Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Richmond (15.10.2019 17:56): kdy se primárně hledá, co jako nejvíc lidi baví a to uděláme, dokud se z toho dá vydělat (čest výjimkám).
Já si myslím, že přesně takhle to bylo, jenom pro spoustu věcí ještě neexistovala efektivnější či odladěná (nebo jak to říct) řešení, dost často i z technických důvodů, ale hry jsou součástí zábavní průmyslu.
Že někdo ujíždí na hrách z určitých období, jako proč ne, ale upínat se k tomu období jako ke zlatému věku, kdy všem nešlo tolik o prachy, mi přijde trochu úsměvné, neb si myslím, že o prachy šlo vydavatelům a distributorům vždycky a to dost zásadně.
@Gordon (15.10.2019 17:58): Strategie mohou působit realisticky i bez dobových pozdravů, insignií apod. Vynechat je u FPS, tak to hra schytá v recenzi za nevěrohodnost. Dát je tam, tak neprojde přes soud. Prostě je to zbytečné. Tak rád je mít můžeš, nicméně si všimni, že i u dokumentů, které se zabývají nacisty je tenhle prvek potlačen a hned v prvních minutách je nacizmus odsouzen.

Už vidím, jak hra za nacistu začíná úvodem (nepřeskočitelným aby to prošlo jako výukový program), kde pul hodiny poslloucháš jak byli špatní. Marketingově nedává smysl pro větší herní společnost. Co se týče "nadšeneckých" neonacistických kruhů, tak tam nepochybuju, že s dnešní snadnou přístupností herních enginů, něco podoného existuje a šíří se to v jejich uzavřených skupinách.
@Sadako (15.10.2019 17:47): Charita to dřív (bavím se o 70., 80. a části 90.let) nebyla určitě nikdy, to snad tu nikdo netvrdí. Ale dost pochybuju, že se jelo podle dnešního scénáře, kdy se primárně hledá, co jako nejvíc lidi baví a to uděláme, dokud se z toho dá vydělat (čest výjimkám). Koneckonců kurnik v něčem ten rozdíl musí bejt!! :)
@Samariel (15.10.2019 17:42): tak zrovna tyhle knihy jsou hodně nereálné (bere si jen historické kulisy). Takže jako důvod hraní za nacisty to uplně nevidím.

@Gordon (15.10.2019 17:41): Hlavně to je něco, co by bylo hodně náročné na zpracování tak, aby to neporušilo zákon o propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod. A tudíž, je to příliš velký risk. Z hlediska hratelnosti to pak nepřináší žádné přidané hodnoty. Kdy dobová technika je ve hrách zahrnuta.

Nebo bys chtěl meme press 8 to hail? Ten už bohužel existuje
@Jab (15.10.2019 12:03): LOL, až teď jsem si všimla (složku promotions mám za druhý spam a vůbec ji nečtu), že mi to přišlo taky.

Jinak tady ty nářky, že hry dřív nebyly byznys a teď jsou - haha. Hry jsou v celosvětovém (primárně tedy západním a japonském) kontextu byznys už pěkných pár desítek let, že tady to chvíli kvůli úchylným poměrům cena her/počítače versus kupní síla obyvatelstva v 90. letech vypadalo poněkud nepříčetně je věc úplně jiná.
A upřímně řečeno, ani ty hry, které vycházely v roce 1998 etc. nedělal nikdo z čistého srcce a ryzí dobré vůle, byla to normální součást zábavního průmyslu, tehdy jako teď.
@Shoggot (15.10.2019 11:04): On je v mailu i aktivní countdown s koncem slevy. Ono to není směřováné na ty, kteří mají případně pocit, že to uráží jejich inteligenci. Nebo kterým to přijde manipulativní.

