@Kunick (03.01.2022 11:18): Jenže já si myslím, že právě tak to Vávra myslel. Máš nápad, příběh, design a teď potřebuješ na to obal a to už ti zajistí pak ti, kteří se zabývají grafikou, ale je to pro ně nakreslit a padla. Něco jako když máš úspešnou firmu postavenou na svém nápadu, díle, všechno tam koučuješ, ale na tu fyzickou práci potřebuješ třeba já nevím, svářeče. Taky se bude říkat, že to je firma toho a toho, která udělala tohle a tohle a nebude tam figurovat jméno toho svářeče, který tam jen přišel udělal svoje a odešel. Něco jako - mám dílo, ale potřebuje to posvářet. Za tvůrce se pak těžko označí svářeč :-) Když si vezmečš dílo architekta, tak tam taky netaháš do toho jména zedníků. A určitě to nechápe nikdo tak, že ten architekt to dílo vlastoručně postavil.
Všeobecně o hrách
@Ringo (03.01.2022 10:53): Já neřekl, že je špatná. To je prostě způsob jak naše mysl funguje. Tohle nemá být tahání sem politiky ale je to skvělý případ. Milion chvilek - všichni si je ztotožnili s Minářem. Po jeho odchodu fungují stejně, ale nemají tu hlavní tvář a tak je vnímáš jinak.
Nevím, já si vybavuju nějaké rozhovyry s ním, kdy popisoval jak scháněl grafika a další lidi. Ano je to obrovský kus jeho práce a nasazení. Ale sám by takhle neuspěl. To nemá shazovat jeho zásluhy. Jen říkám, že málokdo má všechny potřebné talenty.
Nevím, já si vybavuju nějaké rozhovyry s ním, kdy popisoval jak scháněl grafika a další lidi. Ano je to obrovský kus jeho práce a nasazení. Ale sám by takhle neuspěl. To nemá shazovat jeho zásluhy. Jen říkám, že málokdo má všechny potřebné talenty.
@Kunick (03.01.2022 09:57): Tak zrovna ten Skeldal je ztělesněním Rohlíka, tohle neni o personifikaci a nějaké její snad nežádoucí potřebě. Teď tak vlastně přemýšlím, co je na té personifikaci špatného?
@Gordon (03.01.2022 04:17): V mojom prípade išlo skôr o to, že Twitter ma skrátka až tak nezaujal a necítil som potrebu na ňom predlžovať svoje trvanie. :)
@Gordon (03.01.2022 04:17): Pravdu díš. Já na twitteru sleduju hry, vědu a zprávy a jen málokdy mi tam proteče něco opravdu obskurdní.
@Ringo (03.01.2022 02:27): Jenže to nevypovídá nic o tom, kdo na Skeldalu udělal nejvíc. Jen o naší potřebě všechno personifikovat. Prostě potřebujeme mít symbol/maskota.
@AiMLEzZz (03.01.2022 00:41): Jak sám říkáš v předpolední větě - lídí s nápady jsou miliony. A my tak jen malokdy vidíme ty neuspěšné - takže bych to označil za jednoznačný efekt přeživšího. A s tím Vávrou... bez Klímy by to nezvládl. Možná měl nápad a funguje jako maskot ale to je vše. Ostatně sám rád tvrdí, jak měl už před lety nápady na spoustu hitů... Mirror´s edge, Day Z. Důkaz, že nápad není vše, a že potřebuje lidi, kteří umí věc řídit. Ostatně, sám potvrdil, že místo aby si vydupal svou vizi Mafie 2 tak raději odešel.
@Ringo (03.01.2022 02:27): Jenže to nevypovídá nic o tom, kdo na Skeldalu udělal nejvíc. Jen o naší potřebě všechno personifikovat. Prostě potřebujeme mít symbol/maskota.
@AiMLEzZz (03.01.2022 00:41): Jak sám říkáš v předpolední větě - lídí s nápady jsou miliony. A my tak jen malokdy vidíme ty neuspěšné - takže bych to označil za jednoznačný efekt přeživšího. A s tím Vávrou... bez Klímy by to nezvládl. Možná měl nápad a funguje jako maskot ale to je vše. Ostatně sám rád tvrdí, jak měl už před lety nápady na spoustu hitů... Mirror´s edge, Day Z. Důkaz, že nápad není vše, a že potřebuje lidi, kteří umí věc řídit. Ostatně, sám potvrdil, že místo aby si vydupal svou vizi Mafie 2 tak raději odešel.
