Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Já si Score dnes koupil, ale právě jen kvůli tomu pokecu. Mám radši Level, kvůli jeho rubrikám. :-)
@90210 (29.06.2019 16:14): Zkus přestat (především) létat a jezdit autem, a číst na papíře budeš moci kolik chceš! :) je to asi milionkrát méně nebezpečné, zvláště když Score vychází na ne moc kvalitním papíře? Pamatuji to číslo po proluce, jak to mělo Score nahnuté, a tam byl papír vyloženě hrozný.
@90210 (29.06.2019 16:22): ale prosimte, co blaznis, vzdyt ti frikulinove by nejradsi chteli aby jsme zili v jeskyni a svitili loucema. Chovas se ekologicky a pak tamhle vyjede tanker a vysype do more 1000 tun plastu a jede dal, dyt je to jak u blbejch, cely tvoje snazeni a dalsich peti generaci po tobe posere behem 30 minut :)
@Sadako (28.06.2019 01:11): no jasně, problém je v okamžiku kdy hraješ se skupinou lidí kteří neumí Anglicky, proto řada lidi u nás preferuje stále CZ hry a pochopitelně my co jsme na DRD vyrůstali ho tak nějak hrajeme z nostalgie.
@Rapier (27.06.2019 18:04): Ten český překlad je fakt shit. Pokud z něj chtěli vycházet tak... mno, za mě by snad by menší oser přeložit to celé znovu.
Co se týče českých her, tak je vůbec neznám - tedy k DrD jsem tedy nedávno z pusté zvědavosti prolistovala pravidla a otočilo mě to naruby, ale to je tak všechno. Není jazyková bariéra, není moc motivace shánět cokoli v češtině.
@Sadako (27.06.2019 13:54): Kriste pane, tak to raději nebudu ani zkoušet číst. :) Teď už chápu proč si majitel fantasyobchod.cz + nakladatelství Mytago najal překladatele na vydání D&D 5E v CZ. Podle mého názoru to sice nemá šanci v domácí konkurenci ale kdo ví. I když zdá se že už to vzdali a teď makají na novém projektu.

Ještě že tu máme dostatek kvalitních papírových českých RPG her jako DRD 1.6, DRD Plus, DRD 2 a nově zanedlouho i Dračí Hlídku.
Rozhovor s Chrisem Avellonem.
Škoda, že naprosto nejintenzivnější dojem, co si z něj odnáším, je Co za hovado to překládalo, vždyť to není česky.
Podobně strašně vypadá btw. český překlad D&D 5E. Když pominu, že tam mají hlody jako Archfey - Arcivíla nebo Eldritch Blast - Tajemný výšleh či true Trololo Barkskin - Kůrokůže, tak tam snad není jediná věta opravdu česky.

Viz:
Hra na hrdiny Dungeons & Dragons je o vyprávění příběhů ve světech meče a magie. Podobně jako hry na předstírání je D&D poháněno představivostí.

Rakšáza ve své snaze o převahu nad ostatními využívá jemnost a omyl. Jen málokdo kdy spatří tohoto běsa v jeho skutečné podobě, neboť na sebe může vzít jakékoli přestrojení chce, ačkoliv se raději vydává za někoho mocného a vlivného.

Elfové mohou žít dobře přes 700 let, což jim dává široký pohled na události, které mohou trápit rasy s kratším životem hlouběji. Častěji jsou spíše pobavení než nadšení, spíše zvědaví než dychtiví. Mají sklon zůstávat rezervovaní a nedotčení banálními okolnostmi.
@Ringo (25.06.2019 17:53): Křivá muška na vzduchovce je pořád ještě o šikovnosti. Když už si to načal ... :D Před haldou let se mi stalo, že jsem potkal pouť, kde měli na střelnici zcela normální vzduchovky. Jednak se jednalo o lehčí typ a dobře se držela a hlavně měla neupravená mířidla. Jak byl člověk zblblý z těch upravených vzduchovek, tak jsem ve finále moc úspěchů neslavil :D
Já si myslím, že poslední místo, kde to půjde rozseknout, je tady :-)

A jinak, když se zamýšlíme nad penězi cizích, do kterých by nám vlastně mělo být a je houby, tak na ulici máme tolik bezdomovců a žebráků, jejichž osud nezajímá naprosto nikoho a tady se budeme zaobírat tím, že někdo utratil tisíce dolarů za....hru? Samozřejmě se mi nelíbí klamání zákazníka typu křivá muška na střelnici s růžemi na pouti, ale tohle tu bylo, je a bude, co bude člověk živ.
@Hydr0gen (25.06.2019 11:16): Už jsme tu o tom před nějakým časem mluvili. Ale čtu-li správně, tak je to pořád v uzavřené betě. Jako jsem na to zvědavý. Jinak já mám nainstalovaný i Playnite, který to umí už teď, akorát má synchronizační problém s Battle.net.
Vidím dobře, že to tady nikde není?

GoG Galaxy 2.0 v betě nabízí plynulou integraci všech launcherů a dokonce i konzolí(!) a vše spouštět s krátkou odezvou na otevření sekundárních launcherů...

