Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

MorphX

  • PC 75
Tenhle komentář bude zaměřen pro mě tradičně hlavně na technickou stránku hry. O hře sem neměl šajnu dokuď sem si ji nevšim v přidaných hrách. 3rd hry mám rád tak sem se na ni podíval. Tak předně zdá se, že hra vyšla na pc pouze v ruštině. Co sem sehnal verze tak všude byly sice en titulky, ale vytaženy z X360 verze. Neoficiálně. Dále, hra v pohodě šlape na W10 64, hráno ve FullHD. Podle překladu názvu hry v menu z azbuky by se hra měla spíš volat Simbiont. Hráno na klávesnicy s myší, ruská verze 1.0 gamepady nepodporuje, a taky kvůli skládaní genomu je to s myší pohodlnejší. Nakonec hráno v ruštině s cz titulky.

Samotná hra mi nejvíc připomíná další ruský klenot Collapse: Devastated World i pokračováním Collapse: The Rage , jak graficky tak hratelně. Podle popisu by se mohlo zdát, že můžete každou rukou ovládat jinou zbraň. Není tomu tak. Zbraňový arzenál je následující: na blízko tu máme klíč, zrezivělou trubku, katanu a bejzbolku a na dálku AK 74 a brokovnici, jo a granáty. Postupem času samotná postava přemorfuje ve zbraň takže vám nakonec zustanou jen Chitinové drápy a Energetické dělo. Samotná tahle proměna postavy se mi líbí, v každém dalším levelu je vidět její transformace v něco mimozemské.

Zmíněné superschopnosti jsou dvě pasivní: Evoluce a Transformace, a dále pět aktivních, funkčních s patřičníma klávesama. Symbióza, Vetřelčí pohled, Zuřivost, Izolace a Štít. Každá najde své časté využití.

Hru sem prošel za nějakých cca 20 hodin, s tím že sem sbíral i tzv bonusy, odkrývající v menu nějaké arty ze hry (přesně 44 kusů). Jo a ještě hra nemá na výběr obtížnost. Pro fanoušky víše uvedených her vřele doporučuji.
+10

Dark Salvation

  • PC 70
K téhle hře sem se dostal přes mou oblíbenou American McGee's Alice. Hledal sem hry podobného grafického ražení, takže sem na to šel přes id Tech 3 engine. A jako jo, kopec prvků je podobných - skoro identické portály a celková barevnost a nápaditost prostředí, za mě velké plus. Hra je brutální, už v úvodním videu hezky vidíme probodnutí novorozeněte rituální dýkou. Také hudba to jsou nějaké ambientné zvuky jak ze starého Quake, hlavně level 9 to je pěkný psycho. K dispozici je postupně 10 pekelných zbraní, tady je moc hezký nápad rozházet části posledné zbraně po levelech, a že jsou k...y ukrytý. Není problém je najít, ale jak se k nim dostat, hlavně v prokletém levelu 6, ale o tom níže.

Legálně lze v současnosti hru zakoupit pouze na itch.io za mrzké skoro 2 dolary. A tak sem se zařekl, že když už sem tak závratně investoval, musím hru dokončit za každou cenu, a jako perfekcionista na 100%. Sbírají se tu části zbraně zvané Shiver, jsou tu tajemné komnaty i tajné levely. Zarazilo mě, že o hře nejsou na netu skoro žádné zmínky. Hra přece není tak stará (2009)! Ani jediný návod, žádné průchody hrou, žádné secrety. Dokonce ani nalezené cheaty na poslední verzi hry nefungují. Tak sem začal od nuly...

