Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Rapier (26.06.2023 21:34): Ja som reagoval na to, že robíš súdy nad platformami, zariadeniami, službami a hrami na základe osobnej skúsenosti. To je ako keby si išiel na dva dni do Austrálie a akurát bude pršať a ty by si tu tvrdil, že Austrália je upršaný štát. Na základe JEDNÉHO účtu tvojho syna môžeš povedať, ako to máte doma, tak ako ti môžem povedať, ako to ja mám doma. Ale ani to moje doma, ani to tvoje doma nevypovedá o tom, ako je to vo všeobecnosti.

No tak si ešte raz pozri tie štatistiky, lebo logicky, ak sa pozrieš na najhranejšie hry, ktoré nie sú free to play (hoci všetky free to play majú aj platený obsah), tak niekto si niekde musel napr. ten milión cyberpunkov na steam kúpiť. A to sú len simultánne pustené hry, čiže nie všetky účty. A samozrejme vždy je viac hráčov, ktorí hry nedohrajú, než tí, čo ich dohrávajú. Však ak by to tak neplatilo, tak by si sa nemohol považovať za hráča. :)
@Fritol (26.06.2023 21:26): Bez HDMI alebo aj s dlhým HDMI (nad 3m) to má strašný input lag, nedávno som to riešil, či by to u mňa doma takto nešlo a kolega to skúšal prvý a hry, ktoré sú reflexoch jednoducho neboli takto dobre hrateľné.

@Fritol (26.06.2023 21:16): Vo výsledku má ten pc stále viac výhod než konzola, či mobil, ale častokrát jednoducho napriek výhodám vyhráva jedna výhoda a to je ľudská pohodlnosť. :) Ale aj na pc sa dá hrať z gauča, dá sa hrať na tv a o tom, že sa dá hrať (a robím to) často, vyvalený v kresle s nohami na gauči s bezdrôtovým controllerom.
@Tulareanus (26.06.2023 21:04): neboj, já jsem chytřejší než máš pocit z diskuze na DH, a přiznávám, některé lidi tu sem tam ze srandy občas malinko trolím, ale neboj Ty to nejsi. :)
Jak funguje obchodní model CS GO vím, a přesně proto, nerad vidím jak děcka hrají hry jako Roblox, CS GO, WOT, apod. kraviny. Všechno to jsou ve finále jen továrny na peníze, které u nás doma (vím, není to Global statistika) nesponzorujeme na rozdíl od rodičů jiných dětí!

Nicméně jen tak Tě nepustím, zpět ke statistice, díval jsem se, a není tam nikde zmíněno nic o tom kolik lidí nakupuje hry ve slevách, kolik za plnou cenu, a kolik lidí hry dohrává nebo hraje déle než pár hodin.

Starfield, vím co se děje okolo, srovnáváš nesrovnatelné, bavíme se nyní o AAA titulu na který čekají masy bo: Bethesda, bo vesmír (scifi), bo RPG, bo open world. Vsadím se, že Starfield se předobjednává jako rohlíky i na konzolích kde vyjde.
@Charllize (26.06.2023 21:17): je to tak.


Btw dalsi kapitola jsou desktopy vs notebooky - desktopy u normalnich (nehracu) lidi nemaj smysl. Ani ja uz nemam stolak a to jsem dusi porad hrac.

Si rikam ze budoucnost je nejaky domaci server, kam se budou lidi pripojovat jakymkoliv bezkabelovym zarizenim, posilat tam fotky a soubory a ten server bude jedina blbina s kabelazi.

Uprimne me otravuje uz i hdmi, jsem cekal ze touhle dobou uz to pujde bez kabelu.
@Tulareanus (26.06.2023 21:10): Nintendo a jejich ceny jsou oproti PC drahá záležitost, to ano, ale PS a Xbox hry jsou za pakatel stejně rychle, jako na tom PC. Ať už digitálně nebo v krabici. I když si odmyslíme ten prodej bazarovek, tak prostě už nejsme v době, kdy je PC hraní výhodnější, než to na PC. Slevy mají rozdíly v desítkách korun leda tak. Kor v době, kdy jde konzole koupit za 4k s tím, že je to investice na 10 let, to prostě pro běžného hráče, který se neposere z 30fps, nedává smysl už. Pokud, samozřejmě, nepotřebuje to PC k práci.