První dojmy jsou nadšené.
@Jab (24.06.2019 17:42): ne tvl, kdyz to otevreš vyvalí se zelenej mrak a vyletí babiny spodary. Jasně že to musí působit dobře, kdyz za to někdo zaplatil. A tahat do toho zase ty deti..ach jo.
@Shoggot (24.06.2019 17:36): Plus problém je i v přístupnosti. Mraky mobilních her se prodává i přes silné pay-to-win mechaniky bez ověřování věku. Níže zmíněný Battlefront 2 má PEGI 16. U již regulovaného hazardu platí že prostě pod 18 je "ne". Lootboxy ale často takové omezení nejen nemají, ale jako mechanika se na nedospělé přímo zaměřují (viz jejich otevírání plné cool animací a zvuků).
@Kwoky (24.06.2019 17:23): No proto se to teď legislativně teprve zkoumá, protože to "výhra je jistá" v kontextu investice reálných peněz do možné výhry v něčem, co může splňovat definice podle loterijních zákonů právě případ loterie, je tak trošku na vodě vzhledem k problematice value, který se řeší i v tom redditu. Proto ani nikde nejde o UPLNÝ ZÁKAZ lootboxů jako takových a totální komunismus, ale o to, aby v nejzazším případě fungovaly tyto mechaniky v souladu s loterijními zákony této země.

Velice podobně se totéž řešilo u nás, když se "výherní automaty" přejmenovaly na videoloterijní automaty a součástí jejich interfacu se stal zábavný kvíz jako součástí hry. Díky tomuhle mohli na čas obejít loterijní zákon a obcházet tak vyhlášky o obcích, které obcím umožňují terminály v oblasti své působnosti zakázat.
Jde jen o to, aby fungovaly v mezích zákona toho, co umožňuje loterijní zákon. Vzhledem k tomu, jak vývoj jde dál a jaké nové výzvy se vyvrbují každý rok, vznikla zkrátka potřeba tyto nové systémy, které neexistovaly nebo nebyly tak rozšířené v době psaní loterijních zákonů, přezkoumat a případně je do toho nějak legislativně zařadit nebo ošetřit, pokud budou splňovat definici loterijní hry.

Už více jak rok a půl už funguje i druhá část protihazardního zákona u nás.
@Kwoky (24.06.2019 17:23): Tak to můžou nechat přirozeně vyplynout. Lidi se naučili sázet sportku a další tyhle soutěže jednou za měsíc za třeba dvě stovky a roky nevyhrát ani hovno, tak se můžou naučit koupit jeden loot box za mesic a vyhrát taky hovno:)
Lootboxy nejsou z legislativního pohledu hazardní hra, protože odměna je jistá. Jen je často na prd, ale z pohledu zákona je to postačující. Debata je o tom, jestli to takhle stačí, nebo je třeba definici gamblingu (hazardu) změnit.
@Shoggot (24.06.2019 16:35): porad te ale nikdo nenuti to kupovat, stejne jako te nikdo nenuti sazet sportku nebo na konicky, kde je vyhra jeste min jista nez u tech lootboxu.Je jedno jestli nezodpovednej dospelej prosere peníze za hraní, chlast nebo cokoliv dalšího. Pak jsou tu ty deti, ale tam je to na rodicich, kdyz umeji vysvetlit aby si deti nehrali se sirkama ve stohu, mohli zvládnout i tohle. Evidentne to jde jak níž popsal ringo. Zakazama se to akorát posunuje blíž k tomu komunismu, protože lidí co ty peníze mají a chtějí si to kupovat nebudou moct. A co pak bude jako další, kdyz tohle vyjde?
@Sadako (24.06.2019 16:03): Říkal jsem si, že právě přesně ten klíčový rozdíl bude v tom value.

Tam bude určitá garance, že i když v booster packu nebudou karty které chceš, mají určitou hodnotu (která není náhodná, je tam třeba vždy jedna "prémiová" karta, i když zrovna ne ta, kterou jsi chtěla). Tím pádem jde stále o nějaký obchod.
Pokud ale koupíš klíč k lootboxu za nevím, třeba 5 euro a jeho obsah je textura, jejíž cena na Steam marketplace je 0,17 euro (ale může to být klidně i skin za 350 euro), je to zkrátka loterie. To, že to má cenu 0,17 euro je jen berlička, aby se nedalo říct, že člověk prohrál (prostě ti nějaký cynický idiot řekne, že to cenu má, takže cajk, o nic nejde).
V tu chvíli se to stává pochopitelně loterií, gamblem. Je to sázka, kde místo toho, že v případě prohry nevyhraješ nic, tak vyhráváš něco, co má hodnotu 0,17 euro a nelze to bez třetí strany směnit za reálné peníze. Tedy je to prakticky nic, to prostě každý prohlédl, je to evidentní. A policymakers už to holt taky prohlédli.
@jvempire (24.06.2019 08:21): Tady se k tomu někdo rozepsal.
https://www.reddit.com/r/ExtraCredits/co ... _packs_are_not_loot/
TLDR: Magic packs have value, loot boxes don't. You can buy just the cards you want, while loot boxes typically prevent this. Magic has formats that use the randomness of booster packs as a gameplay mechanic, loot boxes are just stuff. Magic doesn't have a start-up fee, AAA games are clinging to theirs. Magic is also way more pay-to-win than any video game should aspire to be.

@Crash (24.06.2019 13:53): Já jsem si třeba v Hearthstone nekoupila nic za reálný cash. Na všechno (nákup packů, odemykání dungeonů) používám herní měnu, kterou dostávám za dailies. Případně se dají karty demontovat a craftit. Nicméně, rozhodně taky nemám všechny karty (a je mi to jedno).