Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

God of War

81
52 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > bojová
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
22.03.2005 PS2
17.11.2009 PS3
06.05.2014 Vita
Vývojáři:
, (PS3 verze), (Vita verze)
Oficiální stránky:
http://sms.playstation.com/god-of-war-original/
God of War je akční "hack'n'slash" hra z pohledu třetí osoby, zasazena do prostředí starověkého Řecka a první hra ve stejnojmenné sérii.

Hlavním hrdinou je spartánský válečník jménem Kratos, jenž slouží řeckým bohům. Jednoho dne ho však bůh války Arés zradil a donutil ho zabít jeho vlastní ženu a dítě. Athéna, bohyně moudrosti a řemesla, dá tedy Kratovi za úkol boha války zabít a zaujmout jeho místo. Aby takového úkolu dostál, musí nalézt legendární Pandořinu skřínku. Chladná a krvavá cesta pomsty začíná...

Souboje v God of War jsou založené na plynulém navazování úderů (tzv. komb) a quick-time eventů, jež jsou aplikovány především se souboji s většími protivníky a bossy. Kratos navíc postupem hrou sbírá artefakty, které mu propůjčují různé magické schopnosti, jež mu dopomohou v boji proti rozličným nepřátelům z řecké mytologie, nemrtvým vojákům a harpyjím počínaje a bájným, obřím stvořením jako jsou hydra, minotaur nebo Gorgony konče. Krom frenetických bojů si občas oddychnete u nějaké hádanky nebo překážky, kterou je nutno zdolat skákáním či šplháním.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS3 85
U hlavního bosse už jsem to chtěl skoro vzdát a snížit obtížnost na nejlehčí. Souboj, který byl rozdělen na 3 fáze, byl hlavně v té třetí dost urputný. Snad až na padesátý pokus se mi podařilo najít účinnou taktiku na všechny tři fáze. A boha války porazit. Nedal se lehko. Aby ne, vždyť to byl bůh.

S hrama podobného typu nemám moc zkušeností. Bojovky mi někdy moc nešly. Bál jsem se trochu, že se u toho budu trápit. Byly to liché obavy. Bojová část je dobře srozumitelná. Komba nedá velkou práci se naučit. A to ani, když přibývají nové možnosti díky zlepšujícím se schopnostem. Boj je hodně zábavný, až skoro návykový. Líbilo se mi, že často bylo víc způsobů jak porazit monstra. Podle toho, jestli Kratos zrovna potřebuje manu, životy nebo má všeho dostatek a může sbírat zkušenosti.

Hra překvapivě obsahuje i hádanky. Není to nic složitého. Většinou jde o jednoduché principy. Horší jsou pasti. K těm jsou totiž často šibeniční limity. Místnost s podlahovými bodáky mě rozpalovala do ruda. V omezeném čase došoupat bednu na určené místo a vyskočit na skálu. Vteřina zpoždění znamenala smrt. Balancování na úzké lávce nad propastí s rotujícíma čepelama bylo taky o nervy. A to hlavně díky hrozné kameře.

Kamera se nepřizpůsobuje. Najde si pevný bod. Když se otočíte a běžíte nazpátek, koukáte hrdinovi do tváře a běžíte po paměti. Kamera se často přepíná a zároveň s ní i osa ovládání. To mi často přinášelo smrt. Zvlášť při balancování na úzkých lávkách. V tu chvíli ale nemůžete vzteky vypnout hru. Ne, pokud chcete delší část opakovat znova. Checkpointy jsou sice časté, ale ukládací body nikoliv. Pro hráče, kteří si chtějí zahrát půlhodiny po práci na odreagování tedy nic moc.

Grafika je svižná a jednoduchá. Ve své jednoduchosti ale dokáže vykouzlit atmosferické scenérie. Například lezení po skále, zatímco pod vámi pochoduje titán, je pěkná scéna. Nebo mečová lávka. Dobře, grafika není žádný zázrak, ale technicky funguje skvěle. Příběh je správně akčně jednoduchý a na poměry akčního žánru dostatečně béčkově poutavý. Má to atmosféru. Vlastně jsem se celou hru bavil.

Pro: soubojový systém, atmosféra, zpestřující hádanky, Kratos je správný parchant

Proti: kamera, řídké ukládací body, některé frustrující pasti

+17
  • PS2 65
  • PS3 70
God of War série mi byla vždy blízká, jak kvůli samotné drsné akci, tak i kvůli zasazení a využití řecké mytologie. Nehledě na věčně naštvaného spartského bojovníka, který se s ničím a nikým nemazal..

Na Playstation 3 se mi první díl hrál o něco lépe. Ovládání mi přišlo o něco přesnější, takže třeba při chůzi na trámech jsem neměl potřebu si trhat vlasy. Kromě hezčích textur a stabilnějšího frameratu jsem ale bohužel na jiné rozdíly nenarazil. Což znamená, kamera dost zlobí a na několika místech je vyloženě dementní. Občas se objevil i bug, který mě donutil restartovat checkpoint. Případně mě Kratos sabotoval po úspěšné minihře tím, že si seskočil ze zad nepřítele a s klidem v očích čekal na ránu do zad.

Co se herní náplně týká, je to přesně ta kombinace rubání do nepřátel a jednoduchých puzzlů, která se dostavila i v dalších dílech. Problém mám právě s tím, že je to první díl. Do God of War série dostal přes třetí díl, ve kterém už byly vychytané a doladěné všechny mušky a mouchy.

