Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@Jumas (14.05.2019 09:31): Porsche je určo radost z jízdy, ale zvedá se mi i z 911 kufr, páč připomínají ty odporné Čejeny Macany a Panamery. Strašná auta. Do té doby, než tahle přišla, se mi ale 911 a Caymany/Boxstery líbily.

A imho stejně bude na české silnice aj pro radost z jízdy lepší Mazda MX5 jak třebas Cayman nebo ta 911. Hell aj Fiesta/Focus ST. Hlavně když člověk stejně občas z té silnice sjede někam na cestu (na chalupě atp.). :)
@Red (14.05.2019 00:02): World Racing si můžeš elektronicky koupit na zde.

@Rapier (14.05.2019 00:26): Já nejsem žádný závodní maniak a mimo sérii Need for Speed jsem toho moc nenahrál, takže mi ty Mercedesy a GT Legends vydrží na hodně dlouhou dobu. A pochybuji, že po GT už nebudu chtít hrát závodní arkády.

@Rapier (14.05.2019 07:17): Já osobně byl z toho konceptu NFS: Porsche ohromě nadšený a doufal jsem, že z toho vznikne sekundární série, zaměřující se právě na jednotlivé automobilky s tradicí. Porsche je navíc má nejoblíbenější značka a jednou si nějaké bazarové pořídím.
@Jab (14.05.2019 06:44): ano díky Microsoftu, psal jsem to níže.

@Red (14.05.2019 01:52): hele já jsem primárně PC hráč ale v 99, když jsem poprvé uviděl GT tak už pro mě žádná závodní hra na PC nebyla dost dobrá. :) Dlouhou dobu byly na konzolích i lepší Rally, pokud si dobře vzpomínám.
Já NFS jezdil hlavně III a IV, Porsche mě už tak nebrali kvůli absenci ostatních značek a policie. Ale bylo to moc hezké a měl jsem tam rád ty úkoly a veterány. Jako fanoušek NFS série jsem ale čekal něco trochu jiného.
Scar s alfami nezaujal, mercedesy také ne, a ferrari působí jako rozbitá hra, takže dám asi na GT Legends a Forzy.
@Rapier (14.05.2019 00:26): Smutný je, že si pamatuješ:) Potom jsou jakákoliv hodnocení naprd. Každý zažil ten vrchol někde jinde a kdybys mi ukázal Gran Turismo desetkrát, tak pro mě jsou hluboko pod NFS Porsche, není žádné diskuze.
@Red (14.05.2019 00:02): to věřím, mě se taky osobně líbí DID F-22 TAW více esteticky než celý DCS World 2.5 ale fakta jsou neúprosná. V závodních hrách a simulátorech grafický pokrok nezastavíš. :)

@Jumas (13.05.2019 20:00): o GT Legend jsem tady na DH už slyšel legendy ale jak jednou zkusíš Gran Turismo nebo Forza Motorsport nebudeš se chtít vrátit zpět do PC éry s výjimkou Codemaster F1 a Dirt Rally série. Bohužel nebo bohudík (záleží zdali se na to díváš jako majitel PC nebo konzole), konzole v tomto ohledu PC nechaly hluboko za sebou.
Neříkám tím, že na PC jsou špatné závody ale konkurence je míle napřed. Když jsem četl všechny ty oslavné recenze na FM a GT v časopisech, na webu a z doslechu tak jsem si říkal Ti lidé přehánějí ale pamatuji si první seznámení s GT na PS2, v době kdy já hrál NFS III na PC a ten rozdíl byl propastný.
Si vzpomínám, že před pár lety jsem chtěl ten mercedes zkusit, ale vůbec jsem nevěděl kde ho koupit.
Jinak na Porsche dostanu chuť tak co 4 roky. Je pravda, že okraje tratí jsou trochu hranaté, ale esteticky mi to pořád připadá lepší než ta nejnovější forza. Předchozí NFS mi moc neříkaj.
@rikuhahl (13.05.2019 20:07): zrovna jsem si v Forza Motorsport 7 zajel trať s koncernovým vozem 1967 Volkswagen Type 3 1600L (class D), na max. obtížnost na Xbox One ovladači v moji velmi oblíbené trati Mapple Valey USA.
Ta Forza je neskutečná pecka, mít tam škodovky tak skáču až do stropu! Sice jsem min 3x dostal smyk (a ne vždy ho vybral ) a 2x krásné hodiny + trochu (víc) rozbil auto ale to nevadí, to se naučím.
Pche, amatéři jezdí se zapnutými asistenty, já mám zapnutou jen brzdnou dráhu - respektive stopu brzdné dráhy. :)