A ano, bundly měly dřív stovky tisíc prodejů, ale co to je v porovnání s herním trhem? Zanedbatelné množství naprosto. A ještě je otázka, kolik (desítek) tisíc z toho byly nákupy od stejných uživatelů za účelem přeprodeje.
@Fritol (26.06.2023 21:04): Však to bol môj prvý príspevok, manuálne pracujúci človek, ktorý nemá koníčky súvisiace s pc, počítač nepotrebuje. Tak ako ja nepotrebujem bicykel, keďže na ňom nejazdím. :)

Teda ja tie zľavy sledujem na dekudeals a aj na nintendostore a porovnávam si aj s isthereanydeal a pozerám hlavne indie hry, ale tie zľavy väčšinou už na pc boli (samozrejme nie priamo na steame ale fanatical, greenmangaming, gamebillet atď..). Totiž pri niektorých hrách mi je jedno, či ich budem mať na switch alebo pc a preto si to takto zvyknem pravidelne porovnávať. Ale zas uznaj, že to, čo pýta Nintendo za svoju produkciu a čo i len AA je častokrát zlodejina. :)
Inak tie bundly, humblebundle je síce už za zenitom ale zvykly písať, koľko ľudí bundly kupovalo a mnohé boli v státisícoch.
U nás kamenné predajne nikdy také dobré zľavy nemajú bez ohľadu na platformu, naschvál to sledujem a odoberám aj stupídne newslettre, keby sa niečo zaujímavé vyskytlo, ale málokedy. Tá digitálna zľava môže byť podobná, to nepopieram, ale hry zadarmo ti toľko na konzoliach nerozdávajú.
Na mobilu zvladnu veskerou svou obcanskou agendu uplne stejne jako na pc a u toto lezim na gauci. I o davky si dneska zazadas pres mobil :D

Pres mobil si nakoupim, zapisu si precteny knihy do google excelu, napisu na dh (kdyz nebudu linej tak i s diakritikou), napisu maily, pokecam s kamosema, a muzu u toho sedet na wc. Proste bezny basic veci zvladnu pres mobil.

I jsem udelal na mobilu par slajdu v canve. A prodelal par tisic na bitcoinech. Vyresim i vse kolem Zasilkovny, nebo zazadam o pujcku. A ovladam pres nej satysfyer, to PC neumi!
@Tulareanus (26.06.2023 20:57): Jasné, mně šlo fakt jen o to, že je dle tebe PC absolutně nenahraditelné. No dle mě je pro běžného (manuálně pracujícího) člověka absolutně nahraditelné.

Co se slevových akcí týče, tak konzole dnes mají prakticky stejné slevové akce jako PC. Především Switch, ten má často ještě lepší, než PC. Bundly jsou jediná výhoda v tomhle ohledu, ale drtivá většina PC hráčů je stejně nezná. Humble prodeje nejsou žádný zázrak většinou, zanedatelné množství. A co se nákupu a nechávání si krabic týče... no, ty krabice jsou v česku furt levnější, než PC digital za plnou cenu. A pokud budeme argumentovat tím, že na Steamu to má za půl roku slevu, tak ta krabice pravděpodobně taky. A digitální slevan na konzoli bude pravděpodobně +- stejná.
@Rapier (26.06.2023 20:54): Nejaké steam štatistiky: https://backlinko.com/steam-users
Ten free to play model u CS:GO funguje tak, že tí ľudia potom platia za loot boxy a cosmetics. A evidentne im to vynáša.
Pokiaľ viem tak v niektorých štatistikách steam aj robí rozdiel medzi zákazníkmi, ktorí nikdy nič nekúpili a tými, čo robia nákupy.

Tak netipuj, lebo zas tipuješ zle. Stačí, keď si pozrieš napr. tie štatistiky, ktoré linkujem. Ale ide mi hlavne o to, že ty si zas tvrdil niečo na základe svojej rodiny a okruhu známych. Ja sa ti len snažím vysvetliť, že podľa seba nemôžeš preboha porovnávať svet, lebo je to blbosť. A aj ten príklad so synom. To, že ty si mu založil účet bez karty je pekné, ale nemá to vplyv na to, že pred týždňom spravili tisíce ľudí predobjednávky na starfield.

