Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@hanak_v_exilu (30.03.2023 13:01): Ono to je ako wowko asi len vizuálne, tiež som si myslel pred hraním, že to bude otvorené a budú tam možnosti, ale je to pomerne lineárne rpgčko, kde máš chodníčky lesom, krajinou, jaskyňou a tam kde ťa hra nepošle, sa vlastne nedá nič robiť. Zvyčajne to bolo také, že si mal jeden hlavný quest a k tomu 1-2 vedľajšie.

A viem, že čo ma vtedy sklamalo bolo, že hlavná postava vôbec nerozprávala, či už s dabingom alebo s textom, len občas vydávala zvuky ako zo Simsov.
@Jab (30.03.2023 12:38): Vtip je v tom, že ono je to podľa všetkého fakt plnohodnotné RPG, ktoré by mohlo uspokojiť aj najväčších žánrových puritánov... ale nehral som, takže mi je ťažké sa k tomu priamo vyjadrovať :)
@SilentWolf (30.03.2023 10:36): Za mě je ideální varianty když je ten svět vnitřně konzistentní a pokud možno reflektuje volby hráče. Čili každé rozhodnutí jde vidět. Když bych vykradl pár domečků a obral lidi o jídlo a lektvary, tak by umřeli hlady, nebo byly příště dveře zamčené a hlídal je lehce podrážditelný dav s vidlema. Případně pokud by člověk řešil problémy silou, tak by převážně dostával vedlejší úkoly typu "zabij, vyžeň, vystopuj". Kdyby je řešil hlavou, tak by dostával úkoly "máme problémy s tyranským drábem, sežeň na něho nějaké kompro". Prostě by si sebou postava táhla pověst.
@feryk (30.03.2023 11:09): Stačí si pročíst zdejší poslední diskuzi a je jasné, že zavedením specifičtějších škatulek by byli místní puristé schopni vést sáhodlouhé debaty (samozřejmě typicky bezvýsledně) o tom, zda ta či která hra do toho kterého žánru patří nebo nepatří. Nejsem si jist, zda mám na to doma dostatek popkornu.
@feryk (30.03.2023 11:09): dehonestace RPG jsou lidi tvrdící co je a není RPG na základě konkrétních příkladů. :D

Sestav obecně uznávanou pozitivní definici co je RPG a pak budu uznávat tvoji fascinaci.
Fascinuje mě, že tolik lidí nepozná rozdíl mezi akční hrou a rpg. Možná to je tím, že někteří z vás jsou dost mladí. V době, kdy vyšlo Diablo, se komunita RPG hráčů jasně postavila proti tomu, aby se Diablu říkalo RPG a tak defacto vzniklo označení ARPG nebo-li akční rpg, z čehož jasně plyne, že Diablo (a podobné hry) nejsou čisté rpg, ale jde o mix akčí hry a rpg prvků a ujalo se to. Bohužel s postupem času se to nějak vytratilo a dnes se značkou rpg honosí každá akční rubačka, kde levelujete, máte nějaký ten inventář, nějaký ten strom a nějaký příběh. Je to dehonestace RPG, což je vidět i zde na DH v řazení žánrů, kde (když už nic jiného) pod RPG žánrem chybí jasné a zřetelné podkategorie.
@hanak_v_exilu (30.03.2023 10:15): Za mě nejideálnější varianta, že za nějaké pacifističtější řešení je víc XP, protože obvykle stojí víc snahy a úsilí a hlavně třeba nejde na první dobrou vidět a vyžaduje průzkum světa. Samozřejmě asi blbost snažit se přemluvit vlky, že tráva je chutnější potrava než má maličkost, to kdyby si tu zase někdo chtěl zafaulovat. :D
Ale ono obecně málo RPG her dnes nabízí i tu nejprimitivnější mechaniku - lhaní, tak co po těch hrách vlastně můžeme chtít. A i tak se stále bavíme spíše o těch CRPG a já tak zoufale chci něco takového vidět v normálním 3D kabátku. Rád bych věřil třeba v Avowed, ale asi jako ne no.. 

