Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cestování a koníčky

@ZephyrCZ (03.06.2021 12:08): však proto se ta pandemie rozšířila, zejo, je to hlavní důvod, debilove co nemyslí. Kdyby ne, zůstalo by to lokálně v Číně.
Vsak v Itálii lidé umírali po stovkách denně ale lyzovacka musela být, atd.
Ja nevím, to by fakt někoho ubylo třeba tři roky nikam nejezdit, co to vypuklo? Fakt to je tak strašně moc?

Jinak v MHD mě nejvíc vytaci lidi co tam něco jedí. Otevře si kelímek se salátem a začne dlabat, zastřelit :D
@ZephyrCZ (03.06.2021 11:51): Hele takových míst taky znám a dokonce i v těch horách. Za měsíc jedu do Krkonoš a v podstatě cíl celé party je vybrat takový trasy, kde bude co nejmíň lidí, takže se vyhnout těm profláklým. A ne kvůli covidu, ale kvůli tomu, že prostě nesnášíme hromady lidí, co se neumí v přírodě chovat.

Nicméně ČR tě rychle omrzí.. já mám naši přírodu rád, ale výhledy jako v Alpách tu nikde nezažiješ, stejně jako krásný průzračný jezera někde uprostřed kopců, kde nikdo není a můžeš se tam v klidu okoupat. Tady vylezeš z nějaké žumpy a budeš rád, když neonemocníš. Atd atd.
@S4TW (03.06.2021 12:00): Ano, já Tě plně chápu. Mě nabíjí příroda obecně, miluji tu českou a vybírám si místa, kde nikoho téměř nepotkám a jsem spokojený. Také jsem rok a půl doma na HO, také jsem nikam nechodil a také mi to chybí. Ale neříkej hop, dokud nepřeskočíš. A přesně proti této logice se spousta lidí chová.

Já vůbec nemám nic proti tomu, aby kdokoli jel kamkoli. Ale jak píšeš, ta sobeckost je občas neuvěřitelná. A je jedno, jestli je tomu člověku jedno, že je v MHD bez roušky a kašle tam, nebo zaparkuje na invalidech přes dvě místa, protože má německej předraženej krám a má pocit že prostě může, nebo jestli nemá úctu ke stáří a prostě se na té sedačce v MHD bude rozvalovat i přes přítomnost starších lidi okolo sebe. Vidím to venku na ulici dnes a denně, neuvěřitelně mi to vadí, ale nic s tím samozřejmě nemohu jako jedinec udělat. A protože to vidím všude tady, neočekávám, fakt ne, že se tito lidé, až se seberou a pojedou někam na dovolenou, třeba do natřískaného Chorvatska, budou chovat jinak. Lépe. Více zodpovědně.

Není problém tedy v místě dovolené, ale v chování jedinců. Což ve výsledku ale ovlivňuje celou společnost.
@ZephyrCZ (03.06.2021 11:51): lidi jsou sobci a řekl bych, že zrovna otázka pandemie ještě tu sobeckost ukazuje v mnohem menší míře, než některé jiné věci... já osobně se psychicky hodně nabíjím vycestováním do JV Asie, nevím, čím to je, ale prostě po ČR, ale i Evropě mi to nedá to, co 14 dní v Asii, mám to prostě tak... teď jsem rok a půl na HO, v podstatě jsem zavřený doma, nikde jsem nebyl, žádná posilovna, kino, restaurace, max 3-4 výlety někam do přírody, řekl bych, že do teď jsem dodržoval všechno mnohem víc, než valná většina mých spoluobčanů, teď jdu na očkování a už prostě sobecky chci taky trochu žít po svém... na své starší matce vidím, že daleko víc jí ublížilo to, že musela být dlouho sama a v konečném důsledku jí to mohlo uškodit stejně jako kdyby třeba chytla covid... navíc pořád vidím daleko lepší jet někam do Laosu, než do Chorvatska se zbytkem republiky... i ta Náplavka by byla asi horší volba v tomhle směru...
@S4TW (03.06.2021 11:51): Tohle je ale ten problém. Stačí se projet Prahou a je na první pohled patrné, že dodržování rozumných opatření není zrovna silná stránka spousta našich spoluobčanů... Věříš že se budou na dovolené bůh ví kde chovat jinak? Já ne.
@Bursoft (03.06.2021 11:19): A od toho tu máme internet, abychom si našli zajímavé místo které ne každý zná a užili si dovolenou a přírodu jinak než jako ovce, co jezdí jenom tam, kam jezdí všichni. V Česku je takových míst tuna. Sám jsem byl překvapený, kam všude se dá jet a co všechno se dá vidět/zažít. Mojí poslední chybou v tomto směru byla dovolená v Tatrách před 3 lety uprostřed léta s výstupy na místa, kam lezou všichni. Ten nápor turistů byl nechutný. Rok poté jsem se tam vydal v květnu, našel si dopředu méně profláklé místa a užil si tu přírodu jako nikdy. A to samé lze aplikovat i na CZ. V tomto souhlasím s @Gordon: Lidi musí nutně být všude, je jim jedno že je to risk a prostě tam pojedou a pojedou (dup a dup a dup nožičkou, páč na to mají nezpochybnitelné právo z jejich pohledu...).