Inými slovami, bavme sa o faktoch, ak sa chceme baviť o globálnom merítku a nie, čo je trending u vás doma. :)
@Fritol (26.06.2023 20:50): Kľudne to môžeme "rozpustiť", ale dal si celkom nálož argumentačných faulov, tak som sa rozpísal. Hlavne to s tým normálnym človekom a pc hraním je blbosť. Veľa ľudí si kupuje a ďalej nepredáva. Ak nejde o ten gamepass, ale to je len jedna kategória, ktorá je stále relatívne v plienkach. Predaje hier na PC a hráčska základňa tiež o niečom hovorí.

No a vôbec si sa nepozrel na to z hľadiska napr. toho, že ten pc je multifunkčný. Na jednom pc si môžem vybaviť aj byrokraciu, nákupy, korešpondenciu, zahrať si hry a ešte ak mám prácu, ktorá vyžaduje pc na tom môžem aj pracovať. A to ti ani mobil s konzolou ako kombinácia nikdy nenahradí.

Tak záleží čo a ako si kúpil. Ja som dal vtedy za ten pc bez monitora, reproduktorov a periférii 1200€. A som spokojný. Ale poznám ľudí, čo za takú cenu kúpili neskôr horšiu zostavu. Áno beriem, že z hľadiska ceny je tá konzola lacnejšia, ale opäť, ak nerátame gamepass, ale nákup hier na konzoly bez toho, aby ich človek následne predával, to hranie sa môže predražiť na hrách, keďže pc má viac akcí a bundlov.
@Tulareanus (26.06.2023 20:22): argument, že Steamu narůstá počet uživatelů nic neznamená, včera jsem založil klukovi Steam account kvůli CS GO, platební kartu nemá, má tam jen hry zdarma.

Tipuji, že cca 50+ % lidí kupuje hry na Steamu v akcích, ale reálně hraje, nedej bože dohrává, jen velmi malou část z nich. Bylo by zajímavé vidět porovnání kolik lidí na PC vs konzole hrálo konkrétní hry déle než X hodin. :)
@Tulareanus (26.06.2023 20:45): Já mám pocit, že se trochu točíme v kruhu. Já na tebe reagoval kvůli větě "tak ten mobil to absolútne nenahradí." Chtěl jsem ti tou mou odpovědí říct, že ten mobil nahradí dost dobře prakticky všechno pro člověka, který nepoužívá PC k práci. Až na to hraní, to nahradí jen částečně, ale pokud má člověk konzoli, tak tahle část stejně odpadá.

Jinak já za to mé PC dal tehdá 30k a během 6 let už rozhodně nezvládá hry v takové kvalitě, jako to po dobu 10 let zvládá PS4 za směšný zlomek ceny. Dnes v době XSS a Gamepassu už se není o čem bavit vůbec.

A jinak tu hudbu, kterou nemáš na Spotify, máš na 99% na Youtube stejně.
@Fritol (26.06.2023 20:32): Hlavne nezabúdaj, že medzi nami je pokiaľ viem skoro 10 rokov vekový rozdiel, potom tu máš rapiera a charlliza atď... Ľudia starší od teba záhadne neprestali existovať. :D Za mojich čias na strednej existovala nokia 3310 a za charllizeho čias stavali pyramídy, takže toľko k tomu zvyku. Navyše zvyk sám o sebe nerobí nejakú aktivitu či hardware lepším.

Inak veľký efekt na čítanie a písanie pri pc má aj ergonómia. Veľa ľudí si jednoducho nezainvestuje do dostatočne ergonomického a pohodlného sedenia a potom majú problém aj pri tom pc. S mobilom sa hodíš o akýkoľvek ksu nábytku. :)

Stále skloňuješ slovo "normálny", ale ohýbaš si veľmi to, k to tam patrí. Pozri sa na predaje hier na pc. Ja osobne mám rád aj niektoré veľké populárne značky a aj veľa indie alebo AA. Mnohé tie hry na konzoliach neexistujú alebo sú napr. na Switchi drahšie. Bavíme sa o digitálnej podobe. Hry na PC nie sú drahšie než na konzoly. to, že ty si hry nenechávaš, ale ich predávaš, nerobí hru lacnejšou. Veľa ľudí si tie hry chce nechať. A väčšina ľudí kupuje hry digitálne, nie krabičky, keď už sa chceš baviť " normálnych ľudoch", resp. mainstreame. No a na pc máš hry oveľa častejšie a skôr v zľavách a bundloch. Viem to aj podľa toho, že odkedy mám switch (ale aj predtým) som sledoval a sledujem lokálne, aj online zľavy na všetky platformy.