Všude jsou jen náznaky jak je hra pekelně obtížná. Hra perfektně funguje na W10 64. Hra perfektně funguje ve fullHD. Co už vůbec perfektně nefunguje je...syndrom Project I.G.I. Ano, kardinální průser hry je, že se v rámci levelu nedá vůbec ukládat! Při smrti nebo jiném zákysu je k dispozici jen restart úrovně, což z ní dělá výzvu typu Dark Souls. Jen první level sem opakoval asi 20x, pozdravuji ručkování nad jámou s bodci...Zákysy tu jsou zase z neschopnosti level dizajnu, nebo to byl úmysl? Jak si vysvětlit, že na konci hned dalšího levelu se musí přeskákat po čtyřech zasouvajících se stěnách? Když to nezvládnete na první pokus, dál se už nedostanete neboť se ty zdi už zpátky nevysunou, takže můžete si level hezky zopakovat, což je i půlhodinka. Vrchol všeho je prokletí level 6, kde si vyzkoušíte svou trpělivost. Pozorně si prostudujte obrázek! Je zde 7 výtahů, kde pád znamená začít od výtahu č. 1. Nemůžete skákat skrz řetězy, takže jen hezky pravoúhle. A jelikož se to hýbe nesynchronizovaně tak pri čekáni na skok někdy strávite i 10+ minut!!! Hlavně mezi výtahy 5a 6. Pak se vám nad výtahy vysune most, samozřejmě z velkými mezerami z každé strany. Takže, když při přeskoku z mostu k cílové bráně spadnete... ahoj výtah č. 1!

Ale přesto všechno mě hra bavila, dal sem ji hned 2x za sebou na 100%. Možná časem udělám i popisy tajemství...Pro hardcore hráče doporučuji.
+10

Dungeon Siege: Legends of Aranna

  • PC 65
Odehráno z 3CD verze obsahující i základní hru. Hra je plně funkční na 10 64bit ve FullHD rozlišení. Při tomto nastavení však hra vyhazuje upozornění, které se dá odkliknout, je to však otravné tak sem jemně upravil exe soubor a už to fungovalo i bez výstrahy. Taky sem v něm v rámci ladění češtiny dopřekládal veškeré anglické texty. Takže už nesbíráte gold, ale zlato...

Grafika je pro mne stále hezká s ohledem na rok vzniku, Samotní hraní je ale docela nuda, hra se doslova hraje sama. Družinu jsem měl složenou z 3 postav na blízko a 3 lukostřelců. Oproti základní hře sem zaznamenal daleko větší počet bedniček, džbánů a dalších hovadin k rozbití a sesbírání pěnez a výbavy. Vše poctivě prodáváno a někde před koncem hry jsem došel na finanční limit, tuším 9 999 999 zlata. Takže si klidně nakupujte, financí je tu dost. Líbilo se mi tu i zvýraznění truhel obsahujících sadové věci, skryté vetšinou v nějaké odbočce.

Takže ze mě dobrý, hrát se to dá, ale poslední třetinu už sem se nudil...
+12

Advent Rising

  • PC 45
Hned zkraje řeknu, že tato hra zapadla zcela právem. Nemastná, neslaná. Hráno po letech po druhé na hard.

Hrajete za pilota, tzv. "vyvoleného", který jako jediny muž spolu se dvěma ženskými přežije a vašim úkolem je něco jako zničit nějakou zlou rasu Hledačů. Hra je hustě provázaná videosekvencemi nevalné kvality, mnohdy zachycující zcela zbytečné průlety krajinkou. No dějovo je to nic moc. Po grafické stránce taky žádná sláva, není tu nic co bych si zapamatoval, když to srovnám s daleko staršímy peckami jako Giants, Američanova Alice nebo Fakk2. Dizajn lokací nestojí za nic, většinou samé nudné exteriéry, jediné co se mi trochu líbilo byl vesmírny prolog s přistáním. Není problém zabloudit, a tápat kam vůbec jít. Je tu hodně míst s nekonečně se generujícími zástupy nepřátel a dost úkolů spočívá v úmorném čištění, nebo udržení určité pozice. Zatáčení buginy pomocí pohybu myši = sodoma, gomora. Zbraní je tu dost, no až na raketomety, tu mezi nimi není nějaký extra rozdíl. Vylepšení u nich taky není nějak výrazně poznat. Už jen to, že nejsou ani po letech schopni opravit bug, kde hned v prologu spadne hra o něčem svědčí.

