Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Collapse: The Rage

13.05.2010
71
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Collapse: The Rage je standalone datadisk ke hře Collapse: Devastated World. Děj začíná pár hodin po konci původní hry. Úkolem hlavního hrdiny Rodana je tentokrát nalézt skrývajícího se vědce Gorina, který mu může pomoci při evakuaci z Kyjeva. Situaci ovšem komplikují vojenské jednotky, plnící politický příkaz likvidace všeho živého, a také všudypřítomná monstra.

Collapse: The Rage má proti původní hře vylepšenou grafiku a GUI. Hra také klade větší důraz na používání meče. Při boji s mečem se postupně doplňuje ukazatel Rage (po jeho naplnění je nějakou dobu možné zabíjet monstra jednou ranou) a Rodan tak také získává body, díky kterým může vylepšovat své schopnosti.

Hra vyšla pouze v ruštině.


Poslední diskuzní příspěvek

[přesunuto z komentářů]

Pro Phoenixe
Mám na tebe prosbu.Hraju Collapse The Rage a jsem na konci hry, kde bojuju proti temnýmu andělovi.Mám tam použít komba na takový sloupy,kde sedí ten temnej anděl.Bloody wind dám v pohodě, to jen sekám mečem a ten podstavec na kterém sedí temnej anděl se rozpadne.Ale ty zbývající tři nejsem schopnej dát,dělám všechno možný,ale prostě jsem už z toho na mrtvici,protože si připadám jako debil.Vím že třeba u death zone mám držet klávesu W,pak 2x seknut mečem ,pak pauza??? to fakt nevím co se tím myslí a pak zase třikrát máchnout mečem.Zkoušel jsem různé možnosti a prostě nevím co dělat.Můžeš mi prosím polopatisticky vysvětlit co mám vlastně udělat co a jak kterou klávesu zmáčknout.Chci to dohrát a fakt mě to štve,že to nejsem schopnej dát.Moc díky za odpověd.Standa

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
EDIT! Jsem trubka, poprvé jsem hrál na hard. Na mou obhajobu bych podotknul, že volba obtížnosti v menu je maximální/střední/minimální, ovšem znamená úroveň tréningu (tedy "maximalnoje" je lehká obtížnost). Navíc v nastavení hry je i po zvolení "minimalnoje" nastavena střední obtížnost, která jde navíc zpětně nastavit na lehkou, takže by se v tom prase vyznalo. Zvedám hodnocení na 65 %, protože krom nevyvážené obtížnosti (většina hry mi na hard nepřišla zase tak těžká, aby mi to rychle došlo, že) a závěrečného boje výhrady zůstavají. Na easy navíc vynikne další problém hry, celá je dohratelná za hodinu čistého času (testováno na lidech). Jo, a už se můžete smát :-))

-------------------------------------------------------------------------------------

Collapse: The Rage je datadisk k výbornému Collapse: Devastated World. Kromě vylepšeného GUI a grafiky poměrně dost mění celkovou hratelnost, protože alespoň zpočátku klade hodně velký důraz na boje na blízko (v původní hře byl poměr více vyvážený). Systém čtyř speciálních schopností je také změněný, nově se nenabíjí každá samostatně, ale sdílejí jednu společnou zásobárnu energie. Vývoj hlavního hrdiny doznal také velkých změn. A ve hře je dokonce 50 různých achievementů.

Komb ubylo, hlavní hrdina je umí od začátku úplně všechny, ale narozdíl od původní hry je možné tato komba postupně vylepšit až o čtyři další úrovně za zkušenosti získané zabíjením monster pomocí meče. Každé z pěti komb je důležité kvůli něčemu jinému, jedno způsobuje vyšší poškození než ostatní, druhé Rodana léčí, třetí dobíjí energii speciálním schopnostem (ta se již nedobíjí pouhým plynutím času jako minule), čtvrté zrychluje nabíjení ukazatele Rage (při jeho naplnění je možné po určitou dobu zabíjet monstra jednou ranou) a páté zvyšuje počet zkušeností za zabitá monstra. To je první kámen úrazu, hráč je tak prakticky nucen používat pouze toto kombo, protože dvojnásobek získaných zkušeností jde (alespoň zpočátku) hodně znát.

Hra má pouhé čtyři kapitoly, její délka tak dosahuje maximálně třetiny původní hry. Zmizely hádanky, spolubojovníci, kanistry vylepšující zdraví, speciální schopnosti prakticky nevyužijete, v bojích s bossy chybí QTE (opravdu bych nevěřil, že to někdy řeknu, ale v Collapse to bylo udělané skutečně dobře). Hra na začátku nadchne vylepšováním hrdiny, aby posléze, až si vylepšíte komba s mečem, úplně obrátila a začalo se opět střílet. Obtížnost je méně vyvážená než původně a poslední boj opravdu "stojí za to". Hlavní záporák se vždy na pár vteřin teleportuje někam okolo Rodana a buď zaútočí nebo hodí obrovské rotující kopí, do toho se kryje štítem a otáčí, v těch dvou vteřinách jej musíte trefit do jednoho místa na těle, protože všude jinde mu střelba ubírá minimálně (pokud se do něj kvůli teleportaci vůbec stíháte strefovat). Do toho se pořád dokola objevují další a další monstra. Pokud mu nestíháte ubírat zdraví dostatečně rychle, tak si navíc umí poslední pětinu regenerovat. Bez útočné pušky Hrom (do které nemáte náboje, protože je spolykala kvanta borců v minulé místnosti a nově navíc z každého ozbrojeného Hromem vypadne pouze 10 místo 30 nábojů) nemá smysl vůbec koncový boj pokoušet. A kdybych si nepřinesl z předminulé místnosti rotační kulomet (s čímž autoři očividně nepočítali), tak jej na hard pižlám ještě teď. Mimochodem na Hardcore je výrazně jednodušší, teď jsem viděl video, kde jej borec rozstřílel zbraní, kterou jsem na easy ani hard vůbec nenašel (pravděpodobně proto, že se na easy najít nedá, borec u videa psal, že minule bojoval také jinak a déle) :-)

Autoři se snažili o mnohá vylepšení, bohužel hra díky nim funguje nakonec značně schizofrenním způsobem.

Pro: vývoj postavy, vylepšený boj s mečem

Proti: spousta vlastností původní hry je ořezaná nebo úplně chybí, krátkost

+10
  • PC 70
Největší problém je tuto hru vubec sehnat. A když tak pouze v azbuce. Graficky je toto pokračování daleko detailnejší než originál. Také systém boje s mečem je promyšlenejší, je tu jednoduchší provádění komb a taky dobrý nápad s léčením pomocí komba. Také se dají komba upgradovat. Škoda že je hra poměrne krátká proti originalu, je to spíše dlc než plnohodnotná hra. Taky tu mohla být nová hra+. Než něco naplno vylepšíte je konec.

Pro: Ještě hezčí než originál, atmosféra

Proti: Hrací doba

+7