Životnosť pc je taktiež individuálna. Svoje súčasné pc som postavil v roku 2015, odvtedy som hrával na full detaily roky v 1080p. Minulý rok na jar som akurát upgradol na novú grafiku a v tom rozlíšení fungujem na 50-80fps aj pri nových hrách. Budúci rok chcem meniť dosku + CPU a RAM. Za mňa je to dosť solídna životnosť. Ten pc HW starne oveľa pomalšie, než tomu bolo pred 15-20 rokmi, kde tvoj highend pc bol do dvoch rokov trash, na ktorom si nič nové nespustil. Táto éra je našťastie už za nami.

Poznám veľa ľudí, ktorí hrali alebo hrajú za život len pár hier a stratégie to boli napr. oveľa častejšie, než adventury. Išlo o stratégie typu warcraft, c&c, total war, age of empires a civilization. Samozrejme, sú to osobne skúsenosti z viacerých miest, ale stále lokálne. Mobilní casual hráči podľa nejakých štatistík a prieskumov, čo som čítal väčšinou majú takmer nulový prienik s multiplatformovými hrami (tj aj také, ktoré boli pôvodne na pc) ale hrajú rôzne logické rýchliky, kartové hry, spoj 3 a potom rôzne lootboxové blbiny.

Jedna z väčších tém v rámci webov v súčasnosti je usability pre starších ľudí, povedzme 55+. Dotykové displeje v kombinácii s malou obrazovkou je pre nich dosť problematická vec, spôsobujúca neprehľadnosť a nepresnosť.

Ja samozrejme nepopieram výhodu smartfonu, ale smartfon + konzola jednoducho nie je náhrada za pc, lebo nepokrývajú všetky funkcie a mnohé robia (teda hlavne ten telefón) v horšej alebo osekanej podobe.
@Tulareanus (26.06.2023 20:22): Se čtením je to individuální. Na střední jsem vydržel půlku vyučování čučet do mobilu a číst na něm knihy, u PC nevydržím číst delší článek.

To 120fps 4K jsem myslel ve srovnání s konzolemi. Normální hráč dneska nemá důvod hrát na PC. HW je drahý, má nižší životnost než konzole, hry jsou dražší než na konzoli. Jasně, furt můžeš argumentovat strategiemi, ale "normální" hráč, tedy běžný casual tohle nehraje stejně. Pokud ti nejde o o fps a grafiku, tak prostě PC není v ničem lepší, než konzole. Steam knihovna a master race kraviny jsou spíš nemoc než reálná výhoda. Bez urážky. :D A to říkam jako někdo, kdo má 1,3k her na Steamu.

Já nepopírám, že PC není lepší na spoustu věcí, ale nemyslím si, že je to pro běžného člověka důležité. Třeba to nakupování. Taky používám srovnávače a taby při nákupu na eshopech, ale kdybych to PC neměl, tak to v pohodě zvládnu na mobilu. Mám PC už 6 let bez jediného upgardu. Kdyby se mi vysral teď, tak nemám jediný důvod spěchat s koupí nového když mám mobil a konzoli. A spousta lidí to má očividně stejně.
@Fritol (26.06.2023 20:09): Napíšem to ešte inak. Mobil to vie nahradiť, ale vo veľmi osekanej a povrchnejšej podobe. Čítanie na tak malej obrazovke a tým pádom výraznejšie bližšie k tvári je oveľa horšie pre zrak než ak sa jedná o samostatný monitor alebo laptop. Ja si občas tiež čítam správy na mobile, ak niekde musím čakať (napr. v doprave), ale ak si nechceš prečítať len nejaké flash news, tak nejaký väčší článok je pohodlnejšie čítať a hlavne scrollovať a zobrazovať na väčšom displeji.

