@
Richmond (09.01.2020 16:02): Mrkni se na
Playsheet.
Každé vozidlo, pěchota nebo kavalerie má určený max. pohyb za kolo na cestě nebo v terénu. Např. pěchota se pohybuje 9" po cestě, 6" v terénu (nebo vesnici, městě kvůli překážkám) ale může se plazit 3" a získat tak soft cover.
Vozidla jsou rychlá (30" po cestě nebo 15" v terénu, třeba Panther) nebo pomalá (Tiger 18" po cestě a jen 9" v terénu) nebo mají normální rychlost (Sherman, 24" po cestě, 12" v terénu).
Každá zbraň má daný dostřel, třeba pěchota (small arms) má short range 0-6" (kde je nejvíc efektivní), medium 6-14" a long (kde je nejméně efektivní) 14-24", viz. playsheet Ranges.
Abys mohlo na něco na stole střílet, musíš to nejprve vidět. Viz. fáze 2 Observation v PlaySheetu. To, že na stole je celá řada jednotek neznamená, že po nich můžeš jen tak střílet. Nejprve je musíš najít. Pokud nic nestřílelo není to tak jednoduché. A dokonce, i když to najdeš, neznamená to automaticky, že to vidí Tvé tanky na opačné straně stolu. Vidí to jen jednotky do vzdálenosti dosahu pozorování. Pokud ale někdo vystřelí, demaskuje se, a pak je viditelný z velkých vzdáleností.
Jasně, že u jakéhokoliv figurkového wargamingu je vždy prostor pro spekulace. Jsou normální hráči co hrají na pohodu a pak jsou i tací co se s Tebou budou hádat o čemkoliv. Takový už je život. :)
Samozřejmě na výstřel musíš mít čistou line of sight, pokud je cíl za krytem má bonus.