Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Garshasp: The Monster Slayer

08.05.2011
61
17 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ve hře Garshasp se zhostíte role profesionálního zabijáka monster Garshaspa. Ten se zpočátku vydává pouze pomstít smrt svého bratra, ale při svém putování postupně odhaluje stále silnější působení zla v lidských končinách, čemuž samozřejmě musí učinit přítrž.

Samotná hra je kombinací 3rd person chodičky a mlátičky v konzolovém stylu. Hlavním parťákem se vám stane meč a později také palcát, s jejichž pomocí se prosekáte v cestě stojícími davy nepřátel. Ti jsou několika druhů, od obyčejných skřetů, až po několik bossů. Procházet se budete prostředím starověké Persie, jejíž některé reálie a tradice se promítají i do herního světa. Hráč se po zabití dostatečného počtu nepřátel může naučit nová komba a zvýšit sílu zbraní.


Poslední diskuzní příspěvek

@MickTheMage (03.01.2013 21:48): Díky, já vůl jsem použil pouze strýčka "Gůgla" a prvních pět stránek mě odkázalo pouze na hru. Přitom část Avesty jsem si pro potřeby jedné práce do školy pročítal, ale tam byl zapsán právě jako Kirsasp... a nespojil jse si to. Na hru se teprve chystám (sleva na jedno euro tomu dala příležitost).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Garshasp se dost těžko hodnotí, protože už na první pohled je vidět, že tahle hra prostě nemá moc velké ambice. Počínaje ošklivou grafikou a tak celkově šílenou technickou stránkou, konče krátkou herní dobou a absencí pořádného příběhu. Přesto jsem se těch několik málo hodin hodně solidně bavil.

Začněme ale od začátku. Už hlavní nabídka působí vcelku strohým dojmem a po odklikání několika základních nastavení vás menu hodí přímo do hry za doprovodu kraťoučké animace. Zpočátku mi dost vadila statická kamera a nemožnost výhled jakkoli ovlivnit. Gamepad jsem již tradičně nerozchodil a tak si musel celý gameplay přetrpět na klávesnici. No, „přetrpět“. To je trochu silné slovo. Ono ve výsledku bylo ovládání docela fajn a, i když kamera bývala často hodně pitomě umístěná, málokdy se mi stalo, že bych kvůli tomu někam netrefil. Možná taky proto, že skákací sekvence jsou vcelku jednoduché a hra se mnohem více zaměřuje na samotný boj. K němu nemám výhrad a až na občasné záseky o textury nepřátel jsem si ho velmi užíval. Je totiž funkční a zábavný.

Jak už jsem se zmiňoval v úvodu, technická stránka není na nijak valné úrovni. Ze všeho nejvíc mi Garshasp připomínal rubačky z doby před 10 lety, což nemusí být nutně zápor. Dostal jsem alespoň možnost trochu si zavzpomínat v podobě oldschoolového designu levelů. Každopádně neomluvitelné jsou časté díry v texturách na místech, kde by rozhodně být neměly. Stejně tak časté kolize a záseky. Je jasně vidět, že hra trpěla nedostatečným rozpočtem a byla vydána předčasně. Naštěstí mě žádné fatální bugy nepotkaly a já se dostal až do úplného finále, které přišlo až moc brzy – cca po 4 hodinách hraní.

Pro: hratelnost - souboje, skákání; docela zajímavé prostředí, hudba

Proti: mizerná technická stránka - špatná grafika, otravné poklesy FPS, kolize textur; velmi krátká herní doba, skoro žádný příběh, občas zmatená kamera

+18
  • PC 50
Chtěl jsem být při hodnocení mnohem hodnější, protože s ohledem na cenu a délku hry je Garshasp vlastně fajn záležitost, aspoň po většinu času. Za cenu jednoho oběda jsem nečekal hru konkurence schopnou ani prvnímu God of War, ke kterému to má velmi blízko svou hrubostí a neohrabaností při soubojích.