Takže suma sumárum pro fanoušky TPS: zkuste radši výše jmenované alternativy. Jsou starší, ale daleko lepší...
+13

Sub Culture

  • PC 90
Podmořská hra z roku 97. Skvělá atmosféra, místy mi to připomínalo Subnautiku. Jste malé kolečko ve válce mezi sekcemi Procha a Bohine. Plníte čím dál zapeklitejší úkoly střídavě pro obě strany. Sranda je ta, že když je neplníte v určitém pořadí, lehce se ochudíte o spoustu misí.

Zde sem napsal pro nové dobrodruhy optimální poradí (dle české verze):
Hledáme zlatokopy!
Záchrana plavidla Bacau
Zachraň prochianské vězně
Bohianské ozbrojené síly: Tajné operace
Ochraňte rybářská loviště
Ochraň beluganské rybáře
CIC: Tajné operace
Eskortujte vězeňskou ponorku
Výzkum: Zmutované ryby
Zmutovaný úhoř útočí!
CIC: Špionáž
Zbraň genocidy
Zkřížit plány teroristům
Zmutované ryby útočí!
Záchrana minonosky
Sopečná pohroma
Tajná operace: Zběhnutí
Studentská ponorka uvězněna v dole
Zneškodnění bomby
Zlikviduj bohianskou královnu medúz
Eskortujte diplomaty
Zběsilý Chodec útočník
Útok na pirátské sklady
Spojenecké plavidlo v tísni
Neutralizace nukleárních úložišť
Získejte zabrané filtry
Aquatraz!
Projekt Armageddon!

Herní plocha není moc velká, obsahuje čtyři města, vězení, rafinerii a tři jeskyně. Celou hru projděte jen s jednou ponorkou, pouze si vylepšujete zbraně a vybavení.

Hráno na W10 64, dnes plnohodnotně funguje už jen 3dfx verze, ale dá se nastavit na fullHD. Přehrávání hudby ve hře z CD jde taky. Čeština šlape taky, místy sice poněkud kostrbatá. Nejlépe se to ovládá pomocí XBOX gamepadu.
+9

Maldita Castilla

  • PC 80
Mé třetí a prozatím poslední setkání s talentovaným vývojářem her Locomalitem. Po výtečné The Curse of Issyos, vesmírné akci Hydorah sem zkusil teda Malditu.

Nebudu opakovat informace z karty hry, tak vám rovnou řeknu, že je to pěkně těžká arkáda. A podobně jako u Issyosu ji musíte dát v kuse, tj. ukládání tu není žádné. Společnou vlastností všech menovaných her je také vícero možností zakončení, hodně secretů a další podobné laskominy. Takže po prvním projetí hry, jsem zjistil že nemám jakési slzy (má jich být celkovo pět), takže dál sem se nedostal, bad ending. Ve druhém průchodu slzy posbírané, dokončena i bonusová kapitola, nastala hostina a já se těšil na pokoření hry. Poněkud předčasně... Pri oslavě mi hra vyhodila 7 úkolů ze kterých jsem udělal tři! Jako perfekcionistovi mi to nedalo i šel sem si zabojovat naposled a získal veškeré fajfky.

A pak sem zjistil, že vylepšená verze je na Steamu, vlastnim ji už dva roky a má achievementy...

Pro: je to zadarmo, na to že to dělal jeden člověk špičkové provedení

Proti: žádný save, místy obtížné až hrůza

+11

Day of the Zombie

  • PC 30
Zombíckých her není nikdy dost. Hra Land of the Dead: Road to Fiddler's Green mě bavila, tak sem se vrhl na její volné pokračování, o kterém hodně hráču jedničky neví. A co si budeme povídat, je o dost horší jak originál.

