Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@Eru (12.03.2021 19:50): Díky za odpověď. Ale dovolím si k tomu dvě poznámky. První, že v uvedeném pojetí se prakticky stírá hranice mezi danou kategorií a kategorií Pacifista. Protože ve většině her, kde je nějaké násilí to znamená, že nemohu jít AFK aniž by mě hra nezabila. Druhá pak to, že při tvém pojetí, by to mohlo znamenat, že (zde třeba) CoD naplňuje hardcore variantu, protože pokud odejití od klávesnice v určitý okamžik znamená smrt, tak jsem vlastně limitován časem. Uvedené poznámky nemyslím vůbec ve zlém, jen že nastíněné pojetí hodně výrazně omezuje výběr hry, a to, jak jsem naznačil, na hry, které vesměs budou pacifistické (v normál variantě).
@Webkrysa (12.03.2021 19:15): Ja som to síce nehral, ale s čistým svedomím ti napíšem, že nie. Na Normal to nie je vhodné ako nakoniec žiadna akčná hra, na hardcore to takisto nie je vhodné, lebo neviem o tom, že by Call of Duty hry stáli na nejakom časovom limite.
Mohu mít dotaz na někoho kdo hral lonske CoD Modern Warfare, zda by nevedel jestli by sla hra dat pod kategorii 7 Čas je relativni? Diky vsem za pripadnou radu.
@Seeker (12.03.2021 09:06): Last Day of June má pár hrateľnostných momentov, kde ty alebo iná postava môžete umrieť, ak neurobíš veci v správnom poradí alebo čase. O tom tá hra čiastočne je i keď na jednotlivé úlohy nemá časové limity, len limituje nutnosť niektorých úkonov (ako napr. pri point and click adventúrach, kde po použití predmetu na odlákanie NPC, máš  napr. časový limit ako vojsť do predtým neprístupných dverí).
Lámu si dost hlavu s kategorií "Čas je relativní" (základní varianta). Šla by do ní použít některá z těchto her?

- Talos Principle
- Subnautica
- Last Day of June
- Far Lone Sails 

Ani jednu hru jsem nehrál a nedokážu říct, jestli se tam jakýkoliv časový limit v nějaké fázi hry neobjevuje.
@Crash (11.03.2021 18:13): V podstatě jak píše kiwizak, hlavní příběh to má, ale není dokončen, hra myslím vznikla, když se končilo třetím ročníkem a za ty asi dva-tři roky teprve letos začali sedmým ročníkem.

Je to klasická hra, ve které utrácíš energii za akce, jedna energie se ti objeví za 4 minuty a tak.  Plnou energii mám za cca 2 a půl hodiny celou obnovenou, abych ji mohl rozklikávat dál, většina akcí ale počítá, že vyplýtvám energii a pak budu hodinu čekat, abych to mohl doklikat. 

