Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Monster Hunter Rise

26.03.2021
12.01.2022
20.01.2023
96
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Monster Hunter Rise je další díl ze série Monster Hunter, který původně vyšel pouze pro Nintendo Switch, ale později se dočkal vydání i na další platformy.

Příběh zavádí hráče do vesnice Kamura, která je známá pro unikátní surovinu jménem Tatara. Před padesáti lety byla tato vesnice zdecimována katastrofou známou jako Rampage a podle všeho se má tato katastrofa znovu opakovat. Je na hráči, aby tomu zabránil a zachránil tak obyvatele vesnice před zkázou.

I zde se hráč chopí ovládání Monster Huntera, jehož úkolem je lovit monstra, popřípadě je chytat do pasti. Z ulovených monster si hráč odnáší suroviny, díky kterým může vyrábět nové a silnější brnění a zbraně a také je vylepšovat. Vesnice Kamura slouží pro hráče jako hub, kde má k dispozici vše, co pro svůj lov potřebuje. Ve hře je několik typů úkolů. Novinkou jsou Rampage Questy, které krom samotného boje s monstry obsahují i prvky známé z tower defense her, kdy je třeba rozestavit obranné jednotky a bránit vesnici před útoky několika nepřátelských vln.

Na rozdíl od předchozích her v sérii se tento díl zaměřuje více na vertikální pohyb po mapě. S tím souvisí i nová schopnost Wirebug, kterou má hráč k dispozici. Jedná se o hmyz, který hráče dokáže vynést nahoru či do předem určeného místa a také je této mechaniky využito při boji, kdy má hráč k dispozici zvláštní útoky, tzv. Skillbind Attack. Krom kočičího společníka Palico se k hráčovi přidává na výpravy i psí společník Palamute. Ten pomáhá při boji, ale také slouží jako dopravní prostředek.

Pro hru vyšlo rozšíření Monster Hunter Rise: Sunbreak.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 90
Monster Hunter sérii jsem znala jen z názvu a popisu a říkala si, že to nebude nic pro mě. Potom jsem se stala častým divákem a kolemjdoucím Monster Hunter: World a zaujalo mě to. Po nějaké době jsem se rozhodla, že sérii zkusím s jejím nejnovějším dílem Rise a zjistila jsem, že tato série je hodně pro mě.

Zpočátku jsem moc nevěděla, co mám dělat, jaké úkoly mám dělat, jak se vybavit, jaká zbraň mě bude bavit či jak využívat asi milion věcí, které má lovec k dispozici. Tomuto mému pocitu nepomohla ani hra, která usoudila, že čím víc tutoriálů a nových věcí mi hned na začátku ukáže, tak tím lépe. A já přitom ani nechápala, jak dostat věci z truhly do mého opasku pro rychlé použití. Taková triviální věci mi kvůli absurdnímu množství menu a tabulek připadala složitá. Po desítkách hodin hraní se na to už dívám jinak a zvykla jsem si na menší tabulkový simulátor, ale začátky byly docela pro mě těžké jako úplného nováčka v sérii.

Samotný lov monster jsem si také udělala omylem těžší. Když jsem v Hub úkolech zvládla prvního většího bosse (Magnamalo), tak jsem se dočetla, že Village úkoly jsou tutoriál a že ta monstra v nich jsou o něco lehčí a představují vstupní bod do hry. A já si do té doby často říkala, proč mi někdy lovy trvají o několik minut déle a jindy je to docela rychlé a proč některé lovy mají úvodní cut scény, když už jsem to monstrum jednou potkala. K příběhovému závěru hry, tedy kolem HR7 a desítkách hodin hraní, jsem zjistila, že ten Demon Mode není jen tak pro srandu u mé zbraně a že postava je o něco agilnější, může dělat pěkná vizuální komba a že je také o něco silnější. Dalším objevem byly buildy, kdy vhodná sestava doplňků a dovedností z výbavy může razantně mé lovy zrychlit. Ale i přes všechny tyhle klacky pod nohy, které jsem si naházela, jsem hrou proplula sice pomalu, ale vcelku snadno a nestalo se mi, že bych nějaký lov (včetně finálního příběhového bosse) nezvládla hned na poprvé. Z toho vyplývá, že základní hra je opravdu snadná a počítám, že razantně přituhne v rozšíření a v Master Ranku a mám z toho trochu obavy.

Hra je sice, co se týče příběhu a úkolů, velmi osekaná na prosté plnění úkolů s cílem porazit dané monstrum, ale to je přesně to, proč mě ta hra tak baví. Samotná postava se až tak nezlepšuje, nezvyšují se jí postupně životy, obrana či výdrž. Samozřejmě hodně pomáhají skilly nebo výroba vybavení, ale nejvíce boje zrychluje hráč a to, jak se postupně zlepšuje, jak je všímavý při boji a jak dokáže číst pohyb monster. Je zvláštní, jak jsem si dokázala zapamatovat pohyb jednotlivých monster a ke konci jsem byla ze sebe překvapená, jak mě jedno monstrum, které mi úvodu hry dělalo docela problémy, dokázalo nyní zasáhnout maximálně třikrát a já ho vyřídila během dvou setkání. Hra dává výrazně najevo, že efektivita lovce je to nejdůležitější. Čím víc úspěšně se dokážu vyhýbat útokům, tím víc dávám poškození a tím rychleji ukončím boj a snížím moji šanci na neúspěch. A přesně tenhle pocit jsem ještě v žádné jiné hře tak nepocítila.