@Naginata (02.01.2022 22:47): @M.a.t.t. (02.01.2022 22:52): Není to náhodou s twitterem takový, jaký si to uděláš, takový to máš, jako v případě FB? Často pozoruji, jak si někdo stěžuje na odpadní obsah na socce, přitom si ten obsah většinou vybírá on sám tím, že sleduje kamarádky sdílející motivační citátky s kočičkou, a různé blbosti. Já třeba na fb chodím kvůli tomu, abych se zasmál, sleduji tam desítky fanpages pro různé hry, kde se sdílejí herní vtipy, občas mi tam skočí i něco zajímavého z historie nebo vědy nebo novinky z her, atd atd...
Jediné negativum jsou vlastně ty reklamy.
@AiMLEzZz (03.01.2022 00:41): Zrovna tu "vizi" ve vizuálním pojetí dělá malá skupinka lidí, která dělá artworky a až podle těch artworků vzniká výsledek. To samé nejspíš platí i pro scénář.
Jediné negativum jsou vlastně ty reklamy.
@AiMLEzZz (03.01.2022 00:41): Zrovna tu "vizi" ve vizuálním pojetí dělá malá skupinka lidí, která dělá artworky a až podle těch artworků vzniká výsledek. To samé nejspíš platí i pro scénář.
A když se řekne Skeldal, napadne někoho jiné jméno než Jindřich "Napoleon" Rohlík?
@Paul (01.01.2022 18:37): Taky si myslím. Mám z Vávry někdy rozporuplné pocity, ale na druhou stranu si myslím, že s těmi tahouny na (české) herní scéně uhodil hřebíček na hlavičku. Je to podle mě docela zajímavé téma, mimochodem. Je jasné, že na hrách typu Mafie nebo Kingdom Come má zásluhu spousta lidí, ale ta silná vůdčí osobnost je tam podle mě potřeba. To, že většinu her tvoří týmy, které jsou třeba i schopné, ale nikdo v tom nemá úplně srdce, případně je ta designerská vize tak rozmělněná v nějakém demokratickém procesu, že výsledek je nezajímavý, je extrémně častý jev a je podle mě obdivuhodné, že těch opravdu dobrých her je tolik, kolik jich je. Lidí s nápadem je milion, ale je opravdu málo lidí, kteří ho dokáží zrealizovat, sehnat na to peníze, zpropagovat ho, managovat lidi a hlavně dotáhnout do konce. Myslím, že to je stejné v podstatě u jakéhokoliv většího projektu.
@Naginata (02.01.2022 22:47): Já když si dělal twitter účet, dal jsem si závazek na Twitteru nic mimo hry druhým nekomentovat, dávat tam jen to, co se mi líbí ohledně her, absolutně vynechat politiku a mám tam tím pádem vlastně mnohem čistší prostředí, než na Facebooku :-)
@Naginata (02.01.2022 22:47): Asi tak.
Ja som si kedysi založil Twitter iba na popud jedného kamaráta, no potom čo mi ho hackol nejaký Rus a zaplnil samým spamom som ho s radosťou zrušil a mám pokoj :)
Ja som si kedysi založil Twitter iba na popud jedného kamaráta, no potom čo mi ho hackol nejaký Rus a zaplnil samým spamom som ho s radosťou zrušil a mám pokoj :)
@Rapier (02.01.2022 22:26): Zmaž si účet pro vlastní duševní zdraví :D
Já twitter používám jen občas na sledování umělců.
Já twitter používám jen občas na sledování umělců.
Hm tak jsem si dál tu práci, zaregistroval se na twitter.com a vyhledal si, chvíli mi to jako nováčkovi na sociální sítí trvalo, ten příspěvek odkaz ke kterému se vyjadřovala @Brasikona: . AHA už to chápu, Lukáš Grygar má s Danielem Vávrou očividně problém. :)
Jak jsem zaregistroval, on už se Lukáš s Danem chytl v nedávné minulosti. Úplně zbytečný tweet jak ostatně @Paul: zmínil.
@Kwoky (02.01.2022 00:16): přiznám se, nesleduji příliš sociální sítě, natož "nějakého" Daniela Vávru.
Jasně, že za vývojem hry stojí tvrdá práce. Je mi jasné, že něco dokončit není vůbec, ale vůbec snadné a jak ostatně Daniel v článku zmiňuje, výsledek může být značně nejistý. Viz. Somebody zou will return.