Co se tomu přiblížilo nejvíc je asi fakt ten Fallout New Vegas, ale ten už hrát asi nedokážu kvůli enginu.


@Ringo (30.03.2023 10:33): já nad tím teď trochu přemýšlel a mě zase chybí u RPG her pocit putování. Buď je hra na malém měřítku, nebo na obřím čtverci. Ale já si vždycky představoval pouť jako velmi dlouhou nudli. Proč ve hrách běží čas rychleji? Proč to nejde v reálném čase. Proč se neudělají bažiny a lesy, které bude fakt 8h trvat než projdu a za nimi budu muset řešit, kde přespat - jako rytíř třeba najdu hostinec, jako ranger si přespím v lese. Já nevím jestli by to byla zábava, asi ani ne, ale to by mi dalo ten pocit, který jsem během těch dračáků chtěl - mám bod A a musím jít do bodu B, kudy to vezmu je na mě, ale nemůžu jít opačným směrem. Prostě buď to vezmu před horský hřeben, nebo bažinami dole. Ale ne, že se po překonání té oblasti budu vracet zpět, abych něco vylootil, prostě jde se dál, se zásobami které mi zbývají. A pokud se teda rozhodnu nějakou takovou blbost udělat, měla by tam čekat nějaká odměna která fakt stojí za to, ale bude zase vyvážena nějakým postihem. Prostě čas a síla mé postavy kterou investuji by byla kompenzována třeba tím lootem, ale ne bez postihu. Obecně si taky říkám, že by postavy mohly začínat jako silné a čerstvé a ke konci putování být zlomené a slabé. Jako Pán Prstenů. Ale to už chápu že by opravdu neprošlo. :D to je jen můj pocit a nikdy jsem si tohle konkrétně neuvědomil, až teď.

Jinak jsem doposud vždy snil o složité síti intrik sourozenců ve světe Amberu od Zelazneho, kde se dá spojit s kýmkoliv a zradit kdokoliv, ale to je asi taky nereálné. :D

Každopádně já tě fakt chápu. A i když píšu nesouhlasně, tak mě vlastně baví to číst - mimo ty urážky samozřejmě. Vzpomínám u toho právě trochu na ty gamebooky.

BTW taky to mé vnímání žánru dost ovlivňuje, že ve hrách nemám moc rád dungeony. Třeba u Dragon Age všichni opěvovali trpasličí podzemí a já tam spíš trpěl. Pro mě byly vždy lákavé ty nebezpečí přírodních živlů, nutnost tábořit, sbírat bylinky a třeba jeden pořádný dungeon na konci - protože tam už to působí chtěně. Těžko hlavní záporák bude sídlit pod obří Olší u cesty.
@SilentWolf (30.03.2023 09:17): Jak zmiňuješ gamebooky a pod., tak ono to z toho vlastně vychází. Mě to třeba v tom starém stylu typu Dungeon Master a v případě izometrických RPG např. Dark Sun baví proto, že něco, co jsem zažíval v gameboocích nebo při studiu stolního dračáku, kdy jsem si pročítal plno pravidel a byť jsem nikdy nenašel spoluhráče, tak jsem si představoval, jak to hraji, sepisuji si dobrodružství, kde koho co potká, kreslil si místnosti s umístěnými truhlami, nábytkem atd.) a pak přišel počítač a první hra typu Dungeon Master a byl jsem naprosto unesen, že to, co jsem si takhle tvořil mám najednou s vizualizací a že si to můžu zahrát a toho PJ dělá počítač. Takže zkoumání prostředí, mapy, souboje, tréning postav co hrdlo ráčí a vlastně ten gamebook nebo dračák byl takto přinesen do počítače, ale stále mi dával pořád prostor pro vlastní fantasii. Je to v podstatě herní styl. Proto mám hodně problém s novodobými RPG typu např. ten Gothic, nebo Witcher, protože tam necítím tu řekněme gamebookovou nebo dračíkovou atmosféru a takové to, že u toho hraní musím dělat něco navíc i v té reálné rovině (malování map, občas sepsání nějaké poznámky a celkově skladba úkolů je naprosto jiná než v takovém dungeonu, který ze stolního dračáku vlastně vychází).
@Jab (30.03.2023 08:01): RPG nemusí stát na soubojích - proč by mělo? Teďka hraju Zaklínače a tam je za boj tak málo zkušeností, že se prostě "nevyplatí" grindovat. Jo jde to, má to i nějaký efekt, ale mnohem rychlejší a pohodlnější je plnit vedlejší úkoly.
@SilentWolf (30.03.2023 09:17): Chápem ako to myslíš, že tento cyklus elitárstva vs. zvyšok sveta prebehne na DH periodicky raz za dva mesiace a nič sa nevyrieši a chápem aj, ako to myslíš, s tou prílišnou vážnosťou a čiastočne s tebou súhlasím, že je to vlastne zbytočné. Ale na druhej strane, ak sa človek snaží o argumentáciu v diskusii a jemu za to, že chce argumenty a fakty, v podstate vulgárne vynadané, tak to pôsobí ako v krčme v tretej cenovej. Také to typické, že v krčme si niekto potrebuje povedať svoj názor a nechce počuť žiadne protinázory a už vôbec nie argumenty alebo fakty a nech s tým ľudia idú doprdele! Potom to vlastne nie je ani diskusia.
@Jab (30.03.2023 08:01): Za mě ideálka pořád Vampire: Bloodlines. Je tam obojí. Jen na extrémně malé herní ploše. To prostě mělo nastavit cestu žánru. Tomu chybí jediné - víc toho samého. Disco Elysium je skvělé, ale možnost soubojů by tu hru určitě nezkazila, naopak by byla zajímavá implementace těch skillů, do soubojového systému. Pokud by třeba kravata měla/neměla ráda násilí a něco k tomu vždycky řekla.