U tej hudby to ešte chápem, ale nie každý má reproduktory na bluetooth alebo wifi, nehovoriac o tom, že zvuk prehrávaný na bezdrôtovom zariadení je menej kvalitný. Ale zas beriem, že to je podstatné dnes asi už len pre audiofilov.

Porovnávam PC vs. mobil, nie všetky zariadenia. Jasné, ak máš smart/android tv, je to lepšia voľba. Je pravda, že ja tak tiež sledujem veci, ALE častokrát stále sledujem aj na tom TV tak, že mám cez hdmi kábel prepojený počítač, ktorý používa TV len ako monitor. To ti jednoducho mobil neumožní.

Tu nejde len o AAA hry. Strategické a RPG indie hry sú na mobilnom displeji neprehľadné, malé a to ovládanie nie je pohodlné. V podstate akákoľvek hra vyžadujúca reflexy, ktorá nie je casual hra, ktorá bola zamýšľaná a robená priamo na mobily, je pain. Navyše tak ako píšeš, že človek chce sledovať filmy/seriály na veľkej obrazovke, prečo by zrazu mal chcieť hrať hry na obrazovke prťavej? To nedáva zmysel.
A nejde tu o žiadne 120 fps 4K, to je solídny argumentačný faul. Už len z hľadiska ovládania, či už k+m alebo controller tá hra bude vždy pohodlnejšia. Alebo aj ten faktor, že práve na pc tú možnosť výberu máš. To ako je na pc na hry k ničemu povedz tým miliónom userom na steame, ktorých počet narastá ako aj zisky Valve. To si dal takú rapírovinu teraz, sorry jako. :)

Písať gramatický správny, štrukturovaný email s diakritikou a viacerými prílohami alebo urlkami je pomalý pain na mobile vs pc/laptop. Týmto tempom by som nevybavil ani polovicu vecí, ktoré vybavujem.

Nakupovanie na eshopoch je stále v prevahe na pc a je stále pohodlnejšie a to napriek responzivite pre mobilné obrazovky, už aj z toho dôvodu, že na tom pc máš viacero tabov a ľahko si porovnávaš alternatívne produkty, rôzne eshopy alebo informácie o produktoch.

EDIT: ad hudba, mohli by sme prestať zovšeobecňovať tvrdenia na základe sociálnej bubliny v ktorej žijeme. Napr. ja používam spotify v práci alebo na mobile, ale u seba v pc mám obrovskú kolekciu hudby, z ktorej nezanedbateľné množstvo na spotify jednoducho nie je. Prípadne tam sú iné verzie tých skladieb alebo nepodarené "Remastery" s clippingom, ktoré nikto nechcel. A nechcem sa oháňať, že to platí aj pre ten druh mojich známych, ktorí berú počúvanie hudby vážnejšie. Globálne určite viac ľudí používa streamovacie služby, youtube a podobne.

Ja sa však nesnažím tvrdiť, čo je populárnejšie, ale čo je používateľsky lepšie. Ten mobil toho ponúka veľa, ale na úkor prenosnosti sú mnohé činnosti krkolomné alebo obmedzené.
@M.a.t.t. (26.06.2023 20:14): Jak jsem říkal, na psaní je to ok, to souhlasím. Nahrávat hudbu do mobilu? Co to? :D Jsme v roce 2023, snad všichni používají Spotify a další streamovací služby, ne? :D CD, DVD? 2023. Jestli někdo dneska kupuje fyzické nosiče, tak vinyly a ty si na PC nepřehraješ. Filmy pak na BR a uh... dneska většinou nikdo nemá mechaniku a už vůbec ne BR mechaniku. Realně si víc lidí pustí BR film na konzoli než na PC nebo v přehrávači.