Letecké simulátory nevznikají jenom proto, že nejsou potencionální kupující (já si myslím, že jsou, ale firmy je neumí oslovit) + velké fabriky jako EA, Ubisoft, apod. na to zvysoka kašlou. Tak hlavně že bude zcela jistě další "úžasný" Far Cry 7, nebo Ghost Recon open world.
Když už nějaké letecké simulátory vznikají tak to buď arkády alá https://store.steampowered.com/app/895870/Project_Wingman/ nebo https://store.steampowered.com/app/502500/ACE_COMBAT_7_SKIES_UNKNOWN/, nebo https://store.steampowered.com/app/879000/Comanche/ na který jsem psal preview pro jeden magazín, a nebo naopak simulátory max. se snažící o max. realismus alá např. modul https://store.steampowered.com/app/1090850/DCS_F16C_Viper/ do DCS World. Nic mezitím neexistuje. To první je pro causal gamera co hraje střílečky alá Doom a rád by si zalétal možná atraktivní, pro někoho kdo by chtěl být více pilotem smolík = rozuměj zažít pocit jako pilot, pocit, že ovládám reálné letadlo, vrtulník aniž bych musel strávit mi. desítky, reálně stovky hodin pilováním dovedností.
To druhé je pro někoho kdo je ochoten obětovat moře času a pomalu se učit jak ovládá konkrétní letadlo. Pro mnoho z mých virtuálních kolegů je to svatý grál, přitom je pilotáž v DCS World snažší, než pilotáž reálného bezmotorového větroně L-13 Blaník. :) Vím o čem mluvím, sám jsem na něm lítal.
Ačkoliv to nerad o DCS World říkám, ze série se stal takový "War Thunder" na pokračování = rozuměj hezká grafika, nová éra a heliny, a především nikdy nekončící early access/beta. Místo pořádného leteckého simulátoru alá DID EF-2000/F-22 ADF/TAW tu máme neustále nové a nové moduly = rozuměj letadla/vrtulníky, sem tam nové mapy = rozuměj bojiště a hlavní důvod proč to lidé kupují je silná multiplayer komunita, nikdy nekončící update = rozuměj lítá se jen BETA verze a zdá se, že nikdy nekončící early access jednotlivých modulů. Vývoj jde hlemýždím tempem, což chápu, není to 3D akce. Vývojáři si za každou prkotinu nechají zaplatit tučně v dolarech. Budiž, chápu business model a mám zhruba představu jaká práce za tím je + přičtěme k tomu reálný nedostatek konkurence a výsledkem je to co je.
Na jednu stranu jejich obchodní model chápu, má to i svá pozitiva, neustálé updaty, sem tam nový engine, apod. ale stále chybí třeba dynamické kampaně a další hráči leteckých simulátorů vyhlížený obsah + negativum je neustále fixování nekonečných chyb. Každý patch něco opraví a vzápětí rozbije. :)
Jak jsem zaregistroval, on už se Lukáš s Danem chytl v nedávné minulosti. Úplně zbytečný tweet jak ostatně @Paul: zmínil.
@Kwoky (02.01.2022 00:16): přiznám se, nesleduji příliš sociální sítě, natož "nějakého" Daniela Vávru.
Jasně, že za vývojem hry stojí tvrdá práce. Je mi jasné, že něco dokončit není vůbec, ale vůbec snadné a jak ostatně Daniel v článku zmiňuje, výsledek může být značně nejistý. Viz. Somebody zou will return.
Letecké simulátory nevznikají jenom proto, že nejsou potencionální kupující (já si myslím, že jsou, ale firmy je neumí oslovit) + velké fabriky jako EA, Ubisoft, apod. na to zvysoka kašlou. Tak hlavně že bude zcela jistě další "úžasný" Far Cry 7, nebo Ghost Recon open world.
Když už nějaké letecké simulátory vznikají tak to buď arkády alá https://store.steampowered.com/app/895870/Project_Wingman/ nebo https://store.steampowered.com/app/502500/ACE_COMBAT_7_SKIES_UNKNOWN/, nebo https://store.steampowered.com/app/879000/Comanche/ na který jsem psal preview pro jeden magazín, a nebo naopak simulátory max. se snažící o max. realismus alá např. modul https://store.steampowered.com/app/1090850/DCS_F16C_Viper/ do DCS World. Nic mezitím neexistuje. To první je pro causal gamera co hraje střílečky alá Doom a rád by si zalétal možná atraktivní, pro někoho kdo by chtěl být více pilotem smolík = rozuměj zažít pocit jako pilot, pocit, že ovládám reálné letadlo, vrtulník aniž bych musel strávit mi. desítky, reálně stovky hodin pilováním dovedností.