Já si snad kvůli té FM7 koupím Xbox One X a HDR 4K TV, i když Xbox One S to umí upscalovat do 4K také.
@Rapier (13.05.2019 19:51): Já závodní hry v poslední době nějak nevyhledávám. Tyhle tři (Mercedesy, GT Legends a Ferrari) jsem si zařadil do svých dlouhodobých plánů a dokud nevyzkouším je, nehodlám zkoušet nic jiného. Než se na ně dostane, tak uplyne hodně času, takže děkuju za tipy, ale zatím je nevyužiji.
@rikuhahl (13.05.2019 17:52): asi ano v roce 2000 grafika NFS byla na výši a nejspíš skutečně vyrážela dech jako všechny ostatní NFS snad s výjimkou druhého dílu, včetně jeho 3Dfx verze. Relativně nedávno jsem to zkoušel, u závodních her jde hrozně poznat, že jsou staré.

@Jumas (13.05.2019 19:31): dovolím si říct, že Mercedesy Ti stejnou porci zábavy jako NFS Porsche nepřinesou a pokud hledáš zábavu a máš jen PC/notebook s Windows 10 poohlídni se po Forza Motorsport 7 a Forza Horizon 4 + Forza Horizon 3. To je jiná liga, ve všem.
@speedevil (13.05.2019 17:19): Tak o grafiku mi zas tolil nejde. Zjistil jsem, že v poslední době mi hrozně vadí pixelart. Ne tolik u starších her, ale u dnešních a přijde mi, že indie vývojáři na tu "retro" grafiku sázej, aby přilákali starší hráče. Porsche mi přijde graficky v pohodě i dnes. Navíc je určitě hafo módů, který původní grafiku vylepšují, ale o to mi nejde. Hlavně se chci bavit a jestli mi Mercedesy poskytnou podobnou zábavu, jako Porschata, tak budu spokojenej.
@Jumas (13.05.2019 08:30): Někdo má radši Porsche, někomu se líbí spíš Mercedes, někdo značky neřeší a zajímá ho to jen jako závodní hra. NFS Porsche má hnusnou grafiku, Mercedes-Benz World Racing je v tomhle směru jiná liga, grafika šlape perfektně, co se fyziky týče, jsou to tak nějak stejný "arkády", ale díky grafický stránce mě NFS Porsche vůbec nechutnalo, MB World Racing mam rád a klidně si ho zahraju i po letech. Ale datum vydání těhle her od sebe dělí 3 roky, takže hnusná grafika NFS Porsche by se teoreticky dala tímto okecat (ovšem ne každýho - já hrál i plno mladších her NFS a to, jak "povedenou" grafiku tyhle hry maj, neni bohužel záležitost data vydání). GT Legends je moje sdrcovka, grafika SimBinu se mi vždycky líbila, šlapala v pohodě (na WinXP), ale tohle je - vzhledem k NFS Porsche - zase jiná liga co se fyziky týče. Ale to asi nevadí, koukam, že tu nešlo čistě jen o fyziku/grafiku hry, ale o jakýsi námět, "příběh", kariéru, "závodní šťávu", adrenalin... atd. A Test Drive: Ferrari Racing Legends jsem taky zkoušel, vyjádřil jsem se k tomu v diskuzi u hry.
@Jumas (13.05.2019 08:30): ta závodní hra s Mercedesem v názvu je zvláštní. Na jednu stranu nádherné venkovské trasy, na druhou stranu taková zvláštní nuda. Pamatuji, že jsem to jezdil ale nedokáži již popsat co přesně tomu chybělo ale v porovnání s NFS to prostě nebylo ono. Mám takový pocit, že této hře chybí ta pravá závodní šťáva a adrenalin, prostě to co dělá závodní hru závodní hrou, důvod proč jezdit a vítězit.
Ačkoliv jsem s ní v době vydání strávil nějaký ten pátek, nakonec jsem to odinstaloval. Na rozdíl od NFS Porsche.
@Gordon (12.05.2019 21:28): To asi jo, ale nové sériové už se vyrábět nebudou. :( Lamborghini si mohlo dovolit pokračovat ve starých V10/V12, páč je součástí obřího koncernu. A nové hybridy a turba tak za ně může vyrobit Audi, Porsche aj. Čili neztratí kontakt se špičkou jen kvůli tomu, že hybridy ve stávající řadě nemá. Nicméně... Je to stále jedna z nejvíce "divadelních" značek a ty motory s atmosférickým sáním k tomu patří. To jejich SUV (s turbem) je příšerné. :(
@Jab (12.05.2019 21:08): Já bych to tak černě neviděl, kolem aut je takový kult že uřvané sporťáky se budou ještě dlouho udržovat a fungovat. Stejně jako letadla a tanky z WW2.
@Jab (12.05.2019 21:08): stane se to co u Coddies, stačí se podívat na jejich formulovou sérii a rozdíl mezi F1 2012 a F1 2017+. Série dál existuje a respektuje nová pravidla.