Jestli dneska někdo kupuje CD a DVD, tak sběratelé a jasně, ti asi PC mají. Bavme se o normálních lidech ale.
@Fritol (26.06.2023 20:09): Za seba ti môžem povedať, že keď si potrebujem niečo overovať, PC je v tomto smere oveľa pohodlnejší. Lepšie sa na ňom aj píše, jednoduchšie sa na ňom vybavujú maily. Do mobilu si taktiež nenahráš toľko hudby, pripadne si cez neho neprehráš kúpené CD, ani DVD s filmom (a to všetko môžeš riešiť cez PC, bez toho, aby si si kupoval separátne prehrávače). A to len čo ma napadá z hlavy, toľko k zbytočnosti PC.
@Tulareanus (26.06.2023 19:55): Proč by to mobil nenahradil? Studium, ověřování a čtení celkově jde na mobilu snad líp, než na PC. Nebo minimálně já si teda čtu většinou zprávy apod. na mobilu. Můžu do toho čučet u snídaně, můžu si s tím lehnout, můžu číst na záchodě... U hudby je rozdíl kde? Jak PC, tak mobil je jen zařízení, kde to zapneš. Stejně potřebuješ repráky a je jedno, jestli je máš připojené k PC nebo mobilu. Filmy na PC? eh, pokud to někdo s filmy myslí vážně a nekouká na Ulici akorát, tak stejně potřebuješ TV a k dnešním TV nepotřebuješ přece mobil ani PC. A hrát hry? Jasně, pokud chceš hrát AAA hry, tak je to jedno, ale běžný casual si vystačí i s mobilem v tomhle ohledu. Velká část těch lepších indie her je i na mobily, spousta starších her má pak porty. Minimálně iPhone má teda dost kvalitní a velký vyběr her, u Androidu to je horší. Vtipné třeba je, že pro hráče JRPG je dnes lepší mít mobil než Xbox :D

Ty maily a psaní celkově jsou jediné, kvůli čemu je fajn mít PC. Nicméně znám lidi, kteří takhle fungují s iPadem a případnou klávesnicí akorát. Osobně k tomu asi taky směřuju do budoucna. PC je v dnešní době na hry k ničemu když člověk není 120fps 4K magor, k práci ho nepotřebuju a ty občasné kancelářské věci mi ten iPad a iPhone v pohodě zvládnou. Konzole a mobil/tablet je ideální kombinace imo, jakožto pohled manuálně pracujícího člověka.

Ale souhlasím, že "intelektuálnější" zájmy mají spíš lidi vlastnící PC co tak znám. Nemyslím si však, že to musí být pravidlem, spíš jsou ti lidi zvyklí, protože jsou "nerdi" odjakživa a dřív na mobilu nešlo dělat nic, tak je to spíš takový dozvuk. Nevím, jak to mají dnešní puberťáci.
Mobil moc pohodlný není, ale je víc po ruce a má menší spotřebu. Zapínat pc když se chci podívat třeba sem mi přijde jako mrhaní a zbytečnost. Mobil, smart TV, na hraní konzole, pc má smysl zapínat jen když bych na něm něco chtěl hrát, což se už skoro nestává.
Mňa teda neprekvapuje, že napr. manuálne pracujúci ľudia alebo ľudia, ktorí nemajú intelektuálne, ale fyzické koníčky (alebo nemajú koníčky), že nemajú alebo nepoužívajú počítač.

Ale ak si odmyslím tú prácu, tak ak si chcem niečo naštudovať, overiť, napísať dôležitý email (opravár, úrady), prečítať si správy, v kľude vypočuť hudbu, pozrieť film, zahrať hru, atď... tak ten mobil to absolútne nenahradí. Naopak sa stretávam s tým, že ak sa ľudia preorientovali na smartfón, tak časom "lenivejú" a v podstate sa vzdávajú týchto aktivít alebo ich flákajú.

Za mňa napr. aj písanie na dh je na tej klávesnici s normálnou obrazovkou oveľa rýchlejšie a efektívnejšie, než by som mal písať na mobile, ktorý využívam skôr na veľmi skratkovitú komunikáciu, ktorá nepočká, kým sa presuniem k pc.

