Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@Ringo (02.09.2020 08:52): stejně to je sranda, kdysi se považoval Falcon 3.0 za hardcore letecký simulátor, který byl mnohem složitější na naučení se (manuál 100+ stran), než třeba F-15 Strike Eagle II. Podobné to bylo s DID EF-2000, F-22 ADF/TAW, Flanker 1.5/Flanker 2.0 a Falcon 4.0.

Dnes např. zmíněný Falcon 4.0 je ve verzi Falcon BMS 4 úplně jiná liga. Avionika je mnohem blíž reálu, mnohem složitější. To samé platí o LOCK ON vs DCS World samostatné moduly letadel. Vše děláno na max. realismus letu i ovládání avioniky.

Na studenou válku je ideální série Strike Fighters 2, tam jsou rakety z tehdejší doby méně přesné, avionika je hodně zjednodušená i na max. realismus, a kanon tam hraje první ligu. Doporučuji.
@Rapier (02.09.2020 08:43): Jo, Lock On to mělo být :-D je zvláštní, že v 90. jsem chtěl, aby to vypadalo co nejvíce jako let letadlem a každý pokrok typu F-15 Strike eagle II oproti třeba Strike eagle 1 jsem vítal a kochal se novou grafikou a pak se to nějak zlomilo a zjistil jsem, že mě ty realisticky vypadající věci v hrách nebaví a ta F-15 SE 2 se stala pro mě ideálem. Jo, třeba Overlord byl taky fajn pokrok, i ten TFX a F22 pak, nicméně simulátory moderních stíhaček s misemi, které mi přišly jako boj slona proti mravencům, mě bohužel nebraly a už tam nešlo ani tak o grafiku jako to, že shodit ze supermoderní stíhačky naváděnou raketu na někoho, kdo reálně nemá šanci, i když herně tam to nebezpečí nastaveno bylo, mě nebralo. Zlatá studená válka v tomhle směru :-)
@Ringo (02.09.2020 07:42): předpokládám že jsi chtěl napsat Lock On: Modern Air Combat. Právě proto mám rád ty simulátory z roků 95-2002, speciálně od DID. Nepoužívali ještě ve velké míře fotorealistickou grafiku a realismus byl tenkrát na přiměřené úrovni, ne jako dnes v DCS World (pokračování série Flanker 2 --> LOCKON --> DCS).
Mám rád v simulátorech realismus ale jak kdy a jak u čeho. :) Raději bych viděl na trhu více mainstream simulátorů alá MicroProse, DID, DI, apod.
@Rapier (01.09.2020 21:06): Mně ten grafický styl těch starých vektorových simulátorů docela baví, nevím proč, nikdy jsem nevydržel u těch moderních, kde už to vypadá strašně reálně. Asi si rád představuji a mám rád impresionistické nástiny pro svou fantasii :-) Mám třeba modernější Lock Out a to jsem jen tak chvíli létal s tím, že jsem si prohlížel sice obdivně krajinu, jak to udělali do detailu, ale nikdy mě to doslova nepohltilo.
@Luky_Luk (31.08.2020 20:55): tak musím konstatovat, že vůbec netuším že nějaká simulace B-52 vyšla! Uznávám ale, že některé ty staré MicroProse simulátory (a od jiných fa.) mají něco do sebe. Buď je tam zajímavý, neokoukaný stroj, nebo simulace celého bojiště, což se dnes moc ve hrách nevidí. Hrozná škoda že takové simulátory dnes nevycházejí, to je jen samý nový modul od DCS World, rozuměj: letadlo, mapa, kampaň obsahující ručně designované mise.

