Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Turnaj v Doomovi je za námi. Nejlépe svůj skill zúročili tito uživatelé:

1. Drekt
2. Garret
3. H34D
4. Gordon

Kompletní výsledky i s odkazem na pavouka najdete zde: odkaz
Omlouvám se za neúčast na DHMasters, chytnul jsem otravu žaludku a odpoledne a noc jsem strávil v nemocnici.
připomnělo mi to duel s marwelem v DH řežbě 2015, kde mě na konci prvního matche taky neskutečně huntil a já nebyl schopnej mu vzdorovat. ten druhej nemá co ztratit a jde do toho po hlavě a já začnu být nervózní... stejně tak teď s Drektem. už jsem ani nevnímal score a vůbec jsem netušil, že stačil jeden frag a bylo vymalováno :-)
Bylo by mozno presne specifikovat, co si teda pod tim pojmem kultura, presne predstavujete, Kefalin? :)

To jsem mel napsat, ze pri vystoupeni hudebniho telesa, sebou zacala jedna ucastnice skubat a nikdo ji nepomohl? To poradatele nezvladli... Treba by to pak cenzor nechal bejt... S politikou ten muj prispevek nemel vubec co delat.
@SilentWolf (15.06.2019 09:53): Výzva prijatá!

"A collaboration between George R.R. Martin, New York Times best-selling author of Game of Thrones, and Hidetaka Miyazaki, creator of the DARK SOULS video game series, brings you Elden Ring.

Heralded as a new dark fantasy action RPG, it revolves around the Elden Ring, which holds the power to command the stars and life itself, until it was shattered by someone... or something. Now the world is at war, and the sky burns. The main character represents the will, or ambition, of mankind"

The game is open world. The scale of the world and its narrative, as well as the depth and freedom of exploration have increased dramatically.
FromSoftware's biggest title yet in terms of sheer volume. Areas are intricately designed, multi-layered castles and such.
Sekiro put focus on action elements, Elden Ring puts more focus on RPG elements.
Elden Ring is not shying away from the fun of responsive melee-based combat.
Variety of unique and horrifying bosses for players to look forward to, FromSoftware style.
This title will include a wide variety of weapons, magic, and ways to engage enemies, that make it possible to provide users with a style of gameplay and strategy that suits them. This variety will be greater than the Dark Souls series.
Character Customization confirmed
Elden Ring features a game Mythos developed jointly by Hidetaka Miyazaki and G. R. R. Martin.
Elden Ring is the name given to a mysterious concept that defines the world itself.
That theme is the will, or ambition of mankind."


S Babylon's Fall je to pravda horšie, ale to je zase úplný extrém, akých nie je až tak veľa :)
@Jumas (14.06.2019 21:04): Cyberpunk už je nějaký pátek oznámený, takže už o něm víme skutečně dost, a fakt nehodlám dohledávát jaké informace byly při jeho oznámení. Ale na takové Baldur's Gate 3 bych aktuálně nechtěl popis psát ani schvalovat a o takovém TES 6 nevíme vůbec nic. A přitom obě to jsou hry, u kterých po tom profilu a hlavně samostatné diskuzi je velká poptávka.

Aby nedošlo k mýlce, já nejsem příznivcem profilů bez popisu, nicméně si myslím že u těch čerstvě oznámených her fakt nemůžeme čekat finální popis na první dobrou.
@Jumas (14.06.2019 21:04): s tím úplně nesouhlasím. Sice pár informací o hře máš, ale kolikrát je to info tak do dvou vět (rozhodně ne dva odstavce). A za další, hromada fičur se odkrývá postupně až do samotného releasu, takže i když někdy sepíšeš 2 odstavce, hromada zásadních informací k té hře chybí..