@Rapier (26.06.2023 18:46): Osobné skúsenosti z úzkeho okruhu rodiny a známych fakt nie je niečo, čo by definovalo trend pc hrania a konzolí na celosvetovej úrovni. Zovšeobecňovať to, je vyslovene nepravda, až hlúposť. O to viac, že ČR ani SR nie sú štáty, ktoré by boli nejakým podstatným trhom hre tieto firmy. A inak Sony určite preto portuje svoje hry na PC, aby "zachránilo trh." :)
@Walome (26.06.2023 11:23): může být, nepopírám. :)

Přijde mi, že zájem o XSX a PS5 obecně opadl po velkém hype před 2 lety. Je ale možné, že prodejní čísla říkají něco jiného, a třeba se ve skutečnosti XSX a PS5 prodává do každé rodiny podobně jako rohlíky denně v krámě.
Na obě velké platformy vyšlo za poslední dva roky min. next-gen her, troufám si říci, že jediná opravdu next-gen hra je ve skutečnosti pouze Microsoft Flight Simulator 2020, tedy min. pokud se na to podívám z technologického hlediska. Další dvě hry jenž v mých očích, tzn. očích PC HW fanatika, posunují technologie vpřed jsou dvě hry od CD Project, tzn. next-gen verze The Witcher 3 a Cyberpunk 2077.
Zde na DH jsem to v diskuzi u next-gen TW3 pořádně od místních PCíčkářů slíznul, argumentovalo se: next-gen je odfláknutý, nestabilní v RT, atd., atd. a přitom TW3 vypadá fantasticky na moderních konzolích, nemluvě o přidané hodnotě v dobře implementovaném Ray Tracing globálním nasvícením, a dokonce vypadá k světu i na daleko slabším Xbox One S!

Znám ze svého okolí poměrně dost majitelů PS4/Pro, kteří o upgrade na PS5 zatím vůbec neuvažují. Jako důvod uvádějí min. nových her, kvůli kterým by stálo za to kupovat novou konzoli. Je možné, že Nintendo je nyní se Switch na koni, protože nová Zelda se mimořádně povedla a recenzenti o ní doslova básní.

Co se týče dnešní mládeže a dětí obecně, Ty na nějaké PC vesměs kašlou a hrají na telefonech, tabletech, starších noteboocích, případně starších konzolích alá PS4/Xbox One.
Pamatujte si: generace dětí co byly zvyklé hrát na PC ať chcete, nebo ne vymírá. Vidím to doma. PC, notebook fajn do školy ale když už mají hrát, z 90% berou do ruky mobil nebo konzoli (holky), a kluk protože jsem mu zprovoznil své staré PC, tak nyní hraje spíše na PC. Ale na nějaké ty PC klasiky zvysoka kašle, možná až bude starší. Zatím jej tak nejvíc zaujaly střílečky a RTS strategie co hraje tatínek. :)


@Fritol (26.06.2023 14:38): souhlasím jen částečně. Část mých známých kupuje dětem Switch a k velkým konzolím alá Xbox a PS je nepustí.
Jinak máš pravdu, kluci ze 3 třídy u nás hrají: Roblox, Minecraft, Fortnite, War Thunder (případně World of Tanks), a to co prezentují YTůběři na svých kanálech alá CS GO, a nejnověji Poppy Playtime. Za mě, až na Minecraft + CS GO a WT, jsou to totální kraviny. Zlaté Nintendo! :)

@Kunick (26.06.2023 15:23): potvrzuji, slečna z Nintendo teamu na akci taky ujíždí na Splatoon. Vlastně, tak trochu, takový CS GO na Nintendo. :)
@Dan9K (26.06.2023 15:55): tak na hry jsem vůbec nemyslel, ale znám dost lidí, kteří pc nemají. Ono ho fakt k ničemu nepotřebuješ, dneska už všechny basic činnosti obsáhne tablet a když si potřebuješ něco udělat, uděláš si to v práci (nebo v knihovně atd.). Ono většina lidí potřebuje trochu internety, socky, sem tam něco někde vyplnit a to s trochou trpělivosti obsáhne telefon.

Já nehrát a nedělat zálohy fotek, tak PC nezapnu měsíce.
Jsou děti a děti. Moje pětiletá dcera nevezme pořádně do ruky PS ovladač, ale hádám, že ten od switche by nebyl problém. A co mám kolem sebe lidi, tak někteří pc už ani nemají (ono k čemu taky) a jedou přes tablety atd. Co mě osobně překvapuje nejvíc, že lidi stále mají televizní vysílání. To jsem myslel, že moje děti už nepoznají (ale asi budou muset, aby nebyly out až nebudou znát ty největší hity z Déčka).

@Kunick (26.06.2023 15:23): <3
@Fritol (26.06.2023 14:47): jako na malé caparty mířilo Nintendo Labo. Za mě užasný produkt, ale bohužel u nás příliš vysoká cenovka. Ale jeden set jsem koupil a synovec si s tím chtěl hrát takřka celé vánoce.

