Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Charllize (17.01.2018 12:45): Ježíš tobě se opravdu vše musí vysvětlovat jak dítěti. DnD hry vychází. Některé jsem jmenoval. I kdyby nevycházely, tak to nemá nic společného s kvalitami IE her, které mají tři prdele následovníků s pravidly D20 i jinými.

@Shoggot (17.01.2018 12:49): To se ti ale může stát i v reálném životě! Při dostatečně hluboké kašně a dostatečně těžké zbroji...
@Charllize (17.01.2018 11:17): Protože dnešní design RPG nestojí na starých dungeonech, dnešní RPG vychází spíš z IE her (bavím-li se o western RPG, JRPG je svůj vlastní žánr).

Z moderních her podle mě na dungeonech nejvíc staví Souls série, ale rozhodně ne designově.
@Charllize (17.01.2018 12:25): Doplň prosím argumenty. Btw osobně mi je jedno, jestli dobré RPG je DnD či ne. Moc nerozumím, v čem je důležité, zda jej hra má či ne. EOB byl DnD a je to dungeon. BG je DnD a je to izometrické RPG na IE enginu. Nehledě na použití stejných pravidel je to úplně jiná hra a své následovníky má jinde (již jsem je vyjmenoval). Trošku laciný pokus podsunout mi salát tvých myšlenek a dojmů.

@Charllize (17.01.2018 12:25): Odkázat btw s oblíbeností IE her na jejich remastery je naprosto validní argument.
@Jab (17.01.2018 12:05): tak hlavne ze si to omluvis. Podle me IE hry na tech pravidlech stoji a padaji a je to hlavne o nich. Tebou jmenovane hry maji uplne jina pravidla a i u nich bys nasel plno prvku kterymi byli typicke prave dungeony. Mimochodem DRPG zanr mrtvy neni, jen za nim musis do japonska.
@Charllize (17.01.2018 11:54): DnD je setting. Ne typ RPG. Pokud narážíš na IE hry, tak ty mají plno následovníků. Jak s využitím DnD (EE edice a ten datadisk od Beamdogu, NWN 2, NWN online), tak následovníků hlásících se k jejich odkazu (PoE, Original Siny, Tyranny, Numenera...). Neměj tedy strach. Pokud něco, tak zažíváme jejich opětovný boom.

20 let starém enginu vyjde pět her (EE edice BG 1, 2, IWD, PST a BG 1 Dragonspear) a on napíše, že jsou mrtvé. Chudák Beamdog musí být v hrozivé ztrátě po těch pěti hrách v řadě. Určitě se jim to strašně nevyplatí. Kór když teď dělají aj NWN:EE.
Ona má aj tá vata niekoľko kategórií. Bežná vata ako napríklad deratizácia pivnice v Baldur's Gate je otravná, ale prežijem to. Moderná vata ako napríklad NPC vygenerované v náhodnej lokalite a zadanie úlohy zostavené z wordlistu v znení "Choď tam a zabi/zachráň ju/ho/to!" je dizajnérske dno a pohŕdanie zákazníkmi, hlbšie sa už klesnúť nedá. (viď Radiant kvesty vo F4)
@Charllize (17.01.2018 11:17): Ten žánr zhebnul, protože byl špatnej (z hlediska většiny). Tam je vše naprosto v pořádku.

Nikomu neberu, že jej to bavilo. Sám ale jistě chápe, že takových jako on nebylo dost. A proto dungeon s nějakými většími ambicemi dnes vyjde jednou za X let. Počítaje v to oba Grimmrocky a MaM X.

Obdobně na filler questy v RPG nevalné ("MMO") kvality je vedena obecná kritika. Pokud tedy někoho baví, je to jeho právo. Jen je rovněž v menšině a musí tomu tak rozumět.
@Charllize (17.01.2018 09:51): vytýkat DM chození kobkami je jako vytýkat Project Cars, že jsou tam auta. Analogie je vždy nepřesná. Nicméně, DM to mělo jako hlavní úkol, né vedlejšák. Horší by to bylo, kdyby tě v dungeon crawleru nutili v každém patře najít 64 dílků puzzle a pak je složit, aby jsi měl dostatečný lvl na to sejít po schodech :D
@Fritol (17.01.2018 09:41): On je dobře vybraný ten pojem "nafouklé". Když je hodně hmoty a obsahu, skvělé, klidně ať to trvá dlouho i. Když je ale podstatná část toho jen nafouknutý obsah, který má za cíl jen navozovat dojem rozsáhlosti a obsahu, tak je to blbě. Jako když šunku nacucnou vodou, aby vypadalo, že je toho víc.