Co mi přijde fascinující pak ale je, že CDPR jsou "dobráci" proti fuj lootboxům. Tohle jim tedy jejich fandové mají dát sežrat. Páč je to stejně tak zacíleno na ty, kteří snáze podlehnou manipulaci nebo nemají dost sebekontroly.
@Zx Atari 500 (15.10.2019 09:50): To je opravdu HODNĚ zvrácenej pohled na svět, ale šlechtí že, že jsi o tom self-aware :)

@Jab (15.10.2019 10:16): ač GOG považuju za golden standard v rámci digi distra, tak v tomhle s tebou souhlasím, tyhle slevy taky nemusím. Nicméně...slevy, všechny slevy, obecně využívají lidskou psychologii. Extrémně oblíbený flash sales na steamu byly to samý.
@Kwoky (15.10.2019 10:05): Mně na Pillars of Eternity II: Deadfire - Obsidian Edition (o 5 % větší sleva jak ta stávající) a k X4 a Thronebreaker. Musíš odebírat newsletter. U těch druhých dvou aj prý mít Freespace a Witchera 3.

Problematická je ale pro mě ta behaviorálně psychologická forma. Kdy přijde mail s jakoby tajnou exkluzivní slevou jen pro mě (nadepsán "Psst... Don't tell anyone! Here's your HIDDEN DISCOUNT") a "sleva" (oněch 5 % proti té veřejné) je navíc tlačena ještě dojmem časové tísně (zítra vyprší).

Nevím, zda si někdo přečte mou odpověď. Ale napsal jsem jim, ať si ty "exkluzivní tajné jen pro mě slevy" nechají od cesty a už mi je na mail neposílají nebo přestanu odebírat jejich newsletter. A v případě obdobných agresivních reklam budu preferovat jiné platformy. Asi mi neodpoví ani. Tak při případném dalším obdobném mailu zruším minimálně ten newsletter.
Vite jakej mam problem s gogem? :) A budu fakt uprimenej. Je to prave to drm free :) Protoze neni nic jednodussiho, nez si vsechny goged hry stahnout nekde z torrentu, nemusim to crackovat, rovnou hrat a vyjde me to na stejno. Tim nerikam , ze to delam ( nestahnul jsem hru z netu uz minimalne 8 let), ale mam to proste podvedomne zafixovane a nakup tam, mi neudela radost. Je to zvracene, ale je to tak :)

Gog je samo super vec, ale v mem moralne zvracenenem svete, to proste neni sluzba pro me :) Potrebuju mit nad sebou nejakeho policajta :D
Ty "exkluzivní slevy", co gog nedávno začal posílat na mail, to je dost velký marketingový hnus.
@Coldplaz (15.10.2019 01:31): "Zdá sa mi že za posledných 12 rokov nielen klesla kvalita a variabilnosť hier ale prudko narástol počet anti-konzumentských praktík od DLC, preorder bonusy, mikrotransakcie až po doslova gambling."

"No ja hry posledných 5 rokov ani tak nesledujem a skôr som len občas hral staršie veci."

Když něco nesleduješ a nerozumíš tomu, tak to nekomentuj, vypadá to pak směšně.
@Coldplaz (15.10.2019 01:31): když si někdo kupuje lootboxy, tak se mi to sice nelíbí, ale moje prachy to nejsou. Jeho věc. Ty si kupuj a podporuj koho chceš, studií a her je spousta.
Samozřejmě, problém s lootboxy je jinde, a to v učení dětí/teenagerů "oblíbit si" principy gamblingu. Takže tam bych se rozumný regulaci nebránil. Škoda že často maj podobný "good intentions" regulace i negativní neviděný následky, snad by to nebyl zde ten případ.
@Coldplaz (15.10.2019 01:31): Já zrovna stealth a horor úplně ignoruju, takže jsem se poslední roky nezajímal jestli něco solidního vyšlo, ale co třeba Deus Ex série, Dishonored, Plague Tale nebo Alien Isolation (splňuje i horor). Z menších mě napadá třeba Echo nebo Invisible Inc. Něco se v těch Indie hrách ještě najde. A třeba nový Breakpoint jde taky hrát dost stealth co jsem viděl nějaké gameplaye. Stejně tak na tom bude i chystaný Death Stranding a Last of Us 2 určitě.