Jinak @Walome (26.06.2023 13:28):  někdy dojdi na sraz, já Switch tahám v báglu takřka furt.


@S4TW (26.06.2023 15:19): Co jsem měl možnost pozorovat, tak hodně žen ujíždí na Animal crossing, a pro mě nečekaně, na Splatoonu.
@Charllize (26.06.2023 15:02): tak já nemluvím o lidech z velmi úzké hráčské komunity, ale "obyčejných" lidech a z mých známých má Switch snad jen moje ex-manželka, která ovšem žije v Německu a to se nepočítá (a ještě na tom ani nehrála :D)...

tak ať už teda nespekulujeme: " The largest user group of Nintendo Switch, the company’s most recent and highly popular console, is aged 20 to 25, with a significant portion of users well into their mid 40s . "... zajímavější ovšem je: " While video games are often thought of as a male-oriented pastime,   the Nintendo target market is actually split 50/50 between males and females. "
@S4TW (26.06.2023 14:41): Já teda znám pár rodin, kde se kupovala konzole kvůli dětem a vždycky to byl Xbox nebo PS. Děcka fakt nechtějí hrát dětské hry, však si vzpomeň na sebe, když byls malý capart. Já chtěl hrát nějaké rally nebo dobývat hrady ve Strongholdu a AoE. Případně přejet pár lidí v GTA.

A pokud se bavíme o dětech kolem 4 let apod, tak na tyhle Nintendo necílí už vůbec. Mario ani Pokeši fakt nejsou tak jednoduché hry, aby čtyřleté dítě vědělo, co dělá. A už vůbec ne české dítě, když to na něj mluví anglicky. A navíc kdo by takovému dítěti kupoval konzoli, tomu stačí ťapat po displeji na mobilu u nějaké tlapkové patroly apod.
Vtip je ale v tom že Switch toho nabízí mnohem více. Je pravda že jejich marketing je hlavně pro děti a jejich rodiny, protože casual hráči to tahají hodně. Mimo to ale Switch je fakt konzole kde je knihovna her širší než pro playstation a xbox, s tím že tam vyjde fakt skoro všechno a právě i dost titulů pro dospělý (jichž je tam fakt hodně). Navíc i přes to že míří na rodiny, tak Nintendo na rozdíl od Sony, tak brutálně necenzuruje a dost věcí se tam dostane. Podle mě je tam fakt titulů hafo pro všechny, ale to PR to moc neukazuje no.
@S4TW (26.06.2023 14:16): To já zas asi žiju ve špatné bublině nebo nevím. Neznám nikoho, kdo by dětem kupoval Switch. Dětem se kupuje Xbox a PS, případně PC, neb chtějí hrát GTA, Valorant, LoLko a Fortnite. Nintendo má family friendly marketing akorát. Samozřejmě na to není žádná statistika a už vůbec ne v ČR, ale bez problému bych se vsadil, že čeští vlastníci Switche mají majoritně 30+. Pokemon Go mimochodem takovou statistiku má a dospělí drtivě vedou. Když to bylo aktuální, tak jsem byl doslova obklopen dospělými, co chytali pokeše. :) Mluvit děcka o Valorantu apod slyším v MHD furt, no Pokemony nebo Maria jsem je řešit vážně ještě neslyšel.

Mario taky nemá jako cílovku děti, tyhle Nintendo značky dnes hrají právě z nostalgie převážně lidi 25+.
@Fritol (26.06.2023 13:57): no, řekl bych, že u nás skutečně Nintendo (a vlastně i Pokémoni) míří hlavně na nižší věkové kategorie... teda jako Pokémoni ještě asi zaberou na devadesátkovou generaci, kdy to byl fakt boom... Většinou, když už někdo uvažuje o koupi Switche, tak o to skloňuje s tím, že to kupuje kvůli dětem...
Na mě teda Nintendo na Fantastické Ostravě moc nezapůsobilo. Velký stánek, asi deset konzolí, ale na všech jely samé hříčky pro děti. Přitom na Switch vyšly i "dospělé" hry. Marketing viditelně míří na nižší věkové skupiny.