Vydání remasterové edice prvního a druhého dílu byl pro mě ideální okamžik, jak začít s touto dlouholetou sérií a snad i zjistit, proč je druhý díl tak opěvovaný a mnohými považovaný za jedno z nejlepších JRPG. Ale hezky popořadě.
Příběh v prvním Suikodenu je jednoduchý. Hráč je v roli zlotřilého syna, který zradí svého otce a říši, vypraví se do světa sesbírat spojence a porazit představitele zkorumpované říše. Právě ono získávání spojenců je to, co mě hodně bavilo. Brzy po začátku hry dostane hráč k dispozici své vlastní sídlo, jakýsi hrad ve skále, který se postupně, jak se začíná zalidňovat, mění a nabízí toho čím dál více. Takže zpočátku jsem procházela jen prázdnými chodbami, kdy některé byly zatarasené, ale ke konci hry jsem měla už dost prostor k dispozici a v nich byli zabydlení moji spojenci. Ti mi přinášeli určité výhody, například prodej vybavení, lektvarů, vylepšování zbraní, výtah pro rychlejší pohyb po hradě (jen škoda, že jsem onu postavu s výtahem našla až ke konci hry, takže jsem běhala hezky po svých), výhody ve velkých bitvách aj. Bylo super, že to nejsou postavy jen do počtu, ale že mají i reálné využití.
Souboje jsou klasicky tahové a hráč má k dispozici v boji celkem šest postav a dalších tisíc pak čeká doma na hradě. Krom základního útoku lze využívat i magii, a to pomocí nasazení run/orbů a chvíli mi trvalo, než jsem přišla na to, jak to vůbec nasadit a používat. Něco se totiž vkládá do zbraně a zbraň pak získá ten daný element, ale jiné předměty si postavy nasazují na sebe u speciálního obchodníka a mohou pak používat daná kouzla. Co mě vcelku mile překvapilo, tak byla nižší četnost náhodných soubojů, a to zvlášť v overworldu, takže když jsem chtěla moje postavy trochu levelovat, a že jich vzhledem k jejich počtu nebylo málo, tak jsem s tím strávila nějakou dobu. Naštěstí je tento proces urychlen díky možnosti zrychlit soubojové animace a v případě slabších nepřátel i funkcí auto-battle. Krom klasických soubojů jsou tu i velké bitvy, kdy hráč řídí celou armádu a dává ji rozkazy, jak má útočit. Jedná se o jednoduchý systém ve stylu kámen-nůžky-papír, ale bylo to pro mě příjemné osvěžení hratelnosti a užívala jsem si tyto bitvy, byť jich bylo docela málo.
Jedná se o vcelku krátkou a přímočarou hru, kdy mi její dohrání zabralo asi 20 hodin. Prostředí se pěkně střídala a jednotlivé dungeony byly krátké, a tu a tam nabízely i skrytější oblasti s truhlou nebo s nějakou postavou. Pochválit musím také hudbu, která sice nenabízela žádné komplikované motivy, ale pěkně zapadala do hry.
Jako úvod do série se první díl osvědčil a jsem zvědavá, co přinese pokračování.
Příběh v prvním Suikodenu je jednoduchý. Hráč je v roli zlotřilého syna, který zradí svého otce a říši, vypraví se do světa sesbírat spojence a porazit představitele zkorumpované říše. Právě ono získávání spojenců je to, co mě hodně bavilo. Brzy po začátku hry dostane hráč k dispozici své vlastní sídlo, jakýsi hrad ve skále, který se postupně, jak se začíná zalidňovat, mění a nabízí toho čím dál více. Takže zpočátku jsem procházela jen prázdnými chodbami, kdy některé byly zatarasené, ale ke konci hry jsem měla už dost prostor k dispozici a v nich byli zabydlení moji spojenci. Ti mi přinášeli určité výhody, například prodej vybavení, lektvarů, vylepšování zbraní, výtah pro rychlejší pohyb po hradě (jen škoda, že jsem onu postavu s výtahem našla až ke konci hry, takže jsem běhala hezky po svých), výhody ve velkých bitvách aj. Bylo super, že to nejsou postavy jen do počtu, ale že mají i reálné využití.
Souboje jsou klasicky tahové a hráč má k dispozici v boji celkem šest postav a dalších tisíc pak čeká doma na hradě. Krom základního útoku lze využívat i magii, a to pomocí nasazení run/orbů a chvíli mi trvalo, než jsem přišla na to, jak to vůbec nasadit a používat. Něco se totiž vkládá do zbraně a zbraň pak získá ten daný element, ale jiné předměty si postavy nasazují na sebe u speciálního obchodníka a mohou pak používat daná kouzla. Co mě vcelku mile překvapilo, tak byla nižší četnost náhodných soubojů, a to zvlášť v overworldu, takže když jsem chtěla moje postavy trochu levelovat, a že jich vzhledem k jejich počtu nebylo málo, tak jsem s tím strávila nějakou dobu. Naštěstí je tento proces urychlen díky možnosti zrychlit soubojové animace a v případě slabších nepřátel i funkcí auto-battle. Krom klasických soubojů jsou tu i velké bitvy, kdy hráč řídí celou armádu a dává ji rozkazy, jak má útočit. Jedná se o jednoduchý systém ve stylu kámen-nůžky-papír, ale bylo to pro mě příjemné osvěžení hratelnosti a užívala jsem si tyto bitvy, byť jich bylo docela málo.
Jedná se o vcelku krátkou a přímočarou hru, kdy mi její dohrání zabralo asi 20 hodin. Prostředí se pěkně střídala a jednotlivé dungeony byly krátké, a tu a tam nabízely i skrytější oblasti s truhlou nebo s nějakou postavou. Pochválit musím také hudbu, která sice nenabízela žádné komplikované motivy, ale pěkně zapadala do hry.
Jako úvod do série se první díl osvědčil a jsem zvědavá, co přinese pokračování.
Pro: hudba, příběh, postavy a jejich interakce mezi sebou, svět a jeho průzkum, vedlejší úkoly a odměny za ně
Proti: občas vedlejší úkoly a s tím spojené nekonečné běhání