Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Doki Doki Literature Club Plus!

75
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Doki Doki Literature Club Plus! je placená re-edice vizuálního románu z roku 2017 s názvem Doki Doki Literature Club!, která jeho obsah aktualizuje a představuje hráčům na konzolích. Obsahuje celou původní hru nově i s remasterovanými texturami a malbami (vše je nyní ve Full HD), odemknutelnými artworky i hudebním přehrávačem, které lze procházet v menu, a přidává k ní šest nových příběhů čítajících hodiny nového herního obsahu a celkem třináct nových písniček.

Herní náplň je víceméně stejná jako v původní hře. Hrajeme za nejmenovaného protagonistu, který se připojí na místní škole do klubu literatury. Zde potkává svou kamarádku z dětství Sayori a zároveň se seznamuje s atletickou premiantkou Monikou, knihomolskou Yuri a pekařkou zbožňující mangu Natsuki. S nimi je umístěn do konverzací, v nichž si může vybrat, se kterou z nich chce randit. K tomu následně slouží i básničkové minihry, při nichž vybíráte ze slov použitelných v dané básni. Každé slovo reprezentuje pocity, nálady a názory některé z dívek. Výběr dívky ovlivňuje do jisté míry další dění.

O nové malby se postarali tři vybraní umělci z komunity, jmenovitě LucidSky, SquChan a VelinquenT. Novou hudbu dostala na starost skladatelka Varien s výjimkou dvou speciálních skladeb z dílen Azurie Sky a skladatele hudby k původnímu vydání hry World of Warcraft, Jasona Hayese.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Je mi jasné, že kolem DDLC Plus vzniknou dva tábory. Jeden z nich bude tvrdit, že se jedná o placený remaster neplacené hry obohacený o narychlo spíchnutý ofiko mód a nějaké to sbírání pro konzolisty, aby se neřeklo. Do něj se budou řadit zejména hráči původní hry, kterým k srdci nijak zvlášť nepřirostla a dost možná si na ni od dohrání ani nevzpomněli. Druhá skupina bude naopak tvrdit, že protože původní hra neztratila sílu, nevadí jim si ji zahrát znova, a pravděpodobně budou nad novým obsahem žasnout. To se týká kromě nových hráčů a tvrdohlavých konzolistů hlavně veteránů dodnes netrpělivě vyčkávajících každý nový tweet od Dana Salvaty. Obě skupiny mají v zásadě pravdu.

Původní hra je pořád setsakra velkou trefou do vkusu každého hledače nekonvenčních her, které se snaží vymanit z hranic daných svými možnostmi. Je výborně napsaná, psychologicky zajímavá a herně šokující, přestože občas příliš zdlouhavá a repetitivně opakující předešlé části čistě proto, že jí zvolený koncept nic jiného nedovoluje. Tolik si nestěžuju, ostatně jsem se jí i napotřetí prokousal bez větších problémů a stále jsem ji obdivoval. Musím ale uznat, že chvilkami jsem měl chuť místo věnování plné pozornosti hodit autoklikač a odejít si udělat svačinu, než se dostanu k zajímavým částem. Tady inovace žádná neproběhla, prostě se jen upscalovaly textury, jak bylo slíbeno. Jasně, místo FullHD to mohlo být 4K, aby ani přibližováky nevypadaly rozmazaně, zato ale neztrácíme efekt překvapení z náhlé neuhlazenosti.

Teprve u side stories, tedy skutečného přidaného obsahu, je pořádně se o čem bavit. Je to pouze mód napsaný a zrežírovaný z nutnosti, aby tu bylo něco, za co patnáct euro utrácet? Ano. Je evidentní, že pro hraní potřeba není a obešli bychom se bez něj. Je to zároveň skvěle napsaný, výborně promyšlený, duchaplný, emotivní a dobře navazující prequel? Abso-kruci-lutně jo! Promlouvá k obrovské spoustě lidí nabízeným pochopením jejich problémů, vybízí k lepší mezilidské komunikaci, postavy rozepisuje na skutečné trojrozměrné lidi místo stereotypních karikatur využívaných k vybudování pointy a přitom je skvěle motivuje k událostem původní hry. Je teda pravda, že si budeme muset jako u každého jiného prequelu v mnoha částech návaznost stretchovat a domýšlet. Kromě toho tu je stejně jako u základní hry přítomna přílišná zdlouhavost. Za perfektní prohlásit side stories určitě nejdou, jenom za hodně skvělé a mimořádně úspěšné v tom, čeho se snaží docílit, což vychází podobně jako základní hra. Já je tak i beru, takže bych jim dal 80-85 %. Opravdu si totiž myslím, že před sebou máme jeden z nejlepších prequelů na poli her. Nesklouzává ani na chvilku k nesnesitelně trapnému Solo efektu, tj. "příběh o tom, jak naši ideologičtí miláčci byli stejně kůl už odmalička a na své cestě vesmírem získávají své trademark předměty", příjemně se snaží být svůj a dokonale dotváří poselství původního DDLC (ne všechno může u druhých lidí být tak, jak to na první pohled vypadá) hlubším prohloubením a lepším zakotvením v realitě. Edit: Nesmím opomenout krásné nové artworky ( hlavně tahle nádhera ) a nesmírně povedený soundtrack. Celému týmu palec nahoru!

Ke zbytkovému obsahu, tedy sběratelským kravinkám, lze říct jen, že jsou v pohodě zvládnuté a uspokojivé po získání. Nepochybuji, že se rozjede další vlna teoretizování u Game Theory. Hra k tomu dává právě díky nim plno podnětů skrze soubory a emaily. Nebudu přesně spoilerovat. Dodám jen, že jsem fakt natěšený, k čemu to povede, a velmi mě zajímá, kdy. Původní odhad data vydání nového projektu (2018) byl totiž veeeelice mimo.

Komu tedy hru primárně doporučím? Nováčkům, kteří ještě neměli šanci DDLC vyzkoušet, a lidem, které hlouběji zaujaly postavy nebo příběh DDLC a chtěli by víc. Naopak doporučím držet se od projektu pryč těm, kterým stačilo si hru zahrát jednou, připadala jim průměrná, nebo jim humbuk kolem ní nic neříká.

Pro: povedený remaster stále skvělé původní hry, výborný nový obsah funkční samostatně i v kontextu původní hry

Proti: obě části mají své zdlouhavé chvilky, někteří si mohou stěžovat na zbytečnost re-edice

+21