Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Sadako (14.10.2019 15:26): O té "velké části hráčů" se dá také říct mnoho dalších věcí, které to vlastně vysvětlí, jestli mi rozumíš.

I mně to v těch hrách přijde velmi k nepřežití, byť i právě ta gameplay z pekel aspoň jaksi úlevně narušuje tu nekonečně žvanivou sebehanu.

A někdy to je i velmi dobré. Furt jsem přesvědčený, že MGS3 je velmi, velmi dobrá hra a bavilo mě to.
@Shoggot (14.10.2019 15:23): Mně to přijde dost k nepepřežití i v těch hrách, nadto je tam k tomu ještě ten gameplay z pekel.
Ale opět mě fascinuje, jak se na to velká část hráčů nadšeně chytá a cokoli od Kojimy má automaticky punc něčeho děsně očekávaného a kvalitního.
@Solidor (14.10.2019 15:07): na druhou stranu, ty opravdu známý hry si dlouhý popis zaslouží a komunita si je chtě nechtě vynutí :) Ale pro indie věc, kterou tu bude hrát 5 lidí stačí 2 pěkně napsané odstavce, kde se člověk dozví vše podstatné.

S těmi většími možnostmi při přidání hry souhlasím, protože přidávající ví v daný okamžik o hře dost a nebojí se to napsat. Zároveň by to byla i taková odměna, že ho nepředběhne žádný aktivista, který je sice líný hru přidat, ale má načteno a následováno tolik věcí, že už čeká jen na to, kdy se hra objeví na DH ;)
@Sadako (11.10.2019 15:01): Jeho tvorba jako film negarantuje totiž vůbec nic. Nekonečně dlouhé pasáže vyplněné sebelibým monologem o banalitách, bez špetky smyslu pro nenápadnost společně s bombastickými obřími roboty, to prostě nezní jako něco, na co by rád někdo vsadil peníze.

Filmy zjevně dělat chce a má je rád. Z jeho filmových částí her je ale zřejmé, že vlastně ani neví, jak dobře něco filmového udělat. Ve hrách se to odpustí.
@BUMTARATA (14.10.2019 14:28): Tak zrovna Control mi po koukání na gameplay u kamaráda přišel fajn. Ale hysterii kolem The Last of Us jsem naprosto nepobrala, přišlo mi to jako jeden z případů, kdy hra mlátí hráče po hlavě cedulí s nápisem EMOCE!!! (to k té céčkové soap opeře). V druhém díle s lesbickým feelingem navíc, oh yeah, všichni opuštění čtyřicátníci (na které je to cíleno) si ho urvou. A ještě se je podařilo všechny přesvědčit, že dělají umění - jako v jistém smyslu považuju Naughty Dog za velmi schopné studio, takový produkt debil nestvoří.
Nápvěda:
Optimální délka popisku činí 2-3 odstavce (každý jen o několika větách). Pro lepší představu, jak by měl popisek vypadat, se podívejte na popisky u známějších her.

Podívám se na čtyři nejnavštěvovanější hry a vidím zbytečně dlouhé popisky, kde by se dost informací dalo dát do zajímavostí. Nikdo přece nechce aby v popiscích byla popsána každá jedna mechanika hry a kdejaká maličkost. To možná dost lidí odradí.

Osobně jsem dlouhé popisky her nikdy nečetl a dávám přednost pár větám. Když už mě zaujme, tak si pustím třeba video.

Btw. návrh ke zlepšení: při přidávání her umožnit rovnou přidat videa, zajímavosti atd.
Díky Bohu, že Kojima vytváří hry a ne filmy. Tam by to působilo přeci jen přepísknutě.