To druhé je pro někoho kdo je ochoten obětovat moře času a pomalu se učit jak ovládá konkrétní letadlo. Pro mnoho z mých virtuálních kolegů je to svatý grál, přitom je pilotáž v DCS World snažší, než pilotáž reálného bezmotorového větroně L-13 Blaník. :) Vím o čem mluvím, sám jsem na něm lítal.
Ačkoliv to nerad o DCS World říkám, ze série se stal takový "War Thunder" na pokračování = rozuměj hezká grafika, nová éra a heliny, a především nikdy nekončící early access/beta. Místo pořádného leteckého simulátoru alá DID EF-2000/F-22 ADF/TAW tu máme neustále nové a nové moduly = rozuměj letadla/vrtulníky, sem tam nové mapy = rozuměj bojiště a hlavní důvod proč to lidé kupují je silná multiplayer komunita, nikdy nekončící update = rozuměj lítá se jen BETA verze a zdá se, že nikdy nekončící early access jednotlivých modulů. Vývoj jde hlemýždím tempem, což chápu, není to 3D akce. Vývojáři si za každou prkotinu nechají zaplatit tučně v dolarech. Budiž, chápu business model a mám zhruba představu jaká práce za tím je + přičtěme k tomu reálný nedostatek konkurence a výsledkem je to co je.
Na jednu stranu jejich obchodní model chápu, má to i svá pozitiva, neustálé updaty, sem tam nový engine, apod. ale stále chybí třeba dynamické kampaně a další hráči leteckých simulátorů vyhlížený obsah + negativum je neustále fixování nekonečných chyb. Každý patch něco opraví a vzápětí rozbije. :)
Díky za info. Už je asi na čase si i gog zařídit. Spousta titulů za pár korun, některé ani na Steamu nejsou. Takže se to určitě vyplatí :)
@Ross (02.01.2022 13:03): ISO soubory ne, ale můžeš si u každý hry stáhnout Exáče (a když má hra hodně GB, tak je rozdělená na víc souborů a jeden exe). A pak máš u každý hry různý bonusy, artworky, soundtrack a tak. Jinak profil tam po registraci samozřejmě máš..ale jestli jsi myslel launcher, tak ten nutnej není (ikdyž je dobrej a usnadňuje hlavně aktualizace her).
@Ross (02.01.2022 13:03): GOG je DRM free, co si stáhneš, to nainstalueš a hraješ offline, nepotřebuješ klienta. Sice nabízejí klienta GoG Galaxy, který ti vytvoří na počítači knihovnu a s GOGem se spojuje a dělá cloud savy, ale je to dobrovolné, není to potřeba. Žádná z her, co jsou na GoGu, se nenapojuje na nějaké Ubisofty, EA, Bethesdy a pod.
Ahoj, jak vlastně funguje GOG? Mám různé klienty ale gog ještě ne. Dá se přes něj hrát? Někde jsem četl, že se tam kupují ISO soubory a tak přemýšlím jestli hra po mě nebude chtít profil třeba u Ubisoft nebo EA.
@Tulareanus (01.01.2022 19:41): možná ho nepotřebuje, ale dělá ho. Protože averze. Což chápu, taky jí začínám občas dostávat.
@Kwoky (02.01.2022 00:16): Stačilo by, aby ještě zvýšil apel na emoce a byl by to skutečně dokonalý politik, jediný rozdíl by byl v tom, že on by svým projevům skutečně věřil.
já měl taky super nápad na hru, úspěšně jsem ho zapomněl...
ale někde vzadu to tam pořád je.
ale je podle mě obecný jev u umění a těch invenčních umělců, že napád je hned.
Mě třeba ta mravenčí práce moc nebaví, ale naštěstí jsem se to naučil, i jsem se naučil preciznosti. Bez toho to bohužel nejde. Ale taky mě nejvíc baví jen hýřit nápady a nezdržovat se tím řemeslem...potkal jsem ale spoustu lidí, kteří to měli přesně naopak, aspoň podle mě. Žádný nápad a láská k té šílené práci, dřině a systémům. Často to pak bývá tak, že tihle lidé těm invenčním asi závidí a snaží se jim to znechutit důrazem na to, co zvládají oni dobře a ten prvotní jev toho nápadu upozaďovat a vyzdvihovat naopak tu dřinu a ten proces.
ale někde vzadu to tam pořád je.
ale je podle mě obecný jev u umění a těch invenčních umělců, že napád je hned.