Ale je to samozřejmě na každém z nás, kam, kdy a jak pojedeme. Jenom abychom se po létě opět nedivili... I když pevně věřím, že proočkovanost bude dostatečně vysoká, abychom nespadli tam, kam jsme vletěli po minulém létě, kdy taky každý nutně musel prostě někde dovolenkovat bez roušek...
@Gordon (03.06.2021 10:46): Je to šokující, že po roce a půl už by se klidně někteří rádi vrátili do normálu... a po očkování a dodržování nějakých rozumných opatření nevidím zase takový rozdíl být tady nebo na druhé straně zeměkoule...
Mě fascinuje, že si to cestování lidi nedokážou odpustit během celosvětové pandemie. Člověk by řekl, že když lidé už vědí příčinu nemocí, budou se podle toho narozdíl od středověku chovat.
Už je třeba nějaká představa, kdy se otevře cestování do Asie? Je to už třeba otázka letoška nebo to je ještě úplné scifi?
Tak update.. nevím jak že to má být s těma 3 měsícema s protilátkama, než člověka pustí na očkování, ale já nemám ani měsíc po covidu a už mám termín :D Za chvilku ty ampule budou rozdávat na ulicích nejspíš :D
takže říkáte, že nemám mít strach z robotických červů? ok, tak já to dneska zkusím, když Byl Gejts platí...
Jinak je vtipné si psát o vpravování látek do těla injekcí zrovna v koníčkovém vláknu.
V pondělí jsem do sebe nechal vpravit BioNTech od Pfizeru a jak píší ostatní, první den bolavé rameno. Druhý den bylo citlivé pouze na dotek a dnes, třetí den, vše OK. Kromě bolavého ramene jsem nepozoroval nic jiného. Takže zatím na pohodu. Jsem zvědavý na druhou dávku.

@lseling (01.06.2021 19:49): V mém okolí to je tak 50:50. Někdo do očkování jde, někdo bohužel váha a nechce.
@Dan9K (01.06.2021 15:49): Ovšem Astra je ze všech látek snad nejméně účinná a má problém s mutacemi, tak to babo raď, kterou si teda vybrat. Původně jsem byl pro Pfizera, pak jsem zase četl že Moderna je snad ještě víc cool, tak já už nevím. :-)
Jsem 14 dní po prvním pfizeru a všechno bylo v pohodě, jenom ten den to místo vpichu bylo trochu citlivější na dotek. Moje okolí se bohužel spíš zdráhá nechat očkovat.
@Gordon (30.05.2021 06:45): argument jsem zaznamenal takový, že mRNA vakcína je jakože bezpečná po vpichu, ale testováno je to jen na půl roku a dlouhodobé hledisko není zcela známo, narozdíl od např. Astry, kde je to nejhorší po vpichu, ale je to stará technologie a dlouhodobě to bude v pohodě.
@Jab (29.05.2021 12:50): Potvrzuji bolavou ruku po pfizeru, nestudoval jsem to, ale bude to nejspíš normální vlastnost. Ruka bolela přes jeden den, mamce se akorát při cestě domů trochu zatočila hlava, jinak v pohodě. Takže ne, Na vakcíny se hromadně neumírá, jak jsou někteří na internetech schopní psát. :-D