Ročníkem se myslí období, kdy tvoje postava je v nějakém ročníku, čím vyšší, tím víc kapitol má (já jsem aktuálně v pátém, který má něco přes dvacet). Konec ročníku je vyhlášen školní pohár, který nějak souvisí s bodama, které získáváš v průběhu hry (vlastně ani nevím, zda jde prohrát, ale teoreticky asi jo, mě vždy Brumbál dá milion bodů, ať to nějak vyhraju). Sice pak můžeš hrát dál, ale i tak bych to bral jako jednu kampaň, protože třeba v pátém ročníku jsem od ledna a to to hraju aktivně (tedy neodklikám si dvě veci za týden a nejdu pryč)
@Crash (11.03.2021 18:13): Máš tam sedm ročníků, který pokud vím vycházely postupně, a hlavní příběh ještě není dokončený (zatím vyjde). Každý ročník je složen s kapitol a každá kapitola z dílčích úkolů. Já jsem aktuálně třeba ve čtvrtém ročníku, který má 17 kapitol... a fakt to docela trvá dohrát ten jeden rok. Ještě to prokládají každý měsíc eventy a člověk si může plnit vedlejšáky... Za mě na děti i na minihry v pohodě. Dohrát celou hru od prvního roku podle mě ani není za rok možný, ale třeba bych se divila.. :D
Edit: počítám včetně časově omezených úkolů, které se objevují náhodně a vedlejšáků s mazlíčky; člověk by musel asi hodně sáhnout do peněženky, mikrotransakce jsou tam hodně podbízivé, ale lze to bez nich
@thepcqwer (11.03.2021 11:24):  Můžeš trochu rozvést, jak ten Harry Potter funguje a co znamená dohrání ročníku? Z popisu u hry to na mě dělá dojem, že to má nějaký hlavní příběh, v tom případě bych za dohrání považoval dokončení toho příběhu, pokud to tedy nějak lze. Ale fakt netuším jaký je koncept té hry.
@Wettek98 (10.03.2021 22:26): HC varianta znamená, že se ve hře musí vyskytovat vesmír takový, jaký ho známe. Tzn naše planeta, ostatní planety sluneční soustavy, slunce, atd ... nesmí tam být vymyšlené planety nebo světy jako např. ve Star Wars nebo jiných (na vesmírné hry nejsem, takže neznám další)
Měl bych dotaz
Počítá se dohrání některého ročníku v Harry Potter: Hogwarts Mystery za "dohrání alespoń jedné kampaně, sézony? Jsem si jistý, že ano, navíc když si vezmu, jak dlouho trvá udělat jeden ročník (týdny až měsíce, pokud si nedokoupíte hromady energií) tak je to pro mě téměř samozřejmé
Kategorie by to splňovalo 100 % Dětský svět (přeci jen hrajete za studenty Bradavic a vaši přátelé jsou děti) a zároveň bych řekl že i minihraní (duely, quidditch, jedna minihra při hodinách, kdy musíte přesunovat žetony). Samozřejmě bych si vybral jen jednu, jen říkám, co v tom vidím
@Bursoft (10.03.2021 22:24): Jaj, promiň já myslel, že se to týká podoby vesmíru jako takového... Fakt jsem s Dead Space zatim toho neměl co dočinění.. spíš mě to tak napadlo, díky

Btw ale tím pádem, pokud vadí, že se tam pohybují lodě, což reálné teda neni (pokud teda dobře chápu výtku, co je špatně). Tak někdo má v HC variantě Mass Effect nebo Elite: Dangerous? Je to tedy špatně? Neber to něják útočně, spíš se ptám protože jsem doteď měl v této avriantě CoD Infinite Warfare, což je tedy také nemožné... tak je přemýšlim, co volit :D rád bych volil HC variantu a moc mě toho teda nenapadá...
Zdravím, dalo by se do výzvy 9. Okna vesmíru dokořán na HC počítat Dead Space? Vím, že se teď na to ptal někdo přímo ke hře, ale nevím, zda tím myslel HC variantu. Moc si teď nevybavuji, jak moc je herní vesmír reálný... Díky moc
@Dan9K (09.03.2021 23:10): Ouch, okay, tohle jsem trochu považoval za samozřejmost. Pokud se nějakým způsobem vyhneš tomu, abys ve hře viděl násilí, dle mě by to mělo jít do výzvy, ale pokud budeme brát doslovný výklad výzvy, tak je fakt, že tam není psáno o tom, zda něco vidíš, ale zda je to ve hře.

Zkus si to vyhledat v googlu, našel jsem okamžitě pár desítek her. Je pravda, že sportovní simulátory mi vypadly, tedy u těch mírnějších sportů (tenis, golf ano, fotbal a rugby ne - a kdo říká, že fotbal není násilný, mysleme na tzv Soccer war, při které dost lidí zemřelo!).

Logické hry občas mají něco násilného, nějakou překážku, která ti brání v průchodu (turrets v Portal nebo Talos Principle) i když je pravda, že hry jako Superliminal to splňují. Spousta závodních by taky šla (pokud tam není přímo derby nebo agresivnější honičky. S Tycoony ti taky souhlasím, ani ve starých tycoonech bych neřekl, že násilí je běžnou součástí hry. 

