosáhnout dodržováním pokynů v klíčových scénách.
V tomto konci se hlavní postava odhalí jako muž. Jedná se o herce, který hraje scénu s mladým chlapcem, a probíhá dialog o dospívání a nutnosti stát se mužem. Hra končí jeho pohledem do zrcadla a na plakáty filmů v kterých hrál. Nakonec se otočí k truhle za sebou, která se zatřese. Tento konec bývá většinou interpretován jako špatný.
2. Forever - Lze ho dosáhnout nedodržováním pokynů v klíčových scénách.
V tomto konci se hlavní postava odhalí jako žena. Jedná se herečku, která hraje scénu s mladým chlapcem, a probíhá dialog o zanechání minulosti za sebou. Chlapec na scéně spáchá sebevraždu pistolí. Hra končí jejím pohledem do zrcadla a na plakáty filmů v kterých hrála. Nakonec se otočí k truhle za sebou, která se zatřese. Tento konec bývá většinou interpretován jako dobrý.
3. Formless - Rozhodnutí musí být smíšená.
V tomto konci se setkáte s postavou z intra a také z prvního dílu Layers of Fear - The Rat Queen. Je zklamaná tím, že jste si nevybrali cestu a vrátí vás zpět k první klíčové scéně.
Tento konec bývá také nazývaný "true" ending a zřejmě souvisí s hlubším univerzem Layers of Fear, který dále rozšiřují záznamy z tajemných objektů ve hře. Zdá se, že veškeré šílenství a zmatenost obou her souvisí s touto tajemnou bytostí, která nutí umělce aby tím prošli. Její záměry jsou však nejasné.
1. Flame - Lze ho dosáhnout dodržováním pokynů v klíčových scénách.
V tomto konci se hlavní postava odhalí jako muž. Jedná se o herce, který hraje scénu s mladým chlapcem, a probíhá dialog o dospívání a nutnosti stát se mužem. Hra končí jeho pohledem do zrcadla a na plakáty filmů v kterých hrál. Nakonec se otočí k truhle za sebou, která se zatřese. Tento konec bývá většinou interpretován jako špatný.
2. Forever - Lze ho dosáhnout nedodržováním pokynů v klíčových scénách.
V tomto konci se hlavní postava odhalí jako žena. Jedná se herečku, která hraje scénu s mladým chlapcem, a probíhá dialog o zanechání minulosti za sebou. Chlapec na scéně spáchá sebevraždu pistolí. Hra končí jejím pohledem do zrcadla a na plakáty filmů v kterých hrála. Nakonec se otočí k truhle za sebou, která se zatřese. Tento konec bývá většinou interpretován jako dobrý.
3. Formless - Rozhodnutí musí být smíšená.
V tomto konci se setkáte s postavou z intra a také z prvního dílu Layers of Fear - The Rat Queen. Je zklamaná tím, že jste si nevybrali cestu a vrátí vás zpět k první klíčové scéně.
Tento konec bývá také nazývaný "true" ending a zřejmě souvisí s hlubším univerzem Layers of Fear, který dále rozšiřují záznamy z tajemných objektů ve hře. Zdá se, že veškeré šílenství a zmatenost obou her souvisí s touto tajemnou bytostí, která nutí umělce aby tím prošli. Její záměry jsou však nejasné.
Cathan, 27.12.2020, zdroj: Vlastní
Mobile Forces
Hlavní inspirací byla hra Codename: Eagle.