Mě třeba ta mravenčí práce moc nebaví, ale naštěstí jsem se to naučil, i jsem se naučil preciznosti. Bez toho to bohužel nejde. Ale taky mě nejvíc baví jen hýřit nápady a nezdržovat se tím řemeslem...potkal jsem ale spoustu lidí, kteří to měli přesně naopak, aspoň podle mě. Žádný nápad a láská k té šílené práci, dřině a systémům. Často to pak bývá tak, že tihle lidé těm invenčním asi závidí a snaží se jim to znechutit důrazem na to, co zvládají oni dobře a ten prvotní jev toho nápadu upozaďovat a vyzdvihovat naopak tu dřinu a ten proces.
@Rapier (01.01.2022 23:59): Co tak občas čtu Vávrovy příspěvky, tak jeho styl komunikace obsahuje přehánění, aby tím zdůraznil svoji pointu. Lidem lpícím na faktické přesnosti z toho vstávají chloupky i v nose, ale já pro to mám pochopení, dělám to taky. Vždycky pravdu nemá, ale snaží se aspoň argumentovat, což je momentálně docela neobvyklý způsob komunikace na sockách.
Nápad a know how při vývoji hry je jen malý drobek na začátku. Teprve spousta pilné a mravenčí práce je to, co dokáže přinést finální produkt. Jak mi někdo kdysi řekl: "Know-how bez dřiny je hou-nou."
Nápad a know how při vývoji hry je jen malý drobek na začátku. Teprve spousta pilné a mravenčí práce je to, co dokáže přinést finální produkt. Jak mi někdo kdysi řekl: "Know-how bez dřiny je hou-nou."
@Brasikona (01.01.2022 14:30): nejsem vývojář her na PC. Mám už nějaké roky v hlavě business plán na vývoj simulátoru, protože tu stále vidím nezaplněnou díru na trhu, podobně jako Vávra viděl díru na trhu s historickým RPG. Ale pak tu na druhou stranu vidím titul co se o to snaží a už pár let je nedokončený na Steamu a s ne příliš pozitivním hodnocením https://store.steampowered.com/app/34717 ... ry_Flight_Simulator/ Tak trochu i tuším proč.
Bohužel, nebo bohudík (?!) nejsem programátor (kvůli vývoji simulátoru bych jim byl nejspíš rád) ačkoliv nějaké to skriptování zvládnu. Dělám v jiném lukrativnějším oboru, na druhou stranu nemám ty miliony na kontě co má Vávra. :)
A nedělám si iluze, že bych to v jednom člověku dotáhl na vydání na Steam a vydělal na tom miliony. Rozhodně ne bez teamu schopných, talentovaných a odvážných lidí s vizí.
Jsem schopen svému produktu dodat know-how, co bych tam chtěl přesně mít, jak by to mělo vypadat jako celek aby to dávalo smysl a lidi to bavilo tak jako je to bavilo kdysi v devadesátkách, viz. legendární tituly od Digital Image Design nebo Jane's Combat Simulations. Jsem schopen obstarat know-how (samozřejmě jen to co je public) jako např.: odkaz nebo odkaz
Každopádně už nějakou dobu sleduji dění v "příbuzném" oboru, respektive díky svému celoživotnímu koníčku. Vávra věci nazval správnými jmény, bez obalu a bez ohledu na to jak to lidé pochopili a co se jim na tom líbí, nebo nelíbí má zcela pravdu. Líbí se mi, že nechodí zbytečně okolo a prostě sdělí věci tak jak jsou. Je samozřejmě jaký je, ale každý je nějaký.
@Gordon (01.01.2022 12:39): ano Vávra to v článku zmiňuje aby bylo jasno.
Bohužel, nebo bohudík (?!) nejsem programátor (kvůli vývoji simulátoru bych jim byl nejspíš rád) ačkoliv nějaké to skriptování zvládnu. Dělám v jiném lukrativnějším oboru, na druhou stranu nemám ty miliony na kontě co má Vávra. :)
A nedělám si iluze, že bych to v jednom člověku dotáhl na vydání na Steam a vydělal na tom miliony. Rozhodně ne bez teamu schopných, talentovaných a odvážných lidí s vizí.