A jo, zase někoho i to baví, stejně jako psa neustále baví běhat pro klacek a nosit ho zpátky. To je v pořádku.
@Paul (17.01.2018 00:40): to by napred museli vedet co to ten spatnej design je. To ze se v Dungeon Masterovi chodilo patrama nahoru dolu a zabijely potvory dokola a do nekonecna byl spatny design? Protoze tohle presne hram ti tajtrdlici vytykaji. Tam ses taky nedostal dal aniz bys nemusel delat pomerne repetetvni a otravnou cinnost. Jenze tohle oni nerespektuji a ani dost mozna nevedi. Vytvorily se nejaka nova pravidla podle kterych by jako ty hry mely fungovat, uplna revoluce. Ach jo.
Cele to smeruje k tomu ze si koupim hru prijde mi mail o cem byla a slecna z EA mi ho prijede preblafnout abych mel nejakej zazitek. Cele se to sfoukne za vecer a nikdo si nebufe stezovat ze mu spatny design her zabira jeho naprosto nenahraditelny cad.



@Gordon (17.01.2018 00:37): to ze necemu nerozumis a prijde ti to nesmyslne je vekem, casem se to zlepsi:)
@Jab (17.01.2018 09:30): Já to tak myslel. Pokud tě hra nutí něco dělat kvůli zkušenostem pro postup hlavní linkou, tak je to špatně ať už jsou ty aktivity zábavné nebo špatné.

Já spíš narážel na to, že už jsem si tu všiml dost případů, kde lidi řešili vedlejší aktivity jako něco, co totálně zničilo jejich zážitek, přitom je nikdo nenutil to dělat. Na hodnocení se to samozřejmě projeví, protože je to jejich součástí, jak říkáš. Ale nemyslím si, že by se tomu měl dávat velký význam.

U Ubisoft her je pro mě tohle novinka, protože tam vždy byly vedlejší věci úplně dobrovolné a nijak neomezovaly na levely.
@Fritol (17.01.2018 09:08): Ono dost záleží také, jestli jsou ty vedlejší questy zábavné. Pokud ne a hra tě nutí je dělat kvůli těm zkušenostem, tak je to teprve hřích. Zábavné vedlejšáky budu klidně dělat, i když za ně zkušenosti nedostanu.

Pokud budou jen docela zábavné a nebudou tak důležité pro další postup hrou, tak si je také v té či oné míře zahraji. Nicméně jsou součástí hry a tedy je zahrnu do hodnocení.

Pokud budou vyloženě mizerné a půjde o filler, tak je buď téměř vynechám nebo, pokud budou potřeba pro dohrání jinak dobré hry, projedu. V každém případě se to odrazí na hodnocení hry, neb jsou její součástí.

Pokud jsou vedlejšáky filler ve špatné hře, tak ji pravděpodobně nedohraji. Ale rozhodně ji ohodnotím.

Je to otázka míry. Ne nějaké debility.
@SilentWolf (17.01.2018 09:19): Tak to asi nebude nic pro mě. Nemám rád Egypt, takže ten svět mě absoultně neláká a jestli to ještě takovým způsobem nutí dělat něco proti vlastní vůli, tak je to na prd. No v nějaké výrazné slevě to třeba prubnu ze zvědavosti.
@Fritol (17.01.2018 09:08): nutí. Nejde to bez vedlejsaku. Hodne dlouho jsem se jen tak toulal Egyptem a vyzobaval veci. Odhadem urcite pres 10 hodin. Presto jsem v arene skoncil o dva levely niz.

U AC:O je ale hlavne problem, ze ani ta hlavni linka nijak nevycniva. Jen ten svet proste.
Čekal jsem, že ten článek bude o hatovani vedlejších aktivit a retardi s OCD si v něm budou stěžovat, jak je všichni nutí dělat vedlejší aktivity. Ostatně jak to známe tady z DH u některých.

To AC mě třeba zarazilo. Jestli si někdo stěžuje, že předchozí díly byly zahlceny vedlejšima zbytečnostma, tak je pro mě obyčejný rejpala, který jen zbytečně brečí aby upoutal pozornost a něco té hře prostě vytknul, neb se ho nejspíš dotkla na nevhodných místech. Každopádně jestli Origins kvuli levelům nutí dělat vedlejší věci, protože na hlavní lince nelze nahrabat dostatečný level, tak je to dost vopruz teda.
Melo zustat u rozdeleni na MMO a SP RPG a ne tlacit MMO prvky do singlu. Lidi, co maji cyklus prace - telka - postel taky neresi, co v te telce davaji. Tak ten koncept aspon trochu chapu, ale vzdy tu meli moznost umrit u nejakeho MMOčka.

