@
Bellerofontes (13.09.2023 22:22): Právo sice vlastnický vztah určuje, ale tady jde o to, zda ty osobně máš danou věc v ruce nebo ne. V takovém případě jsou nějaké fráze v autorském zákoně jedno, nikdo ti nebude překračovat práh domu a zjišťovat, jak s danou hrou získanou fyzicky nakládáš a sám o tom myslím vůbec nebudeš přemýšlet. Stejně jako máš hudební CD, album té či oné kapely, mohl jsi mít i hru. Stejně jako máš deskovku, knihu atd., zákonně dílo někoho jiného, tak ji prostě máš a nepřistoupíš na diskusi ve smyslu - není to tvoje. Fyzicky totvoje je. Jen je to dílo nějakého autora, kterého musíš brát v potaz a nesmíš to dílo třeba vydávat za své (jakože jsi tu knihu třeba napsal ty).
Co se týče to s těmi médii, já taky mám plno her na GoGu a STEAMu a dá se říci ,že tyto platformy jsou se mnou polovinu mého herního života, zatímco tu předchozí polovinu jsem strávil primárně taháním her z disket a pak CD. Proto chápu to médium k té hře prostě jako originálku, na které ta hra je. Instaluji to dnes ovšem ze záložních zdrojů, GoG, STEAM i abandonware. Přesto pro mě to médium, na kterém hra je, a je zabaleno v kartonové krabici s manuálem a třeba mapami, s kterými si dal někdo hodně práce, je jakýmsi pravým podkladem pro to slovo "mít tu hru doopravdy" (nehledě na fráze v autorském zákoně, které mi vysvětlují, že jde o autorské dílo patřící někomu, kdo na to má zakoupená práva protože tak tomu je i u hudebních CD a nikdo např. ze SONY ke mně nepřijde domů a neřekne, všechno se zabavuje, už nechceme, aby to lidi měli. Což ale mohou klidně učinit u půjčovny, kterou provozuje např. Spotify a nařídit jim, ať skladbu, album či produkci celé skupiny z nabídky stáhnou). Ten rozdíl mít a nemít je tady v případě fyzického média naprosto zřetelný. Kdyby nastala nějaká pohroma a vypařil se STEAM i GoG, tak kdo si na díky bohu prozatím DRM free GoGu neudělall zálohy, bude pátrat ve skříni po disketách v krabici, sežene si mechaniku a natahá si z disket do compu data. Data hry, kterou opravdu má. Na tom médiu.