Jsem schopen svému produktu dodat know-how, co bych tam chtěl přesně mít, jak by to mělo vypadat jako celek aby to dávalo smysl a lidi to bavilo tak jako je to bavilo kdysi v devadesátkách, viz. legendární tituly od Digital Image Design nebo Jane's Combat Simulations. Jsem schopen obstarat know-how (samozřejmě jen to co je public) jako např.: odkaz nebo odkaz
Každopádně už nějakou dobu sleduji dění v "příbuzném" oboru, respektive díky svému celoživotnímu koníčku. Vávra věci nazval správnými jmény, bez obalu a bez ohledu na to jak to lidé pochopili a co se jim na tom líbí, nebo nelíbí má zcela pravdu. Líbí se mi, že nechodí zbytečně okolo a prostě sdělí věci tak jak jsou. Je samozřejmě jaký je, ale každý je nějaký.
@Gordon (01.01.2022 12:39): ano Vávra to v článku zmiňuje aby bylo jasno.
@Dan9K (01.01.2022 23:29): Já myslím, že jsem to právě trochu pozvedl, člověk se nesmí hlavně...víš jak se to říká :-)
@Ringo (01.01.2022 23:24): výborně, ale víš jak, nebul :-)), tím příspěvkem teda nepřispíváš ke kultivaci debaty :-)
@Dan9K (01.01.2022 23:16): Ono to tu chodí stejně zvláštně, něco píšeš a nastoupí tady nějaký bot Gordon, který píše pár slovy a obvykle pořád dokola slovo nebul, bilíš a pod. Já ani nevím, kdy jsem naposled teda brečel, možná před 14 a 10 lety, díky se mi narodili synové a to nebyl vlastně ani pláč, to byl projev štěstí, no a Gordon asi bulí pořád, protože se lékařům u něj stále nedaří přetáhnout předkožku. Možná je tu i nasazený, aby zatáhl některé do určité fáze, kdy toho zmetka pošlou hodně vulgárně těžce do prdele a bude to pak mít ty správné následky, a Gordon bude mít konečně zase nějaký šťastný moment v životě.
Ale překecal jsi mě, nereagovat na otravný hmyz je asi to nejlepší, on jinak pak začne strašně bzučet :-)
Ale překecal jsi mě, nereagovat na otravný hmyz je asi to nejlepší, on jinak pak začne strašně bzučet :-)
@Ringo (01.01.2022 22:58): zvu tě do party lidí, kteří nereagují na Gordona. Jsem tam mimojiné...já. Nemůžu si to vynachválit :-)
Jinak mám to stejně, mám rád oba, ačkoliv mě můžou v lecčems naštvat.
Jinak mám to stejně, mám rád oba, ačkoliv mě můžou v lecčems naštvat.
@Gordon (01.01.2022 23:08): Chodíš s tím doufám k patřičnému lékaři :-) Aby se to nějak více nezvrtlo, co? :-)
@Ringo (01.01.2022 22:58): Nebul.
@Gordon (01.01.2022 22:52): Hele hafíku, co to meleš zase za sračky o bulení tvl.? Tady nikdo nebulí, tady si člověk jen napíše svůj názor a ty se můžeš podělat. Fakt běž s kecama o bulení do háje, nejubečenější jsou tady nepřekvapivě ti, kteří o tom bulení pořád melou a neví, co na názor, s kterým nesouhlasí, napsat, tak potřebují druhého shodit debilními kecy o bulení, což je bulení samo osobě. Se běž vybrečet za mámou, na více fakt nemáš. A nepoužívej slova, kterým nerozumíš. Asi ses v tom, co jsem napsal, potrefeně našel, že?
@Ringo (01.01.2022 21:03): Mě se líbí jak tu bulíš, že jsme na tebe zlý a pak si tu jedeš takové ujeté alegorie.
@Charllize (01.01.2022 21:18): NJN, jenže tak už to se silnými osobnostmi bývá. Jdou a řeknou svůj názor úplně na cokoliv (a vůbec neznamená, že špatný, někdy i rádi provokují, proč ne). Já to nějak nehrotím. Konec konců, co z nich mám? :-) Kdybych si měl vybírat názorové souznění na věci obecně, (tím nemyslím jen hry), tak osobností z té herní branže, která se mému světopohledu blíží nejvíce, je Michal Rybka.
@Ringo (01.01.2022 21:03): Já se z Grygarem kromě TES názorove moc nesejdu, i když na to jde inteligentně :)
Vavra často pinda a zbytečne rozšiřuje svou osobu do oblasti kam by nemusel.
Ale mám ho radši. Grygarovi se už léta cíleně vyhýbám, parkrat mi hnul zlucnikem a nemam zapotřebi .