Navíc, jeho hry jsou založené na gameplay detailech, takže by jiný formát ani nedával smysl.
@Sadako (11.10.2019 15:01): To bych ani neřekl. À propos, sepsout Naughty Dog a Remedy, že to lepší mají z filmů, je zrovna od něho takové… blbé. Konec konců, no a co? Ten zbytek, já nevím, pár urážek; „céčková soap opera“, „repetetivní srágora“, „příběhově naprostá bída“. Moc se s tím nedá polemizovat, protože se není o co opřít. Takové štěky. Ale chápu, že ten útvar má spíš vířit emoce… A říct, že TLoU je vraždění, vraždění, vraždění prokládané fňukáním postav, že musí vraždit, vraždit, vraždit, přeci také není pravda.

ad Kojima: Právě proto jsem rád, že dělá hry. Chybí to tu. :)
@Paul (10.10.2019 16:03), @Red (10.10.2019 19:52): No, poměrně zásadní rozdíl je v tom, že sportovní kluby, národy nebo strany sledujou nějaký "vyšší" cíl (tj. zvítězit, prosadit se atd.), který je dopředu víceméně čitelný. U nadnárodních firem je tím vyšším cílem zisk, nicméně tohle samozřejmě otevřeně žádná nepřizná, ale vyjde to najevo skrze tyhle fuck-upy. A proto mi fanouškovství v těhle případech připadá jako naprostá blbost.

Jak to naznačil Shoggot - nic proti tomu mít v oblibě menší firmu nebo značku (spíše lokálního typu), kde se netočí tak velké peníze a nefigurují nějaké politické zájmy. To bych přirovnal k nákupu v oblíbené pekárně.

Nicméně všichni ti oddaní fanouškové Blizzardů, Bethesd, Applů, Valvů a podobných si skoro říkají o to, aby je jednou dotyčná firma hodila přes palubu, až se jí to bude hodit. Nutně se to udát nemusí. Ale neměli by se divit, jestli to jednou přijde. (Jakože už se tak nejednou stalo.)

Ale tak klidně si tu tvrďte, že je to korporace od korporace, že nemůžu generalizovat a firma X nebo Y tohle určitě nikdy neudělá. Já vám to pak rád připomenu...
@Red (10.10.2019 19:52): Mně fandění přijde jako chorý koncept tak nějak obecně.

Btw. mám sice telefon jablečného typu, ale že bych pociťovala něco jako brand loyalty, to je dost komická představa. Nadto, že by mi ten design přišel nějak kulervoucí, je to prostě smartphone, co na tom chceš vymýšlet. Leda si přikoupit pouzdro s jednorožčím pyjem nebo podobnou blbost, na což mě taky neužije.
Brand loyalty je celkovo dosť hlúpy koncept, chápem, keď niekto podporuje firmu a kupuje oblečenie alebo potraviny z toho istého obchodu, pretože má osvedčenú kvalitu, ale nemá na to nejaké hlbšie dôvody. Normálny človek si nerobí ilúzie, že firmám na ich zákazníkoch naozaj záleží a väčšina chce len zarobiť. Keby sa firma začala politicky alebo nejak angažovať ako Gillette a Nike, tak by ju normálny človek prestal podporovať.

A Apple hipsteri, to sú čistý kult, už som o tom asi predtým hovoril, ale korporatizmus a konzumerismus naozaj je nové náboženstvo západu.

btw nečakal som, že mi Tiananmen Square Copypasta zmažete tak rýchlo :)
Ono trochu to k té věrnosti jedné značce občas láká. Z těch důvodů, aby třebas nějaký komplet vypadal lépe a byl i případně více funkční. Tohle má zrovna Apple vymyšlené geniálně.