Hraje se tu za 3 postavy - studenta z koleje, školníka zdejší fakulty a jednoho seržanta co zbyl z výsadku armády. Každá má jinačí zbraně a jinačí cíl. Student musí najít svou dívku, školník zachraňuje cenné knihy a defakto celou školu, a voják chce prostě přežít a zmizet z města, dřív než propukne konečná vyhlazovací operace. Čeká vás 14 levelů zombíckého pekla. Zatímco v jedničce byl pěkně plynulý průchod, zde se každý level mění postava, což by nebylo na škodu, ale s každým charakterem procházíte tu samou lokaci. Takže tu máme 3 x kolej, 3 x ulici, 3 x knihovnu, 2 x spravcuv domek, 2 x prednaskove saly a nakonec jednou doky. Samotná hra tak působí spíš jako nějaký mód původní hry. V editoru to musela byt práce jednoho týdne.

Přesto všechno fandům originálu hru doporučuji. Místy je docela působivá atmosféra, občas sem se i lekl, když na mne vybafla zombie ukrytá za dveřmi.

Pro: zombie

Proti: recyklace

+8

WaxWorks

  • PC 85
Tak, dohrán závěreční díl z trilogie Horror Pack (2x za sebou). Přicházíš zachránit své dvojče Alexa do strýcového děsivého voskového panoptika. Úkol to není snadný, strýc je posmrti a komunikuje s tebou pouze pomocí kryštálové koule. Ze záchrany Alexe se nakonec vyklube záchrana celé tvé rodové linie. Kdysi dávno čarodějnice uvrhla na tvůj rod kletbu, v každé generaci se vyskytla černá ovce a tvojím cílem je napravit jejich dávné chyby.

Hra je rozdělena do čtyř ruzných časových etap, které musís všechny vyrešit. Doporučuji začít hřbitovem, který je opravdu nejhorší (naštěstí také zdaleka nejkratší) část hry. Pak už je kvalita víceméně vyrovnaná. Samozřejmě je nejlepší hrát s mapou, zejména v šestipatrové pyramidě člověk lehce zabloudí. Hra je plná strážců pyramidy, mutantů a jiné verbeže. Doporučuji také všude brát všechno, na rozdíl od autorů návodu z Excaliburu jsem se nevracel šest pater pro závaží, ale pro lampu (která vůbec v zmíněném návodě není spomenuta). Samozřejmostí je sejvování na víc pozic, slepých konců tu je taky dost.

Hru mi nezbývá než doporučit stejně jako předešlé Elvíry.

Pro: atmosféra 4x jinak

Proti: hřbitov

+10

Elvira: Mistress of the Dark

  • PC 80
Sehnal sem si kolekci Horror Pack a jdu na to pěkně chronologicky. Začínam hrát Elvíru1. Po pár hodinách hraní jsem nucen hledat na internetu Spell Book. Při hledání jsem si všiml že verze pro Amigu má i čestinu! Nedalo mi to a po pár úpravách mi jde česky i PC verze. Tak sem začal odznova...

Hra ma rychle vtahující atmosféru. Samotný hrad není až tak rozlehlý (800 místností z popisku hry hra opravdu nemá), všude se dá docela dobře orientovat, i tak sem raději v labyrintu použil mapu (ne z důvodu bloudění, ale kvůli optimalizaci použít co nejméně kouzel cestou ke hnízdu). Zarazilo mne že k dohrání hry je třeba vytvořit jen dvě kouzla. Můj inventář nabitý bylinkama, broukama a stonožkama je tak zcela zbytečný. Jiné kouzla jsem ani nezkoušel. Líbilo se mi hledáni šesti zlatých klíčů, bez koukáni do návodu bych některé ani nenašel. Při snaze o najítí asi pátého klíče sem musel začat hrát od znovu, kvůli mé fatální chybě. Mám ve zvyku sejvovat jen jednu pozici, dostal sem se do katakomb a při průzkumu se mi podařilo zaplavit jednu komoru, naštestí sem proplaval tunelem a vylezl ven cez studnu. Save. Pak zjistím že v oné komoře jsem měl uložit jedny pozůstatky. Bohužel na jeden nádech se to cez studnu fakt nedá stihnout... Takýchto překvapení ma hra více, i při odemykání finální truhly opravdu záleží na poradí klíčů. Jiné činnosti zas není třeba vůbec udělat, např. zabíjet upírku je víceméně zbytečné.