No a horory třeba nové Blair Witch, Outlast, SOMA... Tam toho je hodně hlavně co se Indie her týče, stačí projet Steam tag horor.

Neviděl bych to tak černě zas. Ač je pravda, že stealth žánr zažil i lepší období, ale tak není se čemu divit. Restart Thiefa dopadl špatně, poslední Deus Ex selhal komerčně a podobně na tom bude i poslední Splinter Cell. Po selhání tak velkých značek se do toho nikomu nechce no.
@Kunick (14.10.2019 21:57): Indie hry sú fajn, ale teraz je naozaj príliš veľa tých retro plošinoviek a medzi mnohými sú nepodarené kickstarter projekty a ten Star Citizen bude asi najväčší podvod storočia ak to už nevydajú.
No možno existujú a predtým ich bolo viac a mnoho z nich bolo odkúpených. Deep Silver ani ja moc nesledujem
Neviem či sprístupnenie hrám prospelo, v minulosti boli hry len zábava pre nerdov, teraz sa z toho stal veľký biznis.
No ja hry posledných 5 rokov ani tak nesledujem a skôr som len občas hral staršie veci.

@Paul (14.10.2019 21:57): Tieto praktiky sú len ukážkou že slobodný neregulovaný trh nefunguje. Aký má význam voliť s vlastnou peňaženkou keď nejaký závislák minie na lootboxoch v hre tisíce eur?

@Fritol (14.10.2019 22:07): Steam vďaka svojim veľkým zľavám a výberu hier tiež rozhodne pomohol a bez neho by PC gaming v súčasnosti zanikol. No to je pravda, že o rok vyjdu kompletné edície, ale predtým ak si kúpil hru tak bola väčšinou kompletná a nepotreboval si sťahovať ďalšie patche a namiesto krátkych DLC boli plnohodnotné rozšírenia (neviem teraz či ich má nejaká moderná hra okrem Witcher 3). Väčšina ľudí čo poznám aj tak kupuje hry po zľave a nie hneď po vydaní.

Ja som si hlavne posledné roky všímal tie veľko rozpočtové a indie hry, takže tie stredné som až tak nevidel. Je pekné že sa veľké spoločnosti snažia financovať aj zaujímavejšie tituly,ktoré až tak nezarábajú, ale to nie je pre tie veľké firmy veľa oproti tomu koľko zarábajú z veľých hier.

Dobré hry stále vznikajú ale žiadny z posledných 10 rokov sa nedá porovnať s rokmi 1998, 2004 a 2007 keď vzniklo množstvo klasických hier jedna za druhou.
Napríklad moje obľúbené žánre sú stealth a horror a okrem Hitman a Resident Evil skoro nič zaujímavé s obidvoch žánrov za posledné roky nevyšlo. Je stále smutné koľko milovaných herných sérií a talentovaných štúdií zaniklo.
@Charllize (14.10.2019 22:47): To samozřejmě nepopírám. Mám to uplně stejně a ten dolar za 4 hry mi příjde taky moc v 99% případů. Dřív jsem bral na steamu každou 75% slevu, dnes je mi 90% málo. A bundly jsem bral všechny, dnes vemu dva za rok. PC je v tomhle platforma na prd totálně a všechny hry jsou bezcenné, nemám vůbec radost že na PC něco vlastním.

Teď radši skáču po bazarových krabičkách na konzole na ebayi. :)
@Fritol (14.10.2019 22:43): Tak tam to zase bylo tim ze slo na PC o propadaky :)

hele, ja to pozoruju an sobe, kdysi kdyz byla nekde levna hra pro steam nebo nekde nekdo daval hru zdarma tak jsem po tom skocil jak hladovej pes, ted poslednich 3-5 let me to vzasade prestalo zajimat...hra zdarma? No a co? Deset her za 5 ecek..hmm..tak at. Proste to takhle driv nebylo, je toho moc a snadno dostupne..