@Ringo (01.09.2020 20:46): hezký článek, zrovna F-15 Strike Eagle II jsem se na střední škole v hodinách IT nahrál hodně. Mám na to dobré vzpomínky ale dnes to vypadá hrozně. :)
@Luky_Luk (31.08.2020 20:55): Ono Microprose ani tolik nelpělo na přesných simulačních modelech jako spíše na tom, aby to pořád byla hra a ne trenažér. Takže lehce navodili simulační prvky jako přetížení, docela věrně lpěli na posloupnostech úkonů při přistání, ale pořád to prostě zůstávalo hrou pro hráče s akční přitažlivostí Top Gunu, zaměřování, locknutí cílů a odpálení raket a divokém manévrování při vyhýbání se raketám nepřítele. Zrovna dneska jsem tak nějak retro vzpomínal na F-15 strike Eagle 2:
https://ringohrani.blogspot.com/2020/09/f-15-strike-eagle-2.html
@mrazikcomp (30.08.2020 18:47):
super mega hyper coool fortress
https://www.youtube.com/watch?v=jFcxI0ybIcc
Mulťák jak v Miramaru:
https://www.youtube.com/watch?v=HdGNCxkYHfk
stejná mise v Amiga verzi:
https://www.youtube.com/watch?v=TQ3dwjOCj0M
Mělo to i dobrej mulťák.
Jinak je to engine, který používá i AV8-B (kampaň simulující celou task force včetně obojživelných jednotek) a KA-50 Hokum (LST simulace se zajímavým mixem mixérů)...ten engine měl i svůj toolkit, ve kterém vznikly zajímavé kosmírné střílečky i simulace fronty z první světové).
Domark je trochu nedoceněný....trochu právem, protože nikdy neudělali podobně podmanivý rozhraní, který táhlo microprose tituly...prostě v microprose hrách člověk jako teenage žral postup, brief, debrief, hlad po medailích a povýšení - útočilo to na správný nízký pudy
Domark měl oproti tomu vždy krásně plynulý letový model, jemné ovládání myší...dá se krásně polítat i dnes...jen ten svět tolik nechytne, jak Microprose barevný prostředí plný života, kde se člověk občas kostrbatě a epilepticky pohybuje
@Luky_Luk (30.08.2020 20:58): a-10 sem si prave taky tipl jednak podle kokpitu a obrazku pilota , jinak ty tri co sem nevedel tak jednu mam, ale kdy sem to nemel naistalovany, o druhy sem vedel ze to existuje ale nespojil sem si s obrazkem no a jen tu treti to sem vubec neznal
@Rapier (30.08.2020 20:03): ja to prave stihl od zacatkutakze znam zkoro vsechny uz od 89 , a mezi 90-95 jich pod dos vyslo celkem spousta i kdyz ten letovy model byl sranda , az na chucka , ten byl super , jinak dogfight, f-29 , f117, bitva o britanii, swotl , a tfx to byly na 386/486 nejhranejsi veci a na 286 nesimulator sopwith byla prvni letadylkova hra ke ktery sem se na pc dostal :)
18/19 a dost svižně - kromě prvního, kde jsem dal šipku > další a tím přišel o volbu....ale popravdě jsem si stejně nebyl jistej - měl jsem za to, že je to Pacific Strike nebo možná Combat FS (na tyhle texturovaný jsem neměl PC, ale pamatuju recenzi ve score, kde psali, že se to bude škubat i na stroji z budoucnosti, ten PS)...ale jak říkám, napsal jsem písmenko a dal další....jinak u těch A-10, MiG-29 atd je potřeba psát pomlčku :)
@sledge (30.08.2020 18:54): nic lehkého amiga simulátory prakticky neznám. :) Sice jsem kdysi něco hrál na Amize od bohatých spolužáků ale pamatuji si jen nějaký simulátor s Hindem.