Vzhledem ke stáří hry se i tak jedná o velmi povedení kousek.

Proti: lechce se da posrat postup ve hře, třeba sejvovat na víc pozic

+22

Freelancer

  • PC 70
Černočerný vesmír v této hře nenajdete. Každý kout galaxie září barvama, nikde sem nenašel čiste černé pozadí. To byl můj první dojem ze hry. Hra skvěle funguje na W10 64 a po stažení Jasonového patche i v HD. Čestina není kompletní, ale hlavní věci jako deník a úkoly misí jsou přeloženy. Příběhových misí je tu pěkných 13, plus hodně vedlejších, čti generických misí, které jsou povinné pro další postup. Samotní příběh je pěkně chaotický, strany se tu mění jak ponožky, po čase mně vůbec nezajímal. Boje je díky myši radost hrát, bohužel štíty toho hodně nevydrží, dlouho se dobíjí a poslední tři mise to bylo utrpení. Velké přesily nepřátel, do toho hafo naváděných raket a můžete znova loadovat, kolikrát jsem přeskočil do jiného systému s jedním dílkem síly trupu, 0 nanitů, 0 štítu a teď minuta letu, nepřátelský útok, další minuta letu, další útok a bum. Znova. Dále mně štvalo že ač sem mněl kreditů dost, nemohl jsem si koupit lepší zbraně kvůli mému nízkému levelu, a tak to bylo až do konce hry. Silné lodě a zbraně si můžete díky tomu pořídit až po ukončení příběhu, ale pak už jaksi není motivace hrát dále...Pro mně je lepší jejich předchozí hra Starlancer i když jsem ho hrál na šipkách.

Pro: ovládání myší, prostředí

Proti: nepřeskočitelné cutscény a absence titulků v nich

+10

Asghan: The Dragon Slayer

  • PC 80
Mučedník. Tak sem se cítil pri hraní tohoto titulu.

08:05 Spustit 3D hru z roku 98 na 64 bitových windows deset není žádná sranda. Pokud se vám ji povede aspoň nainstalovat. Instalační setup program je totiž 16 bitový. Nastáva etapa konzultace s Googlem a prolézání starých poraden.

08:34 Direct verze nešla spustit vůbec, softwarová verze je sice hratelná, ale poněkud zubatá, tak nakonec vyhrála díky prográmku nGlide 3Dfx verze.

10:11 Rovnež se mi podařilo zprovoznit audio stopy z CD. Po zjistění že díky hudbě neslyším ostatní zvuky (ovládání táhlem v nastavení hry nemá žádný vliv ), jsem ji zase zrušil.

10:35 Aplikoval sem češtinu. Chystám se konečně hrát.

o tři dny později
Samotné hraní ale neprobíhalo zdaleka plynule - než sem hru dorazil, tak počet pádů do systému byl nejmíň okolo stovky.

Takže dohráno po cca 20 letech od hraní dema. Doporučuji jen masochistům, nebo příznivcům her jako je Garshasp: The Monster Slayer nebo Enclave.

Edit: Hodnocení po čase zvýšeno - je k dispozici patch, po kterém mi hra ani jednou nespadla...
+11

Heretic II

  • PC 80
Tak, na to že je to hra z roku 1998, tak šlape parádně i na W10 64. Hráno v základní verzi 1.00 v režimu openGL32 a max. rozlišení 1280x960. Žádný crack nebyl potřeba, dokonce mi hra přehráva i hudebný stopy přímo z CD. Kromě toho že mi hra 2x spadla v jednom otevřeným pruchodu sem nezaznamenal žádný chyby. Nastavil sem si extrémní brutalitu a armageddon obtížnost. Na tu už to není žádná sranda.