A vůbec neboj se, teď se to řeší třeba u automobilky Porsche tak, že normálně je zvuk motoru takový, že když kolem projede Porsche po ulici nikdo se ani neotočí (ekologie v praxi) a takřka si to ho nevšimne pokud se vysloveně nedívá po autech, a tak tam chytří inženýři dali v Porsche tlačítko, které ten zvuk simuluje a pak se za Tebou otočí naprosto každý v ulici.
Docela by mě zajímalo, co se s těmi Forzami Horizon atp. stane za pár let. Už teď pomalu končí u sporťáků motory s atmosférickým (přirozeným) sáním, které mají prostě dalece nejlepší zvuk. Velké uřvané V10 a V12... Dokonce i stále solidně znějícím turbům zvoní umíráček ve prospěch hybridů (většinou kombinace turba a elektromotoru) a kompletních elektromobilů. Ekologie holt musí mít své oběti. Ale po těch uřvaných Lambech se mi bude stýskat. Patřilo k mému dětství tahle "divadelní" auta na dálku obdivovat, když někde projela. :(
@Kwoky (12.05.2019 14:45):
@Gordon (12.05.2019 15:20):
rád bych Vám připomněl, že to byla série Need For Speed, respektive díl IV alias NFS High Stakes ve kterém se poprvé PC hráčům představil pokus o solidní single player kampaň alá (v té době všemi) nedostižný vzor Gran Turismo. Je nepochybné, podle toho co píšete že NFS Porsche tu kampaň značně vylepšilo po vzoru tehdejší konzolové konkurence.
Tak či onak, jsem tím chtěl především říci, že pokud nějaký automobilový simulátor (simkáda, rozuměj vyvážený mix mezi opravdovým simulátorem a arkádou) má "dokonalou"kampaň tak je to Gran Turismo 6 (a většina z předcházejících dílů) a Forza Motorsport na 100% od 6 dílu (a veteráni by určitě řekli že i předcházející díly stály za to).
Na rovinu, já zatím kampaň ve Forza Motorsport 6 a 7 takřka nehrál ale z toho co jsem četl v recenzích a různých reviews jsem pochopil, že to vše co Gordon popisuje oba konzoloví konkurenti dávno mají a obvykle to umí lépe. Jsem si jistý, že na PC s Forza Motorsport 7 chybu neuděláš. Děkuj Microsoftu za program Play Anywhere, v opačném případě bys musel kupovat konzoli.

V tomto ohledu PC závodní hry mají stále co dohánět.

Když už se tady bavíme o závodech, tak nedávno, no respektive už nějakou dobu jak čtu recenze, respektive komentáře pod Dirt Rally, Dirt 4, Dirt Rally 2 a obecně o hrách od Codemasters, jak jsou Dirt Rally realistické, tak zlé jazyky říkají, že Dirt Rally/2 jen vypadají jako realistické (tedy jsou stejná simkáda jako GT a FM série) ale na rozdíl od Richard Burns Rally ve skutečnosti nic moc z fyzikálního hlediska nesimulují.
Těžko říct kde je pravda, protože tohle jsem slyšel také v případě leteckého simulátoru DCS World a Falcon BMS 4.xx jak jsou v DCS World skvělé letové modely nikoliv jen letadel ale i všech Air to Air a Air to Ground zbraní a pak člověk zahlédne/zaslechne jak lze v DCS World (jinak ultra-realistickém leteckém simulátoru) vymanévrovat AIM-120 AMRAAM baren roll manévrem (to šlo kdysi aplikovat i v DID EF-2000 na střední obtížnost a také v DID F-22 TAW, opět ale jen na střední obtížnost) a přitom ve Falcon BMS 4.xx to není možné. AMRAAM zde rovná se zásah (tedy pokud to člověk neotočí o 180 stupňů a neletí od vystřelené střely as max as is possible až střela ztratí energii a spadne/bouchne), což vlastně potvrzují i oficiální statistiky z reálných konfliktů.
Je vůbec něco s kampaní koncipovanou jako v Porsche? Respektive éry ve kterých jezdíš závody s auty z dané doby, které se musí opravovat, kupovat, barvit... Tam se mi taky strašně líbily ty mechaniky mírného tuningu a toho, kdy staré auta postupně stoupají na ceně. (veteráni)
@samorost (12.05.2019 13:16):
@PRIVATE MARTIN (12.05.2019 13:20): o tom mě něco povídejte, když jsem se rozhodoval mezi koupí PS4 (Pro ještě nebyl na světě) a Xbox One (X taky nebyl na světě) dlouho jsem byl skálopevně přesvědčen, že koupím Sony konzoli a tak jsem chodil pár let ptát do JRC prodejny kdy už konečně to prokleté GT vyjde. A oni jen krčili rameny, že neví.
Jak to dopadlo víme všichni, musel to po zdlouhavém a ne úplně neproblematickém vývoji zachraňovat Drive Club, který založil bývalý šéf Digital Image Design. Až pak, po létech marného čekání přišli Polyphony Digital jen s online závody, čímž asi nasrali úplně všechny stávající fanoušky GT série.