@Richmond (30.03.2023 07:50): kdybyste ty hry hráli někde na letsplayi, tak se právě rád kouknu. Vy o tom totiž povídáte tak, že z toho cítím proč vás ty hry baví. Spolu s Ringem jste měli naprosto skvělý výstup na YT. Sám jsem začal hrát později, až někdy kolem doby Gothicu 2 (a je to moje srdcovka - tak proč asi ) a do té doby u nás prostě fičely gamebooky, talisman a pročítání dračáku byť jsem nikdy pořádnou kampaň dračáku nehrál. Takže exkurze do té doby a toho žánru by byla zajímavá. Ale teď mi nějaký čas vydrží Charllizeho letsplaye - omg, fakt jsem to zrovna napsal? :D :D

[neexistující příspěvek]: 
RIMMER: Dělal jsem na Lince důvěry.
LISTER: Já vim. Jedno dopoledne.
RIMMER: Déle jsem to nevydržel.
LISTER: Nedivím se ti. Volalo ti pět lidí a všichni spáchali sebevraždu. A to si jeden chudák splet číslo! Volal si o výsledky kriketu. 

Ten tvůj styl je asi dobrý pro firmu a v situacích kdy oběma stranám o něco jde. Ale ne do bezpředmětných diskuzí kde si každý přišel trochu píchnout. Což tak jistě je, protože se tu tohle téma opakuje a všichni jsme napsali to, co píšeme vždycky. Tak mi přijde trochu zbytečné tahat to vždycky do takové osobní úrovně.
@Jab (30.03.2023 08:01): Já si dovedu představit rpg, kde jsou souboje minoritní herní prvek. Já Disco Elysium z rodiny rpg her nevyřazuju, proč taky? A věřím tomu, že to je kvalitní hra. Když jsem hrál Dark Sun 2, byl tam jeden velký quest, se kterým jsem strávil hodiny jeho řešením. Žádné souboje, jen detektivní práce (dotazování postav, zkoumání předmětů...). A skvěle to ke hře padlo. Ale prostě i kvůli soubojům ty rpgčka hraju, je to moje osobní preference. I ten dračák bych asi nehrál, kdyby mi na začátku PJ oznámil, že tam ale nebudou žádné souboje.