Mám monitor Dell, myš Steelseries, klávesnici Logitech, sluchátka Audio-Technica, notebook Asus. A minimálně ze začátku jsem měl touhu to sestavovat od jedné značky, aby komplet vypadal lépe. Zastavil mě samozřejmě poměr ceny a výkonu. Ale když by mi k tomu jeden výrobce přidal ještě pobídku ne nepodobnou tomu, jak to dělá Apple... Už bych asi hůře odolával.
@Red (10.10.2019 19:52): Tak jsou různé stupně a nuance. A malým firmám, no to je milé. Ale mezinárodnímu korporátu? To už asi chce celého člověka, aby se jeden necítil trapně přece.
Já jsem s iphonem spokojenej. Vím, kdo byl Steve Jobs a nesleduju kolem Applu vůbec nic, ani nevim, jestli už je nějakej další mobil :) Snad ještě nejsem ztracen a nepudu do pekla :)
No nevím proč nefandit firmám, když se fandí sportovním klubům, národům nebo politickým stranám. Mně to přijde jako úplně totéž.
@Tulareanus (10.10.2019 19:36): Taky poměrně dost, Apple je snad první společnost, u které se okamžitě vybaví sektářské a fanatické následování brandu. Těch lidí není málo. Stačí taky vzpomenout na konzolové války, kde rozhodně racionalita v mnoha debatách a sporech nebyla ani vidět ani zdálky. Nově je to Disney a zase Star Wars, kde nehledě co za kus hovna vyplodí ven, najde se silná skupinka lidí, co tomu bude tleskat za každou cenu.

Značky to chtějí a snaží se to vybudovat. Sekta je vždy nejlepší a jisté odbytiště, vytváří buzz.
@Paul (10.10.2019 19:31): No ja som ich stretol bohužiaľ pomerne dosť. Hlavne v bývalej práci. Dokonca dvaja až tak, že pozerávali tlačové konferencie Apple v priamom prenose a keď prišiel nejaký nový produkt, tak hneď ako mohli, predobjednávali.
Firmám můžeš fandit, když jsi akcionář :) A tak se spíš orientuju na výrobky, když mi nějaký vyhovujou, tak je šance, že si koupim někdy v budoucnu další se stejnou značkou. Ale že bych zkoumal vnitřní strukturu firmy a čekoval Twitter jejich špiček, to fakt ne :)
@Paul (10.10.2019 16:03): On tím myslí, že obecně fandit korporátu a jeho brandové identitě na nějaké i sentimentální úrovni jako třeba fotbalovému týmu a brát je jako "naše" je opravdu úchylné.

A má pravdu. Dodal bych jen, že fanboyovství k velkým firmám je nejen úchylné, ale vyloženě hloupé.
@MCZ (10.10.2019 15:53): to je zas generalizace. Firmy jsou tvořené lidmi. Některé jsou assholes. Jiné ne. Blizzard se projevil jako asshole a dostává zaslouženou sodu. Navíc, člověk může fandit firmě, protože její lidé dělají něco dobrého. Nemusí souhlasit se všemi jejich politickými názory. To by byla skutečně úchylnost.
K tomu Blizzardu. Pobavilo.

Myslím, že už je konečně načase přestat "fandit" firmám a to nejen vývojářským, ale těm větším obecně. Vždyť je to hrozná úchylárna.

To, že si vzaly vaše peníze a vyrostly z nich, ještě neznamená, že s vámi budou sdílet světonázor. Nebo v tomto případě - že vám jej vůbec dovolí projevit.
Já Vávrovi hry vlastně miluji, ale jeho moc nedávám... co si budem, KCD není zase taková pecka, ač mě osobně chytla dost, ale má minimálně tolik nedostatků, kolik jich on sám vyčítá ostatním hrám... ale jak tu někdo zmiňuje, pokud ho zrovna tohle posunuje v jeho tvorbě, tak ať si, ale stejně jsem dost zvědavý na jeho další kousek, ta motivace už tam může být všelijaká...
@Shoggot (09.10.2019 21:27): Vzpomínám si na jednu televizní reportáž z doby, kdy vyšlo Nintendo Wii. Vávra se v Jámě zděsil, jaké nesmysly tam o tom mleli, vůbec tomu nerozuměli, a povzdechl si, jak asi reportují o jiných tématech, kterým pro změnu nerozumí on. Často na to myslím, když si čtu třeba jeho posty o suchu.

Myslím, že to, co píšeš, v jeho případě platí obecně. I když dojde na hry. Akorát má v téhle oblasti, pochopitelně, lepší gut feeling, a tak to tak často nepraští do očí.