@Paul (14.10.2019 22:44): Tak oznamene hry by se vydali samo..ok..10 let je mozna moc...stacilo by 5 :)
@Charllize (14.10.2019 22:21): když koukám na množství her co si chci zahrát, tak by mi pauza taky vyhovovala. Ne 10 let, ale třeba na dva roky by si mohli dát voraz. Jen co vyjde Cyberpunk a Bloodlines 2 :)
@Charllize (14.10.2019 22:34): To řekni třeba hasičům, ať jdou kopat chodníky když zrovna nemají co hasit. :D

Jinak si taky vzpomínám, že jsem na základce často objednával ze surtepu hry za 40Kč třeba. Krabičky. A to už je taky dobrých 10 let minimálně. Sehnat velké množství her legálně a levně prostě šlo...
@Charllize (14.10.2019 22:30): Vývojáři by pošli hlady, protože by je vydavatelé neměli z čeho živit, kdyby "promýšleli další kroky". Buďme realisté :) Ne každý má za prdelí Bakalu a kickstarter aby mohl dělat hru 10 let. Všechno je to o penězích.

A za 30 korun určitě ne, ale budgetů za 150kč bylo v supermarketech spousta. A to nebyla zas taková pálka. Jako děcko jsem takhle hry nakupoval často.
@Kunick (14.10.2019 22:26): Hmm, ja jen ze porad neco slysim o fronte, poradniku, backlogu a ze z koupi pocka protoze ma dalsich dvacet her co by si mel zahrat :)

Ono by to vsem jen prospelo. vyvojari by meli dostatek casu promyslet dalsi kroky, byl by klid na odladeni technologii a hardwaru, hraci by si her vic vazily a hlavne by konecne zklaply vsechny ty herni komunity ktery vsechno delaji jen horsi :)



@Fritol (14.10.2019 22:28): No nevim, nejak si nevybavuju ze bych nekde za 30 korun koupil pet her co vysli pred rokem :) A ty hry v Albertu kdysi byvali za 150 nebo 300.
@Charllize (14.10.2019 22:21): To nevím o kterých dřívějších dobách mluvíš, hádám o 80-90. letech. :D 5. a 6. generace konzolí měla neskutečnou spoustu her, nejspíš víc než měla 7. a aktuální 8. Nebo minimálně co se PlayStation konzolí týče. A pokud jde o PC, tak to dřív taky bývalo lepší, když nebudem počítat indie hry. Budgetům se dařilo, každý týden si v Albertu našel vedle chleba desítky jiných her, poláci a rusáci to jeli ve velkém, vývoj byl levnější tak vznikala spousta těch "AA" her.
@Fritol (14.10.2019 22:07): Vetsina pravovernych hracu by mozna ocenila kdyby se tak na 10 let prestaly vyrabet nove hry, Aspon by si dohrali vse co maji, kazdy ma stovky her vsude mozne. Je to neskutecnej rozdil oproti drivejsim dobam. Dostupnost her obvzlast na PC je na urovni nakupu rohliku.
me osobne by to vubec nevadilo, ta 10ti leta prestavka :) (ano ano, klidne si ji muzu udelat, jasne, nemusite mi to pripominat)
@Coldplaz (14.10.2019 21:49): Mně se to nezdá. Praktiky jako DLC, preoder bonusy a mikrotransakce tu sice jsou, ale na druhou stranu jsou tu taky masivní slevy ještě před vydáním. Takže se to nějak vyváží. Navíc v podstatě každá AAA hra dostane za rok nějakou complete edici a pak si ji koupíš v bundlu za 12 dolarů. A nebo ještě líp, hned po vydání je v Gamepassu nebo Origin Accessu za dolar. Za mě ok.