@Fingon (29.05.2021 13:01): Horečka je po očkování zcela běžná, imunitní systém pracuje.
Já mám v sobě obě dávky Pfizeru. Po té první mě trochu bolela ruka a po té druhé, kdy jsem byl upozorněn, že nejspíš bude hůř, jsem naštěstí neměl vůbec nic. Jinak mě koronavirus od prvopočátku úspěšně míjí, tak jsem zvědav, jak dlouho mi to ještě vydrží.
Váhal jsem, jestli mám po očkování vůbec něco psát, ale měl jsem Astru Zenecu, zhruba deset hodin po očkování jsem dostal horečku (38,4, nikdy jsem neměl po očkování nějaké reakce) a cítil jsem místo vpichu, ale ne dost na to, aby to bylo nepříjemné. Ještě mě čeká druhá dávka, snad to půjde ok:)
@Paul (28.05.2021 14:23): "JohnovO následek"? :(

Mě očkování teprve čeká, tak jsem zvědavej, jestli mě to složí, nebo ne. Teď jsem si zrušil rezervovaný termín, protože jsem chtěl jiný, a to jsem asi neměl dělat :-/
Díky všem za zajímavý příspěvky btw.
Ten Johnovo covid následek s čicháním plísní a chemikálií musí být fakt solidní peklo, nezávidím a doufám že se ti to co nejdřív vrátí do normálu.
Mám už nějaký týden po prvním očkování Pfizera. Píchli mi to asi v jednu odpoledne a ve tři jsem si šla lehnout a spala jsem do 21 hod. Místo vpichu jsem cítili trochu, nic hroznýho. Toť vše.

Spánkový režim mám takový normální. Spát chodím mezi 1-2 hodinou ráno a probouzím se mezi 6-7 hodinou s dětmi. Je fakt že když to jde tak se ještě válím do 8-9 hod. Ale vždy to nejde. Stejně je to lehárko oproti vstávání co 2-3 nonstop celý den k dětem při kojení.

Nicméně když jsem byla ještě bezdětná a chodila normálně do zaměstnání tak jsem chodila spát ve 23 hod a vstávala před šestou.

Teď si absolutně nedokážu představit že bych zalehla už v devět večer. Vhledem k tomu že od rána lítám mezi dětmi a prací, tak kolem 19-20 hod mám teprve čas na sebe a svoje zájmy. Je pravda, že poslední dobou většinu toho času na sebe věnuji stejně práci ;o) ale tak lepší když je práce hodně než když není žádná.

V tom HO hodlám pokračovat pořád. Jít do klasického zaměstnání mě absolutně už neláká. Prostě podnikání zdar, i když pak člověk dělá 10 hodin denně včetně víkendů. Stejně to mám radši, než dřepět v kanclu v určené hodiny a šetřit si dovolenou.
Co se týká očkování, mám kolem sebe celkem dost lidí různého věku, co ho podstoupilo. Navíc jsem to řešil i s několika doktory (na závodech). A zkušenost? Je to stejné, jako se samotným covidem - na každého to funguje jinak. Někdo nemá vůbec nic, někoho bolí jen ruka, někdo k tomu má i lehčí horečku. Ale jsou i vážnější průběhy s vysokou horečkou, týdenní neschopností apod. A znám i případy, kdy lidé skončili v nemocnici. A je úplně jedno, která vakcína se použije, ty následky pak jdou napříč všemi možnými. Každopádně, co po zkušenostech můžu doporučit, tak minimálně den-dva po očkování to nepřehánět s fyzickou námahou.
@Jab (27.05.2021 13:06): To s těma protilátkama samozřejmě vím. Ale jak to bude s cestováním do zahraničí jenom s papírem, na kterej neexistuje žádnej vzor a doktorka ho sesmolila sama, to jsem zvědavej.