Vavra často pinda a zbytečne rozšiřuje svou osobu do oblasti kam by nemusel.
Ale mám ho radši. Grygarovi se už léta cíleně vyhýbám, parkrat mi hnul zlucnikem a nemam zapotřebi .
@Charllize (01.01.2022 20:03): Stejně je to sranda, vždyť vůbec o nic nejde. Vávra má své milióny a prakticky mu může být vše fuk a asi i je. Jen rád mluví a mnohým to není po chuti, což je jejich problém a budou proti tomu držkovat, což je takové to bezvýznamné blekotání plebsu u piva v páté cenové, jak je kdo jaká svině, pak se plebs odebere pod parou do svých nuzných lůžek a usne s pocitem, jak to tomu Vávrovi nandali, aniž by on sám o tom věděl a cokoliv si z toho dělal :-)
Co se týče Grygara, neskutečně chytrý vzdělaný člověk, já si jej dost vážím. A ten napsal taky svůj názor a to je tak asi vše. On má svou vysokou inteligenci a moudrost a taky mu může být vše fuk. Samozřejmě si jej mnozí vezmou jako entitu do souboje proti Vávrovi jako těžkou váhu. Je to jako vzít si v té páté cenové dva panáčky na stůl, zosobnit je a dělat, že spolu bojují a ten jeden jako strašný sráč a druhý ztělesnění ctnosti a samozřejmě tím pádem tak jakože i trochu toho, kdo jej po tom stole vodí. A oni přitom ti ztělesnění klidně někde mohou sedět někde spolu na terasce s doutníkem a letitým rumem a koukat na hvězdy a filozofovat o českém herním průmyslu a přemýšlet, jaký nový typ vozu si půjdou koupit zítra, zatímco bojovníci z hospody s patentem na rozum přemýšlejí, jak se jim zítra nebude chtít vstávat do rachoty :-)
A tak nějak jde život.... :-)
No a Vávra nebo Grygar? Za mě oba týpci naprosto v pohodě.
Co se týče Grygara, neskutečně chytrý vzdělaný člověk, já si jej dost vážím. A ten napsal taky svůj názor a to je tak asi vše. On má svou vysokou inteligenci a moudrost a taky mu může být vše fuk. Samozřejmě si jej mnozí vezmou jako entitu do souboje proti Vávrovi jako těžkou váhu. Je to jako vzít si v té páté cenové dva panáčky na stůl, zosobnit je a dělat, že spolu bojují a ten jeden jako strašný sráč a druhý ztělesnění ctnosti a samozřejmě tím pádem tak jakože i trochu toho, kdo jej po tom stole vodí. A oni přitom ti ztělesnění klidně někde mohou sedět někde spolu na terasce s doutníkem a letitým rumem a koukat na hvězdy a filozofovat o českém herním průmyslu a přemýšlet, jaký nový typ vozu si půjdou koupit zítra, zatímco bojovníci z hospody s patentem na rozum přemýšlejí, jak se jim zítra nebude chtít vstávat do rachoty :-)
A tak nějak jde život.... :-)
No a Vávra nebo Grygar? Za mě oba týpci naprosto v pohodě.
Radši deset Vávru než jednoho Grygara :)
@Paul (01.01.2022 18:37): Grygar je vysoko inteligentný človek a lacný hejt nepotrebuje, tu vidím skôr opačný problém a to byť zaslepený adoráciou voči Vávrovi, ktorý si v nejednom interview robí všetky zásluhy na Mafii a Kingdom Come a posledné roky dáva aj z brucha vytiahnuté rozumy na témy, o ktorých vie prd makový.
@Brasikona (01.01.2022 14:30): jo, napsal to blbě. Ale že to vyvolalo některý ty twitter reakce je daný spíš averzí některých vůči jeho osobě - vždycky se hodí důvod si kopnout. Pochybuju že např. Grygar si fakt myslí že to Vávra myslel tak, jak to Grygar zinterpretoval :)
@Richmond (01.01.2022 18:03): Je to cele dost divocina ten zebricek :)
@Charllize (01.01.2022 17:49): Porotě moc nešmakujou tahový strategie :)
TOP 100 her dle IGN :)
https://www.ign.com/articles/the-best-100-video-games-of-all-time
Na prvnich 10 mistech je polovina Nintendo :D
Je sranda jak prakticky totalne ignoruji PC DOS eru, snad jediny zastupce je Doom :)
https://www.ign.com/articles/the-best-100-video-games-of-all-time
Na prvnich 10 mistech je polovina Nintendo :D
Je sranda jak prakticky totalne ignoruji PC DOS eru, snad jediny zastupce je Doom :)
@Paul (01.01.2022 13:35): IMHO, nepochopila. Ale stále platí, že se mi nelíbí, jak to řekl, právě kvůli tomu, jak to zní, a jaké reakce to vyvolalo, viz Twitter. Ač to říkám nerada, pravdu má, i když zrovna u Vávry to ani není vyloženě o zakládání.