Znam cloveka, co zplival DA:I protoze jeho kamos to dohral za 60 hodin a vysmival se mi, ze vubec travim cas ve hre, kterou tak rychle dohraju.

Lide jsou holt ruzni.
@kuler91 (16.01.2018 21:29): Ne, nechceme všichni hrát AAA srágory bez nápadu.

Takže Warhorse máme podporovat, aby měli lidé v tom studiu na chleba? :) Ta šance je vysoká, protože v game devu tu moc lidí není (hlavně ti se zkušenostmi).

Mimochodem, KC je indie hra.
@orromis (16.01.2018 21:05): Ehm jaké elitářství ... ? to s tím nemá nic společného. Proč podpořit Warhorse ? Protože na tomhle projektu maká x desítek českých vývojářů, pokud Warhorse neuspějí, tak jaká je šance, že většina z těch lidí se bude moci stále živit vývojem her ? Předpokládám, že asi moc velká nebude ... Pokud se hra zaplatí a bude alespoň trochu úspěšná, tak nepochybuji o tom, že se půjde do dalšího a pravděpodobně i větší projektu, kterej by na sebe mohl potencionálně nabalit další talentované vývojáře.
V Amanita maká pár lidí, navíc jak jsem psal, tak tahle společnost se za těch 10 let nikam neposunula ani nerozrostla a pravděpodobně ani nemají šanci. Indiánů je dneska na trhu mraky .... nevím jak vy, ale já předpokládám, že všichni chceme hrát hlavně hry jako Tlou, CB 2077 Witcher a podobně.
Aby mohla vzniknout AAA hra, tak buďto musí přijít někdo, kdo má hodně peněz a projektu věří, což v rámci ČR asi tak stejně pravděpodobné, jako vyhrát sportku a nebo se vývojáři z Indiánů vypracují na AAA produkci, což je dneska v konkurenci milionů menších her snad ještě méně pravděpodobné ...
Od začátku se bavím o AAA produkci a vy sem furt taháte indiány ...
@orromis (16.01.2018 21:18): stavu herního vývoje možná ne, ale stavu herního vývoje AAA her ano. Pokud někoho niche indie hry nezajímaj, tak mu asi těžko bude dělat radost že u nás je milion firem když žádná nedělá hru pro něj.
Konkrétně v AAA scéně se toho kromě KCD a Bohemky (a tam by se dalo polemizovat) fakt moc neděje.
Jinak je tu samozřejmě skvělejch her spousta, všichni ti engineers, factorio, mašinky atd atd, ale pro mě co chce AAA production values a ideálně RPG jsou Warhorse prakticky jediná vlaštovka.

Jinak to co napsal kuler ohledně humble bundlů - není to úplně přesný, indie devům to pomáhá hodně, ale pro hry s AAA rozpočtem jsou to drobáky.
@kuler91 (16.01.2018 20:43): "pokud je to jediný způsob kterým člověk podporuje AAA hry, tak by se měl stydět."

Tohlecto elitářství ("já kupuju hry za plnou, jsem lepší než vy!") je fakt kokotismus. Nehledě na to, že jsi úplně mimo jak s Humble Bundlem tak ponětím o české vývojářské scéně. Amanita patří mezi elitní český studia (stejně jako Bohemka) a obě dělají světové tituly (a to navíc takové, které nikde jinde ve světě nenajdeš).

"Warhorse já fandím, protože věřím, že jsou to vývojáři, kteří mají solidní potenciál ČR někam posunout"

To si povíme až to vyjde, každopádně ta hra může na masivní úspěch zapomenout (čehož si je Warhorse zcela jistě vědomo, už jen podle postů Guldyho a Bodkina, ale i Vávra od začátku říkal, že to má celkem úzkou cílovku, nepletu-li se). Bude-li KC úspěšný, tak to bude pravděpodobně podobný úspěch jako u Gothiců nebo třeba Stalkera (ve smyslu hráčské základny, tedy spíš střed a východ Evropy).

A jestli považuješ Warhorse za jediný studio s potenciálem, tak by sis měl doplnit vzdělání o tom, co se u nás děje v herním vývoji, protože o tom evidentně nemáš ani tušení.