Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Joe Dever's Lone Wolf HD Remastered

Joe Dever's Lone Wolf

Žánr:
RPG > nezařazeno *
adventura > akční adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
27.11.2014
Vývojáři:
Forge Reply
Oficiální stránky:
http://lonewolfthegame.com/
Lone Wolf je knižná fantasy séria spisovateľa Joe Devera, ktorá predala od prvého vydania v roku 1984 do dnešného dňa vyše 11 miliónov kusov. Dobrodružstvá Lone Wolfa boli písané ako interaktívne romány (gamebooks) v ktorých sa každý čitateľ stáva hrdinom a sám rozhoduje o priebehu nasledujúceho deja. Voľby sú v knihe očíslované a na základe rozhodnutí potom čitateľ číta príslušné strany.

Hra je románmi inšpirovaná, no ponúka nový príbeh, na ktorom sa podieľal samotný autor fantasy ságy. Hra je spracovaná v podobe ilustrovanej knihy s voľbami. Tie sa potom premietnu do dynamických bojov alebo rôznych minihier.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Fatality
Fatality

Walome: Netuším, ale chci vyzkoušet až vyjdou zbývající dva díly. Kharé mě bavilo nejvíc :)


Nejlépe hodnocené komentáře


Lone Wolf HD vychází z velmi známé gamebook série, čítající 28 dílů (u nás zatím vyšlo 15, momentálně probíhá postupný reprint, pro anglicky zdatné doporučuji Project Aon). Samotná hra nejprve vyšla na přenosná zařízení a následně se dostala i na PC, děj začíná zhruba tři roky po druhém dílu.

Na počátku si hráč zvolí jednu ze tří "cest" (boj, moudrost, hbitost), ty ovlivní výchozí hodnoty životů, many a výdrže. Dále si vybere jeden ze tří typů zbraní, kterým dává přednost (meč, sekera, palcát, neznamená to, že by ostatní nemohl používat, jde jen o to, s jakou zbraní začíná) a čtyři schopnosti Kai z osmi.

Základem hry je klasická mechanika gamebooku (čtení textu a rozhodování se), ovšem obohacena o značné množství dalších prvků (to mi přesně chybělo třeba u Fighting Fantasy: The Forest of Doom, protože místo čtení textu z monitoru bez přidané hodnoty si mohu rovnou zahrát skutečný gamebook). Hra je rozdělena na čtyři kapitoly, každá kapitola na tři části, po dohrání každé části se Lone Wolfovi vylepší životy, mana a výdrž podle toho, jaké volby hráč v průběhu hry prováděl (volby typu okamžitého útoku zvedají životy, taktické volby výdrž atd.). Je také možné se v rámci každé kapitoly vracet zpět na již navštívená místa (s pár omezeními, není takto možné projít v rámci jedné hry všechny volby) s tím, že se na nich hráč znovu nerozhoduje. To je užitečné pro bojový tréning (při cestě nebo meditaci mohou hráče napadnou nepřátelé), zisk peněz nebo nákup/prodej/opravu/vylepšování vybavení.

Samotný boj probíhá velmi podobně jako klasický ATB v JRPG (např. Final Fantasy VII). Oběma stranám běží ukazatel času (na jaké úrovni ukazatel začne může ovlivnit třeba přepadení ze zálohy na základě volby v textu), jakmile doběhne na konec, je možné provádět různé akce (speciální útoky Sommerswerdem, útoky jednou nebo druhou zbraní, vrhání nožů či střelbu z kuše a používání Kai schopností nebo lektvarů). Každá speciální akce hráči ubere určité množství výdrže (útoky zbraněmi) nebo many (Sommerswerd, Kai schopnosti). Všechny typy akcí navíc používají "cooldown", takže není možné provést stejný útok rychle dvakrát za sebou. U složitějších útoků nebo speciálních akcí (krytí, protiútoky atd.) hrají roli QTE (naštěstí jednoduché, nic co by bořilo taktiku bojů). A akce hráče i nepřátel jsou opět časově omezené. Boje jsou díky tomu značně komplexní a probíhají každou chvíli jinak (u taktizování je třeba brát v potaz například to, že zabití nepřítele doplní hráči okamžitě část many, krytí zrychluje doplňování výdrže atd.).