Stylizace a zasazení mi spíš připomínali filmového Barbara Conana, než cokoli z perské mytologie. To ale bude s jistotou tím, co ukázala snad jediná hra stejného zasazení a to Princ z Persie. Na první pohled se mi nepozdávalo grafické zpracování, které mívaly hry kolem roku 2002. To se mi nakonec dostal pod kůži i díky pokoře vývojářů, kteří se nesnažili o rádoby nafintěné scenérie a bral jsem hraní hry jako výlet do dob, kdy nešlo o grafiku.

Během hraní jsem Garshaspovi dokázal prominout technické chyby, občasnou nepřesnost při platformingu, nedokonalou kameru, absenci zaměřování nepřátel nebo fakt, že úskok je během soubojů úplně k ničemu a postačí jen vykrývat nepřátelské rány. Co bych za 150 Kč chtěl? Nehledě na to, že za tři hodiny uvidím ze hry vše a nikdo mi nebude cpát nastavovanou kaši v podobě hloupých příběhových filmečků.

Posledních pár desítek minut je směšně těžkých. Jestli je něco co ve hrách výslovně nesnáším, kromě více fázových repetitivních bossů (který je i tady), je to uměle zvýšená obtížnost hry před jejím koncem. Pokud je náhlý skok v obtížnosti vysvětlen příběhově, řeknu si "dobře, zbaštím vám to". To tady bohužel vývojáři nepoužili.

Dovolím si říct, že mám trpělivost s hrami. Určitě s těmi, které fungují jak mají. Když narazím na nějaký zásek, dostanu se k závěru, že jsem slabko a při dalším pokusu se zadaří. Jakoby by chtěl Garshasp moje tvrzení otestovat. Otestovat ne. Chtěl mě prostě psychicky zničit.

Nedostatky, které mě pronásledovaly po celou dobu hraní se nejvíce projevily při souboji s bossem. Vlastně boss fight není jen o boji s nepřítelem, ale i se hrou samotnou. Zasekávání se, nepřesnost ran, nemožnost přerušení komb, naprosto zbytečná funkce úskoku, špatná kamera a to vše na malé platformě, na které se bije Garshasp s více nepřáteli najednou. Naprosté peklo. Před finální fází dokonce není ani checkpoint, které jsou ve hře jinak na každém kroku a jsou hrozně příjemnou kompenzací za i tu nejmenší chybu při skoku.

Pro mě osobně je obecně ve hrách nejdůležitější finální část hry - konec. Ne že by ve finále nezáleželo na začátku a prostředku hry, ale konec je to, co dovršuje celé moje snažení. Nejposlednější vzpomínka na hru. To je to, kde přijde satisfakce při zabití toho odporného záporáka, kterého naháním celou hru. A ani to tady není! Minimálně dva tucty pokusů jsem se snažil zabít zdroj mé frustrace a hra ani neukáže poslední ránu, kterou mu Garshasp uštědří. Konec mi znechutil celou hru, což je škoda, protože jinak jsem dostal to, co jsem od takové hry čekal.
+18
  • PC 70
Tahle hra mě docela zaujala, protože už velmi dlouho hledám 3rd person mlátičku. Po spuštění na mě baflo menu, ve kterém nebyla možnost: option, takže jsem to hrál ve velmi nízkym rozlišení. No to jsemm neřešil, říkal jsem si že to zachrání hratelnost kdyžtak. Když mě hra vrhla do děje, tak mi to ihned připomnělo hru Darksiders, prostě všechno vykos pomocí obřího meče a užasných komb. To bylo v pohodě, ale když jsem tam kam jsem musel, zjistil jsem, že kamera má styl adventury, to jako že vám nesleduje záda, ale dává různé záběry. Jeden by řekl, že je to originální, ale když třeba jdete po točitém mostě, tak nevíte kam jdete a hodněkrát se mi stalo, že jsem spadl. Také velká chybka, že hrdina neumí moc skákat a nebýt dvojskoku, nevyskočil by vůbec nikam, ale jinak si myslím, že jde o dobrou gamesku, když se zvykne na tu šílenou kameru.

Pro: Bitky, Grafika, 3rd person bojovka

Proti: kamera, nemožnost změnit rozlišení

+10