@mrazikcomp (30.08.2020 18:39): jaká ostuda? I sám sledge říká, cokoliv nad 10 je úspěch! :) Většinu těch věcí jsem nikdy nehrál, a tak trochu jsou mimo můj záběr proudových strojů, a hlavně jsou až příliš zastaralé. Ty nejlepší kousky které jsem nehrál znám taky z časopisů ale ten zbytek byl solidní hardcore. Nemám problém poznat letadlo, jenže ne každá hra se jmenuje jako letadlo. :)

Pro mě simulátory začaly až když jsem hrál osobně u kamarádů, v hodinách IT na střední škole Chuck Yeager..., Retaliator, F-15,F-117, TFX a později doma již simulátory na 3Dfx.
Obzvláště ty WW2/WW1 šly úplně mimo mne. Asi neznámější z té doby si pamatuji Overlord or Rowan Software nad kterým jsem ve SCORE slintal blahem a z druhého období Red Baron II.
@mrazikcomp (30.08.2020 18:47): Nechci prozrazovat, trochu hardcore je to záměrně, ale zrovna tyhle tři kousky se dají docela tipnout :) Ve dvou má člověk šanci odhadnout letadlo a následně i název, a ten split je zase docela známý, pravda, spíše z jiné platformy :)
He he :) Cokoli od 10 výš je pěkný výsledek, ty kokpity jsou si fakt dost podobný ;) Pro neúspěšné řešitele jsou tam ještě další kvízy, třeba "Published by Apogee" je imho docela snadný, leč dosud nepokořený ;)
To máš pravdu, covid omezil dostupnost mnoha výrobků. Bude to nejspíš kombinací obojího, aktuálně nejspíš v tom má prsty MS FS 2020.
Nemusí to být nutně jen kvůli MSFS20. V době covid karantén značně vyletěly ceny spousty herních periferií, včetně například volantů, pedálů apod...Výrobci nestíhaj, lidi to skupujou dost divoce, a to i na second hand trhu.
V reakci na stoupající prodeje joysticků a nedostatek v zahraničí, alza.cz zvyšuje pomalu ale jistě ceny. odkaz Třeba Thrustmaster TWCS Throttle stál okolo 2 tis, nyní za 2,5 tis. Na czc.cz je většina joysticků na objednávku, téměř nic na rozdíl od alzy nemají skladem.
tak jeste ze sem si svoji koupil uz pred lety , hele ale to bych mohl koupit tady a pak hodit s prirazkou dokud tady jsou a tam ne :)
@Rapier (23.08.2020 12:58): No já jsem svůj od Vánoc nevybalil a jestli jsem letěl 2x, tak v obou případech na starý, černý vdově :)
Tak jsem zašel za synkem...a stažení plynu drží krásně, ale u těch 75-85% to drží hodně labilně - drží, ale stačí trochu drknout a jsi na full.
Proti tomu i letitý DI Apache (1995) vypadá moderně. :)

@Luky_Luk (23.08.2020 12:03): Luku zajímala by mě jedna věc. Co je pravdy na tom, že plynová páka u T.Flight Hotas má tendenci padat dopředu nebo dozadu, pokud nedrží střed. Samozřejmě mám na mysli situaci kdy řekněme máš cca 75-85% plynu a ruku sundáš z plynové páky aby jsi zmáčkl nějaké tlačítko na základně.
@Samariel (14.08.2020 12:15): Co si pamatuji, tak to jsem hral pouze demo (nebo warez) a jen chvili, protoze mi to hardware tehdy prilis nedaval. A co si pamatuji, tak to bylo hodne driftovaci, ten jizdni model. To mi osobne prilis nevyhovuje. V Heat jizdni model s vyraznym driftovanim do zatacek take pocita, ale ten jizdni model na nem primo nestoji.

Ale mam v planu Hot Pursuit a Most Wanted 2012 nekdy zahrat. Z Criterionu jako z vyvojaru dalsiho NFS jsem zklamany spis proto, protoze Heat se mi libil a Burnout Paradise naopak vubec. :)
@Samariel (08.08.2020 15:02): Heat se podle me povedl, je to dobra arkada se zabavnym jizdnim modelem a solidni kampani. Ghost Games se konecne povedlo udelat dobrou NFS hru jen aby EA predali znacku zpet Criterionu. Takze ne, nijak zvlast se na nove NFS netesim.