AA studia nezanikly, naopak v posledních třech letech dejme tomu imo zažívají rozkvět hlavně díky hře Hellblade. Vydavatelé jako Focus, Bigben nebo částečně THQ jsou v podstatě AA vydavatelé. A že se jim náramně daří poslední dobou, což se snaží kopírovat i Microsoft (Outer Worlds, akvizice Ninja Theory), Sony (Medievil, Concrete Genie) a dejme tomu i nenáviděná EA (Way Out) či Ubisoft (Trials Rising, Transference, Starlink). Což imo popírá i to, že hry dnes postrádají variabilnost, ta hrám v závorkách rozhodně nechybí.

A dobře napsaných a zábavných her taky jenom přibývá imo. Jakožto člověk, který vyhledává hlavně příběhové hry si nemůžu stěžovat. Stávající generace je na tom rozhodně ze všech nejlépe. Že někdy podléhají politické agendě je možná pravda, ale to se týče spíš opravdových AAA velikánů.

Samozřejmě to můžeš cítit jinak, což ti neberu. Sto lidí, sto chutí, ale dle mě je herní období od vydání Hellblade to vůbec nejlepší, protože se vyrojila spousta menších her co se snaží vypadat áčkově a indie hry už nejsou jen pixelartové plošinovky.
@Coldplaz (14.10.2019 21:49): je sice pravda, že někteří publisheři dělají bullshity (DRM, mikrotransakce atd), ale pořád vychází spousta skvělý her AA i AAA jež tím infikovány nejsou. Ale samozřejmě prakticky cokoliv od EA a Activisionu je marný, to jo.

Ale Focus Home, THQN, Deep Silver, Bigben..je furt dost publisherů co se nechovají zparchantěle. A i ten MS se začíná chovat solidně.
@Coldplaz (14.10.2019 21:49): myslím, tvoje vývody jsou ovlivněné, že automaticky vyloučíš všechny indie hry.

AA studií je spousta - co třeba Warhorse? V podstatě celý Deep Silver je plný AA studií.

Hry jsou médium, jejich zpřístupněním se rozšiřuje jejich využívání pro jakékoliv cíle.


Obecně mám pocit, že namísto toho, aby sis vybral tu část herního trhu, která by tě mohla bavit, se snažíš omezit všechny ostatní části. Myslím, že bys měl tolerovat nárok ostatních na hraní takových her jaké chtějí.
Tiež si niekedy niekto občas želá aby nastal ďalší herný krach? Zdá sa mi že za posledných 12 rokov nielen klesla kvalita a variabilnosť hier ale prudko narástol počet anti-konzumentských praktík od DLC, preorder bonusy, mikrotransakcie až po doslova gambling. A to začalo len nejakým brnením pre kone. Väčšina hier ktoré nie sú indie sú veľmi jednoduché, lebo sú robené pre masy a nie nadšencov, ktorí majú väčšiu trpezlivosť. Skoro všetko je teraz open world alebo multiplayer a mnohé žánre ako napr. RTS sa skoro úplne vytratili.

AA štúdi viacmenej zanikli a všetko je teraz len indie alebo big budget AAA hra s obrovským marketingom. Spoločnosti ako EA a Activision sa absolútne odmietajú poučiť zo svojich chýb napriek obrovskému množstvu kritiky lebo im ide o peniaze a ľudí čo kupujú FIFA a NFL to netrápi.

Stále viac je tiež hier, ktoré namiesto toho aby aby boli zábavné alebo dobre napísané, tak sa len snažia tlačiť lacinú politickú agendu.
@Zx Atari 500 (14.10.2019 18:14): Kašli na strílačky a zahraj si Civilizáciu. Zotročíš pár Saladinovych nevoľníkov, vyhladíš nejaké mestá, zdecimuješ turecké armády, pošleš na Mekku ICBM a deň je hneď krajší! ^^