Abych to ukončil, neříkám, že žádné takové hry nejsou, ale není tolik kategoriíí, kde bys je mohl hledat. Kdežto v HC je hru snazší najít, zejména k popularitě challenge "dohraj hru bez zabíjení"
@thepcqwer (09.03.2021 15:59):  no nevím, takhle to podle mě nezaznělo. Myslím, že Movies prostě bylo, že ne. (Navíc ještě nemám ozkoušené, co mi herci udělají, když by byli nasraný, třeba se umí porvat :-) )



@thepcqwer (09.03.2021 14:47):   to bych teda rád viděl seznam her, u kterých je to tak snadné dát Pacifistu na HC (respektive teda najít tu hru). To pro mě bude určitě zdaleka nejtěžší kategorie. Chtěl jsem to jako super výzvu a dát Dooma 2, ale to mi neuznávaj kvůli Romerovi na konci. Nejtypičtější způsob bude asi dát nějakou stealth hru, kde člověk nikoho nezabije (klasicky asi Thief by šel), ale já ty stealth hrozně nerad. Thief mi moc nesednul a vlastně to nikde moc nemusím. Mám rád se buď prostřílet nebo prokecat, ale nerad se schovávám. Takže bych ideálně potřeboval najít hru, která je celkově pacifistická a v jednom momentu se můžu rozhodnout zda někdo bude žít nebo ne. A to mě vlastně nic nenapadá. Naopak Pacifista na normal je úplně easy. Stačí dát skoro jakoukoliv logickou hru, určitě půjde spousta adventur. Určitě by šla i leckterá závodní hra, pokud se v ní nepřejíždí lidi a nestřílí se tam (aspoň doufám, že závod není braný jako boj nebo agresivní chování). Jde i spousta sportovních her, kde se nevyskytují fauly nebo střílení. To už asi bude těžší vymyslet, ale lyžovacích, golfových či tenisových her je dost (to snad není bráno jako střílení). A jde snad i většina obchodních strategií, jen ve spoustě z nich můžou umřít lidé při nehodách, ale třeba v takovém Roller Coaster Tycoon 3 smrt neexistuje. A pak určitě spousta simulátorů - Euro Truck, Flight, všechny ty autobusy, vlaky atd.   No a to jsem se ani nějak extra nesnažil...
@sagittario (09.03.2021 15:48): Tak já jsem to pochopil, že pokud by si to zahrál a neudělal by jediný násilný film, může si to dát do normal. Což je za mě legit a teda zbytečně náročné, když hledáš hru pouze do normal
Upřímně si myslím, že to že hráč spadne do nějaké propasti nebo tak by mělo splnovat variantu pacifista. Co už nesplňuje je, pokud v té hře někdo či něco vyloženě provádí násilí.

Upřímně si myslím, že je lehčí najít hru, která se dá dohrát bez zabití soupeře, než najít hru bez jakéhokoliv násilí. Ale na druhou stranu tím neříkám, že je jednodušší tu hru dohrát a tedy ji zařadit do výzvy