To samé adventury. To, že hra nemá např. inventář samozřejmě neznamená, že to nemůže být adventura. Ale zase...Mám rád sbírání předmětů a jejich používání, mám rád inventáře, takže bych asi takové hře nejspíš vyhnul.
@Richmond (30.03.2023 07:50): Zároveň jsme snad všichni hráli "dračáky", kde se přidělují zkušenosti za to, jak hráči vyřeší nějakou situaci (např. kreativně dohodnou odchod banditů z vesnice, kterou zabrali). Pak mi nepřijde jasné, proč se bránit té představě, že RPG nemusí stát jen na soubojích. Disco Elysium je opravdu RPG jak řemen. A i kdyby pro někoho nebylo, tak je to stále úžasná hra, která by každému inteligentnímu hráči (neb uznávám, že tím množstvím textu není pro analfabety) měla stát za vyzkoušení.
@SilentWolf (30.03.2023 07:42): No grind asi nikdo neoznačil za královskou činnost (abych si zahrál na Tula) :) Já ho třeba vůbec nemusím, líbí se mi jak to měl pořešené třeba Amberstar . Pokud ale vím, že mi ke zvýšení levelu u 2 nebo tří postav chybí relativně málo a já se chystám třeba do nové lokace, pak jsem za možnost grindu rád :)
S tím popichováním se muselo počítat, když se to téma zase vykoplo. Vždyť je to pořád dokola. :D Nehroťte to proboha.

Považovat grind, který u mě nevyžaduje žádnou mozkovou aktivitu za královskou činnost je prostě absurdní. Stejně jako je absurdní sledovat českého survivora - a přeci, to dělám zase já. Dle definice je to královská činnost, když tomu dám dostatek hodin, tak se úspěšně dostanu až na konec. A můžu u toho taky dělat i druhou činnost. Někdo tu jako RPG považuje závodní hry, protože hraje nějakou roli. Vždyť je to ve výsledku jedno. Nejvyšší forma života je stejně člověk. A nejnižší forma života je člověk, co hraje videohry.
@Red (29.03.2023 23:52): RPG prvky v Duke Nukem 3D se omezují v podstatě pouze na to, že tam je RPG :-)

vysvětlovat to nebudu :D

jinak empatie se vůbec netluče s tím, že je člověk i asertivní :-)
@Dan9K (29.03.2023 23:32): To já jsem klasický beta uživatel, podle mě je lepší empatie a situaci deeskalovat než si stát na svý pravdě. Vím, s kým se mohu špičkovat a nic se neděje. Naopak u jiného vím, že jeden neakurátní výraz znamená hádky.

Duke Nukem 3D není RPG ani omylem. Za tím si stojím a v tomhle se přesvědčit opravdu nenechám. Zkus třeba System Shock/Deus Ex, tam už je to spornější.
@Ringo (29.03.2023 23:17): možná bys mohl vytušit, že já se opravdu Tula v tomhle zastávat nebudu, mám pocit, že se s ním hádam ještě mnohem častěji než ty (a tvým slovům úplně rozumím)

ale nech mě teď v moji neutrální pozici, já si to užívám :-)

Já bych řek, že je tady pár uživatelů, kteří ze všeho vyletí jak čert z krabičky, nenechají si srát na hlavu a radši než se stáhnou, jdou do protiútoku. Patři mezi ně já, ty, Tul a pár dalších a prostě se holt někdy poměříme penisy a jedeme dál :D A všichni máme svá určitá specifika no :-)

ale abychom nebyli OT a Tul to tady pak nesmazal, tak třeba moje úplně nejoblíbenější RPG je to z Duke Nukem 3D :D
@Dan9K (29.03.2023 22:58): Hele, za mě je argumentační faul to, co předvádí Tulearnus a dělá to soustavně. Pořád někoho popotahuje za slovíčka, překrucuje a to i v naprosto banálních situacích a diktuje, co by člověk měl a neměl dělat, aby to dělal správně. Kde bere tu drzost se stavět do pozice, že on ví, co je správně. Je to úplně mimo realitu. Přitom jde třeba jen o prosté sdělení a on hned přispěchá z toho dělat vědu. Podle mě jde v jeho případě o jisté postižení, ale nebudu rozpitvávat. Ale nevím, proč by to měli druzí trpět.