Já bych třeba povolil popisek typu 1 - 2 vět a byl by označený třeba jako "beta" popisek a text by byl viditelně šedý (nebo prostě jakkoliv méně výrazný), aby se rozlišil od hotového profilu. To potom každého na první pohled trkne, že je třeba ten profil ještě upravit.. A byla by to i možnost pro sběratele ačívů, protože předpokládám, že přepis popisku by se mohl hodnotit 3 body do započítávání ačívu. (a beta popisek by se nesměl upravovat až do releasu hry následně, aby se z toho schvalovači nepo..)
@Crash (14.06.2019 20:38): Vždy je při oznámení o hře dostatek informací na krátký popisek. Za tím si stojím. Příklad z fleku Cyberpunk 2077:

"RPG z nedaleké kyberpunkové budoucnosti od polských vývojářů CD Projekt RED, kteří mají na svědomí sérii Witcher. Nechybí zde jak futuristické zbraně, tak i vozidla, budovy a další aspekty, jež dané prostředí obnáší.

Hra je z pohledu vlastních očí, hráči v ní narazí na desítky NPC a o přestřelky i souboje s chladnými zbraněmi zde není nouze. Mimo PC vyšla i na PlayStation 4 a Xbox One."

Všechny tyto informace byly známy již při prvním oznámení. Že se bude pohled z vlastních očí moci změnit na ten z třetí osoby už není tak podstatné a určitě jsem pro, uvádět že hra již vyšla a ne vyjde, právě kvůli tomu, že se musí počítat s tím, že popis již nikdo neupraví. Tohle se podle mě dá vytvořit u jakékoli oznámené hry a úplně to stačí. Samozřejmě, že by to šlo i lépe, ale o to teď nejde. Když tu hru chce někdo přidat, musí si o ni zjistit dostatek informací, aby mohl vytvořit popisek. Domněnky by se měly vynechávat a doplňovat až po potvrzení právě kvůli tomu, aby nebylo třeba popis v budoucnu editovat.
@Jumas (14.06.2019 20:20): Ano zatím to většinou šlo, protože u většiny her ve chvíli, kdy bylo oznámeno datum vydání už bylo těch informací dostatek. To ale teď odpadne a po prvním oznámení nové hry často toho moc nevíš. A rozhodně ne tolik, aby se dal vytvořit "finální" popisek. Zároveň tu ale u těch áčkových her bude poptávka po tom, je přidávat co nejdřív, nejlépe hned po oznámení. Takže podle mě ta interní debata bude muset proběhnout, jak se k tomu budeme stavět.
@Crash (14.06.2019 16:16): Já si myslím, že dva krátké odstavce není problém napsat i u nevydaných her. Při oznámení vývojáři sdělí dostatek informací (textem, trailery, screenschoty,...), aby bylo možné ten krátký výcuc vytvořit. Určitě jsem proti přidávání her s pár slovy nebo dokonce bez popisu. Je třeba počítat s tím, že prvotní profil je finální a nikdo ho již nedoplní.
@SilentWolf (14.06.2019 14:23): A přesně z těchto důvodů se má odehrát toto a doufám, že to nebude už moc dlouho trvat. ;-)

EDIT: Aha, sorry teď jsem si všiml, že už si na to reagoval, a že teď jde spíš o ty stručné popisky. No myslím, že nějaké "uvolnění" pro ty ještě nevydané hry možná přijde, ale tohle si budeme muset ještě v rámci Dh týmu ujasnit a určitě to po té aktualizaci budeme ladit a hledat tu optimální formu.
@rikuhahl (14.06.2019 14:02): mluvíme o hrách, u kterých není známé ani datum vydání.. natož si je zkusit zahrát.. :D a nemyslím zrovna noname tituly. Třeba vezměme si Elden Sign. Vše kolem něj se bude řešit u Sekira apod.. nějaké zapadlé kousky u kterých si nikdo povídat nechce, to se řešit nemusí.. :D

Jako nevadí mi ani tak, že to tu není, ale že pak k té diskuzi slouží předešlé hry od daného tvůrce. Je to samozřejmě lepší než aby tu ta diskuze nebyla, tak to vítám, ale nepřijde mi to šťastné. :D toť vše.