Hratelnost je výborná i na dnešní dobu, jak někdo už komentoval postava dokonce mluví, většina zařízení se dá rozbít (což nefunguje pomaly ani v dnešních střílečkách, když nemužu rozbít džbán na stole). Lokace jsou patřične rozmanité, lze se v rámci oblastí dokonce vracet v levelech zpět. Sem tam sem si pěkne pobloudil. Je tu pár souboju i s bossy.

Pro: hra která ma i dnes co nabídnout

Proti: po vyčerpání many se počet zbraní sníží o polovinu

+12

Grand Theft Auto III

  • PC 90
Dnes zase dohráno (poprvé na Stímu). Funguje bezvadně na W10, použil sem jen češtinu a widescreen fix. Snažil sem se hru dát na 100%. Jediný problém byla sanitková mise. Rád bych viděl toho, co poctivo odjel v kuse 12 úrovní. Legálně sem došel po takovou 8, a pak buď dojde čas nebo sem se převrátil. Vyřešil sem to přidáním pár sekund k času navíc a šlo to. Při plnění úkolu platí pravidlo - vždy nejdřív dodělej starou značku na mapě, až pak tu další přidanou, nebo se mužete ochudit o některé mise. Telefóny třeba taktéž plnit hned, časem s rostoucí agresivitou gangú nemáte šanci (mise se sbíraním lechtivých časopisu). Zdá se že nakonec sem tu hru dal na tých 100% (to jest všechny mise i telefony, sbíraní checkpointu s auty i výbušná autíčka, sanitku, hasiče, policajty i taxi, 100 balíčku, skoky i zuřivosti a nakonec ješte nacpat tři skladiště auty). Stím ukazuje 44 odehrátých hodin.

Každopádně hra fakticky za ty roky nezastárla skoro vubec, bavil sem se jak po prvé. Dám si pár dní volno a pak si dám repete Vice City.

Pro: Rise FM

Proti: sanitková mise, absence celé mapy

+26

Into the Dark

  • PC 30
Jak už podtitul napovídá, tohle je čistej odpad. Je to nějaká šílená historka rozdělená do 11-ti kapitol obsahující zombie, nacisty i ufo. Připomínalo mi to místami odkaz. Nebudu zabíhat do podrobností, titulky ve hře budete hledat marně. Tak probereme aspoň technickou stránku hry. Nevadí mi ošklivá grafika, ale aby mi v nějakých místech škubala i okolo 12-15 fps je děs. Do toho zmíním dlouhé loadingy a občasné pády do windows. Tohle by klidně mohla být Bloodline 2.

Pro fajnšmekry, trash edice ještě obsahuje bonusové minihry: Into the Asylum a Into the Ice.

Pro: v kině promítají film: Noc oživlých mrtvol (1968), který mužete vidět celý (96 minut)

Proti: hardwarová náročnost

+7

Sky Force Anniversary

  • PC 80
Neuvěřitelně chytlavá arkáda. Má sice relativně málo levelu, ale než je projdete komplet (jestli vubec) tak se hezky zapotíte. Jestli totiž chcete odemknout vyšší obtížnost musíte splnit úroveň na všechny medaile. A to: posbírat všechny trosečníky, sejmout aspoň 70% nepřátel, sejmout všechny nepřátele a nakonec projít level bez škrábance. Pomáha vám v tom taky obchod s upgrady letadla. Ze začátku budete mnět sice slabé zbraně a hvězd poskromnu, ale pak...však to znáte.