A je mi to tady fakt někde v tom smyslu, že bych to bral nějak smrtelně vážně ty diskuse o něčem, co nemá vliv na osobní život. Ano, nemám rád, když někdo píše vyloženě blbosti, lži a vymýšlí si a jeho chlebem je tady druhého stavět do pozice, že dělá pořád něco špatně, pomalu i v každé větě a je upozorňován, že tohle by neměl, tamto by neměl, měl by se vyjádřit jinak a podobně. Dýchá to silně nesvobodou a to pak rád připomenu, že dotyčný není součástí osobního života těch, které se tady zkouší peskovat, aby je nějak buzeroval a stejně tak nerad vidím, když se tihle buzerující vynořují stále a pravidelně a vstupují lidem do debaty naprosto mimózním způsobem. Jestli si chce Tul hrát na drába sekajícího lidi v diskusích po ruce pravítkem, tak na mě tohle fakt neplatí. To je vše, co bych k tomu řekl. Jinak jsou to všechno naprosté blbosti, které mají na můj život opravdu nulový vliv a moment, kdy mě překvapí chování drába není něco, co by do toho zasáhlo jinak, než že napíší pár vět o tom, že tohle je mimo mísu. Prostě napíši, co si o tom myslím. Více neřeším. Nechť diskuse pokračuje dále o RPG hrách a ne o tom, kdo se dopustil argumentačního faulu dle paragrafu Zdroj X, Y.
@Bellerofontes (29.03.2023 17:30): děkuji, krásné :-)


[neexistující příspěvek]:  to je tak, když se potkají dva "extrémisti". Tul argumentační fauly hodně hrotí a ty to zase vůbec neuznáváš.
Argumentační faul občas udělá každý, ono je to přirozené, vlastně se člověk musí hodně snažit, aby to nedělal a možná právě proto si toho někteří lidé hodně všímají.
A ono to má důvod, proč to ti lidé nemají rádi a proč se to jmenuje faul, protože to tu debatu strhává někam jinam, třeba do osobních rovin (což je příklad toho faulu ad hominem)

Jestli jsou ti ty blbosti tady někde, máš mou gratulaci, ale úplně ti to nevěřím, protože máš tendenci to prožívat a hájit se podobně jako já. A já teda plně přiznám, že mě někdy zdejší debaty emocionálně hodně vyčerpávají (ale fakt jen někdy) a hodně to prožívám. Já moc neumím emočně oddělovat ty skutečné a virtuální světy. 

@M.a.t.t. (29.03.2023 15:27):  super dotaz a nevím ty jo....myslím, že ty starší RPG často umožňovaly přístup ten i ten, třeba Might and Magic nebo Baldur's Gate.
Vím, že jsem třeba Might and Magic VI hrál hodně na skill a skoro jako FPS, člověk za letu střílí hlava nehlava na tisíce příšer okolo, do toho nějaký akční kouzla a tak. Ale je fakt, že šípy letěly samy a nemusel jsem mířit no...a zastavoval jsem to jen když byla fakt těžká příšera.
@Red (29.03.2023 20:41): Super. Jinak snaž se pozorně číst ty texty kdo ke kdy co a proč. Tam jak trochu mineš souvislost, tak z toho příběhu budeš mít trochu guláš. Občas není od věci si bokem poznamenat jméno a co je zač a s čím na tebe vyrukoval. V tomhle je to velmi sofistikovaná a komplikovaná záležitost, ale neskutečně propracovaná :-)
@Ringo (29.03.2023 19:46): Jde to ale dře to. Kdybych to nehrál na emulátoru a nemohl bych ukládat v průběhu těch neherních frekvencí tak bych byl asi pořád někde na začátku. Je to nějaký zdlouhavý, ale už mám asi základní členy (teď provádím Ziggyho a Mono po lodi, obsazení zažehnáno)
@Charllize (29.03.2023 17:58): Osudem je, že se žánry prolínají a nastávají všemožné fúze. Právě u těch limitních her (ale zrovna tak čehokoliv jiného, co vykazuje odpor vůči jednoduché klasifikaci) dochází k utkání starého a nového. Jednu věc ale tyto pohledy sdílí - přesvědčení, že RPG je "královský žánr", který na dotek jakoby posvěcoval.