Pamatuji si to dodnes, v regálu JRC na jedné straně dosluhující PS3 s GT6, Last of Us, Uncharted s šíleně vysokou cenou (na právě umírající konzoli rozhodně) a na druhé straně PS4 s relativně přijatelnou cenou za novou konzoli ale s velmi chabým výběrem her, a navíc pár let úplně bez vlastní vlastní závodní hry (multiplatformní tituly nepočítám).
@samorost (12.05.2019 13:16): Myslím, že zrovna tebe by sa mohla páčiť Forza Motorsport, či už na PC alebo XONE, prípadne kúpiť si v bazáre X360 s trojkou a štvorkou. Polyphony Digital majú problém stihnúť 2 hry počas jedného cyklu. :D
@Cobot (11.05.2019 11:21): Mám to podobně. ;c) Dlouhá léta jsem byl zapřísáhlý „písíčkář” a konzole mě de facto ničím nepřitahovaly. Po koupi PS4 Pro jsem úplně obrátil a dnes hraji takřka výhradně na ní. Závodím pravidelně (Ride, MotoGP, Ducati, MXGP, Driveclub/Driveclub Bikes, WRC, Gravel, Gran Turismo Sport...) a necítím žádná omezení. Obraz se neseká, hry působí plynulým dojmem, nic mi zkrátka nechybí. Předpokládám, že jsou jednoduše hry na konzolích lépe odladěné a nějaké fatální propady fps se většinou nekonají. A je docela možné, že se časem od limitu 30 fps upustí a na PS5 si zahrajeme starší (nejen závodní) hry pro PS4 při 60 fps. Těžko dnes ale říct takto s předstihem, jen zde tato možnost určitě je.
@Rapier (11.05.2019 15:52): Ano, přesně tak, proti gustu.... ten případ 800x600 je naštěstí jen jeden, ale když konkrétní hru někdy hrát chci, je mi uplně volný, co jakože v dnešní době frčí a mam v tom uplně jasno - vše pro co nejlepší plynulost. A ani 17" monitor neni problém, i ve svém pokročilém věku vidim opravdu dobře.
A u těch televizí... nemam to naštudovaný, nevidim do toho, ale mam takový tušení, že ty televizní "fps" jaksi s těma herníma "fps" nejde jednoduše porovnávat jen jako numera. Nakonec jde vždycky hlavně o pocit, jakej z toho pozorovatel má a ten se dá měřit těžko. Každej má jiný voči, je jinak náročnej. Někdo řekne: "Vždyť filmy v TV maj taky jenom třicet snímků za sekundu a čumíš na to bez brblání" - ano, to sice jo, ale srovnávání filmu z TV s fps ve hře se mi nějak nezdá. Ale je fakt, že když třeba jen hodinu hraju nějakou absolutně plynulou závodní hru a pak zapnu film v televizi, okamžitě si všimnu, jak "se to seká" a je mi to nepříjemný na koukání... ale pochopitelně si člověk za chvíli zvykne a čučí se dál :D
To je jako s muzikou (já jsem spíš přes audio, než přes televizi) - některý audionahrávky by měly bejt papírově perfektní (mluvim teď o DR-dynamickym rozsahu), ale pocitově to při poslechu může bejt klidně slušnej průser. Třeba taková nahrávka jednoho soundtracku "Pirátů z Karibiku" (2003,Zimmer/Badelt) je jedna z mých nejoblíbenějších, při poslechu takřka audiofilní orgasmus :D a přitom to má DR6 (na stupnici 0-20)... a naopak taková vinylová nahrávka Black Sabbath má hodnotu DR dvakrát lepší a pro mě takřka neposlouchatelný... takže je mi jasný, že srovnávání jen čísel sice může někdy napovědět, ale jinak nemusí dopředu automaticky znamenat zásadní průser nebo požitek, až vlastní uši/oči to rozlousknou.