Pro: hra typu ješte jeden pokus před spaním

Proti: špatný systém generovaní karet

+9

Syndrome

  • PC 60
Rozehrál sem to a je to strašné. Špatná detekce gamepadu, chci hrát na klávesnici a neustále mi ukazuje buttony, při vstupu do palubních počítaču se to nedá bez gamepadu ani navigovat. No nic tak teda hraju s ovladačem. Probouzím se z hibernace, všude většinou tma jak v prdeli, zatim žádná baterka. Musím akútně uzavřít okenice před nejakou radiací, i když se loudám nic se neděje. Mám nahodit energii, motory,... Špatná práce s inventářem, špatné vkládání kódu do dveří. Hra mně posíla pro hasák z jedné paluby (loading) na druhou a zase zpátky (loading). První setkání s mutantem, přežívám s pulkou zdraví. Úprk před mutanty. Další setkání s mutantem a sem dead. No nic, vypl sem hru a nemám chuť pokračovat...

Ze začátku mi to připomnělo Galaxii z Abc. Radši si dám počtvrté System Shock 2, nebo Dead Space. Toto je pouze levná béčková produkce, špatná vykrádačka všeho možného. Celkově se mi ten Unity engine zdá v každé hře takový pomalý.

P.S. Čestina je tentokrát nic moc byť je s dabingem, některé palubní denníky přeloženy sou, některé ne. Mluvíte s přeživším chvílemi v angličtině.

Pro: nic

Proti: klávesnice a xbox ovladač nejdou do kopy, hratelnost

+8

Space Legends: At the Edge of the Universe

  • PC 70
Ze začátku sem si liboval jaká to je pěkná sci-fi hledačka. S části od hradu to je jen další fantasy pohádka, kterých je mraky. Být to všechno ve stylu ze základny, tak to je za 100%. Jo, a hlavní hrdinka je dvojče Kate Beckinsale z filmu Underworld...
+5

9 Clues: The Secret of Serpent Creek

Disney Pirates of the Caribbean: At World's End

  • PC 60
Tohoto Jacka Sparrowa se mně podařilo spustit teprve nedávno. Skoušel sem to již před rokem na sedmičkách, teď na desitkách. Naivně, spolu s několika dalšími uživateli sem si myslel že hra už prostě nepodporuje 64 bitové systémy. Naštěstí 9.12. 2018 jeden uživatel steamu odhalil že hra funguje, ale pouze v angličtině. Oželel sem český jazyk, nastavil max. rozlišení 1024x768, ručně nakonfiguroval tlačítka gamepadu a vrhl se do vod Karibiku.

Čekal mně rovný tucet lokací. Hraní byla docela zábava, šermování občas narušili minihry poker nebo kostky. Jestli je něco horšího než checkpointy tak sou to nepřeskočitelné dialogy a cutscény, hlavně při opakovaném hraní. A teho si jestli hrajete hry na 100%, užijete. Duvodem sou vedlejšáky zvané Jackanism. Fakticky to je scéna složená z QTE momentu, na kterou máte jeden pokus a většinou se nachází před koncem levelu. Špatné tlačítko, nebo malá rychlost mačkání a mužete restartovat level. Doběhnout ke scéně zabere klidně čtvrt hodiny.

Jinak je to ale podařená akční adventura, kde časem odemknete až 67 hratelných postav.
+10

Zombie Army Trilogy

  • PC 90
Hru sem získal v rámci měsičního humble balíku. Defacto tři hry za směšnou cenu. Předtým sem kdysi hrál jen Sniper Elite 1. Už tam se mi líbily záběry na zpomalené kulky drtící těla nepřátel. Tady si taky užijete spoustu spomalených scén, leckdy i v rentgenu. Hned napoprvé sem si dal nejtěžší obtížnost a bylo to maso. Dokáže vás potrápit už jeden zombie sniper, natož když jich je tam naráz více. Taky porážka týpka s těžkým kulometem je vždy duvod na oslavu. Čeká vás patnáctka misí. Mně osobně zabrala hra na zmíněnou obtížnost asi 30 hodin, vrátaně hledání cihel a flašek.