Když jsem původně napsal, že tenhle názor ohledně "královského žánru" nesdílím, znamená to u mě - v rámci sporů, které se tady často vedou - dvojí.

Zaprvé, nemám zvlášť v lásce stará RPG. Ty hry mají specifický šmak. Připadám si při jejich hraní jako myš nebo šimpanz, která prochází laboratorním bludištěm, učí se házet kostkou a vyvarovávat se chyb, za které dostane ránu proudem. To celé je obyčejně korunováno brakovým settingem fantasy nebo science fiction.

Zadruhé, rezervovaný vztah mám i k titulům nové vlny, jejichž fanoušci mluví o svobodě, promyšlených příbězích a dialozích, které mě však povětšinou nutí vybírat z replik, jež mi nesedí, zdají se mi trapné a volím je, protože nemám na výběr z jiných, a otevřenost a důmyslnost je v nich zpravidla fake a rutina. Cítím se v jejich světě jako na bizarní tematické akci, kde je pevně stanovený dress code a očekává se, že budu hrát divadélko. Jako nic proti, ale člověk na to musí být naladěn.

Označení "královský žánr" a jeho rozebíraný význam totiž nejenom vyplývá z pojmů, ale odráží se i v různých diskuzích, v nichž už jsem tady viděl RPG dávat do spojení s čímsi vznešeným, úplnějším. Dokonce bych tvrdil, že je to velmi přijímaný názor. Já RPG nezbožně vnímám jako žánr mezi žánry jinými, s nimiž nevybíravě mutuje. Nestojí níže, ale ani výše.

Nakonec to vše skončí u toho, že jsou to hry, definované svými pravidly, které je třeba aspoň dočasně přijmout se vší jejich pošetilostí, aby se člověk necítil trapně.
@Richmond (29.03.2023 16:10): obecně starší hry nedokážu hrát, protože do nich nejsem schopen proniknout - a hrozně mě to štve, protože věřím internetu, že svatá trojice Fallouty / Baldursy / Planescape jsou špičky a něco, co zoufale hledám v moderním hávu - což je hodně vtipné, když jsem je vlastně nehrál. :-D
@Bellerofontes (29.03.2023 17:30): Já jsem nebral žádnou zpátečku, jen jsem se vymezil vůči určité tendenci něco skoro kriminalizovat a dehonestačně označovat jako fujky nadřazenost. OK, pkud to nazveme královským, tak dobře, může to někomu znít nadřazeně a no a co. Netřeba frustrovaně řvát, že to tak není, protože to nehraji a cítím se tak méněcenně. Celá dnešní doba je v každém ohledu jakoby tímto totálně posedlá a aby se člověk bál něco říci, aby nebyl osočen z elitářství a nadřazenosti.

Hele, mě už nebaví to pitvat. Klidně zůstaňme u toho, co jsi na psal a já s tím tvým výkladem souhlasil a souhlasím a souzním s ním, byt ty sám ne. S tou čistotou to opravdu zavádějící bylo, protože nejde o to, aby byl RPG totálně čistý dne nějakého sepsaného desatera, které se nikdy nesmí měnit. Mně jde o tu čistotu, aby se RPGčkem nenazývala primárně např. střílečka nebo arkáda pro pár přítomných RPG prvků. Nikoliv abych označoval hru, která je žánrově třeba FPS střílečkou, a má RPG prvky, za nečistou. V tomhle zřejmě nedorozumění stále panuje.
@M.a.t.t. (29.03.2023 15:27): Není, v dungeonech jen spouštíš příkaz k útoku klikem na meč. Zručnostní nároky nula. Samozřejmě jsou i akčnější RPG, kde je asi nutné na něco někde klikat rychleji, než umožňuje standardní několika sekundová pauza jak u úderu hráče, tak potvory.Samozřejmě mohou existovat hráči, pro které je náročné v krokovacích dungeonech dělat i úkroky, ale to už pak nevím, co by tito hráči hráli jinak. Možná šachy nebo tahové strategie.
@Bellerofontes (29.03.2023 17:30): Ja si pod tím královský žánr představuju hlavně to jaký vliv rpg mají na ostatní žánry a taky to ze rpg postavíš na základech skoro jakéhokoliv žánru. Ovšem byli časy kdy rpg které jsou většinou dlouhé a zásekové byli doménou králů ze sklepů, místnosti bez světla a no life přístupu a koukalo se na ně skrz prsty jako na póvl. Na kulturu kriplů se zanícený rpg hráč hodil nejlíp :)

