Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Charllize (08.06.2019 11:51): Zdražit ti ho mohli kvůli množství spotřebovaných dat určitě, tak se ostatně tarify od poskytovatelů tvoří - ale nemůžou ti ho zdražit jen kvůli tomu že používáš určitou aplikaci. Ať už je to Stadia, Netflix, nebo torrent.
@AlieN (08.06.2019 09:55): To nevim, ale vim ze mi internet uz zdrazovali takze to evidentne jde :) Chapu ze je jim asi vice ci mene jedno kdo kolik sosa dat, ale tak myslim ze az zjisti ze nekdo najednou odebira pomalu stejne jako driv treba cely panelak o 20 bytech neda jim to :)
Kdyby si někdo chtěl přečíst interview s mojí osobou, tak si kupte nové Score (číslo 304) ;) Dostal jsem i nabídku napsat další články, tak mě tam možná budete vídat častěji :D
Stadia bude kazdou hodinu hrani ve 4K ,,zrat,, 15.75 GB dat. Jen otazka casu pokud se to prosadi nez poskytovatele zdrazi poplatky u tech co to budou vyuzivat.
@MickTheMage (07.06.2019 08:35): Vždyť je to uplně jedno jestli tam je 30k sraček z Unity nebo 60k sraček z Androidu. Ten store je tak zahlcený už, že jakákoliv čísla navíc nehrají žádnou roli.

Takže za mě proč ne...
@Cobot (07.06.2019 08:31): Pokial viem, tak vacsina tychto android emulatorov vola niekam domov ako ET :), do cinskych ludovych kto vie coho a osobne nemam chut zistovat a zakazovat porty hore-dole.

Btw. akoby steam potreboval dalsi milion srackoveho softveru na store! Yeah! Sigh. :(
@Malignus (06.06.2019 22:28): Nevim proc. To mas jako s Amiga hrama pod emu. Nikdo se s tim srat nechce, ale kdyz ti tu hru prdnou jakou balik v jednom exe, tak uz je to jina. Navic je tu dalsi vec a to je mozne nahrazeni mikroplateb pres steam wallet :) Proste tohle spojeni zacina davat pro Valve docela smysl :) Mno uvidi se jak to nakonec bude.
@Gordon (06.06.2019 18:10): Tak či onak.

@rikuhahl (06.06.2019 18:34): Já beru retro hry jako staré hry, které lze hrát nyní díky různým emulátorům na mobilech, nových retro konzolích apod. Ale naprosto chápu, co tím myslíš. Samotného by mě zajímalo, kdy se v lidech objevil ten zájem vyloženě vytvářet hry se starým vzhledem.
@SimonEndt (06.06.2019 17:51): proto jsem o minecraftu nepsal jako o pixelartu, ale o hře s retrografikou ;) Počítám, že tahle móda začala někdy před rokem 2010, ať z důvodů ekonomických, tak pak i z “uměleckých” a nostalgických ;)
@Gordon (06.06.2019 17:55): Nejde o to 3D, první Doom by se asi taky dal považovat za Pixelart. Jde o to rozlišení a čím je ta grafika tvořena. Kdybys čistě teoreticky retroaktivně vzal Doom 1, hodil ho do Unreal enginu, změnil rozlišení na FullHD, naházel na to shadery, postefekty, dynamické osvětlení a nedej bože RayTracing, tak už to taky pixel art nebude. A podobný věci, co jsem se díval, má k dispozici už i Minecraft.
Tak podle definice je pixel art hra taková, která používá limitovanou sadu barev, obraz je tvořen pouze jednotlivými pixely, a objekty či postavy mohou být tvořeny sprity. Za první pixel art hry se považuje už Space Invaders, Pac-Man aj. 8 bit hry. Tím se to dost vyřešilo :)