Jinak s těmi 90 dny máš pravdu, zaregistrovat se můžu, ale systém by měl rozpoznat, že jsem měl Covid. Ačkoliv toto u mě možná taky nebude tak jednoduchý, protože mě vyšly 3 testy negativní (z toho 2 PCR) a až čtvrtý antigen v nemocnici mi potvrdil nemoc, přitom ten rezervační systém by to měl rozpoznávat na základě PCR :D
@JohnCZ (27.05.2021 12:20): Já šel rovnou v pondělí a příznaky cca stejný jako u Covidu + ta ruka. Už večer jsem se začal cítit nesvůj a bral jsem paralen, ráno rameno jako kdyby mi do něj bouchnil Tyson, večer úporná bolest hlavy a zimnice, že jsem šel spát v těch 21. Dneska zatím jako včera ráno, rameno mě bolí míň.
Btw kdo má cestu přes Hlavák, tak doporučuji se stavit u toho lega. Je to trhák. :) Je to celé lego nádraží. Svítí to a hejbe se to. Na ovládání jsou tam tlačítka. :)

https://www.prazskypatriot.cz/model-praz ... dmFjaS1oYWxlLw%3D%3D

@Bursoft (27.05.2021 12:54): https://plus.rozhlas.cz/nechte-se-ockova ... libuji-vyssi-8498778

A tak 180 dní ti vydrží protilátky a můžeš cestovat. A 90 dní po se asi nemůžeš nechat očkovat.
Mně třeba HO totálně rozhodil celou životosprávu a už se těším od příštího týdne do kanclu a na obědy na zahrádce (a samozřejmě i kolegy, některý jsem neviděl rok). Na HO chodívám spát, jak se mi chce, ale většinou je to mezi 0.-3. hodinou v noci, spím třeba do 8-9. Největším problém mám s obědem, kterej dost flákám doma, takže kolikrát obědvám až ve 2 ve 3 hodiny, to mi samozřejmě posouvá večeři na nezdravý hodiny :D

Jinak já se právě rozhoduju, jestli se už registrovat někam na Pfizera.. mám po Covidu ani ne měsíc a co jsem četl, tak takto brzo po nemoci je větší riziko nějakých vedlejších účinků, ale kdoví jak to je. Nicméně rád bych to měl už za sebou a mohl v klidu cestovat, s tím papírem o prodělaným covidu moc nevím, jak se budou na hranicích tvářit, když to každej může mít jinak a vlastně na to není žádnej vzor..
@Dan9K (27.05.2021 11:51): Tak já to mám úplně stejně. Chodívám obvykle spávat kolem čtvrté, páté ráno. A budík mám pravidelně nastavený na 11:55, abych mohl říct, že vstávám ještě dopoledne. Jinak to mívám, jen když jezdím na závody, kde je potřeba vstávat dřív. Tam si rytmus rozhodím a pak se dávám týden dohromady... ...abych mohl jet na další závody :-)
@ZephyrCZ (27.05.2021 12:07): Já dostal Pfizer a kromě malé únavy druhý den odpoledne jsem nepocítil změnu. Rameno vůbec nebolelo (schválně jsem si to nechal dát do pravého, protože spím nejvíc na levém boku), pouze když jsem ho zmáčknul, tak jsem to trochu cítil, ale jinak pohoda...
@Jab (27.05.2021 11:36): Převčírem jsem šel na prvního Pfizera. První večer nic. Včera během odpoledne mě rozbolela ruka (asi i proto, že jsem potahal pár polen) a na místě vpichu mi to trochu zrudlo. Vzal jsem si brufen, ten docela rychle zabral a šel spát. Dneska už dobré, ještě to cítím, ale spíše takové svědění, než bolest. Každopádně žádné velké drama. Spíš mám obavy z druhé dávky. Všem okolo mě po ní bylo pár dní dost blbě.
@Jab (27.05.2021 11:36): A co jsi dostal? Pfizer-BioNTech? Kamarád ho měl také a říkal, že ho ruka bolela jako čert. Já jdu na očkování příští pondělí, tak jsem zvědavý. Dík za tip s Ibáčem.
já nejel HO vůbec a pořád chodím spát ve 4-6 a vstávám někdy mezi 11.30-14.00 :-)