Souboj s nepřáteli nepůsobí tak svižně. Hlavně důvod je ten, že při rozjetém kombu či obyčejném útoku mohou nepřátele do Kratose vrazit, rozhodit ho. To ne že jen přeruší útok, ale Kratos se posléze chvilku vzpamatovává a je proti útoku nepřátel v podstatě bezbranný. A když už se povede rozjet onu kombo show a nepřítel dostává moc velké poškození, objeví se ve stoje, v krytu za štítem či mečem, bez navazující animace.
Co se týká puzzlů/hádanek, nejedná se ani tak logický problém, ale o časově omezený úkol. Tahání kamene po podlaze s bodáky? Otočná stěna s ostřím, kde každý dotek s ostřím znamená pád až dolů? Skákání po pohyblivých lávkách, samozřejmě pod časovým presem? V kombinaci s ne vždy funkční kamerou jsem si spíš říkal, jestli to nejsou "puzzly" vymyšlené samotným Hádem. Nejsou, jsou to výplňový a čas natahující nasrávačky vymyšleným mistrem Davidem Jaffem.

Původně jsem chtěl jen porovnat původní a remasterovanou verzi, jenže není vlastně co porovnávat, tak jsem aspoň okomentoval soubojový systém. Přesto jsem si první God of War užil a kdybych se k němu dostal dřív, moje hodnocení by bylo určitě mnohem větší.

Pro: začátek famózní herní série, zasazení a těžení z řecké mytologie

Proti: kamera, puzzly, kamera a občas puzzly

+10
  • PS3 80
Když jsem před pár měsíci dokončil příběh Krata a Atrea v aktuálním God of War, zařekl jsem se, že po tom, čím jsem si prošel při likvidaci královny Valkýr, se už nechci do ničeho podobného pěknou chvíli pouštět. Inu, netrvalo to ani moc dlouho a Kratos si mě zavolal zpátky a já se vrhnul na titul, který tuhle sérii začal.

První God of War jsem před pár minutami dohrál poprvé v životě, takže hodnotím čistě z aktuálního pohledu a bez nostalgie. A nevyšel z toho vůbec špatně. Na hře mě ohromně překvapilo, jako málo se na ní podepsal zub času. Jasně, tatam je silný příběh a důraz na filmovost. To se v roce 2005 ještě moc nenosilo. Ale třeba graficky. Na PS3 hra běží v HD rozlišení, ale samotná grafika mi oproti PS2 verzi moc odlišná nepřijde. Je nenáročná, mírně stylizovaná, ale dokáže vykreslit epické scenérie (dokážu si představit, že v roce 2005 padala hráčům huba na zem) a neměl jsem vůbec pocit, že hraju takřka 15 let starý titul.

Tím zubem času jsem ale nemyslel ani tak grafiku, jako hratelnost. God of War má ukázkově zábavný combat, který kombinuje boj s čepelemi chaosu a 4 druhy kouzel. K tomu ještě dostane Kratos časem další zbraň, jakýsi ohromný pomalý meč, ale ten jsem za celou hru nepoužil ani jednou. Boj s čepelemi chaosu je tak svižný, ladný a příjemný, že jsem neměl potřebu. Kromě rubání nepřátel hra obsahuje i pár jednoduchých hádanek a nějaké to šplhání. Vesměs klasický mix, který nepřináší nic moc nového (alespoň z dnešního pohledu), ale jde o koktejl vyvážený a prakticky všechno hra dělá dobře. S jedním drobným ale.

Tím je poslední třetina, kde měli tvůrci tradičně pocit, že znásilnit hru uměle vyhnanou obtížností je strašná prdel. Paradoxně se to netýká náročnosti soubojů, která roste vcelku plynule a je úměrná skillu hráče a odemknutým schopnostem, ale především hopsacích sekvencí a hádanek, které mají často buďto absurdní časové limity (přesně ta místnost s bodáky, jak zmiňuje Všivák) a nebo kameru schválně nastavenou tak, aby hráč 10x chcípnul, než odhadne kam skočit. Obecně God of War zvládá po technické stránce kameru úplně bravurně. Pevně nastavené úhly fungují všude, kamera nijak nezmatkuje a vždy pevně zabírá, to co má a co tvůrci chtěli. Problém je právě v těch tvůrčích rozhodnutích kameru na některých místech až příliš přizoomovat nebo napevno natočit jiným směrem, než kterým je potřeba jít a tudíž jsem často netušil, kam vlastně skáču (týká se především té pekelné bodákové sekvence v podsvětí). Naštěstí je hra hojně prošpikovaná checkpointy, takže jsem nemusel nikdy opakovat příliš velký úsek. Přesto mě tahle frustrace s blížícím se závěrem spíše od hraní odrazovala a úroveň zábavy díky tomu klesala.

Čím více jsem se blížil ke konci, tím větší obavy jsem měl ze závěrečného bossfightu. Obavy se naštěstí nenaplnily. Na normal padl bůh války na pár pokusů. Další královna valkýr to, díky bohům, nebyla. Ačkoli jednoduchý fight to rozhodně nebyl, spamování kouzel velice pomáhalo - zejména v druhé fázi boje.

I přes několik záměrně nasrávacích pasáží jsem si to užil více, než jsem očekal. Na PS3 to při 60 snímcích běží jako po másle, ani na grafice, ani na hratelnosti se stáří hry nijak zvlášť nepodepsalo. Vůbec se tedy nedivím, že se God of War stal takovou konzolovou kultovkou. Stal se jí zaslouženě.

Pro: vyvážená hratelnost, lokace, stále pohledná grafika, combat, hudba

Proti: nevýrazný příběh, pár absurdních pastí a frustrujících momentů v poslední třetině hry

+10