@Brasikona (01.01.2022 12:49): Jenže ono je to v podstatě pravda.
Vlastně to už vystihl Paul.
A vůbec jsem "nečekal", že by se zde následkem toho mohly objevit na Vávru hejtíky :-)
Vlastně to už vystihl Paul.
A vůbec jsem "nečekal", že by se zde následkem toho mohly objevit na Vávru hejtíky :-)
@Brasikona (01.01.2022 12:49): imho jsi to špatně pochopila - proto tam za ta jména lidí dával i jména těch firem, aby bylo jasný že na těch hrách pracují celá ta studia - ale zároveň tím chtěl vyjádřit, že bez těch zakladatelů těch studií by u nás moc her nevzniklo..hlavní pointa je, že u nás zatím není vyloženě "průmysl" co by byl schopen plodit hity pravidelně, a jde spíš o těch pár konkrétních studií. I když ten článek jako celek byl spíš o něčem jiném.
@Brasikona (01.01.2022 12:49): To preto, lebo on cez svoje ego a pupek nikoho iného nevidí. :)
@Brasikona (01.01.2022 12:49): Myslel sebe, ne? :)
@Rapier (01.01.2022 10:36): No, jestli mluvíme o tomtéž článku, mně se moc nelíbilo, jak říkal, že české úspěšné tituly jsou dílem jednotlivce.
@Rapier (01.01.2022 10:36): Mě naopak přijde, že na to jak malá země česko je, máme vývojářů a her dost.
Pokud jste četli poslední Level, tak je tam od Vávry v jámě pekel pojednání o tom, proč je u nás ta málo úspěšných vývojářů her. S článkem nelze než souhlasit. Zkrátka někdo umí programovat, ale neumí dělat business, reklamu, atd.
Překvapila mě zmínka, že zde v Ostravě máme jeden z těch týmů, ačkoliv vlastně někde jsem na ně v roce 2021 již narazil, jen nevím kde to bylo a za jakých okolností. Myslím, že jsem je někde zahlídl po cestě v OV a docela mě to tenkrát překvapilo. Ale možná to byli lidé co makali na tom simulátoru bezdomovce.
Překvapila mě zmínka, že zde v Ostravě máme jeden z těch týmů, ačkoliv vlastně někde jsem na ně v roce 2021 již narazil, jen nevím kde to bylo a za jakých okolností. Myslím, že jsem je někde zahlídl po cestě v OV a docela mě to tenkrát překvapilo. Ale možná to byli lidé co makali na tom simulátoru bezdomovce.
@Charllize (31.12.2021 23:37): neboj bude lépe (kde jsem to jen slyšel....), už se blíží https://www.playstation.com/cs-cz/games/gran-turismo-7/#behindthescenes Marketing už jede na plné obrátky.
Samozřejmě je špatně, že to vyjde na PS4, v praxi to znamená kompromisy kam se podíváš. Ach jo, zase to nebude nextgen titul jak bych si přál. Snad Forza Motorsport 8 definitivně nevyjde na Xbox One.
Samozřejmě je špatně, že to vyjde na PS4, v praxi to znamená kompromisy kam se podíváš. Ach jo, zase to nebude nextgen titul jak bych si přál. Snad Forza Motorsport 8 definitivně nevyjde na Xbox One.
@Rapier (31.12.2021 22:31): Já tušil ze se ozves zelený muzicku :)
@Naginata (31.12.2021 21:01): + @Charllize (31.12.2021 21:04): kdyby Vás tak slyšeli fanoušci PlayStation, Ti by Vám dali co proto! :) Vy heretici! Takhle mluvit o nejlepší konzoli na světě. Že se nestydíte! Všude se o ní píše jak je báječná, skvělá, úžasná, nedostatková, jak jsou tam super duper hry a Vy tohle! :)
@Naginata (31.12.2021 21:01): To jsme dva, Sony tuto generaci nedává. Mají štěstí ze PS5 je kompatibilní s ps4 jinak by to bylo doslovně v prdeli :)