@speedevil (11.05.2019 09:38): střílel jsem od pasu s těmi fps ve WRC na Xbox One S. Kolik to má reálně a jak to změřit nevím. Na konzoli to každopádně problém není ale je fakt, že např. Forza Motorsport 6 a 7 běží i na mé slabší verzi konzole v 60 fps.
Každopádně Forzy Horizont běží prý jen v 30 fps a problém to není. Na Samsung IPS TV (mám 100 Hz tv) nerozeznám 60 fps od 30 fps a hrát v dnešní době závodní hry na 17" CRT v 800x600 to musí být sadomaso. :) Ale proti gustu...
@speedevil (11.05.2019 09:38): Naštěstí jsem na to asi slepej, ale hraju na PS Driveclub, WRC7 a NFS: Rivals a s 30FPS nemám problém. Ono při hraní na toustru člověk tak nějak přestává spoustu věcí řešit. Já s nákupem PS4 změnil na konzole dost názor.
@speedevil (11.05.2019 09:38): 30fps je samozřejmě hnus, ale na konzolích to je o trošičku menší hnus než na PC, protože si developeři dávaj pozor na správnej framepacing a často implementujou motion blur aby to trochu schovali. A třeba Driveclub má i perfektně nízkou odezvu ovládání a celkově je to asi nejplynulejší 30fps hra co jsem hrál. Sice by 60 samozřejmě bylo mnohem lepší, ale těch 30 se tam dá hrát v klidu.
30fps v závodní hře? Tak ten, kdo s timhle fps dokáže jezdit závodní hry, je pro mě velkej drsňák! :D
To numero vypadá děsivě, ale třeba to v praxi nakonec neni taková tragédie, jakou si představuju - já totiž nikdy žádnej xbox apod. naživo neviděl, takže fantazíruju jen na základě zkušeností z PC... a doufam tedy, že v tom musí bejt nějaká finta nebo kouzlo. Protože jestli by měla bejt závodní hra na xbox s 30fps stejně "plynulá", jako 30fps, který znam na vlastní oči z mýho PC, tak to musí bejt hrozný "sado-maso" a hráč pak spíš než se soupeřema bojuje s počtem snímků za sekundu. Vlastně jsem nikdy nehrál (kromě případného vyzkoušení) závodní hru, která by při nějakym tom měření měla mít míň než 75fps. Drtivou většinu her hraju na 1600x1200, VŽDY jedině s Vsync=on!, takže numero fps je vlastně stejný, jako numero obnov.frekvence monitoru (=75). Je pá her, kde to ani s timhle nastavením nechtělo ject plynule, takže bylo třeba trochu jinak - např.takovej Flatout 2 (=Flatout Ultimate Carnage) se na 1600x1200/75 nechutně seká, ale při 1024x768 jede krásně plynule, ovšem je nutný nastavit obn.frekvenci monitoru na 100Hz!!! Uplně stejnej případ jako u Flatout UC je s WRC7, se 100Hz paráda. A ještě dál bylo třeba jít u pro mě zatim nejvíc graficky zprasený hry od oblíbených Codemasters - Colin McRae: DiRT (2007) - tam makalo 100Hz jen u rozlišení 800x600, pak to bylo konečně hratelný.
Ano, uplně vidim ty vaše vyděšený obličeje, když vidíte v dnešní době, kdy frčí "ultra-mega-full-HD rozlišení" mejch 1024x768, nebo dokonce 800x600, ale holt to nemaj všichni stejně, že jo... já budu klidně radši závodit plynule na 17" céertéčku, než mít monitor jak vrata vod chlíva a čumět na "slajdšou".
30fps v rychlý závodní hře rozhodně není kdovíjak plynulý, a xbox tě ve WRC 6 vejš nepustí.
@Kwoky (08.05.2019 15:59): mohu Tě ubezpečit, že WRC 6 (dostal jsem zdarma v rámci Live) se na Xbox One neseká v žádném okamžiku. :)

Jinak moc hezké video. Jde vidět, že závodní hry frčí na všech platformách.
Podle popisku videa byly WRC nahrávaný z xboxu, kde jsou capnutý na 30fps...