O Baldurech 3 se toho taky zatím moc neví a než to tu bude tak budou plné diskuze předešlých dílů.
@SilentWolf (14.06.2019 09:50): pokud hru přidáváš, tak o ní něco víš a měl bys být schopen aspoň ty 2 odstavce dát. Pokud o hře nic nevíš, tak ti těžko bude vadit, že není na DH, případně tě to donutí si hru zahrát a tím získat informace, které by se do popisku mohly hodit. Takže okleštění popisků prostě ne. Nikdo by to nedoplňoval, určitě ne u titulů, které nemají dostatek hráčů, tj. zhruba hry, které nedosáhly a nikdy nedosáhnou reprezentativního hodnocení.
Co se týče remaků, tak je v tom hokej obecně a je tady spousta dilemat, zda to či ono je opravdu remake, nebo jen remaster, nebo ponechává vše stejné a mění jen grafiku, nebo překopává celý systém....každopádně záleží, jak to DH strukturují, zda platformy u hry jsou uvedeny z toho důvodu, že tatáž hra vyšla na více platformách v +/- stejné podobě (např PC a Amiga verze se lišily jen málo, pořád šlo o tutéž hru jedné generace) a nebo mají spíše odrážet odlišnosti jednotlivých verzí vydávaných, remasterovaných či remakovaných v různých časech. Přišlo by mi přehlednější, kdyby každá hra měla dle názvu prostě jeden profil a pod tím profilem by byly zvlášť hodnoceny verze. Jenže to tu tak zjevně nechodí a třeba Final Fantasy IV má DS profil a SNES/PSP profil (zatímco FF3 má NES i DS verzi v jednom profilu). Přitom ta PSP verze FF4 se v lecčems taky dost oproti té SNES liší, takže by měla asi mít taky svůj profil a nebo všechny tři verze hozeny do jednoho. Ono je totiž i PS1 verze, což je však ne úplně dokonale fungující port ze SNESu. Takže asi jde o to, jak bude hra odlišná oproti orignálu a kdo to bude vlastně posuzovat, zda už je to odlišné dost nebo ještě málo. (jinak třeba Star Ocean, taky v jednom profilu PSP i SNES a ty hry se liší docela zásadně.)
@Jab (14.06.2019 10:13): Odpoviem ti jednoducho - ten rozdiel oproti originálu je u Resident Evil 2 obrovský. Určite väčší ako v prípade Shadow of the Colossus, lenže tam je to taktiež v rámci pravidiel, nakoľko autori tú hru vytvárali úplne od nuly a nejde len o to, že pôvodné textúry pretiahli kvalitnejšími.
@M.a.t.t. (14.06.2019 10:02): Zrovna u RE2 jsem si také říkal, jaký je rozdíl proti remasterům Lucas Arts adventur, které vlastní profil nemají. Naopak leckteté enhanced edice přidávají dosti nového obsahu a profil také nemají. Ale nechci do takové diskuze zabřednout, neb nemám potřebné informační zázemí stran stávajícího systému přidávání výše uvedených. O RE2 a jeho remaku tolik také nevím (jen jsem teď kouknul na jeho profil a případné změny usoudil podle něj). Podobně původní FF7 jsem hrál chvíli a k remaku toho tolik nečetl (a informací k němu také není tolik). A nakonec mi přijde, že je jedno, zda remaky/remastery/enhanced edice mají svůj vlastní profil či nikoliv. Na jejich sledovanosti a oblíbenosti to imho nic nemění. A jak jsem uvedl níže, je to na vás. Jen mě to trochu zarazilo, byť pravděpodobně páč do toho (z uvedených důvodů) tolik nevidím.
@Memphis (14.06.2019 09:45): to je velké plus. Taky by bylo dobré být benevolentnějši u popisu hry. Jasně - nějaký základ ano, ale toho infa občas fakt moc není, tak bych toleroval i velmi strohé popisky. Však to tam pak vždycky někdo doplní.