Pro: Německá krajina z druhý světový plná zombies

Proti: Dovedně ukryté láhve

+12

Joe Dever's Lone Wolf HD Remastered

  • PC 70
Přiznám se že gamebooky sem nečetl žádné a anglicky neumím. Přesto sem hru zkusil i přes obrovské množství textu. Ten sem samozřejmě jen vztekle vždy prolistoval a věnoval se pouze taktickým soubojum. Ty sou zpracovány docela dobře (detaily viz jiné komentáře). Jel sem na obtížnost normal a některé souboje si párkrát zopakoval. Přetláčení čepelí bušením do tlačítka myši si mohli autoři odpustit, nevím zda to nekdo stíhal jedním prstem. Hlavně je třeba po souboji používat meditaci což sem jaksi zistil až po použitý pár drahých lektvaru. Hru sem přesto dohrál. Zkusil sem si pak novou hru na hard s palcátem a je to fakt maso (po I. aktu sem to zabalil).

Pro: styl hry, je to fakticky textovka s grafickými souboji

Proti: halda anglickeho textu, opotřebení levého tlačítka myši

+9

L.A. Noire

  • PC 30
Každý z nás má určitě nějakou všemi vychvalovanou hru, která ho ale absolutně nebaví. Toto je muj případ. Líbí se mi kdejaká céčková hra, ale tady sem to vydržel asi do pulky. Možná to je tou monotónností hry: dojedete na místo činu, prohledáte lokaci pro nalezení stop, potom nějaký ten výslech a pak přesun na další odkrytou lokaci kde děláte to samý. Ani ta jízda autem mně nebavila, musel řídit parťák. Daleko vic se mi libila hra Murdered: Soul Suspect, kterou sem prošel těsně před touto.

Pro: Možná ta údajná mimika postav

Proti: Nuda, nuda, nuda

+16 +18 −2

Aragami

  • PC 70
Takové Desperados: Wanted Dead or Alive ve 3D. Hlídky korzují hore dole po přesných trasách a vy je máte ve správném pořadí eliminovat. Než získáte schopnost rozpustit tělo je to docela hardcore. Hlavně ten úvodní hřbitov. Na 100 % hodnoceni levelu musíte projít hru dvakrát. Cení se tu totiž zabití všech nepřátel na mapě, bez vyhlášení poplachu a projít level bez nečí eliminace. Hra šlape hezky, jen párkrát sem se teleportoval cez textury. Thief II: The Metal Age to není ani zdaleka, ale i tak sem se bavil.
+10

Rambo: The Video Game

  • PC 65
Projeto single i v páru, a je to zábavna hra. Rambo se na sebe sice moc nepodobá, nepřátele jsou jak naklonovaný, ale jinak to je graficky ok. QTE sekvence mi vubec nevadily a dá se vytušit dle směru útoku které tlačítko bude třeba zmáčknout. Akorát sem mněl vetšinou hodnocení pouze jednu hvězdu a to hráno na nejtežší obtížnost. Taky se mi nelíbí styl odemykaní výzev, kde je stromová struktura. Nemám odemčenu ani jednu speciální zbraň protože nemužu udělat misi bez toho abych někoho zabil.

Pro: Věrný přepis filmu, zvuky a hudba z filmu

Proti: Špatně navržený styl výzev

+8

Collapse: The Rage

  • PC 70
Největší problém je tuto hru vubec sehnat. A když tak pouze v azbuce. Graficky je toto pokračování daleko detailnejší než originál. Také systém boje s mečem je promyšlenejší, je tu jednoduchší provádění komb a taky dobrý nápad s léčením pomocí komba. Také se dají komba upgradovat. Škoda že je hra poměrne krátká proti originalu, je to spíše dlc než plnohodnotná hra. Taky tu mohla být nová hra+. Než něco naplno vylepšíte je konec.

Pro: Ještě hezčí než originál, atmosféra

Proti: Hrací doba

+7

Collapse: Devastated World