Zbraně a brnění se v boji opotřebovávají, je možné je opravit u obchodníků (a vylepšit pomocí různých materiálů až o tři stupně). Postupným užíváním tří útoků hlavní zbraně (sekery, meče a palcáty používají úplně jiné typy útoků) se tyto vylepší na další úroveň (což snižuje "cooldown"), při vylepšení všech tří je možné například pomocí palcátů omračovat nepřátele nebo u seker nepřátelům způsobit průběžné krvácení. Stejně tak se používáním vylepšují tři speciální útoky Sommerswerdu.

Celková herní doba se pohybuje od 15 do 20 hodin v závislosti na rychlosti čtení a vracení se na již prošlá místa. Normal obtížnost mi plně vyhovovala, v bojích jsem musel používat celou škálu možností, aniž bych byl nucen nějaký boj opakovat mnohokrát za sebou (s výjimkou jednoho místa, kde jsem hloupě začal boj s bossem s malým počtem životů, po desátém opakování jsem se vrátil na začátek odkazu a zkusil to jinak).

Záporů je podle mého naprosté minimum. Uvítal bych trochu jednodušší/rychlejší GUI a možná menší linearitu.

Pro: po všech stránkách velmi komplexní nadstavba gamebooku

Proti: pomalejší GUI, linearita

+11+11 / 0

Není to tak dlouho, když jsem rozehrál původní papírovou verzi gamebooků o Lone Wolfovi. Šlo mi o nostalgii, o to vzpomenout si jaké to tehdy bylo, když hráč nebyl omezen žádnou grafikou a hlavní roli hrála pouze představivost.

Ejhle a pak jsem zjistil, že vyšla tato hra.....

Jak jsem v průběhu hry pochopil, dostáváte se do role Lone Wolfa zhruba před čtvrtým knižním dobrodružství (aspoň v intru se mluvilo o událostech prvních dvou dílů).
Nainstaloval a posleze jsem tuto hru zapnul, to co mě dostalo, bylo velice dobře zpracované menu a epická, podmaňující hudba, která začala hrát.

Na začátku si navolíte jednu z tří klíčových cest (defacto - boj, moudrost, hbitost). A dále si volite z jednotlivých kombinací disciplín Kai (skrývání, ovládání zbraně....). Celkově tak vaše postava získává svůj hráčský profil, kterou cestou se chce vydat. Hru lze tedy projít několika možnostmi a využít u toho odlišných schopností.

Design v podobě zápisků v knize, které se neustále dopisují a možnost jednoduchého klikání v mapě - možný návrat na klíčové pozice, velice zaujmou a vedou hráče k další hře. V tom všem tkví jeden prvek, na který musíte jednou narazit a to jsou bitvy. Už žádné jméno protivníka a jeho atributy napsané vedle, nyní můžete vidět nepřátelské postavy před sebou i typ a průběh útoku.

Lone Wolf disponuje štítem, jednoruční zbraní, několika vrhacími dýkami a supersilným Sommerswerdem na zádech. Lze si tak v každém kroku zvolit, zdali se nyní chcete bránít, popřípadě útočit, či vrhnout pár dýk. Hra nabízí prostor pro taktiku, a hbité uvážování může zvrátit průběh boje. Ve chvíli, kdy se sommerswerd nabije, můžete nepřítele udeřit jedním ze tří možných kouzel (opravdu ničivých), sommerswerd je tu spíše jak spec. dělo, než klasická zbraň.

Avšak musím říci, že moje seznamování s touto hrou bylo velice kostrbaté a bolestné. Chybí tu ta jednoduchost knížek, namísto které se hráč musí potýkat s množstvím novinek a prvků, což notnou chvíli trvá. Fungování všech mechanismů - manipulace s hlavolamy, páčení zámků....., velice zajímavé ale ze začátku špatně pochopitelné. Než tak hráč projde tímto křtem, párkrát se vztekle zanadává.

Sám velice fandím této hře a celkově pokusu o další oživení gamebooku, leč musím přiznat že mě tato hra nedostala, jako původní knihy. Možná je to taky tím, že ve virtuální podobě opravdu nelze podvádět :D (hráči gamebooků jistě pochopí). Více akce a rychlosti, nižší množštví zdlouhavých úseků, by bylo fajn. Uvidíme třeba v další pokročilejším díle.

85%

Trochu mě mrzí, že speciální předměty nacházíte až na vyšší obtížnosti, pro mě jako nováčka byl vrch v podobě lehké obtížnosti.

Pro: Oživení odkazu J. Devera, grafika, možnosti, příběh

Proti: Místy zdlouhavost a zásekovost. Přivyknutí a ovládnutí všech mechanismů, si žádá příliš mnoho času.

+9+9 / 0