Rise přinesl oproti Worldu několik změn. Hodně hráčů nebylo nadšených z toho, že před bojem je docela vhodné sesbírat permabuffy v podobě malých ptáčků, které zvyšují zdraví, útok a tak. Je fakt, že od samotného lovu to vcelku zdržuje, ale na druhou stranu je pohyb lovce po mapě o něco rychlejší díky novému společníku palamutovi. Takže mě to až tak nevadí a už jsem si dokázala svoji první cestu mapou docela zefektivnit, abych jich vysbírala co nejvíce. Co mě baví, tak jsou Wirebugy a nové možnosti použití zbraní. Tady jsem sice ještě nevyužila jejich úplný potenciál, ale to přijde. Hra je díky nim o něco rychlejší a je pro mě vždy zajímavé sledovat, jak se hraje World a porovnat s to s mým hraním. Někdy se věci na obrazovce dějí tak rychle, že to nestíhám sledovat a jen doufám, že z toho jaksi vyváznu živá. Některá monstra mi připadají, jak kdyby byla na kokainu. Na druhou stranu je fakt, že několik věcí je zjednodušených, kdy například kočičí společník hráče upozorní, že monstrum lze chytit do pasti, nebo třeba vůbec že jsou monstra viditelná na mapě a odpadá tak jejich hledání a stopování. Na hře je znát, že byla vyráběna primárně pro přenosnou konzoli, ale nemyslím si, že by kvůli tomu její kvalita nějak trpěla.

Rise ovšem přinesl jednu pro mě naprosto otravnou a ohavnou věc, které se v rozšíření očividně zase rád zbavil, a to jsou Rampage úkoly. Dokážu si představit, že tato variace na tower defense žánr při hře více hráčů není nic hrozného a může to být dokonce i zábava. Ale pro sólo hráče, jako jsem já, to je naprosté utrpení a jsem ráda, že v podstatě povinné jsou jen tři tyto úkoly a že už tohle nikdy nemusím dělat, protože pro jednoho hráče se z toho stává závod s časem a uhlídat všechny pozice je docela náročné.

Myslela jsem si, že si dám chvíli pauzu od lovení, ale moc dlouho jsem to nevydržela a už mám koupený Sunbreak a moc se těším na novinky, které přináší.
+17
  • PS5 100
Monster Hunter Rise to znovu dokázal. Opäť som mu musel napáliť absolútne hodnotenie a právom. Keď som bojoval proti finálnej Narwe the Allmother spoločne s ďalšími troma spoločníkmi, mali sme už posledný spoločný život a ona dala svoju ultimátnu schopnosť, tak sme mali čo robiť, aby sme celý ten chaos prežili. Do toho hrala epická téma so zborom a darili sa mi útoky a kombá s mojou obľúbenou zbraňou (dvojitý meč), dokonca sa mi darilo vyhýbať sa jej smrtiacim útokom, tak v tom momente som bol v extáze čistej hrateľnosti a už dlho som nepocítil onú čistú radosť a úžas nad celou hrou. To je to, čo chcete pri hrách zažívať a Rise to po World u mňa dokázal znovu. Japonci sú borci.

Hra na PS5 beží v krásnych 120 fps, no stále vyzerá dobre a aj v šialených súbojoch, kde všetko vybuchuje, sa hýbe veľmi dobre. Zamrzelo ma, že hudba pri monštrách je horšia alebo nie je až taká výrazná ako bola vo World. Hrateľnosť je oveľa svižnejšia aj vďaka využitia wirebugov a levely sú viac vertikálnejšie. Vďaka wirebugom má každá zbraň oveľa viac kômb a aj ťažkopádnejšie kladivá alebo obojručné meče sú teraz oveľa rýchlejšie. Tentoraz máte po novom aj psa a môžete si vybrať, koho budete mať ako hlavného spoločníka. Skvelé je, že aj keď máte plnú partu, vaša mačka či pes vám bude aj tak pomáhať v boji. Nové rampage questy sú príjemným osviežením a skvelým tower defense módom. Základna hra mi zatiaľ príde dosť v pohode a obtiažnosť nie je až taká vysoká ako vo World. Uvidím na vyšších leveloch. Teraz mám po 60 hodinách HR úroveň 73.

Nové monštrá sú skvelé - nájdete tu viac vodných a snežných typov a nie je tu až tak veľa wywern - je tu pavúk, z ktorého lezú malé hnusné kliešte, piesočný chrobák Volvidon, vodný Almudron, ktorý si z bahna vie postaviť vysokú stenu, slizký a elektrický Khezu, ktorý akoby vyšiel z hororového anime seriálu, bublinový Mizutsune, medvedí Goss Harag, ktorý si dokáže vytvoriť ľadové meče či Bishaten tancujúci ako Eddie z Tekkena 3. To som vypísal len niekoľko z nich. Vrátili sa aj starí známi - nesmie chýbať Anjanath, Kulu-Ya-Ku, Pukei Pukei, Rathalos, Rathian, Diablos, šialený Rajang, Bazelgeuse a mnoho ďalších. Fakt sa teším na datadisk Sunbreak, ktorý som ešte nehral - pridáva tonu vylepšených a nových monštier. 

Ak máte parťáka, s kým hráte hry, určite choďte do MHR. Je to neuveriteľne zábavná hra.

Obľúbené nové monštrá:
Narwa the Allmother
Magnamalo
Almudron
Goss Harag
Crimson Glow Valstrax
+10