@Gordon (06.06.2019 17:36): Což je odpověď i proč Minecraft není pixel art. Minecraft je v HD/full HD, je tvořen z 3D bloků, renderovaných částí a shaderů. Nikoliv jen z pixelů.
@rikuhahl (06.06.2019 11:47): Podle mě se dá těžko definovat "první pixelart". Pixel hry jsou už od počátku gamingu. Dejme teda tomu, že by se za pixelart mohly považovat hry, kdy už technologie umožňovala vyšší rozlišení. Jenže pak přichází na řadu vývojáři, kteří neměli technologii, tak vytvářeli stále pixelartové hry, které se ale proslavily i dodnes. Určit tak první pixelart podle mě není ani dobře možný, protože nemůžeš moc rozlišit, kdy to byl záměr a kdy nedostatek dostupné technologie. A Minecraft bych určitě nepovažoval za pixelart, to je prostě sandbox (kostky nejsou pixely). Když už tak spíš Terraria, která vyšla dokonce o pár měsíců dříve.
Takovej dotaz, včera jsme s bráchou diskutovali o tom, která hra byla první s retrografikou, nebo tzv. pixelart. Padlo jméno Minecraftu, ale předpokládám, že bylo něco i před nim. Počítaj se samozřejmě jenom kousky s nějakým hráčskym dosahem, ne různý indie a freeware blbůstky, který skoro nikdo nehrál. Máte nějaký tipy? :)
Pánové, co doporučujete pořízení konzole kvůli exkluzivním hrám, rád bych poskytl (doufám, že nikoliv pouze) svůj názor. Rád bych si zahrál hry, které jsou pouze pro konzole, ale konzoli si kupovat nebudu, protože mám na PC skoro 1300 her a jsou mezi nimi skvělé kusy, které jsem ještě neměl čas dohrát. :-D
@Garret (05.06.2019 21:13): timed exclusives jsou mi volný, nevadí mi si počkat, permanentní je zatím snad jen jedna (WD final season) . Ale časem až epic nebude stát úplně za hovno taky přežiju tam občas něco koupit když nebude zbytí :)
@Rapier (05.06.2019 18:50): tak kdyz ti ten cenovy rozdil neprijde tak vyrazny kup si PRO :)



@Pluto (05.06.2019 19:08): tak od sameho zacatku co PRO existuje bylo jasne ze driv nebo pozdeji prijde doba kdy se hry vzasade zacnou delat jakoby na PRO. A jinak samozrejme zalezi na tom jakou konzoli ma nekdo doma, pokud obyc ps4 duvod k nadavkam a nejistote jsou zcela na miste. Ale obecne bych to zas tak tragicky nevidel. On ten vykon navic u PRO spolyka vyssi rozliseni a vetsi davka detailu a kolikrat se stane ze dana hra ma lepsi fps na obycejne PS4. Protoze zatim neni standart aby kazda hra mela moznost prepnout na rozliseni nizsi (1080p) a pouzit vykon na zvyseni fps.
Osobně považuju za zhůvěřilost tyhle mezistupně, kdy je v rámci dané řady výkonnější a méně výkonnější model. Dřív platilo, že když si koupíš hru pro danou konzoli, tak to na všech jde stejně. To už teď neplatí...
@Charllize (05.06.2019 15:38): to by se ale ta blbá konzole od Sony nesměla prodávat ve verzi PS4 Slim s 500GB HDD a pouze jedním ovladačem za neskutečných 7,5 tis v průměru. Naprostý nepoměr mezi tím za kolik se prodává PS4 Pro 1 TB (v průměru 10,5 k) a jaký má výkon versus Slim.
Už i prodavač v JRC obchodě mi říkal, že nové exkluzivní hry na Slimu neběží zdaleka ve stabilních 30 fps a výkon radikálně padá dolů.
@Paul (05.06.2019 17:39): ja se to naučil moc neřešit, samo jsem rád za 60 ale když je 30 tragédii v tom zas tak moc/mnohem nevidím. Za mě je to i pokrok s ohledem na ty 15 fps hody co jsem si užíval na PS 1 :)
Ale ano, tohle určitě pc výhoda nesporně je, pokud má někdo 30 nebo 40k aby to tak měl vsude.