Co se týče Zoo Tycoon.... tam dle mě vypuštění zvěře není běžná mechanika, takže podmínkou je, aby to hráč neudělal. Klidně hrajte hry, ve kterých se jakémukoliv násilí dá vyhnout a dejte si je do výzvy.
@S4TW (09.03.2021 12:52): Násilí skutečně nemusí pocházet jenom od hráče, jde o celou hru jako takovou. Že by byla HC ale snadnější, to si nemyslím. Her, kde hráč zabíjí, je sice více než dost, ale dohrát je nenásilně jde velmi zřídka a často je to i o dost obtížnější postup.
@S4TW (09.03.2021 12:52): no tak jde to vyřešit nějakou hrou, kde je člověk sám, nebo nějakou logickou. Důležitý je, aby tam nebyla interakce, protože jakákoliv interakce hrozí násilím :-)
@S4TW (09.03.2021 11:19): no z toho důvodu jsem prosazoval i Movies. A bylo mi zamítnuto právě kvůli tomu. Tam hráč taky žádné násilí nepáchá a je to pacifistická hra. Jen je tam jakože násilí v těch filmech, ale ani nemusí být. Už to hraju a fakt jde dělat jen komedie, případně mít násilí pod kontrolou v podobě přepracování scénáře. Leč zamítnuto. Jde to dle mého proti duchu té kategorie, stejně jako v případě Unraven, ale bere se to militantně, žádné střílení, žádné násilí nikde. Takže když už, musí se tak přistupovat všude stejně.
Prosím tedy o posouzení, jestli hry ze série 12 Labours od Hercules jsou v této kategorii přípustné. Přece jen se tam obcas někdo eliminuje, i když nenásilně. Díky
No, problém je asi to, jak je přesně myšlena definice kategorie "Pojďme tedy zkusit najít hry, kde násilná likvidace protivníků není potřeba." - z tohoto bych usuzoval, že se jedná o násilí, které děláme jako hráč, to, že můžu díky prostředí či "nepřátelům" zemřít, s tím úplně nesouvisí, nicméně druhá část:  "V základní variantě by hra neměla obsahovat žádné zabíjení, střílení, boj, násilí, nebo agresivní chování." - může naznačovat obecný pohled na hru, že by se to ve hře nemělo vyskytovat vůbec... otázka, jak to tvůrci výzvy mysleli... V takovém případě nelze použít třeba ani Zoo Tycon, kde můžete pustit lvy z ohrady...
Ale přece Pacifista není o umírání vaší postavy, ale o provádění násilí a to z Vaší strany jako hráče, ne? To že v nějaké plošinovce umřete a to ať už že vás něco přejede, nebo blbě skočíte a spadnete, nebo bo Vám zabíjí nějaké stíny, tak by to na základ nemuselo mít vliv, ne? Chápu je to tenká hranice, kdy už se jedná o konstantní násílí ze strany nepřátel a to, že když něco uděláte špatně, tak to má své následky a vy umřete, ale za mě teda Unravel je v pohodě na základ.
@onovy (08.03.2021 20:19): neznám no. Já jsem klasický diskutující, který o tom nic neví, ale má názor :-)

Klubíčko je za mě v pohodě. Ale asi to sporné je. Za mě musí být násilí na živočichovi (rostliny jsou opět sporné, zvláště ve sci-fi (ano, Triffidi!)). No ale pokud je vlastně neživé věci přisouzena živá role, stává se v tom příběhu vlastně živou a navíc myslící bytostí a je to násilí, takže možná jsem vlastně sám sebeb přesvědčil, že by to být nemělo? Nebo jo? Já nevím...

teď mi došlo, že jsem přestal být klasickýchm diskutujícím...ztratil jsem názor.
nevím jestli Unravel znáte, ale hrajete za klubíčko provázku. V každé hře přeci mohu nějak umřít, tedy prohrát. V Unravel žádné násilí není, hopsáte s klubíčkem provázku po skalách. Je to logická plošinovka bez vraždění, mlácení, apod.
Mě to tam nesedí. Pacifista není o tom, že vy nemůžete zabíjet, ale že ve hře není násilí. A jestliže vás tam mohou zabít stíny, dle mě už se to vylučuje.
Unravel na pacifistu se dá? Lze tam umřít, utopit se, uhořet nebo vás mohou zabít takové stíny, ale vy, jako postava, nikomu ublížit nemůžete... Včera jsem dohrál, tak uvažuji, že si to dám na light verzi, ačkoliv je v plánu zkusit i nějakou na HC...
@Crash (07.03.2021 07:54):  děkuji soudu za vyjádření, které mi radost neudělalo, ale budu ho respektovat.

Tak holt to začnu hrát a uvidím, kam to půjde napasovat - třeba udělám film o dětech a bude to destíka, udělám film o vesmíru a bude to devítka, určitě tam bude i někde policie a třeba to budu hrát dýl, jak padesát hodin :-)