Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Hearthstone hráč dostal ban na jeden rok pretože vyjadril podporu voči protestom v Hong Kongu.

@BUMTARATA (09.10.2019 19:09): Lol je úplný jaded/tired gamer ako ja, je síce dosť namyslený, ale keď sa podieľal na tvorbe najväčších českýh hier tak môže byť sebavedomý.

@Cobot (09.10.2019 20:21): Ja umelcov a vývojárov na sociálnych sieťach skoro vôbec nesledujem, hlavne twitter, ktorý je samá dráma a echokomora pre aktivistov.
@Zoltan (09.10.2019 20:42): Upřímně by mě zajímalo, jaký hodnocení by tu KCD mělo, kdyby vyšlo ve stavu v jakém je teď (včetně patchů, DLC a hardcore mode) a běželo lépe na konzolích (nebo konzol verze nebyly).

@Cobot (09.10.2019 20:21): on má v nátuře ventilovat co ho sere. A to už od mlada, koneckonců jámu pekel píše snad 15 let a pamatuju si i sloupky ze Score z let kolem 2000 kdy psal o tvorbě Mafie. Osobně to oceňuju, protože mě to baví a občas se něco dovím (teď jak třeba furt hejtuje co se děje v praze, neměl bych o tom tušení).
@Paul (09.10.2019 19:14): Z Vavry se stal (nebo vždycky byl) hroznej brblal. Občas mu kouknu na fcb a je to jen brečící důchodce na lavičce v parku. Hrozný. Před pár měsíci jsem viděl rozhovor s Fanankem a naprosto to samý.

Ale jo hry dělá super, takže jestli ho ta furtnasranost motivuje, tak by mohli zakázat třeba vjezd do centra Jaguarum :)
@BUMTARATA (09.10.2019 19:09): To s těma arénama v TLOU se nechal Walome hezky inspirovat ke svému komentáři :))

Ale až na to Avengers: Endgame (ne že by se mi to teda nějak extra líbilo, jako vůbec superhrdinské filmy pro přerostlé děti) silný souhlas hlavně teda Anthem a Death Stranding. Na zbytek nějak nemám názor.
@BUMTARATA (09.10.2019 19:09): Na jednu stranu Dana lituju že má takovej problém si věci užívat, na druhou stranu jsem za to rád, protože ho to nutí dělat lepší věci který si pak můžu užívat i já :)
Viz diskuzi k The Last of Us Part II. Nedalo mi to a inkriminovaný článek jsem si našel, bohužel se mi ho nepodařilo na mém shitty telefonu vyfotit, ale podstatné jsem si vypsal.

Daniel Vávra v aktuální Jámě píše:

„Nehraju hry. Za letošek jsem hrál prakticky jen dvě.“

TLoU2. „Pustil jsem si nějaké video z hraní. Bez zvuku. (…) Vypadá to hůř než Red Dead Redemption 2.“ Pak popisuje video, ve kterém „holka“ dělá to a tohle. Zakončuje: „Hmmm.“

TLoU. „To dobré bylo vykradené z filmů, a to co k tomu přidali autoři, byla céčková soap opera, roztahaná do nesnesitelné nudy. Často na hranici parodie, to když se tvůrci snažili přijít s nějakými cool pošuky z postapo světa. To vše naředěné do neustále se opakujících arének, kde využíváte do úmoru pořád dokola ty stejné herní mechanismy a vraždíte. A vraždíte. A vraždíte. A vraždíte. Pak nějaký ten dialog, že už nechcete vraždit a je vám smutno, a pak zase vraždíte a vraždíte a vraždíte… Repetetivní srágora. Pokud vás zajímá, proč podle her nevznikl prakticky ani jeden dobrý film, tak proto, že jsou to příběhově naprosté bídy i ve srovnání s těmi nejstupidnějšími hollywoodskými komerčními idiocemi.“

Dále se vyjadřuje k dalším letošním hrám, byť hrál jen dvě. ¯(°_o)/¯

„Days Gone, která vypadala docela slibně, ale opět se z toho vyklubal repetetivní pseudo open world s naprosto tuctovým příběhem, bez čehokoliv, co by mě zaujalo.“

„Rage 2 a Wolfenstein: Youngblood mi připomněly hrůzy, o kterých jsem psal před mnoha lety.“

„Docela ušlo Metro.“

„Anthem od začátku vypadal jako hrůza a ukázalo se, že hrůza to je.“

„Crackdown 3 vypadala tak děsivě už ve videích, že jsem se ji ani neodvážil stahovat.“

Control. „V Remedy se snaží dělat příběhy, ale moc jim vlastně nikdy nešly. (…) Působí to, jako když se někomu opravdu hodně líbil nějaký film a řekne si, že natočí taky něco takového. A tak si přečte pár příruček, jak se to má dělat, a pokusí se udělat kopii toho, co se mu líbilo.“

Následuje óda na Yoku's Island Express. Prý je to úplně boží.

Death Stranding. „Všichni si z toho opět trhají rodidla, i když to vypadá jako naprostá úchylnost a veškerý gameplay zatím je – chlápek běhá s krabicema. Je fascinující, jakou si vybudoval Kojima reputaci, přestože poslední Metal Gear byl špatný.“

Avengers: Endgame. „Nejnudnější debilita, jaká kdy spatřila světlo světa.“

Na závěr věštba. „Druh, který takhle zblbnul, nečeká nic dobrého.“
@samorost (08.10.2019 18:22): a mas jakou revizi ? jestli tu prvni (70XX) tam to byl casty problem. U druhe (71XX) to bylo uz znatelne lepsi a te posledni, treti (72XX) je hluk prakticky minimalni. Jestli ji mas treba mene dva roky, prepastovani zrejme nepomuze, protoze to jeste pasta co tam je bude pomerne v pohode. Jedine ze by ta konzole byla extremne pouzivana takzvane 24/7, coz nebude asi tvuj pripad. Zkracene jestli mas prvni revizi a huci ti, tak s tim nic moc udelat nejde, pokud bys nevymenil komplet vetrak za lepsi nebo risknul popripade misto pasty dat tekuty kov. Hluk u prvni revize je featura, nikoliv zavada, hehe :)
Vyjimecne se ale i u prvni revize najdou kusy co huci mene, sem tam to tak nekdo ma.