Věci jakože na hraní rpg nesmiš být debil, že to je víc intoš než mastit Fortnite a podobně bych s klidem zapoměl. I když nepopiratelně se tak plno lidi cítit může, Stejně jako se cítí majitel podniku vs jeho skladník ze sekce 0965 co má 15k hrubého, tak už to chodí, a nic s tím udělat nejde a ani bych to neměl nikomu za zlé.
Technicky může klidně dat víc zabrat dokončit na 100% třeba nový ročník Fifa než dohrát Dragon Age. Ono se to pak docení v jednotlivých bublinách hráčů kde to nikdo elitářsky brát nebude :)
@Ringo (28.03.2023 23:40): Poukaz k elitářství je analytický výrok o tom, co už je obsaženo v pojmu "královský".

Královské se z povahy věci vztahuje k tomu, co je nekrálovské, čemu, jak se říká, královský úřad vládne. Královský žánr je takový, který je v nadřazeném, vládnoucím postavení k ostatním žánrům.

A snažit se z toho vykličkovat tím, že "kontrastem čistoty žánru tady není rozhodně špína", už je jenom křeč. Čistota je definována tím, co je vůči ní nečisté. V kontextu žánrů tak při přijetí onoho kritéria čistoty máme žánr buď čistý, nebo poskvrněný, bastardizovaný něčím, co kontaminuje jeho "původ". Analogické je dělení na královské a ostatní, korumpované nekrálovským.

Odvolat se na můj příspěvek, v němž je přesně tohle řečeno, a poté brát zpátečku způsobem, že jde o "nedorozumění a různý výklad pojmů" - to už je zase moc divoké. Jinak přeju hezký den.
@Richmond (29.03.2023 16:10): Ideš pekne edukatívne. Teraz si dal argumentačný faul ad hominem, kde miesto argumentácie logikou alebo faktami, manipuluješ tým, že odpútavaš pozornosť výsmešne, či som pri zmysloch. :)
@Richmond (29.03.2023 15:56): Máš pravdu, z fleku sa dá doplniť ešte Fallout 76 a Elder Scrolls Online, ako oddychové hranie. Teraz mi ešte povedz koľko z tých hier, ktoré som menoval si reálne hral. Lebo ja som ich okrem Fallout 4 a Fallout 76 hral všetky.

A to čo si ty urobil je argumentačný faul - cherrypicking, kde si zo súboru existujúcich argumentov alebo faktov vyberieš ten jeden, ktorý vyhovuje tvojmu tvrdeniu, zatiaľ čo tie ostatné mu odporujú.

Alebo inými slovami "Vyberanie čerešní predstavuje manipuláciu, pri ktorej sa poukazuje na výnimočné prípady, pričom veľké množstvo opačných prípadov sa zamlčí. Ide v podstate o špeciálny prípad neprimeraného zovšeobecňovania." zdroj 

A toto, čo si teraz napísal, je ukážkový argumentačný faul strawman. :)

"Slamený panák predstavuje manipulatívnu metódu. Ide o skresľovanie alebo fabrikáciu argumentov protistrany s cieľom ich ľahšie spochybniť. Väčšinou ide o preháňanie tvrdení oponentov, aby sa utvorilo zdanie, že zastávajú extrémne stanoviská a následne sa proti nim ľahšie argumentovalo." zdroj