PS: nebo Garet ti poradi super figl, staci vrtacka...



@Paul (08.10.2019 19:19): Jo, vsak jo, oni to uz rikali ze kompatibilita bude, jen nejak posledni dobou to moc nedavaji znat, preci jen si rikam ze by melo jit o dost zasadni vec ktera by jiste stala za to porad dokola zduraznovat, a ono jaksi nic moc, trosku mi to je jen podezrele.
@Charllize (08.10.2019 15:46): More statement on PlayStation 5's PS4 Backwards Compatibility:
"Currently, the dev team is putting all power on verifying whether they can secure a complete compatibility. Please wait for more information."https://www.famitsu.com/news/201910/08184763.html …

Takže to asi zatím není 100%, ale imho je nepochybný, že minimálně i těch jejich exkluzivit si pohlídaj aby běžely (a doufám že je dopečujou, např. Days Gone už bych raději zahrál na PS5 v 60fps).
@Charllize (08.10.2019 15:46): Jednak to a pokud nebude účinnější chlazení, tak novou konzoli dlabu. :c)) S PS4 Pro jsem velmi spokojen, je to za dané peníze opravdu fajn mašinka,, ovšem u nejnovějších her se přehřívá takovým způsobem, že některé kousky ani nemohu spustit. Zkusím ji celou rozebrat a přepastovat, pak se uvidí. Někdo píše, že potě utichla úplně, někdo pro změnu tvrdí, že to prakticky nepomohlo vůbec. Stlačeným vzduchem jsem ji profukoval již několikrat, už jsem ji provozoval i bez horního víka, zlepšení to vždy ovšem přineslo jen mírné, navíc dočasné. Pokud na tom bude PS5 podobně, tak to ať si ji klidně nechají. ;c)
No zní to dobře, ten větší odpor triggerů například při natahování luku by mohl být super.
@watchOut (07.10.2019 13:45): já bych řekl že závěr by mohl být trochu jinde - pokud někdo nikdy nehrál žádnou hru, tak (dost pravděpodobně) zkrátka o hry nemá zájem a svůj čas chce trávit jinak. A pro takové lidi mi nepřijde příliš produktivní hry dělat a upravovat. Zajímalo by mě, jestli jeho manželka i po "naučení" se základů toho ovládání bude hry hrát dál sama z vlastního zájmu, nebo na to kašlat. Ale pointa na konci - že když někdo vyjádří zájem si něco zahrát, tak super, ale mělo by se mu poradit - je samozřejmě pravdivá, protože hry moc na naprostý nováčky nemyslej. A že nehráči hledaj real-world logiku ve hrách kde ne vždy existuje je taky pravda. Zajímalo by mě, jak by třeba reagovala na Fallout - to bylo moje první skutečný RPGčko a mělo tak širokej záběr toho co tam hráč mohl dělat, že ta realworld logic je tam užitečnější než v doomovi.
Protože mám možnost provádět pozorování velmi podobného typu, s videem zcela souhlasím. Už třeba jen ovládání čtyř šipek jednou rukou není žádná samozřejmost, o myši s dalšími tlačítky v druhé ruce ani nemluvě. Řekl bych, že hry se budou muset ubírat směrem k přirozenému ovládání - vysvětlit babičce myš nejde, ale dotykovou obrazovku už ano. V tomhle kontextu mě ale překvapuje, že Kinect k xboxu vyhynul.
@watchOut (07.10.2019 12:21): Super! Myslím, že je to jeden z důvodů, proč hry stále nejsou brány vážně a ještě dlouho nebudou, jsou šíleně nepřístupné, snad jediné kulturní médium, kvůli kterému je třeba ovládnout velmi netriviální dovednost, která se o to hůře osvojuje v pokročilejším věku. Proto jsem velmi rád za ty jinými opovrhované „filmové“ hry, „příběhové“ módy a ultralehké obtížnosti, byť vlastně nevím, jak dobře a jestli vůbec plní svůj účel. Možná i to streamování, kdy to ti lidé alespoň odkoukají, může hrám do budoucna pomoct.
Ten Nintendo Switch Lite vypadá hrozně, displej nic moc, ale... Kdybych často cestoval na delší vzdálenosti, tak bych jej koupil. V základu hodně dobře vymyšlená cestovní konzole. Jen si říkám, jestli za rok či dva nepředstaví zase nástupce. :)
Ak by to tu nemalo byť, tak sa ospravedlňujem.
Idem streamovať jednu slovenskú hardcore survival, ktorá vychádza na Steame o pár dní.
Nechcem to používať ako reklamu na môj stream, nakoľko po narodení syna sa tomu venujem už len výnimočne, ale chcem to využiť na ukázanie slovenskej tvorby. Domáce veci treba podporovať. :)
twitch.tv/nemopbx
@Charllize (03.10.2019 20:19): Toto mě už delší čas zajímá. Existuje vůbec nějaký reprezentativní žebříček sběratelů/lovců achievmentů, jako je třeba v případě trofejí na PSNProfiles? A funguje nějaký server, který by vytvářel podobný žebříček napříč platformami?